Secret Santa 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 23:43

Whoooo zo blij met mijn pakket! <3 *\o/*
De hints moet ik nog even mee aan de slag :')

Als eerst een doos met supermooi inpak papier <3 <3
Afbeelding

Begon met een envelop, met daarop “pas op, bevat belangrijke documenten”.
Afbeelding

Voorzichtig geopend en daarin zat een mooie kaart met een puzzel. Ik moet er nog even mee aan de slag :+

Afbeelding

Daarna kon het uitpakken beginnen *\o/*
En wauw! Ik begon met een tijdschrift, supergave panter sokken. Een kaars met houder en een puzzel voor de kleine man {:)
Daarna volgde er nog een paar panter sokken en een panter mok.

Afbeelding

Afbeelding

En een reageerbuis met dingen erin die ik niet ken :o?

Afbeelding

En het laatste kadootje is zó gaaf! <3
Een panter tas. Ben er zo blij mee! Die kan ik zo goed gebruiken. Wauwie

Afbeelding

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 23:46

Roosch schreef:
Even verder gepuzzeld. :D jodym ben jij m'n santa?

Jaaa!!

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 00:15

Mijn doos kwam vandaag binnen!!
Een kaartje met een klein lief berichtje zat erbij, het uitpakken kon beginnen <3

Afbeelding

Een doos vol mooie ingepakte kadootjes!

Afbeelding

En mijn Santa heeft goed gelezen wat ik leuk vind! Gin tonic, kinderchocolaatjes, unicorn en vooral nieuwe sokken <3

Afbeelding

Er zat een lastig puzzeltje bij. Een soort kokertje waarin je de juiste route moet draaien om het open te krijgen. Na wat gefrustreerd ik trek hem wel uit elkaar :+ wat niet leek te werken had ik hem vervolgens met wat gevoel zo open. Er zat een kaart in van een voetbal wedstrijd. Vitesse-AZ. Een beetje zoekwerk maakte dat ik al gauw een Santa verdacht vind! Want er is hier een santa die eem Vitesse speler als avatar gebruikt.

Capopjekop ben jij mijn lieve Santa van dit jaar?
Ik ben heel blij met het fijne samengestelde pakket! <3
Laatst bijgewerkt door rink op 17-12-22 00:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Secret Santa 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 00:32

Santa, ik ben net thuis van het werk. Geen pakje helaas.. ik vermoed dat het bij een van onze buren ligt die op weekend vertrokken lijken te zijn. Weet dat ik niet stil zit! Als ik mijn pakketje heb beloof ik een uitgebreide post! :)

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 00:34

EedihcrO schreef:
Zo, enerverend dagje erop zitten. Helaas een ziek kind. Veel hangen, huilen en gelukkig soms ook slapen.

Wat zijn er veel pakketten binnen gekomen vandaag zeg. En stuk voor stuk weer leuk. Idd hele populaire sokken van Dedoles. Maar goed. Ik draag ook haast niks anders meer. Onderbroeken ook trouwens :P
Saul kreeg ook een paar, want ik kwam 3,- tekort voor verzendkosten vrij :+ . Paar sokken erbij was goedkoper van vzk betalen.

En dan mijn hint. Ik dacht dat ik goed was in puzzelen, maar dat valt vies tegen zeg.

Ik kreeg kapot gegeten enveloppen en een woordzoeker. Daarmee had ik Penny Verhaal en het feit dat mijn santa kleine huisdieren zou hebben.
[ [url=m/Ld1USA.jpg]Afbeelding[/url] ]

En de tweede hint was een enveloppe met daarin 4 briefjes: 3 getallen en 1 kreet. Ik heb de bijbehorende namen in elk geval opgeschreven.

Nummer 2 op de lijst is Castilja. Zij heeft vogels die zelfs de doos te pakken heeft genomen. Maar haar profiel is leeg en ik kan het pennyverhaal niet zo goed plaatsen. Ook de overige cijfers niet.
Ze komt wel uit Amsterdam en dat komt mijn pakket ook. Dus wellicht dan toch? Maar hoe vallen die andere hints dan op hun plek?

Dus Castilja, als jij mijn santa bent, dan hoor ik het graag. Anders zou ik graag wat hulp willen :o

Jaaaaa dat ben ik! Hahahaha mijn vogeltjes vliegen los en zijn enorme slopers, ik kwam erachter dat ze mijn enveloppen hadden gevonden toen ik je pakket aan het klaarmaken was :') Vond het wel een geinige hint.
Castilja is een oud Penny verhaal, een soort golden oldie! Sommigen zullen het herkennen, anderen niet :) En de cijfers… Ga naar pagina 1 }> En veel beterschap voor je kind :(

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 00:35

Thats_Me ben jij mijn SS?

Inmiddels 100 profielen door gespit, ik denk dat jij het bent :D

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 02:00

LWDaisy schreef:
Zo, ik ben eindelijk thuis, dat even "snelsnel" naar de winkel en stal was ook niet waar haha. Retedruk in de winkel, toen bedacht ik dat ik misschien maar beter eerst toch nog overhuis zou rijden om op zijn minst de diepvries-spullen daar al af te gooien, en op stal was het nogal een gedoe met nieuwe korrels, oude korrels die uit de ton moesten worden gehaald, bevroren drollen enzoverder :')

Maar ondertussen ben ik thuis, en heb ik mijn super leuke pakket uitgepakt *\o/*
Het was niet zo heel makkelijk, maar dat ligt niet aan jou hoor Santa - dat ligt aan mijn 2 donderstenen, die zich overal mee moéten moeien :')

Het begon met Sansi, die ervan overtuigt is dat alles in huis van haar is:
[ [url=m/YW00nr.png]Afbeelding[/url] ]

Een eerste inspectie, ik ben trouwens heel erge fan van het notenkraker-inpakpapier, love it!
[ [url=m/a01bv1.png]Afbeelding[/url] ]

Ik heb daarna geprobeerd alles netjes uit te stallen, maar mijn 2 figuren bomben elke foto die ik probeer te maken :') Zus Arya was ook van de partij!
[ [url=m/uGDHVy.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Jpv1m6.png]Afbeelding[/url] ]

Hints gespot en geopend, en heel blij dat ik gewoon cadeautjes mocht open maken en daarna mocht gaan speuren, de zusjes waren toch niet echt te houden :')
[ [url=m/LP2ufE.jpg]Afbeelding[/url] ]

En toen snapte ik waarom! Ze zijn er héél blij mee, dankjewel!! Het maakte ook dat ik toch een paar seconden voor mezelf had om verder uit te pakken :j
[ [url=m/Jc9xYW.png]Afbeelding[/url] ]

Alles netjes op de foto proberen krijgen, maarja, er moet altijd minstens 1 poezel bij betrokken zijn :')
Satésaus - dankdankdank! Het is de enige saus waarmee ik mijn vriend kan overtuigen om eens rijst te eten, en ik vind het zelf ook héél erg lekker!
De lick-it zal morgen al sneuvelen, mijn Daisy is meer van de firma "bite-it", maar ze zal er zeker en vast plezier aan hebben, dankjewel!
Idem de kattensnoepjes, Sansi & Arya zijn giga snoepkonten en de snoepjes vliegen er hier altijd in sneltempo doorheen, dus dankjewel!
Het mandje - liefdeeee. Ik weet nog niet wat ik ermee ga doen, ik denk richting mijn dressing. Ik ben er mega blij mee haha, ik mag ze van mezelf nooit kopen, maar krijgen is natuurlijk een heel andere zaak :D
De kou zal er alleen maar gezelliger van worden met het kleurboek *\o/* Ik ben onlangs beginnen schilderen op nummer, maar toen mijn mama de opmerking maakte "dat ding ga je toch niet ophangen he" ( :') ) was de opluchting bij mijn vriend ZO groot dat ik het plots minder leuk vind :') Kleurplaten hang ik doorgaans niet op, dus ik zal er veel plezier uithalen *\o/*
En de stolp.. Wat is ie prachtig! Ik weet er volgens mij ook al de ideale plek voor - wij hebben nog niet zo héél lang geleden onze slaapkamer "in het nieuw" gezet, en in plaats van een nachtkastje heb ik nu zo'n decoratief laddertje - daar zal 'ie vast prachtig staan! En het is de enige ruimte in huis waar de poezels niet mogen komen (vriend is allergisch) dus daar zal hij ook veilig staan *\o/*
[ [url=m/IHmije.png]Afbeelding[/url] ]

Sansi is verliefd, maar deze is toch écht van mij, ik vind hem prachtig <3
[ [url=m/WXkO1K.png]Afbeelding[/url] ]

En dan de hints:
[ [url=m/wgLiAu.png]Afbeelding[/url] ]

Ik ben fan! Ik was in de loop van de week al een lijstje beginnen opstellen van geraden Santa's, en een paar hints deden wel een belletje rinkelen. Helemaal mijn soort puzzel haha, ik hou wel van een beetje speurwerk! Balenciaga... ben jij degene die ik moet bedanken voor dit geweldige leuke pakket? <3 *\o/*

Ja, in 1 keer goed! :D
Wat een heerlijk verslag zo met je poezenbeesten <3

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 02:19

Balenciaga schreef:
Ja, in 1 keer goed! :D
Wat een heerlijk verslag zo met je poezenbeesten <3

Ooh fijn haha, vorig jaar voelde ik me echt heel dom :')

Het was een plezier om alle pakjes open te maken en op speurtocht te gaan, dus dankjewel! De cadeautjes zijn echt helemaal mijn (ons) ding, en het kaartje dat je me een tijdje geleden stuurde staat trots tussen de kerstkaartjes :D

Ondertussen heeft het mandje zijn weg naar de keuken gevonden:
Afbeelding

Dankjewel voor deze fijne editie! *\o/*

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 08:12

Wat een mooie pakketten komen er voorbij zeg!! Echt een hele leuk editie inderdaad. Iedereen heeft net zoveel haar of zijn best gedaan. Zo leuk om te lezen, alle cadeaus die langs komen.

Elke dag zie ik PostNL langs ons huis scheuren in de hoop dat ie stopt. :+ Maar nee helaas! Ik denk dat mijn SS tot het laatst wacht dus miss vandaag of maandag 8-) <3. Voor mij nog even geduld dus

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 08:21

rink schreef:
Een kaartje met een klein lief berichtje zat erbij, het uitpakken kon beginnen <3

[ [url=m/6fhJyJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/BdeJtZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

En mijn Santa heeft goed gelezen wat ik leuk vind! Gin tonic, kinderchocolaatjes, unicorn en vooral nieuwe sokken <3

[ [url=m/b3YknW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Er zat een lastig puzzeltje bij. Een soort kokertje waarin je de juiste route moet draaien om het open te krijgen. Na wat gefrustreerd ik trek hem wel uit elkaar :+ wat niet leek te werken had ik hem vervolgens met wat gevoel zo open. Er zat een kaart in van een voetbal wedstrijd. Vitesse-AZ. Een beetje zoekwerk maakte dat ik al gauw een Santa verdacht vind! Want er is hier een santa die eem Vitesse speler als avatar gebruikt.

Heb je een betere foto van de plantenpotjes? Wat leuk zeg !!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 08:40

mariekeoo schreef:
Thats_Me ben jij mijn SS?

Inmiddels 100 profielen door gespit, ik denk dat jij het bent :D

*\o/* *\o/* *\o/*

Je hebt mij gevonden! De hints op het lijstje komen in mijn profiel voor en de quote zijn letterlijk mijn onderschrift. Fijne feestdagen!

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 08:49

Flying_Angel schreef:
Noisy schreef:
Jaaaaaa! Ik ben het inderdaad, jouw Secret Santa. Ik hoop dat je het leuk vindt. Heb je de cryptex al opgelost?

Ik vind het een onwijs gaaf pakket, heel persoonlijk en wat heb je er een werk van gehad! Ik heb de cryptex nog niet opgelost. Maar hoe fantastisch bedacht. Ik laat mijn hersenen nog even kraken.

Echt onwijs bedankt, ik vind het echt ontzettend mooi en leuk allemaal! *\o/*

Het antwoord op de puzzel is herrie. Ik zie drie santas op de kubus. Dressuur, western en een Santa met de megafoon. Het lukt nog ff niet om cryptisch te denken hoe ik hier een code van vier letters van kan maken. Sowieso H. W. D. zit ik warm daarmee?

Haha, nee. De santa met Megafoon heeft ermee te maken en de oplossing van de puzzel is een synoniem voor de oplossing van de cryptex

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 09:34

rink schreef:

Ja klopt!
Nieuwe sokken voor een jaar ging wat boven budget, maar nu kun je met een week beginnen :)

De koker zelf en de unicorn plantenpotjes waren ook een soort van hint. Ze zijn geprint met de 3d printer. Bewust ook makkelijke plantjes uitgekozen omdat je nu vooral cactussen en vetplanten hebt.

Ik zag dat iemand vroeg om een foto van de potjes. Links heb ik nog nieuwe ogen gegeven omdat er hier lucht onder gekomen was
Afbeelding

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 09:46

Noisy schreef:
Wat een pakketten regen vandaag zeg :wow:

@AfricanLady, ja heel leuk! en weet je wat nou zo ontzettend toevallig is? Wij hebben thuis ook altijd een Rottweiler gehad. Was mijn beste vriend die ik nog altijd mis.
<3
[ [url=m/tAXoFl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ah dat is heel toevallig ja

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 10:12

capopjekop schreef:
rink schreef:

Ja klopt!
Nieuwe sokken voor een jaar ging wat boven budget, maar nu kun je met een week beginnen :)

De koker zelf en de unicorn plantenpotjes waren ook een soort van hint. Ze zijn geprint met de 3d printer. Bewust ook makkelijke plantjes uitgekozen omdat je nu vooral cactussen en vetplanten hebt.

Ik zag dat iemand vroeg om een foto van de potjes. Links heb ik nog nieuwe ogen gegeven omdat er hier lucht onder gekomen was
[ [url=m/XZeWav.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die potjes zijn ook echt super leuk! En ik ga mijn best doen de plantjes goed te verzorgen <3 heel erg bedankt voor het super leuke pakket!! Ben er echt heel blij mee <3

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 10:30

Wat een leuke plantenpotjes capopjekop! <3

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 10:31

IK WEET HET!!!

@ Jolien87 ben jij mijn fantastische Santa?
Ooh ben zoooo blij met de kados! Wat een top editie dit jaar <3 <3

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 10:36

Jodym schreef:
Roosch schreef:
Even verder gepuzzeld. :D jodym ben jij m'n santa?

Jaaa!!

*\o/* *\o/* *\o/*

Toch op het verkeerde spoor. Lolacabana had een kerstbal in de stijl van het inpakpapier. :')

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 10:41

Blinnii schreef:
Ik kom echt niet uit de twee hints.. :n Morgen met frisse moed verder zoeken.

Komen weer mooie pakketten voorbij <3 Moeten er nou nog veel komen?

Volgens mij zie ik er een datum in?
Wellicht kun je daar wat mee?

Niet dat ik zo n puzzelaar ben maar heb het wel uit betrouwbare bron ;)

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 10:50

Oh zo leuk weer!
@Banjer het vraagteken achter mijn naam kan weg, ik was de ss van Hiraeth. :)

Ik hoop het topic de rest Vd week ook af en toe nog te kunnen bekijken om te zien wat de rest nog heeft gekregen, maar dat is afhankelijk van wel/geen WiFi want we vertrekken vandaag naar Madagascar. Super veel zin in!! De dieren blijven achter met genoeg snoepjes voor de oppas dus dat komt helemaal goed :)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 10:51

Oh dat doe ik verkeerd, ik geef onze oppas nooit snoepjes. :))

Fijne vakantie!

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 10:59

Oké! Dus een synoniem voor herrie van 4 woorden, een Santa met een megafoon. Ik ga keihard nadenken nog! Vind het zo gaaf gedaan die cryptex.

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 11:10

Castilja schreef:
Jaaaaa dat ben ik! Hahahaha mijn vogeltjes vliegen los en zijn enorme slopers, ik kwam erachter dat ze mijn enveloppen hadden gevonden toen ik je pakket aan het klaarmaken was :') Vond het wel een geinige hint.
Castilja is een oud Penny verhaal, een soort golden oldie! Sommigen zullen het herkennen, anderen niet :) En de cijfers… Ga naar pagina 1 }> En veel beterschap voor je kind :(

Haha, nu zie ik het. Ik heb mezelf zo vastgebeten op die lijst en kon dus niks met je nummers. Maar post 2, 11, 14 en de post direct na de mijne zijn van jou. Hoe briljant gevonden.
Het pennyverhaal ken ik niet, maar ik heb dan ook nooit de Penny gelezen. Slecht paardenmeisje ben ik :+

Maar ontzettend bedankt voor je pakket. Heel erg leuk. Het zaaipakket is ook zelfs een beetje voor de meiden, want elk jaar zaaien we samen, kijken we hoe het groeit en oogsten we ook weer. Ik ben vooral heel benieuwd naar de meloenen. De rest hebben we al vaker wel gedaan.

En dit is wat ik dit jaar met de gingerbreadkruiden gedaan heb. Ze waren alleen op daarna. En misschien gaan ze ook wel door de granola. Die maak ik ivm mijn allergieën altijd zelf.

Afbeelding

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 11:17

Flying_Angel schreef:
Oké! Dus een synoniem voor herrie van 4 woorden, een Santa met een megafoon. Ik ga keihard nadenken nog! Vind het zo gaaf gedaan die cryptex.

Luid/hard? Is het enige waar ik op kom zo 123, niet helemaal een synoniem maar misschien dichtbij genoeg?
Vandaag laatste verzenddag, spannend! :):)

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 11:32

Wauw, dat gemberkoekhuisje ziet er fantastisch uit!

Leuke, mooie en bijzonder grote pakketten komen er weer langs. Ik blijf het zeggen. :) Ik wacht net als DonDon (on)geduldig op mijn pakketje. :D

@Flying_Angel, misschien 'keet'?