Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 15:26

Moet je nagaan dat mijn bijzettafel een heerlijk puberende Appenzeller dame is, en dan nog beter onder controle is dan die swiffer zonder stok :roll:

Mja dit is het bos op 30 meter van ons huis en ik heb dit soort ellende dus echt zooooo vaak. De hoeveelheid honden die niet onder controle is en toch losloopt... pff. Of dan wel aangelijnd maar op zo'n slingerpad, dat werkt nog steeds niet als ie vals is. Neem dan het pad links, dat is alleen aangelijnd wandelen.

__

Oooh Polarize, die kaak, dat is echt heeeeel irritant!

@marlinderooz: ach ja.. rolmopsjes, rollades. Wel gezellig :')

MarlindeRooz

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 15:27

Ja meneer de snackel is nogal Hollands welvaren voor een Belg die opgevoed wordt door Zuid-Afrikanen. Inburgering op z’n best. :j

En heel irritant is dat. Zeker als het bos zo dichtbij je huis is!

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 15:32

Fortitude schreef:
__

Oooh Polarize, die kaak, dat is echt heeeeel irritant!

En nu heb ik m rechts "goed" zitten, begint links te schuiven -O-
Het is dat dit niet vaak genoeg gebeurt dat ik het echt na wil laten kijken en doet gelukkig ook niet echt pijn. T is meer zo'n klein irritant ding :')

Mensen nemen "losloop gebied" soms iets te letterlijk volgens mij. Je hond MOET niet los, hij mag los als ie goed onder controle is. Maar dat deel missen heel veel mensen

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 16:05

Ik ben echt een uitgewrongen vaatdoek.

En mijn ouders trekken het ook niet meer. Mijn vader vind dat ik in de nacht dus hun niet wakker moet maken omdat ze zelf ook amper slapen.

Helpt ook niet dat ik mij beter ga voelen.

Ik leef wel iets op. Heb 1,5 uur lang ontspanningsoefeningen gedaan en opgezocht en ik merk verschil. Ik wil wel even wandelen maar ik ben deels ook nog suf van de medicatie. Maar dan moet ik eerst omkleden want ik zie er nu ook niet uit.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 16:57

:knuffel:

Maar ik snap je ouders ook wel.
Als je samen steeds slechter gaat gaat het uiteindelijk echt mis.

Mijn ergernis, mensen die alle aandacht naar zichzelf toetrekken, kan het niet positief dan wel negatief.
Maar lijkt wel of ze dat laatste niet eens doorhebben dat ze dat doen. :?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 17:07

Klopt hoor... daar heb je zeker gelijk in.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 17:19

Sterkte Zebrastreep, probeer toch tegen jezelf te praten zodat je weer rustig wordt. Ik probeerde vaak te redeneren: oké wat is er nu zo verschrikkelijk dat ik zo angstig ben? Wat is het ergste wat nu kan gebeuren? Zie je, er gebeurt niks etc etc.
En dat hielp om me er weer uit te krijgen. Je weet dat je niks mankeert aan je hart dus dat is een geruststelling, toch?

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 17:34

Suzanne F. schreef:
Sterkte Zebrastreep, probeer toch tegen jezelf te praten zodat je weer rustig wordt. Ik probeerde vaak te redeneren: oké wat is er nu zo verschrikkelijk dat ik zo angstig ben? Wat is het ergste wat nu kan gebeuren? Zie je, er gebeurt niks etc etc.
En dat hielp om me er weer uit te krijgen. Je weet dat je niks mankeert aan je hart dus dat is een geruststelling, toch?

Dit... En mijn pog zegt. Blijf bewegen. Loop een rondje... :knuffel:

Je kan dit zebrastreep!! :knuffel:

Mijn darmen borrelen echt mega, en ook veel lucht. :')
Ik erger me echt aan mezelf. :j

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 17:46

ergernis, maar ook wel een beetje grappig, kind (morgen 11) wilde haar haar verven, zuslief (12) wilde wel helpen. Ik was druk in de stal, dus ze gingen samen aan de slag.. niet het beste idee van de dag.
Gevolg groen haar en blauwe oren (haarverf was blauw).. Nu maar hopen dat we het schoon krijgen voor ze morgen weer naar school moet. Haar hele gezicht heeft nu ook een blauwe gloed, leuk voor halloween alvast haha..

iemand nog tips om het blauw eraf te krijgen, anders is ze echt een smurf in plaats van een elfje morgen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 17:48

Juval dat vraagt om een foto.
Geen tips. Wel sterkte.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 18:11

luuntje schreef:
Juval dat vraagt om een foto.
Geen tips. Wel sterkte.

Afbeelding

Afbeelding

Met dreft wassen lijkt te helpen.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 18:13

Probeer tandpasta!

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 18:23

Bij mij hielp afwasmiddel (wel goed moisturizer op dr gezicht smeren daarna) of micellar water altijd wel goed! Maar ik verf het om een reden geen blauw meer :')

En als ze het nog een keer wilt doen, vaseline rond de haarlijn en op haar oren!

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 18:43

Olie of iets vettigs helpt juist dacht ik?
Oh ChatGPT (sorry :+ ) zegt: haren wassen natuurlijk, micellair water, olijfolie. Als last resort 1tl baking soda met afwasmiddel maar hmm :=

-

Afbeelding
K u t enerlingen |(

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 18:55

Juval dat is flink blauw.
Gelukkig dat dreft helpt. Zal haar haar wel droog van worden denk ik.
Maar ja beter dan blauw.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 19:05

Nyaleti schreef:
Olie of iets vettigs helpt juist dacht ik?
Oh ChatGPT (sorry :+ ) zegt: haren wassen natuurlijk, micellair water, olijfolie. Als last resort 1tl baking soda met afwasmiddel maar hmm :=

-

[ Afbeelding ]
K u t enerlingen |(

Woww Nyaleti :wow:

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 19:05

Oh wacht even, ik dacht dat het alleen van het gezicht af moest? Of moet het ook uit het haar?

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 19:41

Hahahah leuk zulke kinderen. Ach, wel schattig dat ze elkaar zo helpen :')

Ik en mijn zus zouden elke woensdag samen gaan zwemmen. Vorige week voor het eerst geweest. Haakt ze voor morgen al af. Denk dat ik dan maar rond het middaguur ga, dan is het wat rustiger.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 21:22

Dpd tracking.

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 21:39

Aan mijn ouders en mijn huisarts.

Mijn ouders hebben dus destijds het idee opgevat om mijn zusje en mij dezelfde voorletter te geven. Heel leuk, maar niet altijd handig, maar goed 99% van de tijd staan er in belangrijke brieven een bsn/geboortedatum/patientnummer. Dus is dodelijk vuur wie het is.

Nu hebben we via de huisarts een uitnodiging binnen gekregen voor de griepprik. Maar je raad het al, geen idee wie van ons heen heeft gehad, want er staat alleen een voorletter en achternaam.

Ik denk dat hij voor mij is, want ze hebben vorig jaar een afwijking gevonden in een van mijn hartkleppen. Maar zal er toch maar even achteraan bellen voor de zekerheid. Snap niet waarom ze dat niet ook een geboortedatum in opnemen ofzo.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 21:50

Dat mijn moeder dus gemerkt heeft dat het wel heel toevallig was dat ik op afdeling oncologie lag met opname ziekenhuis.

Dus die maakt zich nu gelijk zorgen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 22:23

Marcella schreef:
Dat mijn moeder dus gemerkt heeft dat het wel heel toevallig was dat ik op afdeling oncologie lag met opname ziekenhuis.

En dat heb je zelf niet gemerkt?
Is je mri inmiddels al besproken?

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 22:28

Pluisje1998 schreef:

Mijn ouders hebben dus destijds het idee opgevat om mijn zusje en mij dezelfde voorletter te geven. Heel leuk, maar niet altijd handig, maar goed 99% van de tijd staan er in belangrijke brieven een bsn/geboortedatum/patientnummer. Dus is dodelijk vuur wie het is.

Nu hebben we via de huisarts een uitnodiging binnen gekregen voor de griepprik. Maar je raad het al, geen idee wie van ons heen heeft gehad, want er staat alleen een voorletter en achternaam.

Ik denk dat hij voor mij is, want ze hebben vorig jaar een afwijking gevonden in een van mijn hartkleppen. Maar zal er toch maar even achteraan bellen voor de zekerheid. Snap niet waarom ze dat niet ook een geboortedatum in opnemen ofzo.

Dit is ook wel echt heel erg onhandig _O-

-
Moeder heeft van de week een jubileum. Broer en ik willen een cadeautje geven, gewoon leuk niet te gek een dagje naar de sauna.
Overleg dat met mijn vader en het escaleert weer naar een weekendje weg met sauna. Leuk maar niet te betalen voor mij en m'n broer.
En m'n vader legt dan een groot deel bij maar toch voelen wij ons dan weer bezwaard om ook meer in te leggen.. dagje sauna was misschien €30, nu leggen we beide sowieso meer in want wel zo netjes.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 22:36

Jolliegirl schreef:
Marcella schreef:

En dat heb je zelf niet gemerkt?
Is je mri inmiddels al besproken?

Ja daar is niks duidelijk uit gekomen, maar dat zeg niet dat er geen ontsteking is. Zo heeft de internist/oncolog gezegd.

Morgen opnieuw bloedprikken. En donderdag weer telefonisch afspraak.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 23:52

Pluisje1998 schreef:

Ja zelfde voorletter klinkt wel leuk samen natuurlijk.
Ik heb er geen verstand van maar denk toch wel dat de griepprik voor jou is.