karuna schreef:Als gevaccineerde graag testen bij terugkomst in nederland. Alleen de niet volledig gevaccineerden moeten na 5 dagen nog een keer testen
Ah zo... ik snapte het al niet meer...
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Neonlight schreef:De US is heel strikt en visa duren eeuwig. Mijn baas had dus een andere baan binnen het bedrijf, maar wel in de US. Visum was aangevraagd door de US tak van het bedrijf, verkeerd visum. Nieuwe is aangevraagd, planning daarvoor is januari 2022. Is afgelopen mei opnieuw aangevraagd. Hij zou 5 juli daar beginnen, en alles hier in Nederland verkocht en/of opgezegd. Heeft ook geen woonruimte meer. Voorheen duurde zoiets enkele weken, nu dus bijna een jaar.
Neonlight schreef:De US is heel strikt en visa duren eeuwig. Mijn baas had dus een andere baan binnen het bedrijf, maar wel in de US. Visum was aangevraagd door de US tak van het bedrijf, verkeerd visum. Nieuwe is aangevraagd, planning daarvoor is januari 2022. Is afgelopen mei opnieuw aangevraagd. Hij zou 5 juli daar beginnen, en alles hier in Nederland verkocht en/of opgezegd. Heeft ook geen woonruimte meer. Voorheen duurde zoiets enkele weken, nu dus bijna een jaar.
purny schreef:Mensen ik baal even flink... ook omdat ik steeds minder vertrouwen krijg in de Amerikaanse overheid m.b.t het openen van de toerismesector in de VS...
De Verenigde Staten handhaven vooralsnog de inreisbeperkingen die zijn ingevoerd om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Een hoge functionaris in het Witte Huis heeft in een gesprek met persbureau Reuters gezegd dat dit een gevolg is van de zorgen over de Delta-variant van het coronavirus. Officieel is echter nog niks besloten over de kwestie, maar dat gebeurt naar verwachting vrijdagavond.
Buitenlanders die de VS willen binnenkomen, zijn niet welkom als ze in de voorafgaande twee weken in Groot-Brittannië, Ierland, de 26 Schengen-landen, Brazilië, China, India, Iran of Zuid-Afrika zijn geweest. Nederland is een van de Schengenlanden. De landgrenzen met Canada en Mexico blijven tot op zijn minst 21 augustus gesloten voor mensen die geen 'noodzakelijke reden' hebben de VS in te reizen.
Ad.nl
Ik baal hier echt als een stekker van. Ik vind het dus oneerlijk dat Amerikanen wel deze kant op mogen komen.
Mijn oudtante uit de VS komt wel als het goed is eind volgende maand. Dus dat is dan weer heel gezellig om haar na 2 jaar te zien
Sorry voor het emo berichtje... ga toch maar als het kan een paar daagjes Praag boeken...
purny schreef:Ik ga heel erg veel duimen josien. Maar op dit moment ben ik gewoon verdrietig erover
xxxmh schreef:purny schreef:Ik ga heel erg veel duimen josien. Maar op dit moment ben ik gewoon verdrietig erover
Dat snap ik.. ik baal nu ook heel erg en merk dat het me toch wat doet dat ik voor een test moet betalen in Frankrijk omdat het in mijn geval niet helemaal duidelijk was toen ik een prik afspraak ging maken of ik 1 of 2 prikken zou moeten krijgen. Anders was ik gewoon optijd geënt en was er nu niks aan de hand en kon ik zonder moeite en zenuwen naar Frankrijk gaan.
Spenk schreef:Maar je hebt toch een juiste QR met 1 van 1? Mijn man heeft het zelfde en heeft in middels in een mail staan dat het gewoon geldig is. De code van NL werkt ook gewoon en in het buitenland ook. Collega's van hem ook bij niemand een probleem.
Spenk schreef:Oh hier was Frankrijk bij mn zwager geen enkel probleemze scannen gewoon je QR
knollentuin schreef:In Italië wordt iedereen de temperatuur gemeten ,bij binnenkomen van de camping, supermarkt ook locale bevolking.