Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 17:32

denisesilver schreef:
Klote iphone met z'n opschonen van apps. Nu heb ik geen whatsapp meer. Ik word hier zo moe van. Ja, voor 1 euro per maand heb ik op wonderwaarlijke wijze ineens wel weer genoeg opslag. Tyf op en geef die telefoons gewoon voldoende opslag appelflap |o

Huh, ze hebben toch minstens 8 gig ofzo?
Bedoel je niet iCloud? Volgens mij loopt die snel vol als je de chats opslaat als reservekopie. Misschien kun je dat beter uitzetten.

Edit: vanaf 128 gb zelfs volgens mij, ik leef nog een beetje in een ver verleden :=
Maar je kunt niet betalen voor extra telefoonruimte, wel voor iCloud ruimte, dus ik denk dat dat het probleem is.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 17:41

Bloemetje75 schreef:
Al die regen, ja heel goed voor de natuur en echt nodig. Maar mag het hier in de buurt droog van 18u tot zeg middernacht? Jongste heeft gala van middelbare school. Al die jurken, pakken, mooie auto’s…. Ik wens ze echt een droge aankomst! (En mezelf uiteraard droog kunnen kijken).
Ik wilde zeuren dat ik zeiknat was geregend op de fiets, maar dat valt hierbij in het niet. Ik ga duimen dat jullie het droog houden zometeen. Veel plezier in ieder geval!

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 17:49

Na 2,5 week ongeveer eindelijk nieuwe werkschoen (Haix, stalen neuzen, S3).

Vanmorgen denk ik 10 a 15min op gelopen, en ik kon niet meer.
Kramp in beide voeten.. %)

Had gelukkig mijn oude schoenen nog bij mij.
Laatst bijgewerkt door Siggislief op 17-04-25 18:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 17:58

De dierenwereld en hun regels onderling.

Moest vanmiddag wachten op mijn moeder toen ik een zwaan van een nest van vorig jaar zag lopen, kwam daar opeens een volwassen mannetje aan. Dacht eerst aan dat ze aan het paren waren, bleek dat die vader dat jong gewoon wilde ombrengen om het maar netjes te zeggen. Dus met fiets en al daar naar toe gelopen, de twee uit elkaar gehaald en zo kon het jong vluchten. Hij naar de overkant, eerst het water in en toen verder vluchten tussen de planten en beschoeiing. Vader zwaan ‘vloog’ naar dezelfde overkant en toen moest ik hem wegjagen zonder fiets. Heb geleerd dat zwanen zichzelf angstaanjagend breed kunnen maken :') .

Anyway, dierenambulance gebeld en kwam hem direct ophalen, ze zagen de ernst er van in, want anders was het slechter afgelopen waren ze bang. Beestje had onwijs veel stress, maar had geen zichtbare verwondingen _/-\o_

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 18:05

Dat payday ná het lange weekend komt en we een héle dure maand vol kostbare pech achter de rug hebben :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 18:13

Super weinig energie vandaag.

Maar toch maar met de hondjes naar het bos. In de regen. Is goed voor me! Ik hoefde maar een halfuurtje te wandelen van mezelf.

Eindstand: ik liep verkeerd en het werd een uur. In de stromende regen met een teckel die dan nog langzamer loopt dan een slak. :+

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 19:01

Niobe schreef:
denisesilver schreef:
Klote iphone met z'n opschonen van apps. Nu heb ik geen whatsapp meer. Ik word hier zo moe van. Ja, voor 1 euro per maand heb ik op wonderwaarlijke wijze ineens wel weer genoeg opslag. Tyf op en geef die telefoons gewoon voldoende opslag appelflap |o

Huh, ze hebben toch minstens 8 gig ofzo?
Bedoel je niet iCloud? Volgens mij loopt die snel vol als je de chats opslaat als reservekopie. Misschien kun je dat beter uitzetten.

Edit: vanaf 128 gb zelfs volgens mij, ik leef nog een beetje in een ver verleden :=
Maar je kunt niet betalen voor extra telefoonruimte, wel voor iCloud ruimte, dus ik denk dat dat het probleem is.

Heel dat iCloud gejengel vind ik gewoon poedersuiker :')
Ondertussen weer genoeg kunnen verwijderen dat ik whatsapp weer heb kunnen downloaden. Volgens mij staat reservekopieën uit, maar zal straks even kijken.

Ik ben zo moe, maar vanavond vaste prik weer The Passion kijken met pa. Straks maar alvast douchen, dan hoef ik dat vanavond niet meer te doen

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 19:20

Bellatrix schreef:
Kreeg hem net ook, ik ga van €699 naar €730. -O-

Sociaal of net aan vrije sector?
Want gister kwam in het nieuws dat voor sociale huur het 2 jaar bevroren zou worden.

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 20:44

Westhof schreef:
Bloemetje75 schreef:
Al die regen, ja heel goed voor de natuur en echt nodig. Maar mag het hier in de buurt droog van 18u tot zeg middernacht? Jongste heeft gala van middelbare school. Al die jurken, pakken, mooie auto’s…. Ik wens ze echt een droge aankomst! (En mezelf uiteraard droog kunnen kijken).
Ik wilde zeuren dat ik zeiknat was geregend op de fiets, maar dat valt hierbij in het niet. Ik ga duimen dat jullie het droog houden zometeen. Veel plezier in ieder geval!

Het was zo goed als droog bij aankomst dus dat was echt heel fijn!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 23:10

Cliënt brak bijna even mijn ringvinger. Het buigen doet nu zeer -O-

Persoon doet het uiteraard niet express maar dat getrek aan je handen/ vingers is niet leuk.

Valerie93

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 07:05

Met hoofdpijn gaan slapen, met hoofdpijn wakker worden.
Normaal is het wel weg in de ochtend. Zometeen maar paracetamol erin proppen.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 10:00

Ik zou zo lekker kunnen werken op de tuinwerkgeluiden van 2 buren nu, maar de werksystemen zijn allemaal weer stuk |( Eentje werkt wel, maar daar ben ik alle toegangen kwijt! Super leuk.

Edit: Oh mijn bestanden zijn daar ook allemaal weg -O-

Foaly

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 10:07

Net bijna out in de Albert Heijn doordat ik eigenwijs was en pas na het boodschappen doen en ontbijten mn naproxen in wilde nemen :=

Gelukkig was een mevrouw zo lief om een banaan voor me te pakken en daarmee ging het wel weer, maar volgende keer neem ik dat kreng wel op een lege maag. Liever maagzuur dan met vlekken voor mn ogen neergaan tussen de komkommers :')

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 10:10

Foaly schreef:
Net bijna out in de Albert Heijn doordat ik eigenwijs was en pas na het boodschappen doen en ontbijten mn naproxen in wilde nemen :=

Gelukkig was een mevrouw zo lief om een banaan voor me te pakken en daarmee ging het wel weer, maar volgende keer neem ik dat kreng wel op een lege maag. Liever maagzuur dan met vlekken voor mn ogen neergaan tussen de komkommers :')

Och jeetje :knuffel: denk goed om jezelf hoor!
Wat een lieve mevrouw wel.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 10:19

Dat het helaas geen feestdag is voor de bouwvakkers van de buren.
En ze dus nu weer al de hele tijd aan het boren/drillen zijn.
Gister begon het om 8 en ben ik rond 12 maar gevlucht, want het was constant.

Als ze dit soort dingen nou even een dagje van te voren melden, dan weet ik dat ik bij m'n ouders kan slapen of werken/leren.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 10:20

Niobe schreef:
Och jeetje :knuffel: denk goed om jezelf hoor!
Wat een lieve mevrouw wel.

Ja dat was niet mn beste moment :=

Lang leve het hebben van een baarmoeder, ik dacht dat ik inmiddels wel wist hoe ik dat kreng moest managen maar blijkbaar voelde die zich extra spicy vandaag. En idd, heel lieve mevrouw, ik kwam haar later nog weer tegen en toen vroeg ze nog of het echt wel weer ging :knuffel:

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 10:31

Foaly schreef:

Of banaan en naproxen heb je toch iets. :=

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 10:34

kosseh schreef:

Als ze dit soort dingen nou even een dagje van te voren melden, dan weet ik dat ik bij m'n ouders kan slapen of werken/leren.

Hier gaan ze een sporthal afbreken en deels uitbreiden. Ik hoor nu tussen 8 - 9 alleen maar bouwverkeer. Rest van de dag is het aardig rustig. Maar echt beginnen moet nog , ik kijk er nog niet zo naar uit.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 10:46

Zebrastreep schreef:
kosseh schreef:

Hier gaan ze een sporthal afbreken en deels uitbreiden. Ik hoor nu tussen 8 - 9 alleen maar bouwverkeer. Rest van de dag is het aardig rustig. Maar echt beginnen moet nog , ik kijk er nog niet zo naar uit.

Wij hebben hier net naast de woonwijk een terrein die afgebroken moest worden,
en ze begonnen om 7u in de ochtend tot een uur of 15.00/16.00u.

En denk dat we daar zeker 3-4 maanden last van hebben gehad, en daarna moesten ze heien..
Ik trilde mijn bed uit met het gehei. -O-

Met het afbreken heb ik wel voor gekozen om oordopjes in te doen de avond er voor.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 10:51

Dat heien kijk ik vooral tegenop -O-

Ik kan helaas niet met oordopjes slapen vanwege tinitus dat is namelijk nog een vervelender geluid.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 10:57

Britta31 schreef:
ja, we laten het toch niet maken en de auto is oke.Mijn man heeft gisteren goed gekeken of alles goed was.Waarom zou je iemand op kosten jagen en ik kreeg vandaag met de post een grote doos chocola als dank.

Mag toch hopen dat die jonge dame gewoon verzekerd is?
Dan regelt die verzekering toch jullie schade?

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 11:00

Zebrastreep schreef:

Ik kan helaas niet met oordopjes slapen vanwege tinitus dat is namelijk nog een vervelender geluid.

Heien kan nu ook met minder geluid/trillen. Dat hebben ze bij een flat hier in de buurt gedaan. Niks van gehoord, was echt top.
Hopelijk gaan ze dat bij jou ook gebruiken.

Alleen deze buren... -:(-
Het is een paar weken stil geweest. Vorige keer was het ook de week voor m'n examen de hele week. Toen waren ze alle voegen van het huis er uit aan het halen.
De tijd komt nu vooral zo ongelukkig uit, weer vlak voor een examen. Als ik thuis werk ofzo vind ik het niet eens zo erg. Dan rij ik als nog wel naar werk toe om daar te zitten.
Leren kan alleen niet op werk (te rumoerig voor).

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 11:01

kosseh schreef:

Goede vrijdag is geen officiële feestdag. Iedereen moet gewoon werken.
Hier zijn ze in het portiek naast mij bezig met de kabels.
Hebben ze een verkeerde kabel geraakt, 3 portieken zonder stroom.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 11:06

Zebrastreep schreef:

Ik vond het afbreken nog het ergste van allemaal, en heien precies op de hoek ter hoogte
van onze rij huizen trilde het hier. Er zat nog zeker 29 huizen tussen.
Ik voelde mezelf uit mijn stoel komen toen ze neerkwamen. :') Gelukkig was dat snel voorbij.
Daarna hoor je wel het neerkomen. Maar het afbreken das echt niet leuk.

We zien nu het skelet van de huizen te zien met dak er op. Dure woningen zijn het wel.. :=
Het is vanaf €665.000.

purny schreef:
Goede vrijdag is geen officiële feestdag. Iedereen moet gewoon werken.

Om de 5 jaar is het een vrije dag, dus dit jaar wel.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 11:12

Dat is bevrijdingsdag, eens in de 5 jaar. En het ligt er wel aan of je via een cao werkt of niet en aan het bedrijf zelf of je ook vrij krijgt.