Ergernis in het verkeer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:20

Kon er gelukkig nog af en ben binnendoor naar het werk gereden. Was ietsjes later. Maar met 13 minuten vertraging dienst begonnen. Heb dat wel weer recht getrokken.

Kon erger. Woensdag heeft bijvoorbeeld lijn 3 in Zwolle 3,5 uur over zijn rit gedaan. Heel Zwolle stond vast.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 01:08

Nou echt he Anne_GTI. Ik woon in Zwolle en ik weet hoe vast het gestaan heeft overal. Sommige van mijn collega's, die uit andere filialen komen, hebben bijna 2 uur vast gestaan. Ik denk dat de oorzaak van alle ellende lag in die toestand op de snelweg, met die rijstroken waar grote stukken asfalt uit waren gekomen. En als de snelweg vastloopt, dan loopt ook de ring heel snel vol, met daarna ook de wegen die uitkomen op de ring, enzovoorts... Zwolle kent daarin een soort domino-effect.

Ik kreeg vanmiddag nog een kwade toeter naar mijn hoofd van iemand, terwijl ik naar mijn idee niets fout deed. Ik reed op de fiets over het fietspad, richting een splitsing met een weg naar rechts. Naast mij lag de berm en dan heb je de rijbaan in dezelfde richting. Vanuit tegenovergestelde richting is daar ook een fietspad, berm, rijbaan plus nog een baan voor afslaand verkeer dat de zijweg in wil. Van die baan voor afslaand verkeer kwam een auto aan die de zijweg in wilde. Bij het fietspad staan hele duidelijke haaientanden, fietsers hebben daar toch echt voorrang op verkeer dat uit de zijweg komt en op verkeer dat de zijweg in wil. Dus ik stak gewoon over. Maar daar was die auto het nog niet mee eens geloof ik, gezien zijn ram op de claxon... En het was echt niet dat ik daar vlak voor de auto langs schoot. Sterker nog, die man was nog bezig met zijn bocht naar links, toen ik al aan de oversteek begon.

FrNo

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:35

Volgens mij zou je zelfs zonder haaientanden voorrang gehad hebben.
Rechtdoorgaand verkeer op dezelfde weg heeft voorrang.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:54

De rechtdoorgaand verkeer op dezelfde weg heeft voorrang regel is voor veel bestuurders heel lastig.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:33

MizzMontana dat klopt.
JPitty dat is toch schrikken.