Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Froukje
Forever young

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 08:07

Gaan die niet allemaal naar het buitenland? Wellicht zijn zadels daar wel makkelijker te slijten dan hier in Nederland of België.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 08:24

En wij willen een nette prijs. Die vinden 500 euro voor een goede erre plus ook wel oké.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 10:02

Ik vroeg me af of er meer mensen zijn (vast wel) die erg hechten aan materiële dingen zoals huizen en auto’s. Vooral met huizen heb ik het sterk. Er zijn mensen die heel veel en makkelijk verhuizen maar ik heb daar wel moeite mee. Net als met auto’s of spullen. Ik geef er teveel emotie aan denk ik. Sowieso vind ik loslaten erg moeilijk, misschien heeft het daarmee te maken.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 11:04

Suzanne F. schreef:
Ik vroeg me af of er meer mensen zijn (vast wel) die erg hechten aan materiële dingen zoals huizen en auto’s. Vooral met huizen heb ik het sterk. Er zijn mensen die heel veel en makkelijk verhuizen maar ik heb daar wel moeite mee. Net als met auto’s of spullen. Ik geef er teveel emotie aan denk ik. Sowieso vind ik loslaten erg moeilijk, misschien heeft het daarmee te maken.

Ik denk dat het normaal is, hoor! Ik heb het hier gezien met die vulkaanuitbarsting, duizenden mensen alles kwijt, ik ook, daar zet je jezelf niet zo gemakkelijk overheen.

Zelfs diegenen mét een goede verzekering en/of zat geld om financieel nergens last van te hebben: uiteindelijk jank je om die foto's, de door jezelf gerestaureerde kast, een aandenken aan een reis, etc, etc.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 11:31

Auto wel, net of je een maatje weg doet :o
Ons vorige huis helemaal niet, goed gewoond, maar we gingen hier naartoe en dat is wat we echt wilde.

Huizen is voor mij sowieso niet echt iets waar ik aan gehecht ben, in mijn jeugd verhuisde wel elke 5 jaar ongeveer.
Maar denk als deze ooit in de verkoop gaat het wel slikken word.

Maar andere spullen, ja foto's dat zou ik erg vinden.
Maar voor de rest niet echt nee.
Heb ook voornamelijk hoofdzakelijke dingen staan.
Wat er prularia staat is het meeste gekregen met verjaardagen of zo.
Zou ik verschrikkelijk vinden als het zou verbranden zeker, maar dan meer omdat je gewoon alles kwijt bent in 1 keer.
Maar zo losse dingen, nee, doet me niet veel.

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 15:02

Bij dingen waarvoor je passie hebt is het normaal dat er een emotionele connectie ontstaat. Dus als mooie auto's helemaal jou ding zijn dan is het normaal dat verkopen even pijn doet. Of een huis waar je misschien wel tien jaar gewoond hebt en veel aan verbeterd en opgeknapt hebt en waar de herinneringen in de muren getrokken zijn. En persoonlijke zaken zoals fotoalbums natuurlijk ook.

Ik hecht bijvoorbeeld heel sterk aan mijn kookgerei want ik ben dol op koken, terwijl een auto echt alleen een manier is om bij de kookwinkel te komen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 15:36

axel_1997 schreef:
Bij dingen waarvoor je passie hebt is het normaal dat er een emotionele connectie ontstaat. Dus als mooie auto's helemaal jou ding zijn dan is het normaal dat verkopen even pijn doet. Of een huis waar je misschien wel tien jaar gewoond hebt en veel aan verbeterd en opgeknapt hebt en waar de herinneringen in de muren getrokken zijn. En persoonlijke zaken zoals fotoalbums natuurlijk ook.

Ik hecht bijvoorbeeld heel sterk aan mijn kookgerei want ik ben dol op koken, terwijl een auto echt alleen een manier is om bij de kookwinkel te komen.

Hm ja misschien wel. Kookgerei interesseert mij dan weer helemaal niks. Maar huizen vind ik erg moeilijk om achter te laten bijvoorbeeld. Al die herinneringen. Ik hoop soms weleens dat ik later mijn ouderlijk huis kan terugkopen. Maar aan de andere kant: wat vind ik daar nu nog? Niks is meer hoe het was. De mensen zijn er niet meer, in de straat wonen andere mensen, mijn vriendinnetjes wonen er niet meer. Het is een andere tijd, alles is veranderd. Dus waarom zou je terug willen?

carineken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 17:04

Als ik iemand geblokkeerd heb of Facebook kan degene dan dingen zien die ik post in Facebook groepen ook al is het een openbare groep?

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 18:02

Suzanne F. schreef:
Knap van je dat het toch gelukt is!

Tnx!

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 18:40

Suzanne F. schreef:

Er is toevallig nu een reclame op tv van VW dat die man zit te huilen in de auto omdat hij hem weg moet doen en ik was precies hetzelfde toen ik mijn auto in ging ruilen _O- Bij huizen ligt het eraan hoe erg ik mij er thuis voel. Onze huidige woning voelt na 1,5 jaar nog niet als thuis dus zou het niet erg vinden om te verhuizen. Maar mijn oude appartement mis ik nog steeds -O-

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 19:18

Ik heb ook zitten huilen als een klein kind toen ik mijn eerste auto verkocht. We reden achter degene waaraan ik hem verkocht had aan om hem te gaan overschrijven en ik heb echt zo hard zitten huilen, was bijna in staat de verkoop te annuleren :')

Maar ben nu weer heel blij met mijn huidige auto. Dus daar heb ik waarschijnlijk hetzelfde bij als ik hem moet verkopen. :')

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 20:13

Heeft iemand hier ervaring met Amazon Prime? Kun je dat ook gewoon voor een maand nemen?

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 20:24

Picopico schreef:
Heeft iemand hier ervaring met Amazon Prime? Kun je dat ook gewoon voor een maand nemen?

Je kunt het 30 dagen gratis op proef nemen :)

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 20:27

Picopico schreef:

Ja hoor, kan gewoon per maand :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 21:01

Picopico schreef:

Ja. Ik heb Amazon Prime. Ik heb er goede ervaringen mee. Niet duur en biedt best veel goede dingen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 21:09

Ik hecht niet zo veel aan spullen. Wel aan plekken. Een huis, dat gaat mij echt als een had zitten. Waar ik nu woon, daar woon ik 27 jaar. Ik ga nog lang niet weg.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 22:15

Picopico schreef:

Ik heb ook Amazon Prime. Samen met NPO start op dit moment mijn enige tv.
Ik vermaak mij er al een paar maanden mee.

Geen idee of het voor alleen 1 maand kan. Maar het kost maar een paar euro.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 22:31

Heel toevallig hier gisteren prime video ingegaan. Omdat ik iets bestelde.
Kon kiezen dat of verzendkosten.

Geen idee of ik er meer mee kan dan video?

Ziet er wel goed uit.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 08:19

Ik heb ook prime om dezelfde reden als DP. Nog geen films gekeken. Wil eigenlijk alles via streamen.
Helaas heeft online tv van kpn in 2023 nog steeds niet de mogelijkheid ondertiteling bij Nederlandstalige programma’s aan te zetten -O- .

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 15:32

Kun je het ook weer makkelijk opzeggen? Een kennis speelt in een programma dat daarop te zien is, ik moet dus op z'n minst een paar afleveringen kijken. Maar ik wil eigenlijk niet nog een abonnement.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 15:35

Ja vorig jaar ook met dezelfde reden een maand gehad en opzeggen was gewoon een paar muisklikken.

Netflix ook eens een maand gehad. Ook dat was een paar muisklikken en klaar.

Natuurlijk hopen ze bij prime video dat je het vergeet of erg leuk vind en blijft. Daarom natuurlijk zo'n aanbieding. Maar opzeggen is geen gedoe.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 22:05

Is er al eens een soort Vinted voor paardenspullen?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 11:51

Afbeelding
Hoe krijg je zo'n lamp er in vredesnaam uit? :o?
Hand eromheen en draaien is niet bepaald een optie. :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 12:10

Palmera schreef:
[ [url=m/UJWfEx.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hoe krijg je zo'n lamp er in vredesnaam uit? :o?
Hand eromheen en draaien is niet bepaald een optie. :+

Dat zijn geen draailampen als het goed is maar een kliklamp/steeklamp. Dus je kan er iets tussensteken, platte schroevendraaier ofzo en dan wip je hem eruit.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 12:22

Induwen, induwen en draaien, of iets er tussen en hem er uit wippen zal het waarschijnlijk zijn.