[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 20:39

Tiggs schreef:
Ik heb een hekel aan naar de supermarkt gaan (hoewel ik vroeger zelden mee hoefde gelukkig), maar hoe noem je dat dan?
Als het maar niet iets is met 'centjes betalen', mensen die zo tegen hun kind praten zouden aangepakt moeten worden door jeugdzorg.

Ik had vroeger ook een hekel aan meegaan naar de supermarkt. Mijn ouders konden mij geen groter plezier doen dan mij met een leesboek en het raam op een kiertje in de auto laten zitten.
Ze zouden daarvoor tegenwoordig vast direct door de mamabrigade gelyncht worden, terwijl ik het echt prima vond.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 20:42

Als je kon lezen dan was je vast niet meer op de leeftijd dat je met een klein karretje ging lopen :+
Er is naar mijn mening sowieso niet zoveel mis met een kind even in de auto laten dat weet wat het moet doen als er iets niet goed gaat. Het probleem zit het in het achterlaten van babies en peuters zonder toezicht.

Maar anderzijds sla ik inderdaad vaak achterover van verbazing hoe 8-9 jarigen op het schoolplein afgehaald worden. Zelfredzaamheid lijkt steeds meer op de achtergrond te raken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 21:02

Mwah, als 4-jarige kon ik echt nog niet zo'n grote kar duwen hoor. :))
Maar mij deed je ook geen groter plezier dan gewoon met een boek achterlaten. Ik werd ook altijd stikchagrijnig als we tijdens een lange autorit stopten bij een benzinestation en ik eruit gesleurd werd "want je moet even de benen strekken." Ik wilde gewoon lezen. :')

Mungbean

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 21:07

Ik heb er nog steeds de schurft aan om uit te stappen onderweg. Helaas redt ik het net niet op 1 tank naar NL.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 21:09

Ik word enorm wagenziek dus ik moest echt regelmatig even stoppen om niet te moeten kotsen. :=
Kon in de auto ook niks anders doen dan muziek luisteren en vooruit kijken. Leuk man 10 uur in de auto als ADHD kind. :+

Gelukkig moest mijn moeder heel vaak plassen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 21:19

Ik mocht altijd mee als we naar de Hoogvliet gingen met de auto, voor de 'grote boodschappen'. Ik was het bijna vergeten, maar ik herinner me dat die winkel van die beestenpoppen had die gingen zingen en beweging als je op een knop drukte. Geen idee of ze dit nog steeds hebben? Wat nostalgisch is dit eigenlijk :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 21:22

Ik weet nog wel dat met een vakantie op 1 van de waddeneilanden m'n broer echt niet mee wilde een dagje fietsen. Hij was denk 8 ofzo. Wilde gewoon een zandkasteel bouwen. Dus die hebben we sochtends met zo'n strandtentje op het strand gezet met genoeg eten en drinken. En eind van de middag hebben we 'm weer opgehaald. Mensen zaten er wat verbaasd naar te kijken, maar hij was zo druk bezig.. dus ze keken het maar aan.

Moet je nu proberen _O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 21:33

idinn schreef:
Ik weet nog wel dat met een vakantie op 1 van de waddeneilanden m'n broer echt niet mee wilde een dagje fietsen. Hij was denk 8 ofzo. Wilde gewoon een zandkasteel bouwen. Dus die hebben we sochtends met zo'n strandtentje op het strand gezet met genoeg eten en drinken. En eind van de middag hebben we 'm weer opgehaald. Mensen zaten er wat verbaasd naar te kijken, maar hij was zo druk bezig.. dus ze keken het maar aan.

Moet je nu proberen _O-

Toen was dat ook niet normaal, of zo :=.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 21:41

Sizzle schreef:
Ik heb er nog steeds de schurft aan om uit te stappen onderweg. Helaas redt ik het net niet op 1 tank naar NL.
Dat vind ik altijd het heerlijke aan Zuid Afrika, daar heb je nog pompbedienden. *D
Hoewel ik moet zeggen dat als ik zelf rijd, ik af en toe even pauzeren niet erg vind. Nu zit ik meestal ook alleen in de auto en na een paar uur ben je dat meezingen ook wel zat. Maar wee je gebeente als ik lekker comfortabel als passagier meerijd en je sleurt me de auto uit. Extra minpunten als ik lig te tukken. :')

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 21:49

Oh ik wil er best afentoe uit.. Krijg altijd zo'n houten kont van het zitten.
Maar het liefst ga ik 's nachts als passagier mee. Gewoon lekker slapen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 22:15

San, ach mijn broer had met zandkastelen bouwen (najah hele dorpen werden er gebouwd) echt geen besef van tijd. Die dacht dat we 2 uurtjes weg waren geweest. Als je zoiets nu doet belt men in paniek de politie na een uur :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 22:15

Ik rij altijd zelf, mij partner heeft geen rijbewijs.

Idinn, een 8 jarige aan een strand is ook niet echt een veilige omgeving of zo met de getijden.
Vind dat toch ook als 40+er niet iets wat men vroegah normaal vond eigenlijk. Maar blijkbaar is het goed gegaan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 22:18

idinn schreef:
San, ach mijn broer had met zandkastelen bouwen (najah hele dorpen werden er gebouwd) echt geen besef van tijd. Die dacht dat we 2 uurtjes weg waren geweest. Als je zoiets nu doet belt men in paniek de politie na een uur :')

Dat is t punt ook niet :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 22:19

Ach, ik neem aan dat hij het heeft overleefd en dat idinn ervan geleerd heeft en nooit aan kinderen begint. :Y)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 22:34

_San87_ schreef:
idinn schreef:

Moet je nu proberen _O-

Ik woon bij het strand en elk jaar is het er weer, dooie Duitse kindjes opvissen. De zee is zo gevaarlijk en dat was 20,30,40 jaar terug ook al.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 22:38

MarcoBorsato schreef:
_San87_ schreef:

Ik woon bij het strand en elk jaar is het er weer, dooie Duitse kindjes opvissen. De zee is zo gevaarlijk en dat was 20,30,40 jaar terug ook al.

Jup... Ik heb vijf jaar aan t strand gewoond. Bijna dagelijks een ambulance die kant op in de zomer. Mensen onderschatten de zee.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 22:50

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 23:06

_San87_ schreef:
Jup... Ik heb vijf jaar aan t strand gewoond. Bijna dagelijks een ambulance die kant op in de zomer. Mensen onderschatten de zee.
Zeker hier in Nederland omdat het hier vrij lang vrij ondiep blijft langs de kust.

FrNo: DAAR MOET IK HEEN <3
Er is ergens in Wales ook een trampolinepark in een oude mijn. <3 Daar wil ik ook nog eens heen. https://www.atlasobscura.com/places/lle ... oline-park

Edit: Het is in Hull... Ik voel me nu echt blij gemaakt met een dode mus. -O- :')

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 23:30

Wij (vriendengroep) willen al 15 jaar een speeltuin voor volwassenen beginnen. Het komt er alleen niet van :')

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 23:38

FrNo schreef:
Even iets anders, dit kwam ik tegen op fb. Speeltuin voor 18+ op vrijdagavond..
Voor als er liefhebbers zijn van de ballenbak, glijbaan ofzo, maar dan zonder kinderen. Lijkt me best leuk voor een keertje.
https://axed.nl/indoor-speeltuin-voor-1 ... appy-hour/

Ik dacht dat je echt 18+ 18+ bedoelde, nu naast kots poep en plas ook andere lichaamssappen tussen de ballen van de ballenbak...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 23:40

corinep schreef:
FrNo schreef:
Even iets anders, dit kwam ik tegen op fb. Speeltuin voor 18+ op vrijdagavond..
Voor als er liefhebbers zijn van de ballenbak, glijbaan ofzo, maar dan zonder kinderen. Lijkt me best leuk voor een keertje.
https://axed.nl/indoor-speeltuin-voor-1 ... appy-hour/

Ik dacht dat je echt 18+ 18+ bedoelde, nu naast kots poep en plas ook andere lichaamssappen tussen de ballen van de ballenbak...

Ik ben dus niet de enige met een dirty mind :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 23:42

Mkango schreef:
_San87_ schreef:
Zeker hier in Nederland omdat het hier vrij lang vrij ondiep blijft langs de kust.

FrNo: DAAR MOET IK HEEN <3
Er is ergens in Wales ook een trampolinepark in een oude mijn. <3 Daar wil ik ook nog eens heen. https://www.atlasobscura.com/places/lle ... oline-park

Edit: Het is in Hull... Ik voel me nu echt blij gemaakt met een dode mus. -O- :')

In Zeeuws-Vlaanderen niet, maar daar staan de paalhoofden vrij dicht op elkaar en is vlak langs de kustlijn een drukke vaargeul naar Antwerpen, is er drijfzand en muien.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 23:54

Relaxed schreef:
corinep schreef:

Ik ben dus niet de enige met een dirty mind :')

Ja hoe denk je dat ik aan al die kinderen kom...

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 02:58

Een kennis van me heeft ooit met vrienden een avond de monkey toen afgehuurd. Was iets van €200 euro voor een paar uur inclusief frietje en een blikje drinken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 07:22

Haha briljant!

Mijn broer had een schurfthekel aan zeewater. Dat was enkel nuttig om je bouwmateriaal te verbeteren _O- Hij is trouwens zonder trauma opgegroeid.

Punt is dat de mamabrigade toen een stuk minder hysterisch was. Dus een Vlindertje kan best wel even met een boekje in een auto wachten ofzo.