Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 13:26

Marlinde,erfbelsting peanuts ??
Je betaald hier 33 tot 75 % afhankelijk van je verwantschap ..op iets waar je eigenlijk heel je leven al belastingen voor betaald hebt om het te verkrijgen

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 13:31

IMANDRA schreef:
Ja want met 2G inzetten als kandidaat maak je je écht populair onder het volk :').

Bij de bang genoeg gemaakte massa wel. Vraag maar aan Pien.

Oz idem. Harde taal over grenscontrole = verkiezingswinst.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 13:34

IMANDRA schreef:
@Jis: Klopt, maar die mensen die 1x per jaar een verre reis kunnen maken laten daar misschien ook andere dingen voor. Dus die meenemen met de groep "stinkend rijken" is niet terecht, ook al zijn die mensen wel 'rijker' dan jij. Ik zou er niet voor willen pleiten die welvarende mensen (die van 1x pj verre reis) meer te laten betalen.

Dat is waar, ik schreef ook meer dan 1 keer per jaar

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 13:37

Esperanza schreef:
Ik ben ook niet tegen het enten, dus ik haal dit ook niet aan als een tegenargument.

Alleen de manier waarop het nu gaat, dat is geen oplossing voor de toekomst. Laat de gewone gezonde mensen met rust, vooral ook de kinderen! En de continue lockdowns zijn een horror voor de economie, dus we zullen iets anders moeten gaan doen.

De grote bedrijven worden in de lucht gehouden of kunnen dat zelf. Het zin nu vooral de kleine ondernemers die de dupe zijn. En die kleine ondernemers hebben we hard nodig!

@Paardenfan, hoe bedoel je dat?
Dus we houden nieuws achter, omdat mensen anders niet gaan boosteren? Dat is toch lachwekkend? Zou geen reden voor een booster moeten zijn toch?

En nee, dat wordt door Oostenrijk nog niet aangepast. Er zijn meerdere Nederlanders geweest die Oostenrijk aanklagen omdat ze daar Corona hebben opgelopen :D Dat wil Oostenrijk voorkomen voor de toekomst. En geloof me, in de praktijk is er niets aan de hand hier. Geen controles bij de grens en dus geen quarantaine. En met je normale 2G kun je alles doen

Maar dát zeggen ze niet. Het blijft verstandig om te zorgen dat gezonde mensen ook een goede weerstand hebben zonder te veel risico (en dus dmv een vaccin). Én te zorgen dat tegelijkertijd de zorg het aankan.

Huertecilla schreef:
IMANDRA schreef:
Ja want met 2G inzetten als kandidaat maak je je écht populair onder het volk :').

Oz idem. Harde taal over grenscontrole = verkiezingswinst.

Is die groep groot genoeg dan? Want volgens mij daalt de steun voor dit soort maatregelen jammerlijk. Dus als het echt puur alleen is vanwege herverkiezing zonder basis in gezondheid/wetenschap, dan lijkt het me geen slimme strategie.

@Jis: woops, overheen gelezen. Sorry :D. Maar nuance als men het heeft over 'rijke mensen' is wel goed, want daar zitten dus idd veel gradaties in.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 13:41

Alsmaar meer geluiden vanuit de ziekenhuizen ook omtrent de bizarre quarantainemaatregelen.

Citaat:
Hoofd intensieve zorg: “Wie positief test, moet thuis blijven. Absurd, want velen kunnen wel werken”

Het diensthoofd Intensieve Zorg van het UZ Gent vindt dat besmet personeel moet kunnen ingezet worden in geval van overmacht bij overspoeling door de omikronvariant. En niet alleen op een Covid-afdeling zou dat noodzakelijk kunnen zijn, ook op andere diensten wordt dat binnen enkele weken mogelijk al het geval. “Als iemand in levensgevaar is, dan wordt die liever geholpen door een besmet personeelslid dan helemaal niet.”

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 13:46

@Imandra;
wat de zorg betreft; je kan niet én de kool én de geit sparen.

Dat in NL een keuze is gemaakt voor een .... hoe was dat ook al weer verwoord?... vooruitstrevende :o?
visie op medische zorg tov van ´die zuidelijke landen´ waar door katholieke levensvisie meer in eindeloos leven reken geïnvesteerd wordt, blijkt nu even níet leuk voor de werkvloer van die sector.
Zoals ik al eerder keer op keer opmerk is dat geen zaak van cóvid.

Het is in NL door de keuzes omtrent de zorg een scherpere keuze voor óf de kool óf de geit.
Wil je van de epidemie af?
Dan is het óf langer op een lager pitje met meer beperkingen óf sneller met minder beperkingen en meer druk op de zorg.

Híer kiezen die achter lopende zuidelijke katholieken voor met meer besmettingen er van de zomer weer vanaf. En ja, lopen braaf met maskers op, zelfs in merendeel op straat, opdat het niet helemáál uit de hand loopt. Gedrág :)* net als voor vaccins.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 13:49

IMANDRA schreef:
Huertecilla schreef:

Is die groep groot genoeg dan? Want volgens mij daalt de steun voor dit soort maatregelen jammerlijk. Dus als het echt puur alleen is vanwege herverkiezing zonder basis in gezondheid/wetenschap, dan lijkt het me geen slimme strategie.

Vraag het Pien.

Macron zet er zijn verkeizingsstrategie op in. Verder zit zíj er dichter bij.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 13:51

Je realiseert je dat dat allang niet het (enige) probleem is toch? Het aantal bedden is niet meer het issue. Het is de hoeveelheid personeel die die bedden kan verzorgen die nu het probleem is. Door de aanhoudende druk is veel personeel burned-out of weggegaan. Meer dan men heeft kunnen vervangen dmv nieuwe toestroom. Die nieuwe toestroom zal er ook niet happig op zijn met het vooruitzicht dat de maatschappij blijkbaar hun eigen economische voordelen belangrijker vinden dan goede zorg, en met die druk in het vooruitzicht... zal lang niet iedereen die kán het ook willen.

Je kan inderdaad niet en de kool en de geit sparen. Maar betekent dat dat jij maar vindt dat we de zorg in elkaar moeten laten klappen? Want als we niet aan de zorg blijven denken is dat wel wat gaat gebeuren. Nóg meer uitstroom, nóg minder capaciteit. Het zijn allang niet meer alleen COVID-patiënten die niet de zorg kunnen krijgen zoals we zouden willen.

Meer druk op de zorg is wel het laatste wat we nodig hebben.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 13:58

IMANDRA schreef:

en de horeca vindt langer sluiten het laatste wat ´we´ nodig hebben.

En de meeste mensen, die bovendien hooguit grieperig zijn met omicron, vinden dat langer beperkingen het laatste zijn.

Zo wil iedereen het eigen straatje schoon houden.

Míjn pov is het ´grotere belang´ van de samenleving. Voor NL met de krappe gezondheidszorg (bedden of personeel komt op hetzelfde neer): Beperk de risico-groepen, ga door met vaccineren en gooi de maatschappij open.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 14:03

Huertecilla schreef:
IMANDRA schreef:

en de horeca vindt langer sluiten het laatste wat ´we´ nodig hebben.

En de meeste mensen, die bovendien hooguit grieperig zijn met omicron, vinden dat langer beperkingen het laatste zijn.

Zo wil iedereen het eigen straatje schoon houden.

Míjn pov is het ´grotere belang´ van de samenleving. Voor NL met de krappe gezondheidszorg (bedden of personeel komt op hetzelfde neer): Beperk de risico-groepen, ga door met vaccineren en gooi de maatschappij open.

Klopt. Maar dan moet je de voor- en nadelen van een horeca onder druk afleggen tegen de voor- en nadelen van de zorg onder druk. En dan heeft -mijn inziens- gezondheidszorg toch écht een belangrijkere functie. Horeca komt er in zijn geheel wel weer snel bovenop zodra de maatregelen minder nodig zijn, al dan niet met een klein deel ondernemers die helaas moeten stoppen. En dan heb ik het echt over de groep als geheel, niet individuen.

Bedden of personeel komt niet op hetzelfde neer. Meer personeel betekent meer bedden kunnen inzetten. Meer bedden heb je geen k*t aan als je geen personeel hebt om die te verzorgen. Bedden kan je er makkelijk bijzetten. Personeel niet. En nogmaals, dat lagere aantal bedden per hoofd van de bevolking is allang het grootste issue niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 14:06

IMANDRA schreef:

De dood of de gladiolen.

Je drukt het door en er zijn 2 uitkomsten: covid verdwijnt mondiaal naar de achtergrond en je maakt de claim dat jij de verlosser bent (zonder mij zou het veel erger zijn geweest), of covid blijft ondanks je maatregelen een probleem en je druipt stilletjes af. Dat is toch wat de meeste overheden doen: hopen dat covid binnenkort vanzelf naar de achtergrond verdwijnt en dan met de lampjes uit en de gordijntjes dicht hopen dat niemand verhaal komt halen waarom je 2+ jaar lang onzinnige maatregelen hebt ingevoerd die stuk voor stuk gefaald hebben. Wie riep ook alweer het totaal onwetenschappelijke "I will defeat the virus" terwijl al heel lang duidelijk was dat het virus waarschijnlijk nooit meer zou verdwijnen?

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 14:10

enzino schreef:
Popstra schreef:
Wat een bullshit!!!

Mensen die rijk zijn betalen ook gewoon flink belasting. Wat dacht je enkel al van vermogens belasting!? Je mag gewoon de helft weg brengen hoor. Ook als je rijk bent

Nu ben ik bang om mijn belastingaanslag in te vullen; ik betaalde altijd rond de 1% vermogensbelasting maar nu is dat opeens 50%??????

Nee toch...

1%? Laatste belastingaanslag betaalde ik gewoon iets van 40% over de winst hoor.

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 14:14

Laten we niet alle termen door elkaar gaan halen.

Grote bedrijven BV/NV hebben de maken met vennootschapsbelasting over 2022 is dat 15% over de 1e schijf en 25,8% over de 2e schijf.

Personen betalen inkomstenbelasting over hun inkomen.

En als je box 3 vermogen hebt betaal je daar vermogensbelasting over sparen en beleggen.

Dus het is echt niet zo dat rijke mensen niks betalen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 14:14

Matheno schreef:
enzino schreef:
Nu ben ik bang om mijn belastingaanslag in te vullen; ik betaalde altijd rond de 1% vermogensbelasting maar nu is dat opeens 50%??????

Nee toch...

1%? Laatste belastingaanslag betaalde ik gewoon iets van 40% over de winst hoor.

Euh, vermogensbelasting en inkomstenbelasting over je winst zijn toch 2 totaal verschillende dingen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 14:20

Relaxed schreef:
Matheno schreef:

Euh, vermogensbelasting en inkomstenbelasting over je winst zijn toch 2 totaal verschillende dingen ;)

Volgens mij ook. Zie de balstingdienst:

Afbeelding

Tot 50K boven je vrijstelling betaal je bijna 2%, boven de miljoen betaal je nooit meer dan 5.69%.

Met 100K vermogen en 50K vrijstelling betaal je gemiddeld 1%.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 14:21

[quote="IMANDRA"]

Als personeel het probleem is... dan even geen borstvergrotingen? En ja, dat geeft wél meer handen en voeten.
´Ja, maar....´

Ja, maar jij hebt een gezichtspunt vanuit en naar de zorg. Vindt dat belangrijker dan horeca, de massa die van besmetting geen last hebt anders dan van beperkingen etcetera.

Het IS helder dat herhalen van 2021 tot herhalen van wintersluiting leidt. ´Jouw´ beschermen van de zorg is bewezen geen weg naar de uitgang. Nu met een mildere variant is er een kans. Pak die, of niet.

Hier in Spanje is er door de eerdere hardere maatregels, een ruimere zorg, hoger % vaccinaties en meer maskergebruik een andere situatie. Wordt er wél ingezet op NU voor groepsweerstand gaan icm vaccineren en de voet licht op de rem zoals bv maskerplicht.

In Frankrijk gaat Macron voor 2G(+).
Italië gaat voor vaccinverplichten.
Oostenrijk, België zelfs Duitsland lijken :o?
Zwitserland moet er nog even weer een referendum over houden.

Kies maar; het GAAT érgens pijn doen als je van het dweilen met de kraan open af wil.
´Ja maar...´ verandert daar niets aan.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 14:49

enzino schreef:
Relaxed schreef:
[quote="Matheno"

Euh, vermogensbelasting en inkomstenbelasting over je winst zijn toch 2 totaal verschillende dingen ;)/quote]
Volgens mij ook. Zie de balstingdienst:

[ [url=m/i9D44Y.png]Afbeelding[/url] ]

Tot 50K boven je vrijstelling betaal je bijna 2%, boven de miljoen betaal je nooit meer dan 5.69%.

Met 100K vermogen en 50K vrijstelling betaal je gemiddeld 1%.

Nee, dat is het rendement en het rendement is belast met inkomstenbelasting. We hebben namelijk geen vermogensbelasting. De inkomstenbelasting is 31% over het fictieve rendement.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 14:54

En ondertussen zit Boris in het VK nu wel echt in slechte papieren met al zijn coronaparty's hoorde ik.
Het feestje is bijna afgelopen volgens mij :+

In Frankrijk staken de leerkrachten omdat het protocol om de 3 dagen veranderd en niemand nog weet waaraan en waaraf. Ook niet zo goed voor de verkiezingscampagne dit :P

Bij ons is het Overlegcomité van morgen afgelast / uitgesteld. Ze moeten nog wat langer nadenken over de coronabarometer. Die ging er al anderhalf jaar geleden komen :')
Laatst bijgewerkt door Pandora2 op 13-01-22 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 14:55

En hier lijkt het erop dat de winkels en sportscholen open mogen vanaf zaterdag, maar horeca en cultuursector nog dicht moeten blijven. Oh, en de kappers open.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 15:33

Ik heb een vraag aan alle zorgmedewerkers (als het beter is om er een apart topic over te open wil ik dat best doen)

Krijgen jullie allemaal mondkapjes via het werk zonder dat je er zelf voor moet zorgen of vragen?
Gister en vandaag met mondkapje op gewerkt, het zonder werken levert mij teveel stress op. Ik hoop dat het werken met mondkapje op me dus wat rust geeft. Ik kom niet in de buurt van de client en volgens mijn werkgever hoef je dan dus ook geen mondkapje op en als ik dat wel wil mag ik die zelf aanschaffen.
Er wordt gezegd dat het via de rivm richtlijnen is maar toch.

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 15:35

friezenfan2 schreef:
Ik heb een vraag aan alle zorgmedewerkers (als het beter is om er een apart topic over te open wil ik dat best doen)

Krijgen jullie allemaal mondkapjes via het werk zonder dat je er zelf voor moet zorgen of vragen?
Gister en vandaag met mondkapje op gewerkt, het zonder werken levert mij teveel stress op. Ik hoop dat het werken met mondkapje op me dus wat rust geeft. Ik kom niet in de buurt van de client en volgens mijn werkgever hoef je dan dus ook geen mondkapje op en als ik dat wel wil mag ik die zelf aanschaffen.
Er wordt gezegd dat het via de rivm richtlijnen is maar toch.

Wij krijgen ze van het werk. Moeten ze zelfs verplicht dragen. Maar ik heb dan ook wel direct contact met de cliënten.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 15:36

veerledec schreef:
En hier lijkt het erop dat de winkels en sportscholen open mogen vanaf zaterdag, maar horeca en cultuursector nog dicht moeten blijven. Oh, en de kappers open.

Dat zullen onze handelaars jammer vinden! Het ging nu net zo lekker }>

Nee, grapstje uiteraard. Fijn voor jullie !
Enkel nog eten en zuipen bij ons dus :D

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 15:41

Worden verstrekt op het werk.
En worden ook braaf gedragen.
Wanneer ik alleen ben op kantoor dan doe ik dat ding af, maar zodra er iemand op kantoor komt of ik ga zelf buiten kantoor dan mondkapje op.
Handen wassen en alcohol gebruiken voor bezoek aan afdeling en bij het verlaten van de afdeling ook standaard.
Denk er eigenlijk niet meer bij na

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 15:44

veerledec schreef:
Nee, dat is het rendement en het rendement is belast met inkomstenbelasting. We hebben namelijk geen vermogensbelasting. De inkomstenbelasting is 31% over het fictieve rendement.

Ik ben nog van de generatie dat dat vermogensbelasting heette (Wet op de Vermogensbelasting - tot 2001), in de volksmond gaat die naam nog steeds rond voor de huidige methode.

Citaat:
Wat een bullshit!!!

Mensen die rijk zijn betalen ook gewoon flink belasting. Wat dacht je enkel al van vermogens belasting!? Je mag gewoon de helft weg brengen hoor. Ook als je rijk bent

Either way, het komt er op neer dat Popstra's claim, zoals ze zelf zo mooi verwoord, "bullshit!!!" is.

veerledec

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 15:47

Jaja, de IB 64 :D. Ik ben in 2006 afgestudeerd, dus ik hoor daar alleen af en toe wat over van mijn oudere collega's.