Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 12:15

bigone schreef:
Mensen in de bovenlaag worden bijna altijd rijker, ook zonder Corona. Ongetwijfeld zullen er nu door Corona wat rijker zijn geworden maar om dat aan te halen icm de regering helpt ze met een geheime agenda ?? Sorry maar dat is gewoon achterlijk.

Compleet achterlijk inderdaad, want het is natuurlijk niet zo dat rijke mensen en grote bedrijven ook maar enige invloed hebben op de acties van een regering. Al helemaal niet in een land zoals Amerika, waar de miljoenen ($1.3 miljard in het geval van Obama, $11 miljard bij Biden) kostende presidentscampagnes betaald worden door voornamelijk rijke mensen en grote bedrijven... oh, wacht even... hmmmmm.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 12:18

Ik heb het dan ook alleen over Nederland. Amerika bepaalt nog altijd niet wat er qua maatregelen in Nederland gebeurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 12:23

MarlindeRooz schreef:
Nou hele rijke mensen hebben veel vermogen / eigen bedrijven. Dat wordt in Nederland niet zo zwaar belast. Arbeid wel.

Plus een deel van de rekening zal in de vorm van inflatie zijn, iets waar een bedrijfseigenaar of iemand met belegd vermogen weinig last van heeft in tegenstelling tot de mensen de bijna al hun geld consumeren of in contanten aanhouden.

nikkel

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 12:40

Het beheer en de rendementen van vermogen kunnen uiterst gemakkelijk gedaan worden in landen met een "vriendelijk belasting klimaat". Dat is inderdaad iets anders dan met fysieke arbeid.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 12:42

nikkel schreef:
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Buiten ... hp&pc=U531

Bij ons op dit ogenblik niet mogelijk ivm de samenstelling van de regering en de stemverhouding in de 1e kamer.

Ik persoonlijk vind dit nog steeds het beste. In ons land kan dat niet, bij gebrek aan beter een mondkapjes plicht. Dan kan de economie weer open.

Dat is goed nieuws. Blijkbaar zijn ze er dus over uit dat als het aantal gevallen in het ziekenhuis <10.000, de vaccinatiepas niet geldt. Dát is hoop!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 12:42

Jis_ schreef:
Sorry voor de ondernemers maar ik niet

Hier ondersteun we wel ons favoriete restaurant door net zo vaak af te halen als dat we daar heen zouden gaan.

Kroegeigenaren enz zullen creatief moeten zijn

https://indebuurt.nl/groningen/bedrijvi ... ~106730/5/

Ons restaurant is gestopt met afhaal want ze liepen daardoor steun vd overheid mis en met enkel afhaal kregen ze het ook niet rond.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 12:43

Electra63 schreef:
Zoals eerder Fritzroy al zei, je slaat door naar de verkeerde kant.

Alles is relatief. Met een andere gezichtspunt/perspectief zit jij de hele tijd al aan de verkeerde kant :)*

Heb jij de wijsheid in pacht of het zelfaangenomen recht om je eigen moraal een hogere te vinden? Rethorische vraag, ik weet het.
Eneh, dat je het nóg niet door hebt; ik heb gewoon altijd gelijk :P :+
Je kunt nu echt wel een beetje positiever zijn; we zijn op weg naar een normale situatie met groepsimmuniteit enneh doodgaan is normáál; beter genieten ondertussen :)*

Hier een restaurant vol bejaarde engelse biddies zonder masker. Heb even gewacht tot ze er een klein uurtje binnen zaten en ben happy new year gaan wensen *D
High! How are you Petrus? Ah, I see already; die glimmende lach van jou en tja, onkruid ;)
Nu met koffie aan de bar, requeton blérend; kan er niet op stil blijven zitten; gelijk zin om te gaan dansen dit weekeinde; la bella vida 8-)

Verder vanmorgen vriendin nog koorts maar zat van bed dus onder dekentje op de bank aan het werk met de laptop voor de heetbrandende houtblokken in de haard.
Ik last van bloedneus en winderigheid; in mijn neus gesneden bij scheren en vliegende storm buiten _O-

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 12:45

MarlindeRooz schreef:
Nou hele rijke mensen hebben veel vermogen / eigen bedrijven. Dat wordt in Nederland niet zo zwaar belast. Arbeid wel.

Wat een bullshit!!!

Mensen die rijk zijn betalen ook gewoon flink belasting. Wat dacht je enkel al van vermogens belasting!? Je mag gewoon de helft weg brengen hoor. Ook als je rijk bent

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 12:46

Popstra schreef:
MarlindeRooz schreef:

Wat een bullshit!!!

Mensen die rijk zijn betalen ook gewoon flink belasting. Wat dacht je enkel al van vermogens belasting!? Je mag gewoon de helft weg brengen hoor. Ook als je rijk bent

Héle rijke bedrijven hebben vaak héle goede financiële adviseurs ;-)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 12:47

MarlindeRooz schreef:
Je snapt dat in californie het weer en de bevolkingsdichtheid totaal anders is? Dus dat vergelijken erg lastig is.

Daar bij is die Maurice een walgelijk figuur dat zijn eigen belang voor het leven en geluk van anderen zet. :n

Bevolkingsdichtheid Californië: 70 inw. per km2
Bevolkingsdichtheid Nederland: 517 inwoners per km2

Het weer daar: 23 graden
Hier: 4

Ooit in LA geweest? :D
Inwoners in 2016 zat toen al op 3278 per km2.
En laatste jaren hoop inwoners bijgekomen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 12:48

bigone schreef:
purny schreef:
En mensen in de bovenlaag krijgen de rekening niet gepresenteerd van de steunpakketten

Nee? Hoe weet je dat zo zeker?

Omdat de mensen met een AOW'tje, mensen met een uitkering en arbeidsbeperkten en minima er minder op vooruit zullen gaan dan de rijkere tak. Dat is al lang en breed geconcludeerd.
Ook zal de rekening van deze crisis worden doorgeschoven naar de volgende generatie.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 12:51

MarlindeRooz schreef:
bigone schreef:
Nee? Hoe weet je dat zo zeker?

Wat bedoel je met niet zo zwaar belast?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 13:02

Popstra schreef:
Wat een bullshit!!!

Nu ben ik bang om mijn belastingaanslag in te vullen; ik betaalde altijd rond de 1% vermogensbelasting maar nu is dat opeens 50%??????

Nee toch...

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 13:02

Popstra schreef:
MarlindeRooz schreef:

Wat een bullshit!!!

Ik denk dat Marlinde het heeft over de groep daarbóven. Want je hebt "welvarend" en "rijk" en dan nog "stinkend rijk". Welvarend moet inderdaad ook al meer dan de helft afstaan en daar is het niet (altijd) eerlijk om hun meer te laten betalen (net als dat geldt voor de middenklasse en lagere klasse). Denk aan een totaal gezininkomen rond de 100-130k per jaar. Zit je daarboven, dan wordt die balans al anders. Volgens mij :))
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 13-01-22 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 13:03

pien_2010 schreef:
JudithO schreef:
In Frankrijk zien ze nu ook het licht mbt omicron en de pandemie:
https://www.lefigaro.fr/flash-actu/omic ... e-QQZRw-rg

Dat weerhoudt ze er echter niet van om 2G later deze maand in te voeren.
Ze zijn nog wel in onderhandeling naar de precieze invulling en vooral, uitvoering. Wanneer deze in te zetten, of dat met ziekenhuisopnames in verband moet staan, met aantal positieve testen, etc.

Wat er letterlijk staat, ik vertaal een stukje is

Citaat:
Hoewel de ziekte zich nog in de pandemische fase bevindt, zal de verspreiding van de Omicron-variant Covid-19 veranderen in een endemische ziekte waarmee de mensheid kan leren leven, aldus de Europese regelgever op dinsdag (11 januari). Ook het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA) heeft twijfels geuit over de toediening van een vierde vaccin aan de bevolking, omdat het injecteren van herhaalde doses geen "duurzame" strategie zou zijn.

Hier wordt dus verteld hoe in de EU gedacht wordt over covid in de toekomst en hoe mensen daarmee KUNNEN leven. Dat is ietwat anders als "het licht zien ", ook al denk ik zelf dat we met covid moeten leren leven.
2 G zal denk ik wel doorgaan als de grondwet het toelaat. Macron heeft alles daarop ingezet.

Ja die wil het leven vade ongevacineerden onmogelijk maken, mogen ze nog wel ademen? walgelijke vent.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 13:03

purny schreef:
Omdat de mensen met een AOW'tje, mensen met een uitkering en arbeidsbeperkten en minima er minder op vooruit zullen gaan dan de rijkere tak. Dat is al lang en breed geconcludeerd.
Ook zal de rekening van deze crisis worden doorgeschoven naar de volgende generatie.

Er minder op vooruit gaan is nog zacht gezegd. Het is eerder zo dat deze mensen er fiks op achteruit gaan. De uitkereingen stijgen nauwelijks. Maar de energieprijzen, de boodschappen en alle andere vaste lasten zijn enorm gestegen.

Effectief gaan uitkeringen met 1 of 2 tientjes omhoog. Alleen de energierekening gaat al minstens met enkele tientallen euros omhoog.
Laatst bijgewerkt door Loretta op 13-01-22 13:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 13:04

pien_2010 schreef:
2 G zal denk ik wel doorgaan als de grondwet het toelaat. Macron heeft alles daarop ingezet.

Om weer een periode president te zijn ja.
Wederom NIETS met covid te maken; alles met een strategie voor herkiezing; persoonlijke politieke macht.
Goed voorbeeld om het :)* te zien.

@all
de voorbeelden van Porsche, RR en de economie zijn idem :)* over onrust/destabiliseren/rampen en ´vrije markt politiiek´.

Maar goed, niet naar Frankrijk. Tant pis; is hier op de berg met de zuidkust van europa op Nimbus-rit afstand ook {:}

Het is allemaal héél eenvoudig;
Laat je, afhankelijk van hoe jij joúw persoonlijk risico inschat, wel/niet vaccineren en laat verder God´s water over God´s akker stromen.
Wat overheden besluiten ligt buiten onze invloed. Hou je ogen open; wat cóvid betreft hoeven we dit voorjaar geen beperkingen meer te hebben :)* Geniet er van.... of niet.

De biddies gedag gezegd, goed gesnóven :D en weer wat nuttigs doen.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 13-01-22 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 13:07

IMANDRA schreef:
Popstra schreef:

Wat een bullshit!!!

Ik denk dat Marlinde het heeft over de groep daarbóven. Want je hebt "welvarend" en "rijk" en dan nog "stinkend rijk". Welvarend moet inderdaad ook al meer dan de helft afstaan en daar is het niet (altijd) eerlijk om hun meer te laten betalen (net als dat geldt voor de middenklasse en lagere klasse). Denk aan een totaal gezininkomen rond de 100-130k per jaar. Zit je daarboven, dan wordt die balans al anders. Volgens mij :))

Klopt. En de echte rijke stinkerds hebben dat geld ook niet op de bank staan. Maar in vastgoed, bedrijven, aandelen etc. Dingen zoals vastgoed, erfrecht en winst van grote bedrijven worden gewoon heel erg laag belast in vergelijking met arbeid. Het is oneerlijk dat iemand 30% van zijn loon moet afstaan aan de belasting en dan de andere 30% aan zijn verhuurder moet doneren die vervolgens bijna geen belasting betaalt over zijn vastgoed. Die hij betaald heeft van geërfd geld waar de belasting ook laag over is. Door dit systeem in Nederland vergroot je de vermogensongelijkheid. Mijn voorstel: lagere loonbelasting en meer op erven/vermogen/vastgoed/box3.

En ja met 100-130 k per jaar ben je misschien dan wel "rijker" maar dan schaar ik je niet onder de kleine groep hele rijke mensen.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 13:09

Nou, 2G zal grondwettelijk een puntje zijn. Het is ook niet de manier om deze crisis te beslechten. In Oostenrijk is het al van tafel. Verschoven naar April. Maar ook dan zullen ze het niet voor elkaar krijgen. Maar is gek genoeg geen nieuws in Nederland....

Wacht, ik zeg het fout. De entingsplicht is van tafel. De 2G onzin zal later nog volgen

Gelukkig wordt de wereld langzaam kritischer op de huidige gang van zaken.

https://www.hln.be/medisch/zowel-who-al ... gle.com%2F

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 13:11

Huertecilla schreef:
pien_2010 schreef:

Om weer een periode president te zijn ja.
Wederom NIETS met covid te maken; alles met een strategie voor herkiezing; persoonlijke politieke macht.
Goed voorbeeld om het :)* te zien.

@all
de voorbeelden van Porsche, RR en de economie zijn idem :)* over onrust/destabiliseren/rampen en ´vrije markt politiiek´.

Maar goed, niet naar Frankrijk. Tant pis; is hier op de berg met de zuidkust van europa op Nimbus-rit afstand ook {:}

Het is allemaal héél eenvoudig;
Laat je, afhankelijk van hoe jij joúw persoonlijk risico inschat, wel/niet vaccineren en laat verder God´s water over God´s akker stromen.
Wat overheden besluiten ligt buiten onze invloed. Hou je ogen open; wat cóvid betreft hoeven we dit voorjaar geen beperkingen meer te hebben :)* Geniet er van.... of niet.

Ja want met 2G inzetten als kandidaat maak je je écht populair onder het volk :').

En jij propageert wel steeds dat COVID geen probleem meer is (binnen afzienbare tijd). Hoe zie jij de druk op ziekenhuizen dan? Er valt zo veel personeel uit dat je ook niet 'even' een blik artsen / verpleegkundigen open kan trekken (nee, ook niet vanuit privéklinieken).

Hoe wil jij die druk laag genoeg houden zodat de zorg óók door kan en behandelingen kan gaan inhalen?

@Marlinde: ja precies. Alhoewel, erfrecht wordt ook flink belast voor zover ik weet. Je kan goed de helft aan de overheid moeten afstaan wil je een leuk bedrag aan je kinderen schenken. (voor zover ik dat om me heen heb gehoord, dus is gebaseerd op 'ervaring' en niet cijfers). Maar wbt vastgoed en winst, eens.

Bij ons in de gemeente is bijv. al doorgevoerd per 1 januari dat beleggers geen huizen meer mogen kopen (of iig, niet zomaar). Dus voor de huizenmarkt / starters / gezinnen op zoek naar een nieuwe woning positief :)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 13:13

IMANDRA schreef:
Popstra schreef:

Wat een bullshit!!!

Het woord hele even over het hoofd gezien bij het bericht van Marlinde. Ik vind mensen die meer dan 1 keer per jaar een verre reis kunnen maken al rijk en die betalen ook behoorlijk wat meer belasting dan het gezin dat 1 keer per jaar in Nederland of omliggende landen op vakantie kan. En terecht

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 13:16

Esperanza schreef:
Nou, 2G zal grondwettelijk een puntje zijn. Het is ook niet de manier om deze crisis te beslechten. In Oostenrijk is het al van tafel. Verschoven naar April. Maar ook dan zullen ze het niet voor elkaar krijgen. Maar is gek genoeg geen nieuws in Nederland....

Wacht, ik zeg het fout. De entingsplicht is van tafel. De 2G onzin zal later nog volgen

Je realiseert je dat dit niet tégen vaccins is, maar dat het gewoon niet duurzaam is iedereen vaak te moeten boosteren? Want dat kost klauwen met geld en heeft een negatieve impact op de mindset van het volk (zoals we nu al zien).

Als er een vaccin is wat langer werkt én besmetting flink tegengaat, dan is het al een ander verhaal.

Citaat:
“Een vaccinatiestrategie gebaseerd op herhaalde boosters van de eerste vaccins heeft weinig kans om geschikt of levensvatbaar te zijn”, oordeelt een WHO-expertengroep die de vaccins tegen het coronavirus overziet. De experten menen ook dat vaccins nodig zijn en ontwikkeld moeten worden “met een hoge impact wat betreft verspreiding en vermijden van besmetting, bovenop ernstige ziekte en overlijden voorkomen”. Ze moeten ook een krachtige reactie van het immuunsysteem oproepen, om zo de noodzaak voor een herhaling van boosterprikken te verminderen.

(Iedereen) vaccineren is en blijft een belangrijke maatregel. Het punt is alleen dat de vaccins wel duurzaam en effectief moeten zijn op meerdere vlakken. En dat is op dit moment niet vanwege de mindere werking van de boosters/huidige vaccin op omicron.

@Jis: Klopt, maar die mensen die 1x per jaar een verre reis kunnen maken laten daar misschien ook andere dingen voor. Dus die meenemen met de groep "stinkend rijken" is niet terecht, ook al zijn die mensen wel 'rijker' dan jij. Ik zou er niet voor willen pleiten die welvarende mensen (die van 1x pj verre reis) meer te laten betalen.

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 13:19

Esperanza schreef:

Misschien wordt het niet overgenomen in Nederland omdat dat mensen die in de voorjaarsvakantie willen gaan skiën in Oostenrijk ervan weerhoudt om te boosteren?
Wordt er al gesproken in Oostenrijk over aanpassen booster plus PCR voor o.a. Nederland en Engeland?

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 13:22

Needje schreef:
MarlindeRooz schreef:
Je snapt dat in californie het weer en de bevolkingsdichtheid totaal anders is? Dus dat vergelijken erg lastig is.

Daar bij is die Maurice een walgelijk figuur dat zijn eigen belang voor het leven en geluk van anderen zet. :n

Bevolkingsdichtheid Californië: 70 inw. per km2
Bevolkingsdichtheid Nederland: 517 inwoners per km2

Het weer daar: 23 graden
Hier: 4

Ooit in LA geweest? :D
Inwoners in 2016 zat toen al op 3278 per km2.
En laatste jaren hoop inwoners bijgekomen.

Haha ja
Voor Zweden komt men ook steeds met excuus over bevolkingsdichtheid terwijl 90 % vd bevolking in de grootsteden woont :')

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 13:25

Ik ben ook niet tegen het enten, dus ik haal dit ook niet aan als een tegenargument.

Alleen de manier waarop het nu gaat, dat is geen oplossing voor de toekomst. Laat de gewone gezonde mensen met rust, vooral ook de kinderen! En de continue lockdowns zijn een horror voor de economie, dus we zullen iets anders moeten gaan doen.

De grote bedrijven worden in de lucht gehouden of kunnen dat zelf. Het zin nu vooral de kleine ondernemers die de dupe zijn. En die kleine ondernemers hebben we hard nodig!

@Paardenfan, hoe bedoel je dat?
Dus we houden nieuws achter, omdat mensen anders niet gaan boosteren? Dat is toch lachwekkend? Zou geen reden voor een booster moeten zijn toch?

En nee, dat wordt door Oostenrijk nog niet aangepast. Er zijn meerdere Nederlanders geweest die Oostenrijk aanklagen omdat ze daar Corona hebben opgelopen :D Dat wil Oostenrijk voorkomen voor de toekomst. En geloof me, in de praktijk is er niets aan de hand hier. Geen controles bij de grens en dus geen quarantaine. En met je normale 2G kun je alles doen