tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Olympia

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 10:51

Lijkt me toch logisch dat je wereld op zn kop staat en dat je daar verdrietig om bent? Ik geloof nooit dat diegene die nu zo hard zijn zo makkelijk over een relatie stappen zonder enige emotie als je al even samen bent en samen een huis hebt.

Maar je moet wel goed bedenken of je nog met iemand samen wil zijn die je zoveel pijn en verdriet doet.

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 10:59

Bon_ita schreef:
Jullie hebben absoluut gelijk, maar ik krijg mijn emoties gewoon niet onder controle. Het voelt alsof hij mijn leven van mij afneemt en ondanks dat verlang ik zo naar hem.

Digitale knuffel. :knuffel:

Ik snap je helemaal. Hier is dit jaren geleden ook gebeurd, letterlijk drie maanden na de aankoop van ons futureproof paleisje. Ik heb nog nooit zoveel woede en verdriet gevoeld en zelfs toen heb ik hem een paar dagen de kans gegeven om zich te bedenken (hij wilde met haar verder).

Achteraf heb ik zelfs spijt van de uitspraak dat ik hem nog een tweede kans zou geven, want dit was echt niet meer te lijmen. In mijn geval koos hij dus nog steeds voor de ander. Ik kan je wel een spoiler meegeven: hij voelt zich zwaar klote nu en ik heb zelf de allerliefste en leukste man ooit in mijn leven. <3

Dit doet nu pijn en het is vreselijk. Ik kan je alleen maar aanraden om contact te houden met mensen die van je houden, je favo snacks in huis te halen en iets te bingen op Netflix. Het komt goed met je, maar dit moet slijten.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 11:29

Olympia schreef:
Lijkt me toch logisch dat je wereld op zn kop staat en dat je daar verdrietig om bent? Ik geloof nooit dat diegene die nu zo hard zijn zo makkelijk over een relatie stappen zonder enige emotie als je al even samen bent en samen een huis hebt.

Maar je moet wel goed bedenken of je nog met iemand samen wil zijn die je zoveel pijn en verdriet doet.

Ik bedoel het niet hard hoor in ieder geval, wil alleen een spiegel voorhouden zodat de TS met gezonde eigenliefde naar zichzelf gaat kijken. Ik snap wel dat haar wereld op de kop staat en ze afschuwelijk verdrietig is en het ook een natuurlijke reactie is dat je je geliefde niet kwijt wilt gevoelsmatig.

Bon_ita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 13:42

Hij is nu onderweg naar mij om te praten. De manier hoe hij dat appte zegt mij al genoeg, hij gaat er een eind aan maken.

Dag liefde, dag huis, dag toekomst. |(

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 13:59

Bon_ita schreef:
Hij is nu onderweg naar mij om te praten. De manier hoe hij dat appte zegt mij al genoeg, hij gaat er een eind aan maken.

Hallo nieuwe liefde, hallo nieuw huis, hallo toekomst met iemand die jou wél respecteert en waarvoor jij zijn hele wereld bent, waardoor die er niet eens zal over denken om het elders te zoeken.

Sterkte met het gesprek straks :(:)

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 14:01

Bon_ita schreef:

Heel veel sterkte. Op dit moment is dit super k*t. Ooit zal je zien dat dit niet het einde was van je toekomst, maar een nieuw begin. :knuffel:

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 14:14

Bon_ita schreef:

:knuffel:

Nu is alles k.u.t. Dat is het gewoon ook. Heb je andere mensen die je een beetje kunnen steunen? Zo ja: meteen hulptroepen inroepen. Zo nee: hier je hart blijven luchten en jezelf alles gunnen wat je nodig hebt. Ik ging bijvoorbeeld, hoe slecht ook, weer roken. Loste niets op, maar ik had het even nodig. Kan natuurlijk ook iets gezonds zijn, zoals wandelen of iets met paarden. Dikke, dikke knuffel.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 14:15

Wat ontzettend poedersuiker Bon_ita! Maar echt, jij komt hier sterker uit! En niet meteen, maar over een tijd zal je blij zijn dat deze keuze gemaakt is: dit is toch echt het ultieme verraad? En dan niet alleen het seks met een ander, maar dus niet eerlijk tegen jou zijn.. Zou je daar te boven komen? Het is ook hoe hij ernaar handelde..

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 15:24

Sterkte Bon_ita. Succes met het gesprek en hoe poedersuiker het ook is, het komt goed. Je bent zo iemand niet waard, er komt iemand op je pad die jou wel alles gunt! :*

Mijn relatie is ook uit, we hebben er 1e kerstdag samen een punt achter gezet. Hoe rot timing het ook was, het ging niet meer en het is echt beter zo. Voor mij in ieder geval, ik voel me zo verlicht en opgelucht

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 15:27

Wel fijn dat je het meteen zo voelt Diertjec, dat zegt echt zoveel! :j

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 18:05

Nou echt hè, ik heb me er echt wel even heel slecht om gevoeld, maar dat was ook omdat we toch ook weer een tijd samen waren. En je 'gooit' een stukje vertrouwd weg. Maar nu achteraf voel ik me echt zoveel fijner. Ik hoop dat hij het ook zo ervaart, of het ook zo gaat zien. Dat gun ik hem echt

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 18:24

Snap helemaal wat je bedoelt ;)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 18:28

Bon_ita schreef:

Dag oude liefde, dag oud huis, hallo nieuwe toekomst.
You can do it girl!!
En nee, dat valt niet mee in het begin, maar het gaat weer goedkomen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 09:57

:(:) Hoop dat je een beetje oke bent Bon_ita.

En hoe ontzettend poedersuiker het nu allemaal is: het wordt beter. En ook jij verdient iemand die 100% voor jou gaat en geen twijfel heeft. En het doet zeer. En dat verdriet mag er nu ook écht gewoon zijn. Huil, schreeuw, doe even lekker waar jij zin in hebt. Want iemand die het nodig vindt om hem in iemand anders te hangen.... Je bent meer waard dan zo'n figuur.

Bon_ita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 16:21

Bedankt voor jullie lieve woorden. Ik ben zojuist ingetrokken bij mijn ouders en ga morgen zoveel mogelijk persoonlijke spullen uit ons huis halen.

Mijn emoties gaan alle kanten op. Ene moment jank ik de ogen uit mijn kop en het volgende moment ben ik woest. Doordat we samen een huis hebben weet ik ook dat ik voorlopig nog met hem moet dealen en daar draait mijn maag echt van om.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 17:06

Heftig deze rollercoaster :(:)
Neem je rust en tijd, fijn dat je bij je ouders kan zitten.

Vandaag gesprek gehad met een derde, tussen ex en mij loopt het niet zo lekker en wil niet dat de kinderen ertussen komen. Maar dat ik ze nu continue allevier heb, of soms drie, breekt me wel op: ik heb echt helemaal geen tijd meer voor mezelf en ben inmiddels al 3 maanden niet naar mijn verzorgpony geweest! Bizar gewoon, dat hij ‘het niet trekt’ om hier te zorgen voor zijn kinderen.

Hopelijk komt hier verandering in..

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 18:57

Marocje schreef:
Heftig deze rollercoaster :(:)
Neem je rust en tijd, fijn dat je bij je ouders kan zitten.

Vandaag gesprek gehad met een derde, tussen ex en mij loopt het niet zo lekker en wil niet dat de kinderen ertussen komen. Maar dat ik ze nu continue allevier heb, of soms drie, breekt me wel op: ik heb echt helemaal geen tijd meer voor mezelf en ben inmiddels al 3 maanden niet naar mijn verzorgpony geweest! Bizar gewoon, dat hij ‘het niet trekt’ om hier te zorgen voor zijn kinderen.

Hopelijk komt hier verandering in..

Maar, ik lees in het tinder topic ook mee....
En ehm nouja ik geloof dat ehh het niet trekken toch best logisch is...

Als ik eerlijk mag zijn vind ik het behoorlijk tegenstrijdig wat jij van hem verwacht als ik je berichten lees

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 19:06

Ik snap hem ook wel hoor Marocje. Ik lees ook mee in het andere topic. En hoe zeer het fijn is dat jullie open zijn tegen elkaar, misschien ben je wel een beetje té open. Onthou dat hij niet voor de breuk gekozen heeft, en nog ergens hoop had (heeft?), dus dat dit voor hem allemaal niet evident is. Nu even door de zure appel heen bijten, en kijken om een oplossing te zoeken dat hij de kinderen op vaste tijdstippen bij hem kan hebben, ipv bij jou thuis?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 19:24

Bon_ita schreef:
Bedankt voor jullie lieve woorden. Ik ben zojuist ingetrokken bij mijn ouders en ga morgen zoveel mogelijk persoonlijke spullen uit ons huis halen.

Mijn emoties gaan alle kanten op. Ene moment jank ik de ogen uit mijn kop en het volgende moment ben ik woest. Doordat we samen een huis hebben weet ik ook dat ik voorlopig nog met hem moet dealen en daar draait mijn maag echt van om.

Ach griet, het is ronduit k*t nu maar het wordt uiteindelijk beter, echt waar. Koop een grote bak B&J en alle mannen zijn klootzakken!

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 19:49

Snap ik, maar dát is niet de reden dat hij het niet trekt volgens hem, puur dat ie hier een verleden heeft en dat dat pijn doet. Overdag gaat wel, maar hij wil niet hier slapen.

Zélf denk ik idd dat is hoe jullie dat denken. Dat zou ik echt niet raar vinden. Maar om mij nou te verplichten hier s avonds thuis te komen omdat de kinderen níet bij iemand anders mogen logeren? Dan gaat het dus idd niet om wat ie zegt: dat hij moeite met het huís heeft.

Het had ook andersom kunnen zijn: ik in een kamertje en hij hier wonen met de kinderen: weet wel zeker dat hij dan gráág had gewild dat ik ook eens in dit huis sliep zodat hij́ wat anders kon doen..

Edit: met mijn voorgaande bericht had ik het over verzorgpony, dat zélfs dit niet kan. Afspraak is dat ik maandelijks een weekend voor mezelf heb en ex in dit huis bij de kinderen blijft: dat wil ik graag na 4 maanden realiseren. Hij wil nog langer wachten: Dán moeten gewoon de afspraken worden herzien en aangepast worden in het ouderschapsplan.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 09:39

Bon_ita schreef:

Ah meisje, heel veel sterkte! al die heftige emoties..het is ook niet niks. Wees lief voor jezelf.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 09:40

oooh, dat verandert de zaak inderdaad. Dat hij er niet wil blijven slapen kan ik enigszins snappen ... Dat kinderen nergens anders mogen logeren is een idiote eis en neigt meer naar het manipuleren van jou.
Als jullie afspraken voorzien hebben in het ouderschapsplan zou ik de bemiddelaar inschakelen die er een due-date op zet (deze afspraken gaan in vanaf XX/XX/XXXX ), wil hij zich er niet aan houden dan moeten ze idd herzien worden. Als hij zijn afspraken (blijven slapen) breekt, dan kan hij financieel instaan voor een oppas die momenten, lijkt me.
Daarnaast, de momenten dat jij de kinderen hebt ben jij verantwoordelijk, maar kan jij ook beslissen of ze thuis slapen, ergens gaan logeren of dat er een oppas komt.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 10:22

Goed opgemerkt. We hebben dus ook een mediator toegewezen gekregen, eis is dat we beiden afzonderlijk moeten bellen. Voor mij geen probleem, hoop dat hij dit ook gaat doen..

En dat hij niet meer in dit huis wil slapen snap ik ook, vandaar de andere opties. Maar de combi zeggen dat je de kinderen niet ziet maar er zelf niet voor willen zorgen, vind ik dus tegenstrijdig.

Ik moet dus 24/7 beschikbaar zijn en hij af en toe 1 kind op bezoek >;)

Gister dus meteen deze week vast gelegd, wanneer hij de jongste ophaalt en wanneer 1 er blijft slapen. (Staat ook allemaal in het ouderschapsplan dit wekelijks te doen maar fijn dat er dus een derde bij zat. )

Lymoncello

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 17:13

Ik meld me ook hier. Na bijna 5 jaar lief en leed delen is het vanaf vandaag uit met mijn vriend.

Onze dromen voor de toekomst waren te verschillend. Ik wil graag een fijn huisje met iemand samen en misschien ooit wel een gezin.

Mijn ex wil vooral veel werken en graag dagen van de week alleen zijn. Wat tot nu toe inhield dat ik de helft van de week ergens anders sliep, namelijk bij mijn ouders. Ik had de hoop dat dit uiteindelijk niet meer zou hoeven, maar nu wordt duidelijk dat dat nooit zou gaan veranderen. En misschien begrijpen jullie wel dat ik niet tot mijn 50e bij mijn ouders wil slapen :7

Ondanks dat ik weet dat het uiteindelijk beter is voelt het nu gewoon zo onwerkelijk... Ik vind het zo'n raar idee dat alles nu ineens voorbij is, je elkaar nu geen kus meer geeft voor het slapen enzo..

Ook voel ik een soort angst dat ik nooit iemand ga vinden die mijn dromen deelt :(

Vandaag is in elk geval 50 shades of bah

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 17:41

Aaah. Sterkte nu en de komende dagen!

Dergelijke verschillen zijn moeilijk combineerbaar. Uiteindelijk moet er altijd een van de twee ingeven en daar wordt niemand gelukkig van.
Neem je tijd, vind jezelf. Die angst is echt niet nodig. Maar je moet wel eerst gelukkig zijn met en op jezelf.