Baby en kinderkleding

Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 06:10

simongek schreef:
Bayja schreef:
Ik koop niet veel vooruit, ben er al een paar keer mee op de koffie gekomen. :D dan toch ineens een groeispurt.

Simongek, hebberig wordt je ervan hè!
Ik vond de rode joggingset echt super, blauwe borgvest en de rode jas <3

Jassen heb ik nog nooit gehad.

Borgvest staat hier ook als 1 vd eerste items op de lijst.

Hier nooit iets met vlekken aan. Als ik s middags een vlek zie gaat het uit :o

En in eens alles moeten kopen bij nieuwe maat is niet te betalen dus liever in fases :')

Hoe oud is jouw kind :7
Toen de mijne een baby was, was het ook een kwestie van vlek = uit. Nu is het een peuter, en als ik bij elke vlek nieuwe kleding zou moeten aantrekken heb ik wel 10 setjes per dag nodig }:0

_lautje_

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-18 06:20

Als baby konden hier ook dingen rustig 2 dagen aan. Ze was zo proper. Nu lukt dat niet meer.

Deze dagen loopt ze vooral in romper of shirt met blote billen. Vooral niet te veel aan.
Zo naar de crèche en dan krijgt ze romper met bloomer aan.

Deze Z8 collectie voor jongens vind ik al beter dan het was. Maar vindt het nog wel erg druk en veel teksten. En heel erg gender biased met teksten als boys Will be boys.

Ik heb echt nog niks voor nieuwe baby. En stiekem vind ik het wel best. Tegen de tijd dat het komt begint de winterkleding al way in de sale te komen.
Nu zien dat ik dat volhoudt :Y)
Merk dat met een tweede ik een stukje relaxter ben met alles wat nodig is en moet.

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 06:27

Ja dat herken ik ook wel Lautje, al zijn er nu een aantal leuke setjes kleertjes gekomen maar daar begon ik ook veel later mee, maar verder gaat het veel relaxter dan bij de eerste. Kamertje was bv nu bij de eerste allang klaar, nu nog niet :D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 06:32

Ik was bij de eerste ook al laat met alles. Wil niet weten hoe het gaat als er een 2e komt := Scheelt dat nu iig alle spullen al in huis zijn :')

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 06:33

Wegens verbouwingsperikelen ( 3 weken dakloos geweest) en verhuis toen ik 32 weken zwanger was, was er op 35 weken nog niets in orde ( had op 38 weken kz), geen slaapkamer, geen geboortekaartjes, geen suikerbonen, kledij moest nog gewassen worden, box nog geïnstalleerd wirden enz. K was er wel relaxer onder maar dat was nu ook wel te veel van het goede :=
( al was ik al blij dat het huis redelijk in orde was, al waren ze nog aan het werken om het wat af te krijgen toen ik thuis kwam van het ziekenhuis)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 06:39

Ja hier ook :+ We hadden wel alle meubels, maar kamer nog niet behangen, geen box en geen wieg. Maar we hebben toen wel een wieg gehaald en de rest komt wel als je het nodig hebt.
Vond het niet zo erg eigenlijk, box had ik toch al niet het nut van gesnapt (nog steeds niet, volgende keer zet ik niet weer zo’n gevaarte in mn huiskamer) en baby sliep toch de eerste tijd bij ons op de kamer, dus zo’n baby kamer is ook wat overrated. Verschonen deed ik ook nooit op de commode.
Toen kind paar weken oud was even behang op de muren geplakt en toen kon ie daar ook lekker slapen.

Geboortekaartjes trouwens ook pas toen hij geboren was, maar dat is toch normaal :?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 06:47

K weet niet hoe dat in Nederland zit maar hier wordt het kaartje, de lay out al op voorhand gekozen, zodat op het moment zelf enkel datum en gewicht enzo doorgegeven moet worden.
Hier is box iets dat ik niet kan missen, waar zou hij dan moet liggen vraag ik me af.
Ben je niet onverwachts vroeger bevallen? Dan is het vrij normaal dat er nog niets of weinig klaar is.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 06:52

Hier wel alles af maar voor mij was dat meer voorpret dan niet relaxed zijn.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 06:54

Bij mijn eerste was alles tot in de puntjes af toen ik 27 weken was :o

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 06:55

lieveli schreef:
Ik heb voor Oot prachtige jasjes gehad afgelopen seizoen, houd er van als hij mooi gekleed is.

Sorry bedoelde van z8 :D

Hou van jassen. Heb al tommy h jas klaar liggen voor de winter

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 07:36

Keet schreef:
Gup krijgt zelfs wel eens iets met een vlek nog eens aan als er buiten spelen met water en zand op het programma staat #loedermoeder

Hier ook hoor.. overleeft hij wel.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 07:41

#loedermoeder is mijn favo hashtag :D

Als baby kon hier ook regelmatig iets zonder te wassen weer de kast in maar hij kruipt/sleept momenteel en daar worden ze toch wel vies van. Op een kleed zitten doet hij niet aan.

Nieuwe Nik&Nik is leuk, m'n moeder heeft ook alweer veel hangen. Volgende week maar met de oudste kijken :j

Ik heb wel weer zin in nieuw hoor! Deze maand kan ik los :D

Vooruit kopen doe ik niet aan, net als Lau, tegen de tijd dat het aan kan zijn er weer zoveel nieuwe dingen die leuk zijn! Heb alleen wel 2 winterjassen vooruit gekocht. Supergave okergele van Scotch voor de 6 jarige en de teckeljas voor Cruz. Dat durf ik wel aan :j

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 07:43

Als ik bij elke vlek dr om moet kleden blijf ik bezig ;).
Ik koop een paar dingen een maat vooruit maar verder ook niet.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 07:43

Mijn zoon blijft op de opvang schoner dan thuis. Ik weet niet hoe hun hem eten geven maar thuis zit het overal. Ik kleed hem echt niet steeds om. Bij oma is het nog erger.
Met de box ben ik heel blij. Niet met het feit dat hij in de woonkamer enorm veel plek inneemt maar hij speelt er heerlijk in en doet soms ook wel een tukje. Nu komt er ook heerlijk gebrabbel uit de box

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 07:58

Box hebben wij bij oudste ook veel gebruikt.

Jongste krijste alleen maar erin dus toen was de box gauw verkocht.

Zowel bij eerste als tweede was alles op tijd af. Kan er niet tegen als niet alles klaar is en dubbel gecheckt :+

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 08:00

simongek schreef:
Bayja schreef:
Ik koop niet veel vooruit, ben er al een paar keer mee op de koffie gekomen. :D dan toch ineens een groeispurt.

Simongek, hebberig wordt je ervan hè!
Ik vond de rode joggingset echt super, blauwe borgvest en de rode jas <3

Jassen heb ik nog nooit gehad.

Borgvest staat hier ook als 1 vd eerste items op de lijst.

Hier nooit iets met vlekken aan. Als ik s middags een vlek zie gaat het uit :o

En in eens alles moeten kopen bij nieuwe maat is niet te betalen dus liever in fases :')

Hoe oud is jouw kind :7
Toen de mijne een baby was, was het ook een kwestie van vlek = uit. Nu is het een peuter, en als ik bij elke vlek nieuwe kleding zou moeten aantrekken heb ik wel 10 setjes per dag nodig }:0[/quote]

Eh 4 jr. :D
Maar waar wordt hij zo vies van dan?

Het scheelt misschien wel met avondeten. Dat doet hij niet. Mog nooit gedaan.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-18 08:05

Ja meeste spul is er wel.
Wil vooral de kamer voor Julia wel op tijd af hebben dat ze daar op tijd kan wennen. Dat ze eerst een tijd kan kiezen welk bed/kamer ze wil slapen.

Meeste spullen zijn er idd. Moeten een nieuwe kinderwagen (levertijd 2 weken) extra babyfoon, wat kleertjes, dekentjes en slaapzakken voor de winter ipv zomer.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 08:14

Ik moest met baby II alles nieuw kopen (na 7 jaar heb je inmiddels alles van baby I wel weg gemieterd), maar ik ben dol op kopen, dus ach... voorpret! En zodra baby II uit dingen was, ging het ook gelijk op MP. Mocht er nog een baby III komen (wat ik niet verwacht), dan koop ik het wel weer nieuw.

Kleding koop ik ook vooruit. Is het voor mij nu makkelijker, omdat de jongste de exacte groeilijn volgt als de oudste, dus heb altijd een maat groter liggen. Hij zit nu in 80 en de oudste in 134, dus 86 en 140 ligt al klaar.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 08:44

Nou weer wat geleerd, had nog nooit gehoord van een bloomer :D

Een maat vooruit kopen dat doe ik sowieso, ik grijp niet graag mis :j

Hier krijgt meneer in principe 's avonds na douche / bad schone kleren aan en als die 's ochtends nog schoon zijn, dan houdt hij die gewoon aan die dag. Tenzij het echt nat / vies wordt, dan krijgt hij natuurlijk weer wat schoons aan. Maar echt niet met elk spettertje of vlekje terwijl hij nog volop bezig is met rommelen want dan blijf je bezig :=

In de babytijd kreeg hij met al dat spugen wel elke keer schone kleren aan, de pakjes waren echt niet aan te slepen, màn-màn.... Netjes eten heeft hij ook nooit gedaan, hij was altijd het epicentrum van een portie natuurgeweld waar je U tegen zei :oo

Dus elke keer een XXXXL Messy Eaters schortje aan en als er dan hopelijk ook wat eten IN de buik terechtgekomen was, de hele zooi weer wassen, poetsen en dweilen.

Nu hij 3 is en het warm is, vind ik het wat lüllig om hem elke keer dat schortje nog aan te doen. Maar met vloeibaar spul komt er toch altijd wel iets op hem terecht. Als het niet al te erg is kan ik het meestal zo weer afvegen op die wol-zijde +:)+

Maar als er toch een vlek zit en we gaan weer verder buiten ons eigen huis rommelen...dan trek ik hem niks anders aan want voor je het weet krijgt die vlek toch wel gezelschap :P

Als we naar de winkel gaan ofzo dan krijgt hij dan wel schoon spul aan. En ik maak altijd zijn gezicht goed schoon want die vieze koppies vol met etensresten (en snot...) die je vaak ziet dat vind ik veel erger dan een vlek(je) in een shirtje....

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 09:37

lieveli schreef:
Hier wel alles af maar voor mij was dat meer voorpret dan niet relaxed zijn.

Precies dit..
Ik vond het ook zo lekker om een beetje in het kamertje te rommelen voordat ze er was..

Nu, met haar grote poppenhuis sta ik daar vooral op te ruimen, "dat moet niet mama, wat doe je 8)7 !'zegt ze dan, want de poppenhuismeubels moeten op de grond in haar kamer, met alle barbie kleertjes er tussen etc.... :') ..

Dus er is vandaag de dag genoeg te rommelen voor mij...

De mijne eet netjes, altijd gedaan. Al heel lang geen slabber meer nodig. Tuurlijk gaat er wel eens wat mis, zeker met ijsjes oid. Maar kleding kan hier soms ook nog wel 2 dagen aan.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 10:01

Ik vond het wassen en opruimen van alle spulletjes ook gewoon leuk om te doen.

Hier nooit 2 dagen hetzelfde aan. Alleen een jeans wil ik wel eens de volgende dag weer aan doen.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 10:05

Ik vond dat ook leuk om te doen maar bij 2de gewoon weg niet kunnen doen.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 10:14

snap ik, bij een 2e is dat ook gewoon anders. Bij de eerste heb je simpelweg meer tijd en is alles nieuw!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 13:07

Ik heb voor mupje weer veel opnieuw gekocht omdat het een meisje is en ik toch sommige zaken anders wilde dit keer. Sommige dingen gebruiken we opnieuw.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 15:54

Iemand een idee of de korte spijkerbroekjes van Tommy hilfiger klein vallen. Mijn ouders hebben maat 80 gekocht en zoon heeft dus maat 74