Dat gezegd hebbende zei ik laatst op Facebook dat kinderen van 9 best alleen thuis kunnen zijn s'avonds en dat was niet iedereen met me eens

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
MarcoBorsato schreef:Er was geen internet maar als je als je dit had verkondigd in Egmond, zoveel jaar geleden was je gelyncht door de reddingsbrigade en terecht. Vlindertje in een auto met een boekje kun je echt niet vergelijken met je kind van 8 achterlaten op het strand. Zeker als je niks van zee weet.
Dat gezegd hebbende zei ik laatst op Facebook dat kinderen van 9 best alleen thuis kunnen zijn s'avonds en dat was niet iedereen met me eens
Sizzle schreef:Idinn was toen nog maar een idinnetje natuurlijk, aan de beslissing van de ouders kon zij niets aan doen.
Ik denk dat voor Idinn destijds de belangrijkste les was: als je gewoon wil doen waar je zin in hebt, dan neem je beter geen kinderen. Die willen namelijk heeeeeeel vaak niet wat jij wilt
Ik vind dat op de skipiste altijd weer van die genânte vertoningen waarbij de ouders helemaal flippen omdat kareltje van nog geen 3 het niet leuk vind om te skieen. Ik heb wel eens iemand horen schreewen tegen een kleuter: weet je wel wat skieen kost, dit doen we voor jou hoor!!!!
Zulke ouders kunnen kun kind beter op marktplaats zetten denk ik.
_San87_ schreef:Ik bedoel ook niet dat je kilometers de zee in kunt lopen, maar als ik het vergelijk met andere plekken waar je na een paar meter al niet meer kunt staan, kun je dat hier vrij lang nog wel. En dat maakt het inderdaad ook verraderlijk voor mensen die niet weten wat ze doen, want die krijgen een beetje een vals gevoel van veiligheid, terwijl het inderdaad lang niet altijd zo veilig is. Zeker omdat je vaak niet kunt zien wat er onder water zit.In Zeeuws-Vlaanderen niet, maar daar staan de paalhoofden vrij dicht op elkaar en is vlak langs de kustlijn een drukke vaargeul naar Antwerpen, is er drijfzand en muien.
Varekaj schreef:Bonuspunten bij een aflandige wind.Laat staan dat mensen begrijpen dat niet alle water steeds naar het strand komt, maar er ook stroming landafwaarts bestaat. Zie je ze dobberen op hun matrasje in de verte.
Mensen ingraven op het strand en dan schrikken dat het tij plots wel veel sneller en veel verder opkomt dan gedacht.
Maar goed, ik ga sowieso niet graag naar het strand. Veel te druk, teveel lawaai, teveel rondslingerende troep. En als het er rustiger is, dan is dat vaak niet bepaald weer om in je bikini te liggenof er een boekje te lezen.
Qimm schreef:Mkango schreef:Ik wil gewoon bergwandelingen maken. En duiken. (Nee, ik ga niet in Nederland duiken.)
Bergwandelingen hou ik ook heel erg van. Maar ik heb behoefte aan een langzaamaan vakantie