Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flying_Angel

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 12:42

Hier ook hergebruik van zakjes, doosjes.
Laatst oorbellen helemaal goed ingepakt en in het lege doosje van koffiecups!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 12:50

Ik heb liever dat het in gerecycleerd materiaal komt dan in een nagelnieuwe, speciaal gekochte verpakking want dat heeft geen waarde. Kledingproducten bespuiten nieuwe kleding met allerlei chemische zooi om insecten te verjagen tijdens het transport, wassen moet je toch sowieso. Dan is het feit dat verpakking voor transport re-used is toch geen issue? Ik hoef al die extra zooi van vloeipapier, kaartjes, geurtjes, glittertjes etc niet. Zo spuiten ze bij bepaalde winkels nog eens met een verstuiver in je winkeltas... waarom?

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 13:02

Doosjes / verpakkingen hergebruiken doe ik zelf ook, maar een Mc Donalds zak met vetvlekken of een lege zak van hondenvoer vind ik dan wel weer het andere uiterste. :=

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 13:47

Ik was vorige week helemaal in m'n nopjes, voor mijn vinted aankoop was een doosje hergebruikt en ik heb 'm voorzichtig opengemaakt, jurkje wat ik net verkocht had paste er perfect in dus kon zo weer door. Als de ontvanger het ook weer zo doet is toch ideaal, kan dat doosje nog heel wat rondjes mee. Sowieso bewaar ik alle verpakkingsmateriaal wat nog herbruikbaar is en mijn ouders doen dat ook voor mij.

Ik vind het wel fijner om kleding niet los in een doosje te doen, dus ik hergebruik plastic of karton daarvoor en als ik echt niks geschikts heb, pak ik het in cadeaupapier in. Ik doe er meestal een post it in met 'veel plezier ermee' o.i.d. bij.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 14:08

Ik bewaar de verpakking ook meestal, mits daar nog netjes/bruikbaar voor is. En uiteraard schoon, geen verpakking van etenswaren. Of even een blik in de papiercontainer op mn werk, vaak ook kleine doosjes te vinden.
Laatst een prachtig leren jasje gekocht, toen het aankwam walmde het van de sigaretten lucht. Ben zeker geen roker, en helaas stond er in het label ook dat je het niet mag wassen vanwege echt leer. Stomerij durfde ik niet aan. Heb het dus retour gestuurd, blij dat er kopersbescherming op zat. Verkoopster vond het onzin, rook er zelf niets van en moest het toch maar proberen te wassen. Jasje is terug en staat weer op Vinted, als in zeer goede staat. Bij dit soort items die moeilijk te wassen zijn vraag ik het voortaan maar meteen of het rookvrij is, en koop alleen nog in nieuwstaat met of zonder kaartje. Inmiddels anders prachtig leren jasje gevonden voor hele nette prijs, inderdaad nieuwstaat zonder stank <3

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 15:05

Wacht je ergens lang op zitten er zulke gaten in -O- voorlopig weer ff klaar met vinted, dit is de derde keer in korte tijd. 1 daarvan was makkelijk te maken maar dit.

Afbeelding

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 15:35

Ah nee, dat is toch niet over het hoofd te zien…

Hier ook een stomme ervaring. Pakket wol/zijde rompers gekocht voor een nette prijs. Het zou dan ook nieuwstaat zijn, stond in de advertenties. Pak ik het uit, zie ik al pillige stof bij eentje. Nouja, vooruit want wol.
Maar de volgende heeft gelubberd elastiek en poepvlekken :r en eentje met een slordig gerepareerd gaatje en een ondergekotste hals. Ruikt ook helemaal zuur.
Ik heb nu toch geklaagd. Normaal laat ik het er wel bij maar dit is gewoon liegen. Ze zegt dat ik de poepvlekken eruit krijg door het in de zon te leggen en dat ze te snel ingepakt had want ze heeft een baby.

Ik mag het wel terugsturen trouwens. Maar ik baal want ik vond het zo’n fijn pakket en heb er gewoon een eerlijke prijs voor betaald -O- Ik vind het gedoe en ik haat gedoe.

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 15:49

Gadverdamme. Poepvlekken krijg je er toch ook niet uit door in de zon iets te drogen? :roll:

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 16:01

Je wil de poepvlekken van een ander toch ook niet wassen. Doe dat lekker zelf en als je geen tijd hebt verkoop je het maar na een jaar. Echt vies.

Ik gebruik inderdaad ook doosjes, maar voor als die op zijn heb ik wel 50 verzendzakjes gekocht. Dat in vuilniszakken doen bij gebrek aan een doosje vond ik ook niets.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 16:02

Elitedeux schreef:
Gadverdamme. Poepvlekken krijg je er toch ook niet uit door in de zon iets te drogen? :roll:

Bij babies wel :-). Althans, zolang ze nog geel poepen. Daarna niet meer.

Maar los daarvan. Dan had ze het zelf in de zon moeten leggen, zoiets kun je niet verkopen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 16:20

Jasses zeg.... wellicht een gevalletje op Vinted gezet toen het inderdaad nog netjes was, en daarna toch nog gebruikt...? Ik ben erg van de wolletjes maar koop niet snel meer tweedehands en zou dat voor een baby al helemaal niet meer doen, vind het echt een vies idee. Tenzij het een heel bijzonder item is dat er echt keurig als nieuw uitziet.

Voorheen wel gebruikte wolletjes gekocht maar het valt toch vaak tegen.... en ik heb het zelf eigenlijk ook wel, zorgvuldig wassen enzo maar lievelings-items die je goed gebruikt hebt, ook al zien ze er nog netjes uit.... het gaat toch minder luxe aanvoelen op een gegeven moment.

Neem daarbij dat wol vaak ook weinig gewassen wordt. Je het zelf ook niet snel echt pittig uit gaat wassen. Je niet weet wat er mee gebeurd is. Nee dank je, ik hoef niet meer zo nodig. Betaal dan met liefde de nieuwprijs of een sale prijs ergens, dat extra geld is de luxe van hele nieuwe wolletjes echt waard :+:

Ik heb overigens ook al gehad dat ik iets binnen kreeg dat nieuw met prijskaartjes was en inderdaad nieuw. Maar dan met een intense rooklucht of zo'n muffe zolder / schuur lucht weet je wel. Het is natuurlijk ook maar net waar het na aankoop bewaard is en hoe lang het daar gelegen heeft :=

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 17:04

Ik koop wollen rompers ook nieuw. Binnenkort Dilling sale voor de liefhebbers haha ( :D ).

Maar het klopt idd wel dat vlekken eruit gaan door het nat buiten in de zon te leggen. Doen wij ook met onze wasbare luiers, werkt glorieus!

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 17:10

Ik koop normaal heel veel nieuw en wilde eens duurzaam doen en zoveel mogelijk kleding tweedehands doen. De stof is verder wel netjes maar die vlekken vind ik gewoon vies.
Je kan niet verkopen met omschrijving “nieuwstaat” en het met poep- en kotsvlekken opsturen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 20:37

Ik ben er zo een die echt moeite doet voor de uitstraling van mijn pakjes :')

Maar daar zijn mijn reviews ook naar. Mensen vinden het net een cadeautje :))

Als ik een doosje heb wat er niet best uit ziet, dan pak ik het in met bruin papier. Waxzegeltje erop en een “Thank you” sticker

En ik doe vaak een persoonlijk briefje met wat leuke stickers erbij. Ook als ik een kledingstuk van 1 euro verkoop.

Noem me maar gek, maar vind het leuk om te doen zo! :))

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 20:42

Ik vind het super lief als mensen dat doen +:)+

Heb zelf ook een keer een leuk kussentje van de Lion King gekocht voor die kleine.
Was precies het modelletje dat ik zocht en nog mooi ook. Stond er voor 1 euro op en verkoper had niks anders er op staan waar ik iets aan had, dus dan voel je je al bezwaard om voor een euro te kopen.... :o

Krijg ik het pakje, is het echt zo heel netjes en lief als een cadeautje ingepakt en zat er ook nog als cadeautje een super fijn Lion King bedlampje bij.....

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 21:25

Wat doen jullie met mensen die een tegenbod geaccepteerd hebben maar niet betalen? Heb al wel een bericht gestuurd, maar nog geen reactie.
Heb er een andere koper voor... wachten, of het bod van de ander accepteren?

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 21:29

Ik heb zo vaak niet-betalers. Wie het snelst is hanteer ik. Ik ga er ook niet meer achteraan berichten.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 21:30

Oh dan heb ik tot nu toe geluk :+ alles had steeds binnen een paar uur betaald.
Maar dan ga ik ook door naar de volgende.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 21:33

Tallie1979 schreef:
Ik ben er zo een die echt moeite doet voor de uitstraling van mijn pakjes :')

Maar daar zijn mijn reviews ook naar. Mensen vinden het net een cadeautje :))

Als ik een doosje heb wat er niet best uit ziet, dan pak ik het in met bruin papier. Waxzegeltje erop en een “Thank you” sticker

En ik doe vaak een persoonlijk briefje met wat leuke stickers erbij. Ook als ik een kledingstuk van 1 euro verkoop.

Noem me maar gek, maar vind het leuk om te doen zo! :))

Haha! Superleuk!
Ik deed dat ook maar heb alles kwijt gemaakt met de verhuizing. Vloeipapier in mooie prints en bijpassende stickers met “Bedankt”. Ik verzend in kledingzakken van gerycled plastic met een extra strip zodat de koper weer kan hergebruiken.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 22:24

Ik heb niet het idee dat het voor de reviews uitmaakt, heb eigenlijk alleen 5 sterren. Maar leuk is het wel :j

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 22:38

ik vind het ook superleuk als mensen het persoonlijk maken. Ik stop er ook altijd een klein kaartje met een bedankje en gelukwensen er op.

Gewoon omdat ik het zelf blij van word als ik het krijg en omdat ik er blij van wordt om anderen een goed gevoel te geven.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 07:49

Urbanus schreef:
Ik ook niet, ik blokkeer of annuleer.

Oh ik annuleer niks!
Geld is geld :+

Ja hij heeft dus al betaald en geen klein prijsje. Gaat om Nikes. Maar heb wel besloten ze vandaag niet te versturen want hij heeft ook nog voor UPS gekozen en dat zit niet om de hoek.

Manier waarop jij jezelf hier weg zet vind ik heel kinderachtig

Iedweeen mag afdingen en proberen gewoon vriendelijk blijven en hij heeft het gekocht dus hoor hem gewoon netjes te behandelen ipv hier zo te kakken zetten

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 07:50

Hoe kan ik north face quest has o derdcheuden van nep
Moet ik ergens op letten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 08:09

tita schreef:
Urbanus schreef:
Ik ook niet, ik blokkeer of annuleer.

Oh ik annuleer niks!
Geld is geld :+

Ja hij heeft dus al betaald en geen klein prijsje. Gaat om Nikes. Maar heb wel besloten ze vandaag niet te versturen want hij heeft ook nog voor UPS gekozen en dat zit niet om de hoek.

Manier waarop jij jezelf hier weg zet vind ik heel kinderachtig

Iedweeen mag afdingen en proberen gewoon vriendelijk blijven en hij heeft het gekocht dus hoor hem gewoon netjes te behandelen ipv hier zo te kakken zetten

Dat vind ik prima, heb ik geen last van.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 08:35

tita schreef:
Hoe kan ik north face quest has o derdcheuden van nep
Moet ik ergens op letten

Labels, binnen labels, logo's en de manier waarop de naden gestikt zijn.
Zoek vooral een voorbeeld van het echte nieuwe exemplaar en vergelijk deze.
The North face heeft niet super herkenbare zaken helaas. Niet zoals bv LV waarbij je het al meteen aan de manier van doorsnijden van de logo's en bepaalde kenmerken van de sticksels kan zien.