Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
IMANDRA schreef:@Jis: Klopt, maar die mensen die 1x per jaar een verre reis kunnen maken laten daar misschien ook andere dingen voor. Dus die meenemen met de groep "stinkend rijken" is niet terecht, ook al zijn die mensen wel 'rijker' dan jij. Ik zou er niet voor willen pleiten die welvarende mensen (die van 1x pj verre reis) meer te laten betalen.
Esperanza schreef:Ik ben ook niet tegen het enten, dus ik haal dit ook niet aan als een tegenargument.
Alleen de manier waarop het nu gaat, dat is geen oplossing voor de toekomst. Laat de gewone gezonde mensen met rust, vooral ook de kinderen! En de continue lockdowns zijn een horror voor de economie, dus we zullen iets anders moeten gaan doen.
De grote bedrijven worden in de lucht gehouden of kunnen dat zelf. Het zin nu vooral de kleine ondernemers die de dupe zijn. En die kleine ondernemers hebben we hard nodig!
@Paardenfan, hoe bedoel je dat?
Dus we houden nieuws achter, omdat mensen anders niet gaan boosteren? Dat is toch lachwekkend? Zou geen reden voor een booster moeten zijn toch?
En nee, dat wordt door Oostenrijk nog niet aangepast. Er zijn meerdere Nederlanders geweest die Oostenrijk aanklagen omdat ze daar Corona hebben opgelopenDat wil Oostenrijk voorkomen voor de toekomst. En geloof me, in de praktijk is er niets aan de hand hier. Geen controles bij de grens en dus geen quarantaine. En met je normale 2G kun je alles doen
Huertecilla schreef:IMANDRA schreef:Ja want met 2G inzetten als kandidaat maak je je écht populair onder het volk.
Bij de bang genoeg gemaakte massa wel. Vraag maar aan Pien.
Oz idem. Harde taal over grenscontrole = verkiezingswinst.
Citaat:Hoofd intensieve zorg: “Wie positief test, moet thuis blijven. Absurd, want velen kunnen wel werken”
Het diensthoofd Intensieve Zorg van het UZ Gent vindt dat besmet personeel moet kunnen ingezet worden in geval van overmacht bij overspoeling door de omikronvariant. En niet alleen op een Covid-afdeling zou dat noodzakelijk kunnen zijn, ook op andere diensten wordt dat binnen enkele weken mogelijk al het geval. “Als iemand in levensgevaar is, dan wordt die liever geholpen door een besmet personeelslid dan helemaal niet.”
IMANDRA schreef:Huertecilla schreef:
Bij de bang genoeg gemaakte massa wel. Vraag maar aan Pien.
Is die groep groot genoeg dan? Want volgens mij daalt de steun voor dit soort maatregelen jammerlijk. Dus als het echt puur alleen is vanwege herverkiezing zonder basis in gezondheid/wetenschap, dan lijkt het me geen slimme strategie.
IMANDRA schreef:Meer druk op de zorg is wel het laatste wat we nodig hebben.
Huertecilla schreef:IMANDRA schreef:Meer druk op de zorg is wel het laatste wat we nodig hebben.
en de horeca vindt langer sluiten het laatste wat ´we´ nodig hebben.
En de meeste mensen, die bovendien hooguit grieperig zijn met omicron, vinden dat langer beperkingen het laatste zijn.
Zo wil iedereen het eigen straatje schoon houden.
Míjn pov is het ´grotere belang´ van de samenleving. Voor NL met de krappe gezondheidszorg (bedden of personeel komt op hetzelfde neer): Beperk de risico-groepen, ga door met vaccineren en gooi de maatschappij open.
IMANDRA schreef:Is die groep groot genoeg dan? Want volgens mij daalt de steun voor dit soort maatregelen jammerlijk. Dus als het echt puur alleen is vanwege herverkiezing zonder basis in gezondheid/wetenschap, dan lijkt het me geen slimme strategie.
enzino schreef:Popstra schreef:Wat een bullshit!!!
Mensen die rijk zijn betalen ook gewoon flink belasting. Wat dacht je enkel al van vermogens belasting!? Je mag gewoon de helft weg brengen hoor. Ook als je rijk bent
Nu ben ik bang om mijn belastingaanslag in te vullen; ik betaalde altijd rond de 1% vermogensbelasting maar nu is dat opeens 50%??????
Nee toch...
Matheno schreef:enzino schreef:Nu ben ik bang om mijn belastingaanslag in te vullen; ik betaalde altijd rond de 1% vermogensbelasting maar nu is dat opeens 50%??????
Nee toch...
1%? Laatste belastingaanslag betaalde ik gewoon iets van 40% over de winst hoor.
Relaxed schreef:Matheno schreef:1%? Laatste belastingaanslag betaalde ik gewoon iets van 40% over de winst hoor.
Euh, vermogensbelasting en inkomstenbelasting over je winst zijn toch 2 totaal verschillende dingen
enzino schreef:Relaxed schreef:[quote="Matheno"
1%? Laatste belastingaanslag betaalde ik gewoon iets van 40% over de winst hoor.
Euh, vermogensbelasting en inkomstenbelasting over je winst zijn toch 2 totaal verschillende dingen/quote]
Volgens mij ook. Zie de balstingdienst:
[ [url=m/i9D44Y.png]Afbeelding[/url] ]
Tot 50K boven je vrijstelling betaal je bijna 2%, boven de miljoen betaal je nooit meer dan 5.69%.
Met 100K vermogen en 50K vrijstelling betaal je gemiddeld 1%.
friezenfan2 schreef:Ik heb een vraag aan alle zorgmedewerkers (als het beter is om er een apart topic over te open wil ik dat best doen)
Krijgen jullie allemaal mondkapjes via het werk zonder dat je er zelf voor moet zorgen of vragen?
Gister en vandaag met mondkapje op gewerkt, het zonder werken levert mij teveel stress op. Ik hoop dat het werken met mondkapje op me dus wat rust geeft. Ik kom niet in de buurt van de client en volgens mijn werkgever hoef je dan dus ook geen mondkapje op en als ik dat wel wil mag ik die zelf aanschaffen.
Er wordt gezegd dat het via de rivm richtlijnen is maar toch.
veerledec schreef:En hier lijkt het erop dat de winkels en sportscholen open mogen vanaf zaterdag, maar horeca en cultuursector nog dicht moeten blijven. Oh, en de kappers open.
veerledec schreef:Nee, dat is het rendement en het rendement is belast met inkomstenbelasting. We hebben namelijk geen vermogensbelasting. De inkomstenbelasting is 31% over het fictieve rendement.
Citaat:Wat een bullshit!!!
Mensen die rijk zijn betalen ook gewoon flink belasting. Wat dacht je enkel al van vermogens belasting!? Je mag gewoon de helft weg brengen hoor. Ook als je rijk bent