Waxmelts & kaarsen Liefhebbers Deel 2!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BeFunny

Re: Waxmelts & kaarsen Liefhebbers Deel 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 13:55

Denk dat ik als ik klaar ben me alles maken en doen ook eens een goose bestelling ga doen.
Ik wil een kaars van hun proberen ook van b&bw maar heb zoveel te testen en doen dat die nog maar maar moet wachten.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 14:22

Oke jullie hebben mij ook aangestoken! Ik wil graag verschillende soorten proberen maar ik zie door de bomen het bos niet meer !

Ik heb een brander van de xenos , een boedha hoofd maar ik begreep dat die kan ontploffen? Zit er in de buurt van Enschede een winkel waar ik eventueel wat kan ruiken ?

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 14:28

Uhhh ja, zou die maar in deiko gooien :j. ScentChips heeft ook leuke branders voor niet zo veel geld. En ook best een flinkaanbod.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 14:29

oke dus het hoeft verder geen speciale brander te zijn? Ik ga sowieso vrijdag langs de yankee candle shop in Zwolle.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 14:36

Kwantum heeft ook leuke branders en mooi hoog!

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 14:52

Dank je Skessa! Goede tip

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 15:06

Yv_ schreef:
Uhm.. Lisitano... Vergeet jij niet je prachtige cadeautje te melden???? Iets met vogeltjes ofzo... _O-

Afbeelding

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 15:07

@Urona hangt er vanaf wat je wilt :) Sommige geuren/merken doen het het beste op een lage brander, sommige beter op een hogere of een elektrische.
Ik ben begonnen met een scentchips brander, lage brander met waxinelichtje. Nu heb ik een elektrische, hogere, en doe eigenlijk alles daarop. Alleen Yankee wil daar niet zo lekker op omdat de was te hard is.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 15:21

Boeddha hoofd ontploffen?! :wow:

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 15:28

@Urona.
Wat dat ontploffen betreft weet ik zo net nog niet. De dame in kwestie heeft wel met haar gezicht bij de brander gezeten, er zijn heel wat gekkies op de wereld alle was zat op het gezicht dus ik zie het eigenlijk meer voor me dat ze water bij de was heeft willen gooien zoals men ook doet bij geurolie. Water bij was kan gevaarlijk zijn en als de was dan ook nog heel heet is omdat een brander heel laag is kan de was voor een ontploffing zorgen. Dit is een soort speculatie maar iig brandertjes ontploffen niet ;)

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 15:44

Bedankt voor je uitleg, ik kan ook geen veiligheidswaarschuwing op hun site vinden dus vroeg het me al af.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 15:52

Als je dus een kleine brander hebt die vrij warm wordt kun je kiezen voor was soorten die heet mogen worden dat zijn was soorten als yankee candle en scent chips bijvoorbeeld de zachtere was soorten verliezen op een lagere brander sneller hun geur. Hoop dat je er iets aan hebt.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 15:52

waxmeltsenzo schreef:
@Urona.
Wat dat ontploffen betreft weet ik zo net nog niet. De dame in kwestie heeft wel met haar gezicht bij de brander gezeten, er zijn heel wat gekkies op de wereld alle was zat op het gezicht dus ik zie het eigenlijk meer voor me dat ze water bij de was heeft willen gooien zoals men ook doet bij geurolie. Water bij was kan gevaarlijk zijn en als de was dan ook nog heel heet is omdat een brander heel laag is kan de was voor een ontploffing zorgen. Dit is een soort speculatie maar iig brandertjes ontploffen niet ;)

Dat zou ik niet durven stellen hoor.
Ik heb ook waxinelichthouders gehad van aarde en glas die barstten van hitte. Een brander heeft materiaal dichter op de vlam zitten dus (uiteen) barsten zou echt prima kunnen.

Urona, ik zou vooral lekker proberen en rondkijken. Ik denk dat je van Scent Chips wel een fijne brander kunt vinden en deze zijn in veel tuincentra te koop. Ik zou niet een al te kleine kopen in elk geval.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 15:54

Dan nog is het bijzonder dat de was precies op het gezicht zit. Als het ontploft zou zijn zouden de spetters overal zitten. Nu is het echt alsof ze gewoon heel dicht erboven heeft gezeten omdat ze iets aan het doen was. Natuurlijk blijft het speculeren en met een kaarsje moet je nou eenmaal altijd voorzichtig zijn.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 16:02

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 16:03

ik moet eerlijk bekennen dat ik even een heel gekke gedachte kreeg bij die foto, voor ik het verhaal zag :')

Heb gelukkig zelf nog nooit gehad dat er iets gebarsten is, wel een klein verbrand plekje in een van de lage branders.

Heb nu in de woonkamer Sweater weather op staan, had de Candy Cane in de keuken opgezet.
Ruik inderdaad wel het zuurtje er doorheen en de geur is wel lekker maar jeetje wat is ie sterk :wow:
De lucht kwam zelfs de woonkamer in en boven de Sweater weather uit _O-
Toch maar even uitgeblazen dus haha, desondanks nog geen last gehad van mijn ogen of hoofdpijn er door.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 16:09

waxmeltsenzo schreef:
Dan nog is het bijzonder dat de was precies op het gezicht zit. Als het ontploft zou zijn zouden de spetters overal zitten. Nu is het echt alsof ze gewoon heel dicht erboven heeft gezeten omdat ze iets aan het doen was. Natuurlijk blijft het speculeren en met een kaarsje moet je nou eenmaal altijd voorzichtig zijn.

Misschien had je het verhaal even moeten lezen? Ze zat op de bank en de brander stond op een plankje boven haar hoofd toen het gebeurde. Was bij haar moeder thuis. Zou ik het zo neerzetten? Nee. Maar ik zou ook geen foto van mezelf laten maken al zittend op de bank terwijl je op dat moment flink aan het koelen zou moeten zijn om de schade te beperken.

Heb je ervaring met Goose WME of moet je het helemaal nog uitproberen?

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 16:14

Lisitano schreef:
Ja, of ze zat op de bank met een hoge bijzettafel of vensterbank.
Ik ga er maar vanuit dat iemand niet liegt ;)

Skessa, kijjkkkk: http://www.cozy-favorites.nl/product/pe ... rshmallow/

OMG !!!!!!!! Ik heb er eigenlijk al 2 in bestelling staan bij Caitlin := En morgen Lady's Night!

HELLUUUUPPPPP %) %) %) %) %) %)

Lietje_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 16:36

Ik kom mij ook even melden, vorig weekend bij het tuincentrum een brander van Scent Chips (lage brander?) gehaald met wat geuren van hun erbij. Iets met vanille, jasmin/satin (weet het niet meer) en winter woods. Nu hadden ze ook nog een "grote" bak met verschillende geurtjes, maar vond dat eigenlijk allemaal te chemisch/sterk ruiken (behalve degene die we hadden).

Dus nu wil ik jullie graag om advies vragen voor goede melts met een zachte geur <3 (wat ook ik zie door de bomen het bos niet meer :') )

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 16:39

Goose Creek :) is mijn favoriet, heerlijke subtiele, complexe geuren. Maar die moeten wel op een hoge (evt. elektrische) brander :)
Nu Dancing Dandelions op, dit is al de tweede/derde? dag dat ik hem aan heb staan, ruikt nog steeds heerlijk.

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 16:40

Yankee candle is hier favoriet

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 17:07

Die ontploffende brander stond idd op een plank boven de bank

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 17:32

Het gaat niet alleen om de vrouw met de was op het gezicht. De comments stonden barstenvol met foto's van andere mensen met dezelfde brander in stukken. Je moet het uiteraard zelf weten, ik zou het er niet op gokken.

Nouuuuu Lisitano, flauwwww _O-

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 17:37

Yv_ schreef:
Het gaat niet alleen om de vrouw met de was op het gezicht. De comments stonden barstenvol met foto's van andere mensen met dezelfde brander in stukken. Je moet het uiteraard zelf weten, ik zou het er niet op gokken.

Nouuuuu Lisitano, flauwwww _O-

Oh serieus? Ik heb best wel veel comments bekeken maar geen foto's van dezelfde brander in stukken gezien. Maar misschien niet op dezelfde plek gelezen. Ik was gisteren bij Xenos en daar stonden nog wel Buddha branders maar die waren wel een andere kleur dus waren misschien niet dezelfde.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 18:19

Alwiene schreef:
waxmeltsenzo schreef:

Misschien had je het verhaal even moeten lezen? Ze zat op de bank en de brander stond op een plankje boven haar hoofd toen het gebeurde. Was bij haar moeder thuis. Zou ik het zo neerzetten? Nee. Maar ik zou ook geen foto van mezelf laten maken al zittend op de bank terwijl je op dat moment flink aan het koelen zou moeten zijn om de schade te beperken.

Heb je ervaring met Goose WME of moet je het helemaal nog uitproberen?

Ik heb idd niet het hele verhaal gelezen, dat veranderd de zaak. Ik heb wel ervaring met goose ;)