Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 21:59

Huertecilla schreef:
purny schreef:
Ik kan het wel begrijpen. Ik hoop dat er ook een ontheffing gaat komen voor mensen die door longziekten moeite hebben met een kapje.

Je weet dat die het eerste/snelste naar de IC gaan toch?!
Ik kan dat dus geen handige ontheffing vinden want de hele crux van de maatregels is het in de hand houden van de belasting van het medische zorgsysteem.

Je weet ook dat deze mensen ook wel eens een afspraak in het ziekenhuis hebben?
Deze mensen moeten er dus wel eens uit. Ik ken ook niet veel longpatiënten die gezellig met de drukte de stad in gaan

BigOne

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 22:07

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 22:07

purny schreef:
Huertecilla schreef:

Ik kan dat dus geen handige ontheffing vinden want de hele crux van de maatregels is het in de hand houden van de belasting van het medische zorgsysteem.

Je weet ook dat deze mensen ook wel eens een afspraak in het ziekenhuis hebben?
Deze mensen moeten er dus wel eens uit. Ik ken ook niet veel longpatiënten die gezellig met de drukte de stad in gaan

Sorry maar jouw antwoord gaat volstrekt aan mij voorbij als geheel naast het punt dat het niet dragen van een masker door hen voor de rest van de samenleving het probleem groter maakt. Dat is de reden dat een veiligheidsgordel en valhelm verplicht zijn :)*
Ja rot voor ze; tant pis. Er is wel meer rot voor héél wat meer mensen. Bv de horeca.

Ondertussen een avondklok in onder meer Parijs.
Moet je dat eens in NL voorstellen... 8)7

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 22:09

bigone schreef:
Beste nieuws van de dag

https://nos.nl/l/2352346

Wat???!!!

En nu zet jij zélf geen concreet wat, waarom etcetera bij een link?

:= :=
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 14-10-20 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 22:09

bigone schreef:
Beste nieuws van de dag

Dat klinkt echt fantastisch. Je hersenen worden niet gekieteld en je hebt gelijk uitslag.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 22:16

bigone schreef:
Beste nieuws van de dag

Dit klinkt wel heel hoopvol, binnen 45 seconden uitslag.
Als dit echt zo goed werkt als ze zeggen is dat ook voor bijvoorbeeld de entertainment sector.
75% getest met dit ding, laatste groep een sneltest en je kan weer evenementen gaan houden.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 22:35

Ik bedenk me net; en wordt dus blijkbaar ook geen alcohol bezorgd na 20.00. Maar ik heb bij de AH wijn voor in m’n stoofpot besteld en mijn vaste bezorgmoment is zaterdag tussen 18.00-22.00 :')

Zouden ze de wijn er echt uithalen als het niet lukt voor 20.00u bij mij te zijn? :+

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 22:39

Ik hoop voor de bezorger dat ze proberen alcohol voor 20.00 te bezorgen.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 22:41

secricible schreef:
bigone schreef:
Beste nieuws van de dag

Dit klinkt wel heel hoopvol, binnen 45 seconden uitslag.
Als dit echt zo goed werkt als ze zeggen is dat ook voor bijvoorbeeld de entertainment sector.
75% getest met dit ding, laatste groep een sneltest en je kan weer evenementen gaan houden.

Dit lijkt me inderdaad geweldig voor heel veel locaties. Als ze een beetje betaalbaar zijn dan is het volgens mij ook prima geschikt voor cafe's/clubs enzo. Negatief blazen, lekker binnen feesten zonder veel beperkingen. Positief blazen, lekker naar huis gaan en als je symtomen krijgt naar de teststraat.

Dat is pas een goeie manier om de economie een doorstart te geven.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 22:42

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 22:44

WinSel schreef:
Dit is toch ongelooflijk.....
Cafés die afscheidsfeestjes organiseren en bier voor de helft van de prijs aanbieden.... Wat snappen ze nou niet....

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... eo-beelden

Nou lekker dan, weet je iig zeker dat het na 4 weken nog niet afgelopen is met de lockdown :roll:

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 22:50

WinSel schreef:
Cafés die afscheidsfeestjes organiseren en bier voor de helft van de prijs aanbieden.... Wat snappen ze nou niet....

Ik vind dat ook echt belachelijk. Heb er geen goed woord voor over :n

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 22:51

Ik vind het vooral heftig omdat dit juist zo’n regio is die enorm getroffen is. Wat voor middelvinger steek je dan ook op naar je collega horeca ondernemers en eigenlijk gewoon heel Nederland.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 22:54

Sizzle schreef:
Dit vind ik wel ultiem Nederlands. Dus geen alcohol na 20:00 maar;

Citaat:
Het verbod op het gebruik en het bezit van softdrugs op straat in de avond en nacht gaat niet door omdat het in strijd is met het gedoogbeleid, zegt een woordvoerder van het ministerie van Justitie woensdag.

:')

O echt he. Ik fietste net naar huis vanaf mijn werk. Sterke wietlucht bij een speelplaats. Zat een groepje flink te blowen net na tienen. En een hoop mensen op de weg. Niet normaal voor een doordeweekse avond na 22.00. Hoop noodzakelijke reizen blijkbaar.

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 23:03

Sorry zelfde link is al geplaatst.....

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 23:13

Maar er is een horeca gelegenheid die dit heeft georganiseerd? Dan maak je toch je eigen branche kapot omdat het misschien nog langer gaat duren? Hoop dat er snel handhaving kwam want de afstanden leken ook geen 1,5.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 23:15

moonsparkle schreef:
Maar er is een horeca gelegenheid die dit heeft georganiseerd? Dan maak je toch je eigen branche kapot omdat het misschien nog langer gaat duren? Hoop dat er snel handhaving kwam want de afstanden leken ook geen 1,5.

Yep. En wie zijn billen brandt, moet op de blaren zitten.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 23:27

WinSel schreef:

Ja ik had het ook al voorbij zien komen... Die willen graag de rest van de winter dicht blijven. |o

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 23:33

Ik zag ook in Rotterdam dat het bizar druk was in de Witte de Withstraat. En Tilburg zag ik voorbij komen. Er zullen vast veel meer plaatsen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 23:37

Bizar :n

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 00:01

Echt bizar. Als iedereen nu die tijd die ze nu gebruiken voor discussiëren en tegen de regels aan schoppen gebruikt voor het naleven. Dan zijn we er over 4 weken vanaf.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 00:04

Electra63 schreef:
Ik zag ook in Rotterdam dat het bizar druk was in de Witte de Withstraat. En Tilburg zag ik voorbij komen. Er zullen vast veel meer plaatsen zijn.

Bergse dorpsstraat idem.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 00:23

Citaat:
Hier zijn toen mensen besmet omdat iemand die ziek was in de keuken stond
Dus niet helemaal veilig dus

Bedankt voor de informatie. Toch wel iets risico.

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 00:47

Huertecilla schreef:
purny schreef:
Ik kan het wel begrijpen. Ik hoop dat er ook een ontheffing gaat komen voor mensen die door longziekten moeite hebben met een kapje.

Ik ben longpatiënt en draag toch echt een mondkapje, dan maar even benauwd hoor ik ga toch geen uren winkelen. Volgende week weer onderzoeken in het ziekenhuis en hoop wel dat ik even in de onderzoekskamer op adem mag komen voordat ik mijn mondkapje weer op moet, maar ik neem aan dat ze het daar wel gewend zijn.
Maar ik hoop vooral heel erg dat de afspraken niet afgezegd worden...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 08:20

Hoe lang duurt het ookalweer van een besmetting naar een positieve uitslag? Ben benieuwd of Den Haag over een week of 2 (?) weer uitschieters in besmetting heeft. Of misschien zijn deze mensen (studenten?) na gisteren wel weer naar hun eigen woonplaats ergens gegaan..
Het is overigens hetzelfde plein waar de afgelopen week iedere dag (!) demonstraties waren tegen de Noodwet/Coronawet/mondkapjes-etc. Dus wat dat betreft hangt het virus daar sowieso niet want dat hebben de demonstranten eerder al weggejaagd :')

Ontheffing voor mensen met een longziekte of een andersoortige aandoening waardoor ze het niet opkunnen, lijkt me ook niet wenselijk. Sowieso hoeft het hier nog niet op straat, dus waar zouden ze die ontheffing dan nodig moeten hebben?

Ben ook echt HEEL benieuwd wat de boetes zijn geweest voor gisteren in die tenten.. Die zaak mag nooit meer open toch? (misschien was ie toch al failliet). Is dat bij zo'n gelegenheid ook iets van € 90,00 pp ofzo?
Zouden ze de boetes trouwens weer omhoog doen, of zijn die al omhoog?

Die blaastest?? Dat is toch bijna ongelooflijk?? Dat zou echt supergaaf nieuws zijn!!!