Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 21:24

helaas kreeg ik mijn longeerdekjes niet echt verkocht , dus heb ik ze maar in
het weggeef-topic geplaatst :D
mensen blij maken maakt gelukkig zeggen ze :P
[LZP] [Centraal] Het weggeeftopic.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 13:10

Heb van de week alweer 2 kijkers gepland staan voor ons valk hengstje. een via mp en een via bokt, ben benieuwd.

scooby09

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 13:47

Lees normaal mee maar heb nu een vraag.
Verzenden naar Belgie is dat ingewikkeld en iemand enig idee wat daar de kosten van zijn.?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 13:49

Nee hoor, is net zo makkelijk als in Nederland. Gewoon op het verzendpunt aangeven dat het naar Belgie is.
http://www.postnl.nl/tarieven/pakketten/

Dat is de tarieflijst :) Met track en trace is het tot 2kg 13 euro :)

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 13:55

Pff, wat wordt ik moet van sommige mensen.
Alhoewel ik ook een paar hele fijne ervaringen heb gehad de laatste tijd.

Heb nu 2 paar splinternieuwe vans op mp staan, ze zijn nooit gedragen en nog nieuw in de doos, inpuls aankoop een keer 10 minuten geprobeerd 1 paar en ik vind ze vreselijk, dus heb ik ze maar op mp gegooid om er anderen blij mee te maken.

Nu staan ze voor bieden vanaf 35 euro, nieuwprijs was 70 dus dat vind ik vrij redelijk.
Nu krijg ik een reactie waarin een meneer eerst zegt, voor 25 inclusief verzenden wil ik ze, dus ik stuur netjes terug nee het is bieden vanaf 35 euro. Krijg ik terug , oke 35 incl. Ik stuur terug dat ik het vrij vervelend vind dat als er staat bieden vanaf 35 euro hij er onder gaat zitten want ze zijn splinternieuw en voor minder gaan ze echt niet weg (staat overigens bij verzendkosten koper, dus 35 excl) Krijg ik een mailtje terug, ja ik heb nog een paar vans staan die ik niet meer draag wil je ruilen :+ Maar even vriendelijk gezegd dat ik met hem in ieder geval niet meer verder wil onderhandelen , werd er zo moe van.

En iemand die 35 bied, en ik reageerde met een tegenbod 40 euro, zegt ze, kan ik ze net zo goed nieuw kopen 47 of 70 is nogal een verschil :+

Maar echt hulde aan mensen die gewoon netjes een mailtje kunnen schrijven _/-\o_ , en ook gewoon reageren, daar zijn er ook te weinig van!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 13:58

Pff irritant zulke mensen. En inderdaad, mensen die een mail terug schrijven zijn ook op 1 hand te tellen. Met iemand die een zadel van me wil kopen. Wil een dag afspreken, aangegeven welke dagen mogelijk zijn, aangegeven dat ze mag passen en dat ze m gewoon terug mag brengen en d'r geld terug krijgt als ie niet past en hij is in dezelfde staat.. En dan ineens laten ze niks meer horen.. Ja sorry hoor daar ga ik niet de hele dag voor thuis zitten..
En ook nog iemand die m'n pony wilde bijrijden. Afspraak gemaakt voor een dag, geen tijd afgesproken en die reageert nu ook nergens op. Nou dan niet hoor, pff..

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 13:59

Maar als iemand je vp bied waarom moet je dan nog met een tegenbod komen?
Dat vind ik pas raar..

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 14:20

Bieden vanaf € 35.- lees ik hoor dus dan vind ik een tegenbod niet zo raar....

Hier ook weer een paar personen die alleen maar willen ruilen. Maar sommige dingen zijn echt om te huilen in wat voor staat het is..... Dan denk ik, wat moet ik daarmee? :o
Maar ook personen die in een fantasie wereld leven..... Partij waarvan alles nieuw is, winkelwaarde ruim €1000,- dan bieden ze 100 incl verzenden....
M'n man zal wel zeggen `voel eens aan je kont of je hersens erheen zijn gezakt" _O- Ohhhh wat lag ik in een deuk toen hij dat zei toen ik zat te mopperen over de fantasie biedingen :D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 14:42

Alja schreef:
Maar als iemand je vp bied waarom moet je dan nog met een tegenbod komen?
Dat vind ik pas raar..

Dat vind ik ook niet logisch hoor. Als iemand je VP bied dan is het toch goed?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 14:44

Maar 'bieden vanaf' is toch niet hetzelfde als de vraagprijs..

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 14:52

Nee, maar als je 'bieden vanaf' neerzet komt dat wel over alsof je die prijs acceptabel vindt. Dus waarom dan hoger bieden?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 14:54

Ik vind bieden vanaf wel hetzelfde als vraagprijs :)

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 14:56

Ik had een bod op mij camera waarmee ik eigenlijk wel akkoord ging.. antwoorden ze niet meer terug -O-
Sjongejonge bied dan niet, stuk frikandel hahaha :')

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 14:58

Zoals jij het zegt is bieden vanaf dus wel hetzelfde als vraagprijs.

Bij bieden vanaf denk ik niet dat ik het voor die prijs kan krijgen, maar is het een startbedrag voor het bieden. Dus in de gedachte dat er meerdere mensen zullen bieden in een bepaalde tijd.

Zo ging bieden vanaf altijd op bokt toen de markt er nog niet was.. Bijv. bieden vanaf €1. Dan was €1 helemaal niet de vraagprijs, maar wachtte de verkoper af op een bod dat ze wel oke vond of tot bijvoorbeeld het hoogste bod na een bepaalde tijd.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 15:00

Tja, ik vind 'bieden vanaf' toch echt wel overkomen als 'vraagprijs'. Of liever, meer als in, 'ik wil er minimaal dat voor hebben en als er een hoger bod komt is dat mooi meegenomen'. Maar als er dan niet hoger geboden wordt, kan degene met het minimale bod het toch vaak nog hebben (mijn ervaring). Dus waarom zou je hoger bieden?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 15:02

Zo zie ik het ook :j
Net als "biedingen onder de 100 euro worden niet serieus genomen" , dan ga ik er vanuit dat biedingen vanaf 101 dat wel worden, niet dat je dan een mailtje krijgt van "onder de 150 gaat het niet weg" -O-

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 15:04

Ja precies, de verkoper wilt dat er minimaal voor hebben. Maar als je dat bedrag biedt, betekent het niet dat je het meteen voor dat bedrag krijgt. De verkoper wilt vaak afwachten of er een hoger bod komt, anders had ze wel vraagprijs gedaan.

En sommige verkopers zeggen ipv 'ik wacht af of er een hoger bod komt', 'voor die en die prijs mag je het meteen meenemen'. Waarop je als koper dan kunt zeggen, nee bedankt ik wacht liever af tot je het voor mijn bod wilt verkopen. Of tot er een hoger bod komt natuurlijk.

Althans, dat is wat ik begrijp.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 15:05

Niet 101 euro maar 100 euro al :+

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 15:06

Hhaha hoe zien jullie...
Van 99,95 nu voor € 59.95
Is een advertentie op mp

Bieden vanaf zie ik als minimaal

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 15:07

Ja, maar een hoger bod afwachten is iets anders dan een tegenbod doen... Beetje vreemd als er staat: bieden vanaf 100 euro, dat je dan op je bod van 100 euro een mail krijgt met een vraagprijs van 110 erin bijvoorbeeld. Zeg dan gewoon dat je het even wil afwachten. Als iemand er dan 110 voor had willen geven hadden ze dat wel geboden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 15:13

Het is gewoon voor meerdere interpretaties van zowel koper als verkoopbaar vatbaar :P

Zegguh Shirley... had je de compleet bruine versie van je Torsion al op MP zien staan O:)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 15:26

Neeeeeee ... ga even kijken <<)

Edit: nu wel :j

Hij is trouwens wel iets anders, met een enkele singelstoot en een westernsingel.
Was 'ie trouwens ook in die kleur van origine ?
't Zou me niks verbazen als het suede zelf geverfd is ...

Klaaswoeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 17:06

Ik vind een bieden vanaf ook een vraagprijs. Zoals Kirsha zegt.

Eindelijk de moeite genomen de Ariats erop te zetten, krijg ik een bod van maarliefst 20 euro.Zou ze er haast gewoon weer afhalen :P

Als iemand een pony te koop heeft waar bij staat; ze is in het verleden bereden geweest en voor een karretje gestaan, maar verderop staat dat de pony nu drie is, zou er dan niet veel te vroeg (als je vasthoud aan het principe 'beleren vanaf 3 jaar') beleerd/bereden zijn en daarmee risico hebben op dat er op latere leeftijd meer mis zal zijn met het beestje? 'In het verleden' komt op mij over als minstens een jaar of meer geleden.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 17:35

ik vind bieden vanaf niet de vraagprijs.
bij mij is dat de prijs waarvoor ik het zou willen verkopen als het er BV al
een paar maanden op staat !

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 17:49

Maar waarom zou je een bieden vanaf prijs instellen, en niet gewoon vertellen wat je er wél voor hebben wil? Ik vind dat zo raar.