Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Janneke2 schreef:Jans schreef:Ik vind het trouwens wel erg dat de Werkwillige chauffeurs gewoon opgezocht worden thuis, bedreigd en op werk genegeerd worden.
"Werkwillig"...??
Wat een onzin term.
Denk je dat de stakers lui zijn ofzo?
Bedreigingen zijn verboden en daar moet aangifte van gedaan worden.
Maar stakingsbrekers negeren: dat snap ik wel.
Wie een staking breekt, 'zegt' dat het allemaal wel meevalt en dat je collega's niet zo moeten zeuren.
Ik vind het oncollegiaal gedrag.
Janneke2 schreef:Jans schreef:Ik vind het trouwens wel erg dat de Werkwillige chauffeurs gewoon opgezocht worden thuis, bedreigd en op werk genegeerd worden.
"Werkwillig"...??
Wat een onzin term.
Wie een staking breekt, 'zegt' dat het allemaal wel meevalt en dat je collega's niet zo moeten zeuren.
PS: het zij herhaald- publieksvriendelijke acties zoals gratis busvervoer zijn door de rechter verboden.
Fijn ook van de werkgevers om daarvoor naar de rechter te stappen.
Sterkte aan wie nu in de knel zit - de vakbonden en chauffeurs hebben niet voor deze vorm gekozen.
"Werkwillig"...??
Wat een onzin term.
PS: het zij herhaald- publieksvriendelijke acties zoals gratis busvervoer zijn door de rechter verboden.
Fijn ook van de werkgevers om daarvoor naar de rechter te stappen.
Sterkte aan wie nu in de knel zit - de vakbonden en chauffeurs hebben niet voor deze vorm gekozen.
maava schreef:Voor mensen die vandaag met de Keolis treinen zullen reizen, hier vallen een aantal van uit!
Op woensdag 27-6 vervallen de volgende treinritten:
Zwolle-Enschede v.v.
Vertrek 16.52 Zwolle - Enschede aankomst 17.56
Vertrek 18.52 Zwolle - Enschede aankomst 19.56
Vertrek 19.22 Zwolle - Enschede aankomst 20.26
Vertrek 21.52 Zwolle - Enschede aankomst 22.56
Vertrek 22.22 Zwolle - Enschede aankomst 23.26
Vertrek 18.05 Enschede - Zwolle aankomst 19.08
Vertrek 20.05 Enschede - Zwolle aankomst 21.08
Vertrek 21.05 Enschede - Zwolle aankomst 22.08
Vertrek 23.05 Enschede - Zwolle aankomst 00.08 (Let op! een na laatste)
Vertrek 23.35 Enschede - Zwolle aankomst 00.38 (Let op! laatste)
Zwolle-Kampen v.v.
Vertrek 17.19 Zwolle - Kampen aankomst 17.29
Vertrek 17.49 Zwolle - Kampen aankomst 17.59
Vertrek 18.19 Zwolle - Kampen aankomst 18.29
Vertrek 17.32 Kampen - Zwolle aankomst 17.42
Vertrek 18.02 Kampen - Zwolle aankomst 18.12
Vertrek 18.32 Kampen - Zwolle aankomst 18.42
alex66 schreef:theadora99 schreef:Nouja bij elke andere lijn is dat inderdaad optimistisch, maar de bus die ik heb die gaat gerust van 8 minuten vertraging naar 3 minuten te vroeg. En niet eenmalig hoor
Oke dit ga ik even uitleggen want hier kan de chauffeur waarschijnlijk niets aan doen. Dit is een fout in de verdeling van de rijtijd op die lijn. In een omloop wordt buffertijd in gebouwd vroeger zat die tijd tussen de één na laatste en de laatste halte, dan was je overal een beetje te laat en aan het einde van de rit weer op tijd.
Toen werden de rijtijden ook gemeten door gewoon de lijn te rijden en de tijd te noteren die nodig was, dat gaat nu allemaal met gps. En daar komen soms tijden uit waar van de chauffeurs zeggen dat kan niet!
Maar de computer heeft altijd gelijk en dan komen er diensten uit die niet kloppen waar de passagier weer de dupe van is.
sasika schreef:Kranten maken er wel een heel mooi verhaal van. Bij ons wordt er echt niemand tegen gehouden of bedreigd. Je staat er achter of je staat er niet achter.
sasika schreef:Wel kijken we een beetje scheef als een chauffeur eerder de week nog loopt te klagen en vervolgens toch gaat rijden.
Janneke2 schreef:...luxe?
Lid zijn van een vakbond is geen luxe.
Een grondwettelijk recht. Reuze nuttig.
Voor de prijs hoef je het niet te laten.
<KNIP>
Iejoorr schreef:Ondanks dat op alle borden staat ''rit vervalt'', rijden er toch nog flink wat bussen hier
Het zal allicht niet volgens dienstregeling zijn, maar het is tenminste iets
corine1981 schreef:De werkgever heeft werkelijk alles uit de kast gehaald:
- Liegen tegen de media, ondanks dat het aantal stakers niet teruggelopen is, zijn er in de stad Utrecht meer bussen gaan rijden, 70% is gereden hoekan dat als er bijna 70% bussen nog binnen staan
- Om toch meer bussen de straat op te sturen , hebben zij:
o Uitzendkrachten onder druk gezet en geïntimideerd om te gaan rijden
o Kantoorpersoneel met rijbewijs zijn gaan rijden
o Bussen gingen naar buiten naar 10 minuten weer binnen om dan weer uit te rijden
o Potentiele stakers werden van hun dienst gehaald om deze vervolgens aan een werkwillige te geven
o Ze gaan ook crimineel te werk, door geknipte en geplakte diensten zonder toestemming van de medezeggenschap te gaan rijden,
o Of door uitzendkrachten andere diensten dan hun eigen dienst te laten rijden wat verboden is
o Werkwillige die weigeren een dienst te rijden van een staker wordt verteld dat ze het moeten doen en niet geregistreerd worden als werkwillige, ook gelogen en crimineel
(Stukje mail van een vakbond)