Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 19:05

Mijn schoonmoeder ook op haar 85e. Wel was het zo dat het risico bij haar groter was, vanwege leeftijd en slijtage. Ik kan me voorstellen dat als een van beide of allebei te hoog was geweest, men niet zou opereren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 19:09

Coby schreef:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... s-new-york
Op Schiphol komen de passagiers uit NY aan.

En hier snap ik dan niks van.
Waarom geen check bij deze passagiers of verplichte quarantaine?

Waarom wel? De kans dat zij besmet zijn net zo groot als de kans dat wij besmet zijn.

Ze moeten zich gewoon aan de regels houden, net als iedereen, dan zijn ze geen groter gevaar voor de volksgezondheid dan iemand uit Brabant.

_Penotti

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 19:11

Toch zou het van mij nu wel regel mogen zijn, alle buitenlandse vluchten in quarantaine, maar dat had van mij al héél veel eerder gemogen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 19:12

Tja je kunt koorts meten maar je kunt het hebben zonder symptomen of nog geen symptomen vertonen, testen zijn schaars dus ik zou niet weten hoe ze het echt zouden kunnen checken op een vliegveld :o twee weken in quarantaine lijkt me voor de zekerheid wel een goed plan, maar ja dan zou nu iedereen in Nederland in lock down moeten? Want wie weet wie het allemaal al heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 19:14

_Penotti schreef:
Toch zou het van mij nu wel regel mogen zijn, alle buitenlandse vluchten in quarantaine, maar dat had van mij al héél veel eerder gemogen.

Dat lijkt me een gepasseerd station. En een station waar we sowieso niet hadden kunnen stoppen denk ik.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 19:17

Avalanche81 schreef:
Sizzle schreef:
The price of life is niets nieuws.
Vanaf een bepaalde leeftijd kun je kunstknieen op je buik schrijven.

Dat is ook niet waar. Mijn oma is 83 en heeft vorige maand kunstknieën gekregen.

Dan was ze nog fit bevonden.
Bij dure ingrepen krijg je niet standaard wat het beste is. Maar dat is een andere discussie.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 19:19

Huertecilla schreef:
Afgezien van dít onderwerp gaat er vanuit de VS nog een heel ander probleem op ons af komen.
De amerikaanse economie is zó belangrijk voor de wereld economie dat een instorten grote gevolgen gaat hebben voor het economische máchtsevenwicht. Dat gaat verder dan een economische crisis; om de positie van de EU ten opzichte van Rusland en China welke belangrijker wordt bij een zwakkere VS.
Het is te hopen dat NL aan het einde van de gezondheidscrisis het belang van economische EU eenheid inziet. Zeker met het wegvallen van de grootste economische partner van NL is de rest van de EU als eenheid van levensbelang voor de NL economie.

Ik vrees dat ik dit stukje helemaal met je eens ben HC. Nederland heeft geen andere keuze dan naast haar eigen economische crisis ook nog Zuid Europa mee uit het slop te trekken.
Zou goed zijn als Zuid Europa daar ook wat meer dankbaarheid voor zou tonen in plaats van dat constante bekritiseren.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 19:24

Ai.....
Afbeelding

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 19:29

Marie_Anne schreef:
Coby schreef:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... s-new-york
Op Schiphol komen de passagiers uit NY aan.

En hier snap ik dan niks van.
Waarom geen check bij deze passagiers of verplichte quarantaine?

Waarom wel? De kans dat zij besmet zijn net zo groot als de kans dat wij besmet zijn.

Ze moeten zich gewoon aan de regels houden, net als iedereen, dan zijn ze geen groter gevaar voor de volksgezondheid dan iemand uit Brabant.

Vraag je nu serieus waarom wel?
Jeetje... ben je zo vol van jezelf dat je dit ook nog recht denkt te praten?

Ik ben het er mee eens dat één ieder van ons een eigen mening heeft en deze ook mag uitdragen. Met enige verbazing lees ik dan ook de “open aanvallen” weggemoffeld onder een commentaar wat steevast uitdraait op “jullie zaaien paniek en angst” waarop ondermeer jij en consorten mensen als HC, Monique, Shadow etc. op de vingers tikt!

Zoveel mensen, zoveel meningen! Dat werkt twee kanten op hoor.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 19:31

Maar waarom is het risico bij iemand uit NY groter dan bij iemand uit Brabant? En als het risico niet groter is, wat lost quarantaine dan op?

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 19:35

Was er per land ook niet een ander soort mutatie al?
Dan zou uit NY hier ook weer anders kunnen uitwerken?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 19:36

Het is niet meer zo dat wij hier in Brabant nog steeds het gevaarlijkste zijn hoor qua besmettingen. Er zijn andere provincies waar het nu ook heel hard gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 19:44

Kaja schreef:
Marie_Anne schreef:

Vraag je nu serieus waarom wel?
Jeetje... ben je zo vol van jezelf dat je dit ook nog recht denkt te praten?

Ik ben het er mee eens dat één ieder van ons een eigen mening heeft en deze ook mag uitdragen. Met enige verbazing lees ik dan ook de “open aanvallen” weggemoffeld onder een commentaar wat steevast uitdraait op “jullie zaaien paniek en angst” waarop ondermeer jij en consorten mensen als HC, Monique, Shadow etc. op de vingers tikt!

Zoveel mensen, zoveel meningen! Dat werkt twee kanten op hoor.

Pardon?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 19:44

Rockwitch, ik geloof dat de kern van mijn vraag je een beetje ontgaat.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 19:45

Citaat:
Ik pik even één opmerking eruit en met een specifieke reden. Dit is (in mijn ogen) namelijk altijd een afweging als je het over ziektes hebt met een bepaald sterftecijfer. Als deze keuzes er niet waren, zouden er minder mensen sterven aan bijv. kanker.

Mbt kanker geldt dit ALLEEN voor beleidsbeslissingen mbt bevolkingsonderzoek.

Het geldt niet voor individuele patiënten met een nare diagnose.
...wel geldt er in Nederland 'altijd' dat artsen terughoudend zijn: 'welke behandelingen zijn medisch-ethisch zinvol?'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 19:46

rockwitch schreef:
Het is niet meer zo dat wij hier in Brabant nog steeds het gevaarlijkste zijn hoor qua besmettingen. Er zijn andere provincies waar het nu ook heel hard gaat.

Dat bedoelde ik ook zeker niet hoor. We zitten allemaal in het zelfde schuitje bedoel ik juist. Het maakt niet meer uit, het virus is overal.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 19:58

LadyMadonna schreef:
Ai.....
[ [url=m/98Pv8w.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zeker ai... Maar niet geheel onverwacht.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 20:44

Avalanche81 schreef:
Sizzle schreef:
The price of life is niets nieuws.
Vanaf een bepaalde leeftijd kun je kunstknieen op je buik schrijven.

Dat is ook niet waar. Mijn oma is 83 en heeft vorige maand kunstknieën gekregen.

Mijn moeder 84 en staat ook op de kunstknie-nominatie voor dit jaar....of beter: STOND op de nominatie. Zou me zeer verbazen als het door gaat dit jaar.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 20:49

mysa schreef:
LadyMadonna schreef:
Ai.....
[ [url=m/98Pv8w.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zeker ai... Maar niet geheel onverwacht.

Één van de grote veranderingen na deze crisis zal de veranderingen in het politieke wereldlandschap zijn. Helaas niet alleen ten goede. |(

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 20:53

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 21:05

Een kort interview met arts-microbioloog Jan Kkuytmans die denkt dat de groepsimmuniteit misschien al verder gevorderd is dan we denken. Laten we het hopen.
https://www.trouw.nl/a-b67ec2e8

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 21:06

Sorry misschien had ik er een sarcastische smiley bij moeten zetten. Bedoelde het niet echt serieus. Maar gebruik niet zo vaak smileys haha.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 21:11

Mogelijk ligt het dodental nog hoger: Frankrijk registreert alleen overledenen die in een ziekenhuis zijn overleden en niet die thuis of in een bejaardentehuis stierven.
Bron: NOS

Er is ook geen land die kan garanderen dat ze elke persoon die sterft aan Corona registeren.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 21:24

Ik denk ook dat ik het misschien al gehad heb.

Ik hoop echt zo dat we daar massaal op getest kunnen gaan worden. Dat kan het herstel van de economie versnellen en dus de schade beperken. Want de echte crisis komt pas als de maatregelen allang niet meer gelden. Economisch, geopolitiek... Ik hou mijn hart vast.

En over Hongarije... Ik heb een goede Hongaarse vriendin wiens Facebookaccount vandaag opeens gedeactiveerd was. Ik kan me niet voorstellen dat ze dat zelf heeft gedaan want ze maakt er erg veel gebruik van, tot gister nog. Ik had er nog niks achter gezocht maar vreemd vond ik het wel. Echt politiek geengageerd is ze niet, maar ze plaatst wel eens kritische dingen.
Toch maar eens bellen...

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 21:30

cobiie schreef:
Mogelijk ligt het dodental nog hoger: Frankrijk registreert alleen overledenen die in een ziekenhuis zijn overleden en niet die thuis of in een bejaardentehuis stierven.
Bron: NOS

Er is ook geen land die kan garanderen dat ze elke persoon die sterft aan Corona registeren.

Zoiets is toch werkelijk onmogelijk?