Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 21:55

Succes ( beetje laat misschien), ik ben benieuwd hoe het met je afloopt, wat er met je aan de hand is. Heb je nog steeds eigenlijk geen pijn?

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 22:05

Knert schreef:
Ik moest zo om je lachen. Niet gemeen. Maar toch...

Je geeft aan een 4 te staan voor een beta vak, prima.. ieder zijn ding.

Om vervolgens de term letter afgeefstokjes te gebruiken Heerlijk dit...

Oja. Ik kan nooit ruitenwissers onthouden, maar de Engelse term wel.

Fijn dat ik van dienst kan zijn :D

Ik had het niet over het toetsjebord toetsenbord trouwens(dat woord ken ik wél :+ als ik het goed kan spellen) maar de stokjes die normaal gesproken tegen het papier aan komen.

APCIII schreef:
Dat ziet er uit alsof het iets is wat je niet als je eerste restauratieprojectje moet willen proberen te doen :P (al zijn de T, U en H al aardig gelukt :D )

Als ik het zo bekijk, is de beste optie om het ding helemaal uit elkaar te halen, en dan onderdeeltje voor onderdeeltje met de hand schoon te maken en daarna in de olie te zetten. En weer in elkaar zetten. Met alle onderdeeltjes op de juiste plek O:)

Kijktip: "The Repair Shop" van de BBC :j

Je kunt die rekensom ook eenvoudiger aanpakken: elke "dobbelsteen" van 10x10x10cm is precies 1 liter. (1dm³ = 1l)

Neeee hier heb ik de kennis niet voor nee, i wish :D dus van de buitenkant ga ik 'm wat liefde geven en dan mag die gewoon mooi zijn

Ik zal zeker gaan kijken! Daar valt vast wel wat uit tehalen

Zo vond m'n broer 'm in een schuurtje. Ik vond het zielig dus hij heeft 'm voor me meegenomen (met toestemming uiteraard ;))
Afbeelding

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 09:19

Jet schreef:
Succes ( beetje laat misschien), ik ben benieuwd hoe het met je afloopt, wat er met je aan de hand is. Heb je nog steeds eigenlijk geen pijn?

AC gewricht is gescheurd en daardoor sleutelbeen naar boven gekomen. Moet in een draagdoek en rusten, als het over 3 weken niet beter is moet ik een operatie en/of inspuitingen overwegen :') Het doet wel pijn hoor, maar enkel als ik bepaalde bewegingen maak. Denk dat mijn pijngrens na mijn laatste val ook gewoon hoger ligt := Maar vannacht echt wel kak geslapen hierdoor.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 10:49

Zat ik toch aardig in de richting. Goed dat je ermee naar de HA bent geweest! Sterkte ermee hoor, volgens mij lag ik toen het lekkerst half op mijn buik op de "slechte" kant met mijn arm achter me. Slecht slapen is inderdaad wel rot!

_Penotti

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 12:46

Beterschap CalipsoLover

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 13:17

Ik heb in begin van de coronatijd 2x een test moeten ondergaan dus ik ben bekend met hoe diep die wattenstaafjes gaan (de verpleegkundige zei: als het voelt alsof ik je hersens kietel, zit ik goed := ), maar moet het van zo diep komen en waarom volstaat gewoon wangslijmvlies-speeksel en neusschelp-snot ( >;) ) niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 13:24

_Karlijn schreef:
Ik heb in begin van de coronatijd 2x een test moeten ondergaan dus ik ben bekend met hoe diep die wattenstaafjes gaan (de verpleegkundige zei: als het voelt alsof ik je hersens kietel, zit ik goed := ), maar moet het van zo diep komen en waarom volstaat gewoon wangslijmvlies-speeksel en neusschelp-snot ( >;) ) niet?

Volgens mij heeft dat ermee te maken dat er aan de oppervlakte veel bacteriën zitten die daar gewoon blijven hangen? Dus dat ze alleen door zo'n diep monster te nemen zo'n virus op kunnen sporen. Of dat het anders te veel tijd kost om het te isoleren.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 14:21

Even terugkomende op mijn vraag over 12-12-12 op bruggen en viaducten.
Rijkswaterstaat heeft mijn vraag kunnen beantwoorden.
Het is wel graffiti, maar omdat het geen verstorende graffiti is, wordt het niet weggehaald. Rijkswaterstaat heeft het er niet zelf opgezet en de viaductenbouwers ook niet.

Boterbloem90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 21:47

Ik wil een amazon prime video account aanmaken. Hiervoor moet je een creditcard opgeven. Nu leed ik dat je een visa cadeaukaart hebt. Zou je hiermee ook kunnen betalen? Loopt het account dan door totdat het bedrag op is?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 23:20

CalipsoLover schreef:
Jet schreef:

AC gewricht is gescheurd en daardoor sleutelbeen naar boven gekomen. Moet in een draagdoek en rusten, als het over 3 weken niet beter is moet ik een operatie en/of inspuitingen overwegen :') Het doet wel pijn hoor, maar enkel als ik bepaalde bewegingen maak. Denk dat mijn pijngrens na mijn laatste val ook gewoon hoger ligt := Maar vannacht echt wel kak geslapen hierdoor.

Pas op met inspuitingen/injecties. Die gaan alleen infecties oplossen. Als er geen infecties zijn doet een injectie niets anders dan weefsel oplossen (injecties discrimineren niet: ze vreten infecties net zo makkelijk op als gezond weefsel en na 2 injecties zijn ze klaar met je omdat de schade daarna alleen maar groter kan worden). Doe jezelf een lol en laat geen injecties zetten zonder MRI want anders wordt het puur gokken dat de goede plek geraakt wordt. Overweeg om een kijkoperatie aan te vragen als het niet beter gaat. In NL hebben we hier geen bijzondere kennis van in vergelijking met bijvoorbeeld de VS en Canada waar AC verwondingen gebruikelijker zijn vanuit de sporten ijshockey en baseball. Vraag desnoods een verwijzing aan naar een sportpoli. PB maar als je iets meer wil weten. Heb zelf injecties gehad die achteraf volstrekt zinloos waren omdat ik 1 a 2 labrum scheuren had.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 13:44

Weet iemand wat dit is?
Het was een nest met eitjes (?) waar een rups op zat, waar weer een rupsje uit kwam/op zat....
Afbeelding
Afbeelding

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 17:25

Ik denk dat er toevallig een rups opzat. Eitjes worden gelegd door ee vlinders.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 18:08

Storm schreef:
Ik denk dat er toevallig een rups opzat. Eitjes worden gelegd door ee vlinders.

Ja ik snap dat de eitjes niet uit de rups kwamen :+ maar op de rups zat óók weer een rups.... Het was gewoon een gek gezicht.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 18:26

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 18:45

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 18:55

Inderdaad verpoppende sluipwesplarven die net uit hun gastheer zijn gekropen.

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 20:51

Afbeelding

Iemand die me kan vertellen waar dit alles voor staat? Een 18 inch zadel denk ik, maar dan?

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 21:01

Love_Rosie schreef:
[ [url=m/gTlzC9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Iemand die me kan vertellen waar dit alles voor staat? Een 18 inch zadel denk ik, maar dan?

18 inch, fit 2, dat heeft te maken met de boombreedte

Esmee_RSJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 17:43

Waarom mag er pas een rijrok gedragen worden vanaf de Lichte Tour? Wat is de reden dat dit bijvoorbeeld in de B niet is toegestaan?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 21:41

Wat is er zo geweldig of bijzonder aan sushi? Hoe is dat ooit zo'n hype geworden?

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 21:46

Ik vind het gewoon heel lekker :9k :9

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 07:38

Ik heb een buitenlamp met een sensor, hierin zit een filament pit. Sinds begin dit jaar is het mis, hij gaat niet meer uit en tot overmaat van ramp kwam het tot een lichtshow vannacht (heel fel geknipper).

Waar komt dit door?

Ik ga de lamp vanavond eerst maar onklaar maken. :')
De buurman heeft er vannacht een kleed over gehangen :')

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 11:04

Sheran schreef:
Wat is er zo geweldig of bijzonder aan sushi? Hoe is dat ooit zo'n hype geworden?

Snap ik ook niet. Vind het niet eens lekker.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 11:12

fjordjes schreef:
Sheran schreef:

Snap ik ook niet. Vind het niet eens lekker.

En ik snap niet dat mensen het niet lekker vinden :')
Daar kan je me echt snachts wakker voor maken.
Mijn man en kinderen trouwens ook.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 11:14

Ik snap het ook niet wat daar lekker aan is :')

Pas bij mijn vriend thuis aten ze sushi, echt zo'n enorme bak. Mijn vriend en ik keken elkaar lachend aan en wij zijn maar brood met sla en ei en fruitsalade gaan eten _O-