Stormchasen in Nederland, met een schuin oog naar Amerika!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 14:16

Iemand meegekregen dat de Amerikaanse Oostkust in een paar dagen net zoveel regen heeft gekregen
als wij hier in een heel jaar???

edit: ook jullie in het zonnige Meggiko(bb) hebben/krijgen een berg.

Frankaas

Re: Stormchasen in Nederland, met een schuin oog naar Amerika!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 14:22

Nee :oo! Gratis zwembad voor je deur...
Dinsdag zijn er nog aardige onweerskansen, dus ben benieuwd of we nog een leuke afsluiter krijgen! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 14:26

Yes, zag gesteravond wat op tv langskomen, oeps echt niet weinig, is wat er Frankrijk is gevallen niets bij.

DrawnHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 14:27

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 14:46

Ik las het vanmorgen, wat een inmense puinhoop daar en een hoop doden. Brrr het is daar echt heel erg te keer gegaan.

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 22:17

Ik las het vandaag ook van Frankrijk.. Heftig..

Ik heb deze foto's nog van 1,5/2 weken geleden. Ben benieuwd of het nog iets bijzonders is :) Zag er in ieder geval wel mooi uit!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 11:34

Mooie foto's Robin, het lijkt wat op een shelf, maar ik kan t niet helemaal goed zien.

Idd in Amerika en Zuid-Frankrijk gaat het behoorlijk tekeer. Morgen hier ook nog een kansje op onweer. :D

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 11:40

Is dat een rolwolk? Of noem je dat anders :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 11:47

Nee een rolwolk bestaat uit 1 laag, een shelf uit meerdere lagen.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 11:49

Hier is het een wirwar van schapenwolken, megasluierwolken en condenssporen. Ik zag vanmorgen ook kelvin helmhomtz. Ik zal vanavond als ik thuis ben een foto plaatsen

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 12:56

Marion wat een gave foto's zeg! *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 16:01

Ik zit nu in Kroatië. Tijdens de vlucht alleen maar wolken onder me gezien en bij de (beetje turbulente) landing echt machtig mooie structuren gezien. Dan zit je in zo'n schapenwolk en Ipv mist kan je naast je kijken en zie je verderop net een groot gat dat op een tunnel lijkt. Helaas vond de camera van mijn Gsm dat ie uitgerekend op dat moment er de brui aan moest geven -O-

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 16:13

Varekaj schreef:
Ik zit nu in Kroatië. Tijdens de vlucht alleen maar wolken onder me gezien en bij de (beetje turbulente) landing echt machtig mooie structuren gezien. Dan zit je in zo'n schapenwolk en Ipv mist kan je naast je kijken en zie je verderop net een groot gat dat op een tunnel lijkt. Helaas vond de camera van mijn Gsm dat ie uitgerekend op dat moment er de brui aan moest geven -O-

Een fallstreak hole?? Misschien zag je dat? Was hij echt rond??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 16:27

Varekaj schreef:

Balen van de telefoon!
Maar het is wetenschappelijk bewezen dat je het beter onthoud als je geen foto of film maakt :D Omdat je hersenen dan onbewust denken 'ach, staat op beeld dus ik kan het vergeten want het is altijd terug te zien'. Dus aan de andere kant heb je geluk met zo'n gave ervaring omdat je die wolk minder snel zal vergeten :P

Oke, dat was wel heel random :')

drawerlover schreef:

Mag ik een tip geven:
"Heb je misschien een fallstreakhole gezien? Dat is zoiets:
*even een fotootje van internet halen*. Ik vind het wel wat van een tunnel hebben dus vandaar dat ik het zeg''

^Dit klinkt al een stuk minder dwingend en hyper dan wat jij postte. En als je nu niet te vaak op wolkenfoto's en berichtjes reageert, en als je wel reageert je het op deze manier probeert te doen zijn we allemaal een stuk vrolijker :D Dat jij enthousiast bent hebben we al lang door :=

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 17:00

Joaltijd schreef:
Varekaj schreef:

Balen van de telefoon!
Maar het is wetenschappelijk bewezen dat je het beter onthoud als je geen foto of film maakt :D Omdat je hersenen dan onbewust denken 'ach, staat op beeld dus ik kan het vergeten want het is altijd terug te zien'. Dus aan de andere kant heb je geluk met zo'n gave ervaring omdat je die wolk minder snel zal vergeten :P

Oke, dat was wel heel random :')

drawerlover schreef:

Mag ik een tip geven:
"Heb je misschien een fallstreakhole gezien? Dat is zoiets:
*even een fotootje van internet halen*. Ik vind het wel wat van een tunnel hebben dus vandaar dat ik het zeg''

^Dit klinkt al een stuk minder dwingend en hyper dan wat jij postte. En als je nu niet te vaak op wolkenfoto's en berichtjes reageert, en als je wel reageert je het op deze manier probeert te doen zijn we allemaal een stuk vrolijker :D Dat jij enthousiast bent hebben we al lang door :=

O bedankt dat je me even dat verschil laat zien :)
Fotootje van internet halen wilde ik eigenlijk vanavond doen aangezien ik op school was (ik ga nu eten) en geen foto's kon posten :j
Dus dat had ik anders wel gedaan. Maar verder bedankt voor de tip :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 17:09

Varekaj schreef:

Dat was vast de Tijdscheur. :D [uit de film,De Langoliers].

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 18:14

Afbeelding
Kelvin Helholtz van vanmorgen. Helaas slechte kwaliteit foto. In het echt zag je het veel beter. Hier was het ook al langzaam aan het weggaan. Ik moest nog 2 minuten fietsen voordat ik een foto kon maken :')
Gelukkig dat hij voor mij even in z'n shape bleef :)

Afbeelding
@Varekaj zag je zoiets als dit hierboven?

Edit: sorry mensen ik krijg onze Kelvin niet groot ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 18:46

Die foto is vanaf de grond gemaakt. Ik zat in een vliegtuig... iets met perspectief enzo? Morgen heb ik de pc aanstaan, zal eens kijken of ik dan iets kan vinden wat er op lijkt.

Joaltijd: vind het wel zonde hoor. Zit hier in het zuiden, aan de kust en blijkbaar zijn er regelmatig aardige onweders en buien. Had wel plannen om paar dingen op foto te zetten haha. Ligt nu dus in het water, want gewone camera heb ik ook niet bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 19:11

Varekaj schreef:
Die foto is vanaf de grond gemaakt. Ik zat in een vliegtuig... iets met perspectief enzo? Morgen heb ik de pc aanstaan, zal eens kijken of ik dan iets kan vinden wat er op lijkt.

Joaltijd: vind het wel zonde hoor. Zit hier in het zuiden, aan de kust en blijkbaar zijn er regelmatig aardige onweders en buien. Had wel plannen om paar dingen op foto te zetten haha. Ligt nu dus in het water, want gewone camera heb ik ook niet bij.

Dat is wel echt balen zeg :(:)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 20:33

Varekaj schreef:

http://www.weathervideohd.tv/detail/315 ... %20streaks

Zoiets als dit?? Deze is vanuit een vliegtuig gemaakt :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 11:30

Afbeelding
Iets zoals dit maar dan volledig opgebouwd uit dikke wolken :)) Kan echt niks beter vinden dat er op lijkt.

Het weer zit hier niet mee. Grijs, grijs, grijs en nog eens grijs. En beetje regen. En enorm zware, vochtige lucht. Vriend heeft al gemeld dat onweer hier heel heftig kan zijn, zo hard dat het lijkt alsof de dubbele beglazing door het appartement geblazen wordt van de knallen.
Nou zitten ze niet zo ver van de kust (denk 15min met de auto) en als ik uit het raam van het appartement kijk zie ik vlakbij ook aardige heuvels. Als die luchten dan een keer botsen, tsjah :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 12:04

Bedoel je zoiets ongeveer?
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 12:49

Nee, het was echt naast ons, alsof je erdoor kon vliegen zoals op de foto net boven jouw post :)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 18:38

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 19:34