Ergernis in het verkeer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 17:51

Nou, als dat zo is Fohadie... Dat de gewone automobilist nagenoeg geen richting meer aangeeft, ok. Maar dat de politie dat ook niet meer doet, terwijl zij het goede voorbeeld zouden moeten geven, daar vind ik wel wat van.

Had trouwens gistermiddag nog een moment dat mijn mondhoeken spontaan even omhoog krulden :) Ik kom aangetuft bij een rotonde in mijn rode autootje, en vlak voor die rotonde ligt ook een zebrapad. Was een meneer, geschat zo tussen de 35 en 40 denk ik, en die wou oversteken op die zebra. Dus ik stop netjes en laat die meneer zijn oversteek veilig afmaken. Krijg ik ineens een vriendelijke glimlach van die man en een duim omhoog! Nou, mijn dag was weer goed! :D

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:08

Dat zijn leuke reacties, Jpitty.

Ach, toen ik nog in Haarlem vlakbij het politiebureau woonde zag ik zoveel dingen dat ik er niet meer verbaasd over ben dat de politie echt niet het goede voorbeeld geeft. Daar grapte ik altijd dat de koffie klaar was: doorrijden bij een zebrapad terwijl je wilt oversteken, bij een groen voetgangers verkeerslicht, nog even hard door rood rijden zonder zwaailicht of sirenes (en naar het bureau toe, niet naar een stille oproep ofzo) over het fietspad, waardoor je bijna van je fiets gereden werd, achteruit over de stoep (want anders moesten ze omrijden) en richtingaanwijzer zat voor de sier op de auto. Dit allemaal zonder sirene of zwaailicht.

En als je er dan een opmerking over maakte kon je een grote bek krijgen. Ook wel eens kenteken genoteerd en melding gemaakt . Hoorde je niets van, of je kreeg wederom een grote bek.

luuntje

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:27

Ik vind het ook leuk als je voorrang geeft aan mensen (die voorrang hebben) en ze knikken je toe of steken een duim op.

Zo is het mij opgevallen dat bestuurders in Rotterdam stoppen voor een zebrapad en in Amsterdam niet.
Of het was die paar keer toeval.

xSagan

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:49

Ik verbaasde mij ook over een ambu die op een 50km weg zonder alarmen harder dan 60 reed.
Verder valt het hier op dat er wat onzekere mensen op de weg rijden die voor alles en nog wat stoppen of te lang links in slakkengang rijden. Verder rijdt het wel aardig door.:)