Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 10:21

Auto staat al bij de garage, al sinds begin februari. Maar nu dus definitief klaar en heb dus wel maand betaalt bijna 'voor niks'. Alleen zij hebben, hele terechte, persoonlijke omstandigheden waardoor zij niet kunnen helpen met het hoe en wat en waren zelfs laatste dagen dicht dus heb het niet eens kunnen vragen. Maar mijn hoofd loopt gewoon echt over van alles.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 10:22

Stapje voor stapje MWM.

Om te beginnen de aanpassingen aan je rolstoel.
Rolstoel + eventuele aanpassingen vallen onder de WMO.
Indien dat als eerste gefixt is, krijg je een stukje mobiliteit terug.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 10:27

MWM :knuffel:

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 10:31

Helaas zijn deze aanpassingen niet voor de wmo (zeggen ze) omdat het gewoon dingen zijn als tassen voor eronder enzo. Meer accessoires dus, hoewel ik ze toch wel nodig vind eerlijk gezegd.
En mijn dorp is zo achterlijk dat ik over de 50km/h weg moet rollen want de stoepen zijn zelfs te smal voor mijn smalle stoel. Dat vind ik echt doodeng, helemaal als ik me zo voel. En dat zit misschien tussen mijn oren hoor maar voel me dan zo extreem kwetsbaar en ben gewoon niet handig genoeg ook met stoel (en ja daar heb je cursussen voor maar; energie...)

Ben gewoon zo moe van alles. Elke keer als ik zoiets aan moet pakken is dat het enige wat ik die dag kan doen en als ik pech heb heb ik nog dagenlang last erna en ben ik niks waard. Zoveel mensen die niet beseffen hoe veel energie die dingen kosten en dat je dat gewoon niet allemaal kan als je ziek bent. Vooral als ze dan gaan klagen dat je zelf moet bellen en anderen dat niet mogen tenzij officiële instantie... Dus alles tegelijk is echt te veel en klap ik dicht van en worden klachten nog erger door de stress. Plus dat al die bedrijven en instanties allemaal minimaal 8 weken over dingen doen, tenzij jij iets moet doen dan krijg je hooguit paar dagen.

Dank jullie wel allemaal trouwens! Sorry voor zon downer zijn. Normaal ben ik echt nog wrl positief maar ik kan niet meer

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 10:33

Heeft de gemeente geen hulpverlening die jou kan helpen met financiële / regelzaken? Hoef je niet voor in de schulden te zitten oid.

Maar los daarvan is het gewoon heel erg poedersuiker allemaal. :(:)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 10:40

Heb ooit een budget maatje gehad maar die vrouw liet me allemaal huiswerk doen waar ik a. Geen energie voor had en b. Helemaal niet om gevraagd had. Plus ze had ook diverse opmerkingen wat ik moest doen wat juist nog meer geld zou kosten en wat ik toen al niet kon betalen en dan werd ze geïrriteerd dat ik het niet deed of aangaf dat het niet kon. Want qua administratie heb ik het op orde. Dat budgetmaatjr was wat ik kreeg via de gemeente nav mijn vraag voor hulp met idd regelen en eventueel hulp met initiatieven en hulp vinden.

Ohja en ze had me aangemeld voor voedselbank. Alleen wel compleet andere gemeente die vele malen verder reizen was waardoor ik extra geld kwijt was lm daar te komen.
Helaas was zij de enige die in dit dorp wilde komen en dat is bij heel veel dingen het probleem. We vallen onder gemeente met 3 anderen en soms is dat al 20 minuten met auto. En met aantal andere dingen vallen we onder groep van meerdere gemeentes en dan is het soms 30 minuten rijden en willen mensen hier niet komen.

Heb ooit vanuit stichting MEE hulp gehad en dat was de enige die echt hielp, maar toen zij met zwangerschapsverlof ging hebben ze het stop gezet omdat ik toen de vervanger 1 keer niet nodig had. Daarna nog keer achteraan en toen kreeg ik te horen dat mijn hulpvraag niet bij hen hoorde en ze mijn dossier niet opnieuw konden openen ofzo.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 10:42

Is er een mogelijkheid dat je kan verhuizen in de toekomst?
Je dorp klinkt niet echt fijn toegankelijk voor wat je nodig hebt en dat huis van je een gebed zonder einde.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 10:44

Mwm,knuffel en verontschuldig jezelf niet voor het down zijn!

Kan iemand de regen uitzetten?
Puk had er geen moeite mee, want hij kreeg lekker zijn badjas aan na het wandelen.

Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 10:44

MWM :knuffel:
Als zelf een auto hebben of rijden niet meer lukt dan kom je via de WMO misschien ook in aanmerking voor personenvervoer, dat is zo'n busje dat ouderen en mensen met een beperking van a naar b kan rijden. Minder efficiënt als zelf rijden omdat ze vaak meer mensen moeten ophalen en afzetten op plekken, maar zo kan je wel naar afspraken indien nodig.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 10:48

Mwm,als je de auto schorst dan kan je de verzekering ook pauzeren, de auto mag dan alleen niet meer aan de openbare weg staan.

Ik begreep dat je auto kapot en niet meer te repareren is, er zijn oud ijzer handelaren die je auto ook ophalen.

Wij hebben ooit een auto laten ophalen door een oud ijzer handelaar omdat hij niet meer door de apk kwam en het was niet meer rendabel om het te laten maken.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 10:55

MWM :(:) ik heb zo met je te doen, zou willen dat ik je kan helpen. Veel sterkte!!

Toen mijn auto stuk was heeft de garage voor het afvoeren gezorgd. Kreeg er nog een paar tientjes voor terug. Maar dan heb je natuurlijk nog niet zo snel een andere.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 10:59

Dp: Niet zonder meer te gaan betalen voor veel minder ruimte. En alsnog lang wachten want wat ik nodig heb voor gezondheid zijn de dingen die snel weg zijn en ik bij lange na niet bovenaan sta. Of zelfs niet eens voor in aanmerking kom want of argument is dat ik alleen ben of te jong ben.
Dit huis is idd slecht maar je blijft bij dezelfde verhuurder als ik verhuis (want moet ook bij ouders ij de buurt blijven en alle dorpen horen bij die verhuurder) en dit huis heeft en parkeergelegenheid naast de deur voor mij alleen waardoor ik nooit ver hoef te lopen, een bad wat de rest niet heeft want tegenwoordig mag dat niet meer en wordt verwijderd als er nieuwe huurder in komt. En nog wat dingen.
Plus ik zou niet eens weten waar ik het van zou moeten betalen want helaas moet je toch altijd wat doen aan nieuwe plek omdat het 9 van de 10 keer echt uitgeleefd is. En ik zou hier ook eerst geld moeten uitgeven om het correct achter te laten.

Telpeva; ik leen/huur nu de auto van moeder als het nodig is, maar dat is wel extreem plannen en mentaal gezien ben ik in 1 klap alle vrijheid kwijt en dat valt me heel zwaar eerlijk gezegd. Dat vervoer zorgt bij mij voor verergeren van de klachten, omdat die extra tijd (en mensen) heel veel energie kost. Ik zou gemiddeld bijna 3 uur bezig zijn om bij een afspraak van nog geen half uur te komen. (En ik heb al ooit de opmerking gehad dat ik dan maar naar andere locatie moest gaan want waarom ga je naar ander dorp voor afspraken. Nou misschien omdat mijn ziekte speciale behandelingen nodig heeft die niet iedereen kan doen. Maar zelfs in dingen als ziekenvervoer of instanties in zorg snappen zulke dingen niet) heb er ooit al naar geïnformeerd vanwege kosten van de auto enzo.

Lay_d oh ik dacht dat he met schorsen alsnog verzekerd moest zijn! Hij staat op terrein van garage maar wel zichtbaar vanaf de openbare weg. Ik dacht altijd dat dat ook niet mocht? Want ex had zijn geschorste auto ergens staan waar die niet zichtbaar was ipv op prive parkeerplaats want dat mocht niet? Maar dank je wel! Hoop dat ik morgen de garage kan spreken en misschien dat zij nog wat weten want eerlijk gezegd zou ik het liefst de kosten voor schorsen niet hoeven maken :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 11:05

Het regent -O-

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 11:22

MWM sterkte. Had ik een geldboom gehad was ik je een stekje (of 4) komen brengen.

Zuidwester op en hond gaan uitlaten.

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 11:23

Noemde iemand de regen al? Alles is vies, nat, modderig, glibberig en ehhh nat.

MWM, zo stom dat alles zo tegen zit!

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 11:31

Mijn ergernis is ... dat mijn vader niet na denkt hoe je iets uit elkaar moet halen wat niet van hem is.
Hij leent nu mijn stofzuiger want die zuigt toch wel wat beter dan die hij beneden heeft staan.

Alleen hij riep net of ik even de stang wou verwisselen want hij kreeg hem niet los..
Ik haal zo het extra stuk er tussen uit, en hij stond versteld. Ik vroeg hem al van heb je daar aan staan trekken?

En zijn antwoord was ook heel enthousiast JAAAA! :j

Afbeelding
(Ja, heb een hippe stofzuiger, maar wel een ander soort en kleur)

Hij heeft aan het bruin/rood staan trekken, terwijl alleen het groene eruit kan.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 11:41

allergische aanval, neus dicht, tranende ogen, benauwd.. omdat ik toch maar even een borstel over het pensionpaard heb gehaald waarvan de eigenaar nooit komt. Ze had heel veel los haar, en vond het heerlijk.. ik nu wat minder.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 11:43

Voor iedereen die de balen heeft van het weer (ik inclusief), dit zie ik staan voor komende week :j

Afbeelding

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 11:45

kijk dat is positief Black Kelpie!! mag toch ook wel in dit topic vind ik :)

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 11:47

Ik was al een vriend aan het appen of hij woensdag even een terrasje wilt pakken _O-

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 11:48

Verkouden. Ontzettend veel hoofdpijn, maar ik krijg geen paracetamol want staat niet op mn medicatielijst. Moet maar wachten tot de artsen er maandag weer zijn :roll:

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 11:52

Ja ik ga 100% een lange wandeling maken met uitlaathondje woensdag!!! :):)

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 11:53

MyWishMax schreef:
Lay_d oh ik dacht dat he met schorsen alsnog verzekerd moest zijn! Hij staat op terrein van garage maar wel zichtbaar vanaf de openbare weg. Ik dacht altijd dat dat ook niet mocht? Want ex had zijn geschorste auto ergens staan waar die niet zichtbaar was ipv op prive parkeerplaats want dat mocht niet? Maar dank je wel! Hoop dat ik morgen de garage kan spreken en misschien dat zij nog wat weten want eerlijk gezegd zou ik het liefst de kosten voor schorsen niet hoeven maken :+

Zolang als de geschorste auto op prive terrein staat dan is het niet erg dat hij zichtbaar is. Hij mag dan naar mijn weten alleen niet op openbaar terrein/ de openbare weg staan.
Begrijpelijk dat je de schorsing kosten liever niet maakt, misschien dat de garage ook wel adresjes weet/kent voor het afvoeren van je auto.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 11:58

Google even op demontagebedrijven in combinatie met je woonplaats.
Vaak komen die je auto gewoon gratis halen en als je geluk hebt krijg je er nog geld voor ook.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 12:39

Froukje schreef:
Google even op demontagebedrijven in combinatie met je woonplaats.
Vaak komen die je auto gewoon gratis halen en als je geluk hebt krijg je er nog geld voor ook.

Klopt! En dan wordt ook alles geregeld. Mijn auto is opgehaald, afgevoerd en geschorst door een bedrijf. En dan heb ik ook nog een klein bedrag ontvangen. Ik vond het top sevice en het koste mij ook geen moeite.