Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
oomens schreef:Ofwel: je mag demonstreren, maar niet allemaal bij elkaar opeengepakt. Op een bepaalde tijd allemaal tegelijk op pannen slaan op je balkon, t-shirts voor je raam hangen, een kader om je Facebook profielfoto zetten, is allemaal nog steeds toegestaan. Doe dát dan.
Popstra schreef:rien10 schreef:Maar waarom in Amsterdam protesteren tegen geweld in Amerika?
Precies dit. Poppenkast is het!
vur schreef:Het probleem is volgens mij dat het draagvlak voor de 1,5 mtr regel buiten ondermijnd is. En daar dreef onze samenleving op. Dat probleem is groter dat Amsterdam. En dat hadden ze zich moeten realiseren. Dat de veiligheidregio in de krant zegt dat het een Amsterdamse aangelegenheid was, is gewoon niet waar en erg kortzichtig. Als dat soort mensen verantwoordelijk zijn voor onze veiligheid, dan houd ik mij hart vast.
Draagvlak is zo belangrijk zo niet het allerbelangrijkste. En het argument dat alleen met geweld ingegrepen had kunnen worden, is volgens mij ook een kulargument, maar ze hadden voor de zekerheid van te voren maatregelen moeten nemen ondanks het feit dat op twitter niks te vinden was. Zoiets valt aan je klompen ook wel aan te voelen. Daar heb je geen twitter voor nodig.
rien10 schreef:Persies sureido. De reden tot demonstratie is helemaal ok. De manier niet. De vorm. Daar wordt op geageerd. Je zal hier niemand horen zeggen dat demonstreren tegen rasisme stom is.
Sizzle schreef:Ik vraag me stiekum af hoeveel mensen daar enkel meeprotesteerden ‚om dat het kan‘.
_Penotti schreef:Sizzle schreef:Ik vraag me stiekum af hoeveel mensen daar enkel meeprotesteerden ‚om dat het kan‘.
Alles boven die 300.
Elk verstandig nadenkend mens had omgedraaid.
Dit zijn rellers, geen demonstranten.
Daarom hadden ze de dam af moeten sluiten en ze 1 voor 1 er af moeten laten, met boete plus aantekening strafblad.
sureido schreef:rien10 schreef:Persies sureido. De reden tot demonstratie is helemaal ok. De manier niet. De vorm. Daar wordt op geageerd. Je zal hier niemand horen zeggen dat demonstreren tegen rasisme stom is.
Dan heb ik je fout begrepen, ik dacht dat je niet begreep waarom hier een protest moet zijn voor iemand uit Amerika.
_Penotti schreef:sureido schreef:De protesten gaan imo vooral over black lives matter en niet perse meer over Amerika heb ik zo het idee, maar misschien gaan we nu een beetje off topic
Maar andere levens doen er blijkbaar niet toe.
Al die ze nu door hun stomme gedoe in gevaar gebracht kunnen hebben.
_Penotti schreef:oomens schreef:Ofwel: je mag demonstreren, maar niet allemaal bij elkaar opeengepakt. Op een bepaalde tijd allemaal tegelijk op pannen slaan op je balkon, t-shirts voor je raam hangen, een kader om je Facebook profielfoto zetten, is allemaal nog steeds toegestaan. Doe dát dan.
Precies dat!
Demonstreren kan, had in elke stad met 100 mensen op een groot plein gaan staan, ipv massaal naar de Dam gaan.
En inderdaad elke andere manier die je maar kunt verzinnen in corona tijd.
Nu zijn het rellers om te rellen, in mijn ogen geen demonstranten.
En ze komen er nog mee weg ook, dat maakt me vooral boos.
sureido schreef:rien10 schreef:Persies sureido. De reden tot demonstratie is helemaal ok. De manier niet. De vorm. Daar wordt op geageerd. Je zal hier niemand horen zeggen dat demonstreren tegen rasisme stom is.
Dan heb ik je fout begrepen, ik dacht dat je niet begreep waarom hier een protest moet zijn voor iemand uit Amerika.
Electra63 schreef:Heb ik iets gemist?
Ik heb niets gehoord en gezien van rellen in Amsterdam?
Electra63 schreef:Ik versta iets heel anders onder rellen