Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 19:51

Nou mijn koper vandaag was keurig optijd, een positieve ervaring erbij dus!

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 19:52

Hier kwam die een uur te laat..

Klaaswoeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 20:11

Hier een super MP ervaring. Ging skeelers zoeken voor mijn vriend als verjaardagskado, toevallig hier in de buurt wat gevonden maar moest dan wel een auto regelen. Bood de mevrouw zo aan om naar het station te komen en de skeelers zijn in super staat, bijna niet gebruikt. Ook nog precies voor de prijs als ik in mijn hoofd had, dus helemaal mooi.

Ook eindelijk goede schoenen gevonden én ze passen, dus daar ook weer helemaal blij mee :)

Nou nog even doorpakken en mijn Ariats op de foto en op de MP zetten.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 21:07

Ik had op iets gereageerd en daar krijg je gewoon geen antwoord op....
Nou dan niet, zoek ik wel even verder.
Helaas staan er niet zo heel veel op Marktplaats wat ik zoek.
Ach er is geen haast bij dus ik zoek op mijn gemakkie maar even verder.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 23:47

Yes, iemand heeft een bod uitgebracht op mijn rijbroek. Hopelijk heb ik het snel verkocht.

Over het algemeen vind ik het wel leuk om zaken te doen en centjes te ontvangen. }>
Had laatst wel een raar iemand. Die bood op allemaal spullen en wou het komen ophalen. Nou, prima.
Ik vertrouwde het niet zo, ze sprak heel gebrekkig Nederlands (of had gewoon veel last van dyslectie), schreef korte zinnetjes zonder lidwoorden, hoofdletters, punten, of wat dan ook. Laat staan een hallo of gedag onderaan.
Gaat ze me ook nog vragen of ik ''hoofdstel thuis heb met bit'', want die zou ze ook wel willen hebben. Ik probeerde zo vriendelijk mogelijk uit te leggen dat je niet ieder bit in iedere paardenmond kan doen, als mijn bit te klein was zou het bij haar paard kunnen gaan knellen. Daar reageerde ze echt chagrijnig op want ze zat al tien jaar in de paardenwereld en blabla. Ik geloof er niks van want anders had ze wel de maat van het bit gevraagd, je kunt niet zomaar een random bit kopen toch? Oh, en mijn vragen probeerde ik zo kort en duidelijk mogelijk te houden. Gaf ze er nog steeds geen antwoord op.
Mjaa misschien maar goed dat die (zonder afmelding!!!!) niet op kwam dagen!!! op de afgesproken tijd. Was er wel de hele avond voor thuis gebleven maar goed.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 07:13

hannahaapje schreef:
Yes, iemand heeft een bod uitgebracht op mijn rijbroek. Hopelijk heb ik het snel verkocht.

Over het algemeen vind ik het wel leuk om zaken te doen en centjes te ontvangen. }>
Had laatst wel een raar iemand. Die bood op allemaal spullen en wou het komen ophalen. Nou, prima.
Ik vertrouwde het niet zo, ze sprak heel gebrekkig Nederlands (of had gewoon veel last van dyslectie), schreef korte zinnetjes zonder lidwoorden, hoofdletters, punten, of wat dan ook. Laat staan een hallo of gedag onderaan.Gaat ze me ook nog vragen of ik ''hoofdstel thuis heb met bit'', want die zou ze ook wel willen hebben. Ik probeerde zo vriendelijk mogelijk uit te leggen dat je niet ieder bit in iedere paardenmond kan doen, als mijn bit te klein was zou het bij haar paard kunnen gaan knellen. Daar reageerde ze echt chagrijnig op want ze zat al tien jaar in de paardenwereld en blabla. Ik geloof er niks van want anders had ze wel de maat van het bit gevraagd, je kunt niet zomaar een random bit kopen toch? Oh, en mijn vragen probeerde ik zo kort en duidelijk mogelijk te houden. Gaf ze er nog steeds geen antwoord op.
Mjaa misschien maar goed dat die (zonder afmelding!!!!) niet op kwam dagen!!! op de afgesproken tijd. Was er wel de hele avond voor thuis gebleven maar goed.

Ook iemand met dyslexie kan leestekens , en een enigsinds normale zinsopbouw gebuiken hoor !
Dus dat lijkt mij niet eigenlijk :P

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 09:23

Ik ben juist heel blij met MP de laatste tijd! Heb heel veel leuke dingen gescoord voor mijn dochter die op zichzelf gaat worden. Maar hoor wel heel vaak van mensen dat ze als ik mail, snel een afspraak maak en het ook zsm volgens afspraak betaal en ophaal dat ze helemaal blij zijn dat ik ook echt kom en alles netjes en vlot verloopt! Dan blijken ze al verschillende afspraken gehad te hebben en er speciaal voor thuis te blijven maar dan komt de koper niet opdagen en horen ze gewoon niets meer. Op die manier wel een prachtige bank kunnen kopen, die mevrouw moest er echt vanaf want haar nieuwe bank werd geleverd en was helemaal zat van MP kopers. Nu heeft mijn dochter haar bank voor 100,- terwijl die echt minstends het 5voudige waard is. Mevrouw blij en dochter blij! Ik blijf het maar raar vinden dat mensen niet eens de moeite nemen om een afspraak even af te melden. Wat voor moeite is nou even een mailtje sturen of iets dergelijks?

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 09:42

Ik ben ook bilj met mp, zojuist een afspraak gemaakt om een aantal boeken en tijdschriften op te halen waar ik al een paar jaar naar op zoek was, en voor een spotprijsje! Vanmiddag even ophalen.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 09:49

Ik heb gister een hele mooie paspop opgehaald via MP, ook helemaal blij mee :)
Zou vrijdagochtend al, maar tijdens het intypen van het adres op de tomtom kreeg ik de melding dat
huisnr 35 niet bestond in die straat.. ik nog even op google maps kijken.. ook geen nr 35.
Bleek de verkoper een typfout te hebben gemaakt.. moest 25 zijn!

Ook stom van mezelf om pas op het laatste moment het adres te checken :x

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 09:50

Ik ga zo nog voor een schoenenkast! ;-)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 10:00

Met mensen die geen fatsoenlijke mails typen (hoofdletters / punten / aanhef en groet enzo) blijkt diegene naarmate de schrijfstijl minder wordt, ook minder betrouwbaar te worden :P

Er zijn natuurlijk uitzondering maar het fatsoen van mensen kun je vaak wel redelijk inschatten aan de manier van mailen :o

Een beetje geïrriteerd klinken kun je ook wel eens hebben, een vriendelijk mailtje wil dan vaak wel helpen want het is gewoon niet altijd leuk, MP, dat weten we allemaal :P

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 10:03

pmarena schreef:
Met mensen die geen fatsoenlijke mails typen (hoofdletters / punten / aanhef en groet enzo) blijkt diegene naarmate de schrijfstijl minder wordt, ook minder betrouwbaar te worden :P

Er zijn natuurlijk uitzondering maar het fatsoen van mensen kun je vaak wel redelijk inschatten aan de manier van mailen :o

Een beetje geïrriteerd klinken kun je ook wel eens hebben, een vriendelijk mailtje wil dan vaak wel helpen want het is gewoon niet altijd leuk, MP, dat weten we allemaal :P

Dat is helemaal waar :j Toen ik voor mijn Christ Iberica ging reageerde ik eigenlijk vrij laat (stond er pas een week op maar je weet hoe het gaat met die krengen :P ) maar ik mocht hem toch komen halen. Toen ik daar aankwam kreeg ik te horen dat ze het zo prettig vond om eindelijk eens een normale mail te krijgen, gewoon duidelijk en normaal leesbaar en geen gezeik over de prijs enzo. Dus het werkt :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 10:06

Dat heb ik dus ook vaak :j

Dan krijgen ze vage mailers en vage bieders... en dan mail ik gewoon netjes en vriendelijk, met daarbij de vraag voor welk bedrag het afgehaald of verzonden kan worden..... en dan krijg ik zelf een botte mail terug met een handvol woorden -O-

Hihi of soms gewoon wel leuke mensen natuurlijk :D

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 10:12

Nou dan hou ik de eer toch echt aan mezelf hoor, als mensen bot gaan doen als ik gewoon wat vraag... Er is ook nog zoiets als de gun-factor :D En van de meeste spullen die ik zoek staan er nog wel meer op Marktplaats. Maar ik moet zeggen, tot nu toe kom ik alleen maar 'normale' mensen tegen. Behalve dan die dombo van dat afgeragde hoofdstel -O-

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 10:15

Dat heb ik dus ook :j

Het moet wel iets heel aparts zijn dat ik ècht heel graag wil... om er nog moeite in te gaan stoppen als ik bvb. bij een deur vraag:

"Goedemorgen, wat zijn de afmetingen van deze deur precies en voor welk bedrag zou hij afgehaald mogen worden? Met vriendelijke groet, Bianca."

En dan krijg ik terug "200 euro"

Zucht -O-
Dan denk ik ook al snel: de ballen, als het zo moet dan hou je hem maar lekker zelf :evaw:

Ik mail eigenlijk altijd terug maar in dit soort gevallen ben ik er mee gestopt :o

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 10:17

Ik ben dan altijd nog best verbaasd dat ze zo'n nette mail blijkbaar wel kunnen lezen :o Schat het IQ van zulke mensen meestal niet zo hoog in namelijk.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 10:31

Moet even lachen hoor.
Sommige mensen denken slim te wezen.
Was een bestelling binnen gekomen via de webwinkel. Nu wilde betreffende persoon het ophalen, nou dat kan is geen enkel probleem. Vond het wel apart dat het adres wat verder weg was, maar ach misschien wel vlakbij op vakantie (komt ook wel eens voor).
Dus een bevestigingsmail verstuurt dat ze het af kon halen.
Krijg ik een mail, die verzend het maar is te ver.
Prima geen probleem, mail gestuurd dat wanneer het te betalen bedrag + verzendkosten voldaan worden het pakket verstuurd word.
Kreeg ik een mail terug dat ze echt niet de verzendkosten ging betalen daarom had ze ook betalen bij afhalen gekozen, want de verzendkosten waren tav van het product hoog.
Tja sorry denk ik dan, daar kan ik toch niets aan doen. Een poets tasje met borstels past gewoon niet door de brievenbus. Verzendkosten bij ons zijn € 5.- dus dat valt wel mee, en is in verhouding met een product van € 10.- hoog

Vond het wel een doortrapte manier om onder de verzendkosten uit te komen hahaha

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 10:32

Hahaha dat is geniaal! Tja proberen kan altijd :')

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 10:33

tjonge jonge, je hebt er van die mensen bij...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 10:46

Mensen blijven het toch proberen, ook onder betaling uitkomen in de hoop dat je het toch opstuurt voordat ze betaald hebben.

Ik heb overal op de website, tot 2x in de factuur zelf aan toe heel duidelijk staan dat de bestelling direct na ontvangst van de betaling verstuurd wordt.

Dan stuur ik de factuur, met de vraag of die zo klopt (qua adres / artikelen enzo) en krijg ik soms als reactie: ja hoor alles klopt, stuur maar op! En dan geen woord over een betaling :P

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 11:39

Ik heb onze Sem er op gezet, veulen van dit jaar. Ben benieuwd, hij hoeft niet zo zeer weg (is eigenlijk veel te leuk) maar toch eens kijken wat er op af komt. Gaat dus alleen onder gunning naar zeer goed huisje, de vp is te bespreken, maar hij gaat niet voor een 'vriendenprijsje' weg.
Heb de eerste mailtjes alweer binnen met "moet ie kosten"
Nou moet ik zeggen dat ik wel altijd netjes antwoord, ook al heb je soms al bepaalde voorgevoelens bij dat soort mails, maar inmiddels wel geleerd dat je nooit te snel moet zijn met oordelen...
(mijn ouders zitten bv ook op marktplaats, zijn serieuze kopers als ze wat willen, maar ze zijn niet echt mensen van het computertijdperk en typen vaak ook simpele mails zonder leestekens ed, dus you never know)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 12:01

Die ken ik ook wel, prima mensen in het echt maar heel nors klinkend via de mail :P

Maar vaak zijn voorgevoelens toch wel terecht... het is toch heel vaak een kwestie van iemand die er wel of niet een beetje moeite voor wil doen :)

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 13:24

Mijn man mailt ook altijd zonder leestekens. Het is wel een van een man een man een woord een woord. Zelf probeer ik altijd wel met hoofdletters en lestekens te typen

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 13:29

Ik zeg het ook altijd tegen mijn ouders hoor, dat ze beter even met hoofdletters ed kunnen typen. Maar goed, ze zijn zonder die leestekens al 10 keer zolang bezig met iets te typen dan wij dat zijn. :P (met 2 vingertjes, letters zoeken enzo :)))
Daarom bellen ze meestal ook gewoon als er een nummer bij staat.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 13:34

Ik typ ook met 2 vingers, maar wel snel :P