Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 08:13

Hoe houdt ik een eigenwijze man met nog steeds hoofdpijn en een zere nek gewoon thuis in bed? En niet omdat hij griep heeft , maar meer om even rust te pakken omdat dit nu al de tweede keer is in een aantal dagen tijd.

Waarschijnlijk overdrijf ik maar met de hoeveelheid uren die hij maakt , zijn familie situatie zou ik een burnout niet vreemd vinden. In het weekend zit hij ook absoluut niet stil en gaat in en rond het huis bezig met vanalles.

Maar hij wil zich niet ziekmelden omdat hij de enige architect is binnen het bedrijf en bang is voor de achterstand wat vervolgens weer enorm op kan lopen in de kosten maar ik vindt het aan de andere kant belachelijk dat je daardoor nooit wat kunt hebben hij kan ook zijn tekenhand breken bij wijze van :+

LaPluche

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 08:37

Ik zou zeggen dat hij gewoon niet weg komt. Mijn ex was precies zo.
Die heb ik ook wel eens moeten dwingen..
De achterstand is het probleem van het bedrijf.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 08:51

LaPluche schreef:
Ik zou zeggen dat hij gewoon niet weg komt. Mijn ex was precies zo.
Die heb ik ook wel eens moeten dwingen..
De achterstand is het probleem van het bedrijf.

Hij heeft zich ziek gemeld inmiddels. En dat laatste zeker mee eens! Ik zei al jij hebt er niks aan maar je collega's ook niet als je niet goed functioneert.

--

Ook super slecht geslapen door dit hele gebeuren en ik wou vannacht nog even goed slapen omdat ik straks een afscheidsdienst heb waarbij ik tegelijk ook andere mensen moet begeleiden. En dan vanavond nog een avonddienst erachteraan....

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 08:53

Niemand is onmisbaar. ( lees met hoofdletters punt )
Maar mensen komen daar vaak te laat achter.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 08:58

Trein heeft +5 en mijn overstap is 4 minuten.

Vind te laat komen zo vervelend maar een trein eerder vond ik wel erg vroeg. :=

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 08:59

Ik moet altijd denken aan dat verhaal dat ik eens heb gelezen over iemand die bij een fastfoodketen werkte, dreigde te laat te komen, en door de haast werd aangereden. De managers waren sneller bezig met het invullen van haar plaats dan het versturen van condoleances naar de familie.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 09:03

Ik moet wel zeggen dat ik nu echt een baan heb waar iedereen echt op elkaar let of iemand zich nog over de kop werkt. Zo zei een collega gisteren tegen mij joh neem mijn dienst van een weekend maar niet over dat wordt een beetje te gek als ik je rooster zie.

Ik hecht ook aardig wat waarde daaraan in mijn team , vindt het ook erg belangrijk dat we daar scherp op blijven en elkaar opvangen waar nodig.

Maar ik heb ook wel bedrijven gehad waar het gewoon was van oh overwerkt? Ja daar doen we niet aan.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 09:19

Heel fijn Zebrastreep zo’n team, kunnen jullie samen trots op zijn +:)+

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 09:47

Wakker worden met knallende koppijn en zere nek. Dus de koppijn kom ook voor een deel uit mijn nek. Weet het even niet meer iets innemen haal net de scherpe randje eraf. Zo waardeloos dat ik gewoon geen zwaardere pijnstillers kan/mag.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 10:45

Merlen ik las trein die bumper kleefde.
Tja waarom rijd je dan op het spoor. Foutje van mij.
Voor jou vervelend zo’n bestuurder.

Beterschap voo de zieken.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 11:05

Blijkbaar niet alleen mijn nek, maar ook rug en schouders. %)

Nu werd ik vannacht wel een keer wakker met dat ik in rare houding lag.

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 11:22

Marcella schreef:
Blijkbaar niet alleen mijn nek, maar ook rug en schouders. %)

Nu werd ik vannacht wel een keer wakker met dat ik in rare houding lag.

Ligt het niet aan je matras of kussen? Ik werd voordat ik een nieuw matras en kussen kocht ook steeds zo wakker.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 11:46

Ga voor komende nacht kussen draaien, maar gok ook dat het liggen in een wokkel houding ook funest is geweest. Gelukkig nu een hond dus vanavond is het weer over of behoorlijk stuk minder dan loop ik het weer eruit.

Butch lig nu heerlijk knorrend op schoot. <3

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 11:53

Ik voel me zoooo poedersuiker, sowieso dat ik ongesteld ga worden deze week -O-

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 12:00

Migraine ;( het ging zo goed. Echt al tijdje geen aanval gehad en nu opeens weer

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 12:34

Week 4 in de ziektewet zonder verbetering.. werk pas 3 maanden op m'n huidige werk dus dit is echt poedersuiker.
Mijn leidinggevende is echt de allerliefste ooit, ze begrijpt mijn klachten ook heel goed maar je hoort nu ook wel aan haar dat ze het onderhand wel lang vind duren.. :=

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 12:46

Nyaleti schreef:
Week 4 in de ziektewet zonder verbetering.. werk pas 3 maanden op m'n huidige werk dus dit is echt poedersuiker.
Mijn leidinggevende is echt de allerliefste ooit, ze begrijpt mijn klachten ook heel goed maar je hoort nu ook wel aan haar dat ze het onderhand wel lang vind duren.. :=

kun je ook niet een paar uurtjes werken?
Dat geeft aan dat je graag wil. Zeker als je zegt een goede werkgever te hebben zou het zonde zijn als je dat doordat je nu ziek bent dat kwijt raakt.

Las eerder ook dat je aan even carnavallen denkt, daarom mijn gedachte van paar uurtjes te gaan werken.
Ik ben misschien ouderwets, maar aan carnaval denken terwijl je in de ziektewet zit gaat voor mij niet samen.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 12:51

DuoPenotti schreef:
Nyaleti schreef:

Dat geeft aan dat je graag wil. Zeker als je zegt een goede werkgever te hebben zou het zonde zijn als je dat doordat je nu ziek bent dat kwijt raakt.

Las eerder ook dat je aan even carnavallen denkt, daarom mijn gedachte van paar uurtjes te gaan werken.
Ik ben misschien ouderwets, maar aan carnaval denken terwijl je in de ziektewet zit gaat voor mij niet samen.

Dit is wel wat kort door de bocht. Je weet niet waarom iemand thuis zit. Zelf heb ik maandenlang thuis gezeten, arbeidsongeschikt. Ik mocht niet eens denken aan werken van de bedrijfsarts. Ik moest vooral dingen doen waar ik wél blij van werd en waar ik zin in had. Als dat carnavallen was geweest, dan had ik dat gewoon gedaan.

Dat iemand in de ziektewet zit, betekent niet per definitie dat die persoon ook geen plezier meer mag maken. Plezier zou juist het herstel misschien kunnen bevorderen.

Tuurlijk lijkt het dan voor de buitenwereld lekker makkelijk, niet hoeven werken maar wel plezier maken. Maar zo simpel is het allemaal niet :=

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 12:55

DuoPenotti schreef:
Nyaleti schreef:

Hoe leuk zou jij het vinden als mensen zeggen van ze kan wel paardrijden en op bokt zitten maar ze krijgt wel een uitkering? Niet leuk vermoed ik.

Dus oordeel ook niet over iemand anders als je niet weet wat er speelt. :n

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 12:59

ik heb mijn bericht geschreven naar aanleiding van deze post
Nyaleti schreef:
Al 3 weken in de ziektewet. Ging dat beter, griepje te pakken. Toen keelontsteking en nu een ontstoken oor. Door het vele hoesten en die 'druk' op m'n lijf de ontstekingen in mn schouders ook weer ontwaakt.
Hou op met me.

Dus niet dat ze met bijvoorbeeld een burn-out thuis zit.
Want dan had ik het zeker niet geschreven.

en omdat ze zelf aangeeft dat ze daar graag werkt.

Ja dan is misschien kijken of 2 uurtjes lukt zeker een aanrader.
Want dat kan net genoeg zijn om er in dienst te mogen blijven

En marlinde, ik heb meer dan 25 jaar ziek gewerkt...dus....

dus zo kort door de bocht ben ik niet, maar juist jullie

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 13:17

Hoewel ik mezelf hier niet hoef te verantwoorden snap ik je wel hoor DuoPenotti.
Maar 'dagje carnavallen' was voor mij langs de optocht staan, op een rustige plek met wat familie. Juist voor die mentale afleiding ook. Niet mezelf naar de getver zuipen tot 3uur in een drukke kroeg.
Werken gaat niet door de houding die ik aan moet nemen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 13:39

Dat naar de getver zuipen had ik er ook niet bij in gedachte hoor :D

Maar heb je overlegt met je werkgever of er iets kan met een houding die wel voor je kan?
Je geeft al aan dat ze prettig is in de omgang, dat soort werkgevers zijn er echt niet overval.
Dat je aangeeft het gaat nog niet goed met me, maar ik ben zo bang deze fijne werkplek te verliezen. Misschien kan ik iets ondersteunen in dit of dat.
Dan laat je zelf zien ik wil erg graag. En misschien zegt ze ook wel nee dat heb ik niet of dat hoeft niet, maar je zo uitspreken tegen je werkgever kan je misschien wel helpen voor de toekomst.

Dat is wat ik er vooral mee bedoel. Het zou erg jammer zijn als je een fijne plek verliest omdat er dan eigenlijk te weinig gecommuniceerd is. Zeker omdat ze je nog niet kennen daar. En niet vanzelf weten dat je er erg mee zit.

Maar goed, je hoeft je zeker niet te verantwoorden, was mijn insteek ook niet.
Maar als altijd zieke werknemer weet ik wel hoe het werkt....

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 13:57

Schrik van m'n leven toen ik de konijnen groente ging geven net :'). Onze Truffel lag er voor dood bij, maar sprong op zodra ze m'n roep hoorde.

10 jaar en 5miljoen grijze haren erbij.

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 15:35

Ze zijn voor mijn raam aan het werk met een hoogwerker, de betonranden van de balkons aan het bijwerken/ repareren. Maar 1 het maakt herrie en 2 kijken ze dus de hele tijd naar binnen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 17:03

Gordijn dicht.