[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 08:59

Er was geen internet maar als je als je dit had verkondigd in Egmond, zoveel jaar geleden was je gelyncht door de reddingsbrigade en terecht. Vlindertje in een auto met een boekje kun je echt niet vergelijken met je kind van 8 achterlaten op het strand. Zeker als je niks van zee weet.

Dat gezegd hebbende zei ik laatst op Facebook dat kinderen van 9 best alleen thuis kunnen zijn s'avonds en dat was niet iedereen met me eens :=

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 09:03

Idinn was toen nog maar een idinnetje natuurlijk, aan de beslissing van de ouders kon zij niets aan doen.
Ik denk dat voor Idinn destijds de belangrijkste les was: als je gewoon wil doen waar je zin in hebt, dan neem je beter geen kinderen. Die willen namelijk heeeeeeel vaak niet wat jij wilt :+

Ik vind dat op de skipiste altijd weer van die genânte vertoningen waarbij de ouders helemaal flippen omdat kareltje van nog geen 3 het niet leuk vind om te skieen. Ik heb wel eens iemand horen schreewen tegen een kleuter: weet je wel wat skieen kost, dit doen we voor jou hoor!!!!
Zulke ouders kunnen kun kind beter op marktplaats zetten denk ik.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 09:08

MarcoBorsato schreef:
Er was geen internet maar als je als je dit had verkondigd in Egmond, zoveel jaar geleden was je gelyncht door de reddingsbrigade en terecht. Vlindertje in een auto met een boekje kun je echt niet vergelijken met je kind van 8 achterlaten op het strand. Zeker als je niks van zee weet.

Dat gezegd hebbende zei ik laatst op Facebook dat kinderen van 9 best alleen thuis kunnen zijn s'avonds en dat was niet iedereen met me eens :=

Of het strand zelf. Paar jaar terug heeft de reddingsbrigade nog een ventje uit de dijk getrokken, pa dacht dat t wel grappig was een gat van 1,5 meter ongeveer in de dijk te graven, lekker koel. Stortte in natuurlijk, dat duinzand is veel te los.

Sommige mensen zijn zo dom. En meestal is t een ander (in dit geval hun kinderen) die de prijs betaalt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 09:57

Sizzle schreef:
Idinn was toen nog maar een idinnetje natuurlijk, aan de beslissing van de ouders kon zij niets aan doen.
Ik denk dat voor Idinn destijds de belangrijkste les was: als je gewoon wil doen waar je zin in hebt, dan neem je beter geen kinderen. Die willen namelijk heeeeeeel vaak niet wat jij wilt :+

Ik vind dat op de skipiste altijd weer van die genânte vertoningen waarbij de ouders helemaal flippen omdat kareltje van nog geen 3 het niet leuk vind om te skieen. Ik heb wel eens iemand horen schreewen tegen een kleuter: weet je wel wat skieen kost, dit doen we voor jou hoor!!!!
Zulke ouders kunnen kun kind beter op marktplaats zetten denk ik.

Ach, wat sneu. : Ik heb ook meteen een Joris en Monique uit Koefnoen beeld bij zulke ouders: van die yuppies. :=

_San87_ schreef:
In Zeeuws-Vlaanderen niet, maar daar staan de paalhoofden vrij dicht op elkaar en is vlak langs de kustlijn een drukke vaargeul naar Antwerpen, is er drijfzand en muien.
Ik bedoel ook niet dat je kilometers de zee in kunt lopen, maar als ik het vergelijk met andere plekken waar je na een paar meter al niet meer kunt staan, kun je dat hier vrij lang nog wel. En dat maakt het inderdaad ook verraderlijk voor mensen die niet weten wat ze doen, want die krijgen een beetje een vals gevoel van veiligheid, terwijl het inderdaad lang niet altijd zo veilig is. Zeker omdat je vaak niet kunt zien wat er onder water zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 10:16

Laat staan dat mensen begrijpen dat niet alle water steeds naar het strand komt, maar er ook stroming landafwaarts bestaat. Zie je ze dobberen op hun matrasje in de verte.

Mensen ingraven op het strand en dan schrikken dat het tij plots wel veel sneller en veel verder opkomt dan gedacht.
Maar goed, ik ga sowieso niet graag naar het strand. Veel te druk, teveel lawaai, teveel rondslingerende troep. En als het er rustiger is, dan is dat vaak niet bepaald weer om in je bikini te liggen :Y) of er een boekje te lezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 10:51

Varekaj schreef:
Laat staan dat mensen begrijpen dat niet alle water steeds naar het strand komt, maar er ook stroming landafwaarts bestaat. Zie je ze dobberen op hun matrasje in de verte.

Mensen ingraven op het strand en dan schrikken dat het tij plots wel veel sneller en veel verder opkomt dan gedacht.
Maar goed, ik ga sowieso niet graag naar het strand. Veel te druk, teveel lawaai, teveel rondslingerende troep. En als het er rustiger is, dan is dat vaak niet bepaald weer om in je bikini te liggen :Y) of er een boekje te lezen.
Bonuspunten bij een aflandige wind. :=

Sintara

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 10:57

Gewoon buiten het seizoen naar bijvoorbeeld een Grieks eiland gaan, auto huren en mini strandjes afrijden. Meestal zit ik daar alleen 8-)
In Costa Rica ging dat ook,alleen heeft toen een aapje m'n tas gerold

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 12:26

Alonissos. <3 Thessaloniki. <3 St Kitt- o wacht, dat is geen Griekenland. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 16:30

Vriend wil een vakantiehuisje kopen op Santorini :D ipv die Maserati.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 16:36

Oeh, goed plan al is Santorini voor mij wat te druk bezocht denk ik. Hmmm vakantiehuisje op een Grieks eiland *droomt weg *

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 16:40

Ik geef dan eerder de voorkeur aan het vasteland, dat is wat minder toeristisch. :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 16:44

Wij gaan voor een huisje in Kroatië of Servië :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 18:11

Of vlakbij de grens Luxemburg en Frankrijk kan ook :D maar in ieder geval niet aan de Belgische kust.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 18:28

Varekaj schreef:
Of vlakbij de grens Luxemburg en Frankrijk kan ook :D maar in ieder geval niet aan de Belgische kust.

Welke Belgische kust? Die betonplaat in Knokke _O-? Mag je wel geld voor 5 Maserati's hebben liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 20:13

:')

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 20:43

Nou wil ik op vakantie ;(

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 21:17

God ja ;( cocktails, lekker eten, warme zon op m'n vel. Beetje snorkelen, boekje lezen in de schaduw van zo'n bananenblad parasol <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 21:35

Ik wil gewoon bergwandelingen maken. En duiken. (Nee, ik ga niet in Nederland duiken. :') )

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 21:40

Mkango schreef:
Ik wil gewoon bergwandelingen maken. En duiken. (Nee, ik ga niet in Nederland duiken. :') )

Bergwandelingen hou ik ook heel erg van. Maar ik heb behoefte aan een langzaamaan vakantie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 21:45

Qimm schreef:
Mkango schreef:

Bergwandelingen hou ik ook heel erg van. Maar ik heb behoefte aan een langzaamaan vakantie

Hihi, voor mij zijn dat langzaamaan vakanties. Ik word juist heel onrustig van aan het strand liggen, maar met dat soort “langzame” activiteiten kom ik tot rust. :P

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 21:48

Strand staat voor mij gelijk aan een overdosis tapas en Sangria :Y)
Dat water en dat vervelende korrelige spul hoeft dan weer niet zo nodig.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 22:02

Vriendje wil heel graag actieve vakanties in koude landen (noorden). Ik wil semi relax / cultuur / actieve vakanties in Griekenland. _O-

Compromis: city trip en daarna paar daagjes natuur. :))

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 22:06

Ik vind vanalles leuk. Roadtrips, hike vakanties, cultuur, langzaamaan (maar niet 10 dagen op het strand liggen, daar heb ik het geduld niet voor)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 22:07

Ik wil zon zee strand, love it..

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 22:20

Ik wil naar festivals, maakt niet uit waar, als ik er ook maar mag fotograferen

En Duitsland is ook altijd leuk