Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 18:17

Ok, ik geef ruiterlijk toe, ik ben geen goede huisvrouw. Vind er geen klap aan en alles wordt toch weer vies. Een week voor die stormen heb ik toch keurig weer de ramen gelapt. Na de storm supervies. Afgelopen weekend vond ik het toch zonde, door die vieze ramen naar het mooie weer buiten kijken. Dus weer gelapt. Nu Sahara zand, lijkt bijna op melkglas -O-

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 18:22

Rytir schreef:
Ok, ik geef ruiterlijk toe, ik ben geen goede huisvrouw. Vind er geen klap aan en alles wordt toch weer vies. Een week voor die stormen heb ik toch keurig weer de ramen gelapt. Na de storm supervies. Afgelopen weekend vond ik het toch zonde, door die vieze ramen naar het mooie weer buiten kijken. Dus weer gelapt. Nu Sahara zand, lijkt bijna op melkglas -O-

Ik zou zeggen gordijnen dicht en lekker buiten gaan zitten :Y)
(Ik ben ook geen goede huisvrouw, ook geen ambitie voor)

Appeltje_1

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 18:28

Airpods die kwijt zijn. Ze liggen sws thuis, heb de locatie even bekeken.

En mijn duim is (licht) gekneusd

xelodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 18:28

Ik begrijp niet hoe mensen een huurwoning vinden, ben al een tijdje op zoek op verschillende sites en veel gereageerd. En dan van die verhalen horen van; ja wij belden bij de eerste die we leuk vonden de makelaar en we hadden hem direct... |o

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 18:38

Appeltje_1 schreef:
Airpods die kwijt zijn. Ze liggen sws thuis, heb de locatie even bekeken.

En mijn duim is (licht) gekneusd

Tip nav recente eigen ervaring: kijk ook in en op planten.
En ze kunnen als het goed is een geluidje afspelen, mocht je dat nog niet weten!

En sterkte met je duim

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 19:12

Dat ik door die &€#@+&€ kermis mijn auto twee straten verderop moest parkeren omdat hier nergens meer plek was -:(-

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 19:14

Aan de vriendin die mijn paard bij haar thuis heeft staan... :=

Paard staat nu al bijna een jaar bij een vriendin van mij, heeft artrose dus wordt niet meer gereden, af en toe nog eens een wandeling maar verder is het gewoon een weidepaard. Ik betaal een aardig bedrag hiervoor, dus het is ook zeker niet dat hij gratis bij haar mag staan. Begon het ermee dat ze er een keer mee is gaan wandelen zonder mij dit te vragen. Vond ik niet zo leuk, dus heb ik ook gezegd dat ze dit niet mag doen zonder mijn toestemming. Nu wordt hij voor de rest goed verzorgt, het is een echt familiepaard geworden, haar zus is er helemaal gek van en poetst hem iedere week (en heeft ook al een paar keren gevraagd of ze ermee mag rijden) en haar nichtjes halen hem ook regelmatig van de weide om te poetsen/knuffelen/erop zitten. Vind ik op zich allemaal niet erg. Maar nu heeft hij een ontstoken wondje op zijn kaak dat net geen abces geworden is, ik woon op meer dan een uur rijden van haar vandaan dus kan niet zomaar dit elke dag komen verzorgen. Gevraagd of ze mij een seintje wou geven als ik de dierenarts erbij moest halen, was niet nodig volgens haar maar nu doet ze al de hele tijd moeilijk over het verzorgen van het wondje. Mijn ontsmetting is op dus ik moet maar zo snel mogelijk nieuwe ontsmettingsmiddel komen brengen en ze laat duidelijk merken dat het wondje veel werk is voor haar en te veel moeite. Vind ik persoonlijk enorm dubbel wanneer mijn paard dan wel goed is voor haar, haar zus en haar nichtjes om te poetsen en knuffelen maar een wondje verzorgen is te veel moeite. Zo lang het maar leuk is zeker? _-:(

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 19:18

Ik zou face to face eens om de tafel gaan zitten voor een open gesprek qua verwachting naar elkaar hier over.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 19:21

Jeetje,dat hoort toch bij de service.Daar betaal je toch voor.Ik ben wel nieuwsgierig wat je betaal per maand :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 19:22

Ahh vervelend, CalipsoLover! Zeker als het om een vriendin gaat. Soms zijn dit soort dingen gemakkelijker als het bij onbekenden speelt. Goed praten inderdaad, soms speelt er al meer irritatie als moeilijk gedaan wordt om zoiets 'kleins' :(:)

Ik erger me aan het bestaan van bladblazers >;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 19:29

Dat ik me steeds heel goed voel en het voelt alsof ik alweer veel kan maar steeds als ik ga zitten gaat m'n been weer lopen zeuren. Ik wil zo graag in de tuin bezig maar dat moet ik echt nog even laten |(

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 19:41

Ik wil geen olie op het vuur gooien, dus laat het gewoon even zo. Ben al redelijk flexibel geweest, ga vanavond in een hurry nieuwe ontsmetting brengen en bedank haar regelmatig maar vind het eigenlijk niet echt normaal. Paard gaat daar normaal binnen de 2-3 maanden weer weg en komt weer naar stal omdat ik hem dichterbij wil hebben. Ik betaal ergens tussen de 180-200 euro per maand voor hooi, stalbedekking en service. Geen piste of andere luxe, enkel een weide met een stal. Dus nu ook niet zo spotgoedkoop of zo. Vanaf begin af aan afgesproken dat extra service zoals dekens verwisselen en wondjes verzorgen daarbij zit.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 19:44

Britta31 schreef:
Jeetje,dat hoort toch bij de service.Daar betaal je toch voor.Ik ben wel nieuwsgierig wat je betaal per maand :D

Hier ben ik het niet mee eens.
De stalhouder vind ik niet degene die wondjes moet bijhouden.
Want dan ook stappen met een pees blessure?

In het geval van callipso vind ik het wel anders omdat daar het paard ook gebruikt word wanneer het uitkomt.
Dan mag er ook wat terug komen.

Ik heb als stalhouder ook die dingen gedaan. 1 bij iemand in goed overleg bij een blessure .
Maar bij de ander deed ik dat ook en een dank je wel was nog teveel.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 19:48

Hoe paniekerig artsen kunnen zijn. Vandaag zat ik rustig mijn broodje te eten, telefoon gaat ‘JE MOET NU NAAR HET ZIEKENHUIS’ uh oke..

Kom je daar, alles gedaan wat moest, geeft je eigen arts aan dat het inderdaad niet goed is, maar ook niet accuut dodelijk oid :')

Schijnbaar schrikken mensen ervan dat mijn nier eruit ziet alsof er een vrachtwagen overheen is gereden na 3 operaties. No oliebol sherlock, die is niet meer zoals die hoort nee _O- Bedankt voor de hartaanval..

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 20:01

DiscoDipp schreef:
Hoe paniekerig artsen kunnen zijn. Vandaag zat ik rustig mijn broodje te eten, telefoon gaat ‘JE MOET NU NAAR HET ZIEKENHUIS’ uh oke..

Kom je daar, alles gedaan wat moest, geeft je eigen arts aan dat het inderdaad niet goed is, maar ook niet accuut dodelijk oid :')

Schijnbaar schrikken mensen ervan dat mijn nier eruit ziet alsof er een vrachtwagen overheen is gereden na 3 operaties. No oliebol sherlock, die is niet meer zoals die hoort nee _O- Bedankt voor de hartaanval..

Met nieren willen ze er gewoon zo snel mogelijk bij zijn. Ik had ook een keer wat aan mijn nieren en na het onderzoek zeiden ze het duurt ongeveer 5 dagen voordat de uitslag er is. De ochtend erna had ik om half 10 mijn huisarts aan de lijn dat het goed fout was. Uiteindelijk bleek het gelukkig een hardnekkige ontsteking te zijn maar je schrikt je wel kapot op zo'n moment.

Dat hele gebeuren is wel een trauma voor mij geweest uiteindelijk :') Mijn nier week toen ook wat af qua vorm.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 20:05

Zebrastreep schreef:
DiscoDipp schreef:

Met nieren willen ze er gewoon zo snel mogelijk bij zijn. Ik had ook een keer wat aan mijn nieren en na het onderzoek zeiden ze het duurt ongeveer 5 dagen voordat de uitslag er is. De ochtend erna had ik om half 10 mijn huisarts aan de lijn dat het goed fout was. Uiteindelijk bleek het gelukkig een hardnekkige ontsteking te zijn maar je schrikt je wel kapot op zo'n moment.

Dat hele gebeuren is wel een trauma voor mij geweest uiteindelijk :') Mijn nier week toen ook wat af qua vorm.

Jaa dat snap ik ook, maar ik ben inmiddels al 7 jaar nierpatiënt, die ct scan had ook morgen gekund haha.
Maar je schrikt je inderdaad gewoon kapot. En hun zijn zich natuurlijk ook helemaal geschrokken. Mijn eigen arts weet natuurlijk wat er is gedaan want dat heeft hij zelf gedaan, en hoe die nier er voor mij ‘normaal’ uitziet. Maar in het andere ziekenhuis zijn ze zich natuurlijk helemaal lam geschrokken.

Denk dat ik inmiddels ook een boek over mijn trauma’s kan schrijven :') Kan er niet aan denken dat ik daar weer moet gaan liggen straks, janken wordt dat. Absoluut geen leuke afdeling en operaties om te liggen/doorstaan.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 20:15

DiscoDipp schreef:

Jeetje DiscoDipp!
Ik heb dat gehad met een longfoto, dokter belde dat ik nog een foto moest laten maken want ze zagen iets ook dus bij de tweede foto zei de radioloog dus ik zei hebben jullie in mijn status gekeken want ik heb twee keer een pneumothorax gehad _-:(
Nee had hij niet gedaan en het was dus het litteken daarvan.
Ben me rot geschrokken.

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 21:35

>;) Dat een klasgenootje van mijn dochter haar persoonlijk een wiebeltand heeft bezorgd door er heel hard op te duwen tot deze ging wiebelen..

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 21:39

Die had van mij een wiebelneus gekregen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 22:04

Mijn vogel zegt klootzak. Verder is ie wel lief, maar hij bemoeit zich met telefoongesprekken :+

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 22:16

chanicha schreef:
DiscoDipp schreef:

Jeetje DiscoDipp!
Ik heb dat gehad met een longfoto, dokter belde dat ik nog een foto moest laten maken want ze zagen iets ook dus bij de tweede foto zei de radioloog dus ik zei hebben jullie in mijn status gekeken want ik heb twee keer een pneumothorax gehad _-:(
Nee had hij niet gedaan en het was dus het litteken daarvan.
Ben me rot geschrokken.

Jaa precies, kijk dan even in het dossier.. Ik schrok mij echt helemaal kapot, en al mijn collega’s ook.

Maarja al met al zit ik nog met behoorlijk pijn maar gelukkiger kan ik nog even door zo.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 22:30

Aan mijn familie… Ik geef eerlijk aan dan ik het niet zie zitten om komend weekend met 5+ besmette personen op ‘familieweekend’ te gaan omdat ik net aan het opbouwen ben + ik heb geen zin om corona op te gaan zoeken..
Mijn vader, mijn moeder en mijn zus reageren.

Mijn halfzus geeft aan dat zij niet komt want bovengenoemde reden en mijn broers (3), hun vriendinnen, mijn zus en mijn ouders reageren.

Mijn (volle)broer reageert nog met ‘ach lieve (…naam…) wat jámmer dat je er niet bij bent…!’
Met alle respect, die persoon (mijn halfzus) is meer dan de helft van ons leven niet in óns leven geweest. Hoezo ga je je nu aanstellen dan?!

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 22:45

Dat ik zie dat een bekende veel stress heeft. En die persoon blijft maar doorgaan en doorgaan. Ik herken het zo scherp omdat ik ook wel eens stresskip-periodes heb.

Maar het is niet mijn leven, en dat deels loslaten is best lastig. Je ziet het mis gaan... Maar kunt niet veel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 23:56

Thijs H. in cassatie. Ik weet nog hoe groot de klap vorig jaar was toen de dader in mijn zaak in cassatie ging. Vreselijk voor de nabestaanden...

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 00:47

Echt op het randje van slapen plots bedenken... "Ships. Er zit nog was in de wasmachine. Dat moet eigenlijk morgen droog zijn".

Bed maar weer uit.