Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Popstra schreef:Pareltjes schreef:Amsterdam was overdonderd. Er zouden maar 300 mensen komen. Meeste mensen droegen mondkapjes. Het was vreedzaam. Een erg explosief onderwerp nl. Politiegeweld. Moet je deze dan juist met politiegeweld uit elkaar halen? Waarschijnlijk was het middel vele malen erger geweest. Dan onstaat er chaos, mensen die gaan rennen, worden bijelkaar gedreven van de dam af scanderen etc. Waarmee besmettingskans groter wordt. Nu rustig verlopen. En nu zijn alleen mensen op de tenen getrapt dat zij niet in grote getale mogen samen komen?
Dit was een reactie op een actualiteit. Lof voor Halsema. Niet laten escaleren. Netjes opgelost.
En de journalisten van OP1 zijn alleen maar bezig geweest Halsema in een hoek te drijven. Slechte, slechte journalistiek en ernstig gekleurd en doorspekt van eigen mening. En maar blijven porren, pushen, duwen en trekken. En ook nu is Halsema nu slimste en laat zich niet uit de tent lokken, chapeau. Daarom is zij de burgemeester van Amsterdam en niet degene aan de tafel bij OP1!
Vertel dit ook maar eens aan de mensen die in parken ook bij elkaar zaten en een boete van 390€ aan hun reet kregen!
Halsema wist wat er in de wereld speelde en wist een dag vantevoren dat deze demonstratie zou komen en druk zou worden. Ze had het moeten verbieden net zo hard als dat ze met de dodenherdenking en viering 5 mei dat deed. Punt!
rien10 schreef:@ Pareltje Nee. Dat zeg je niet en zo lees ik het ook niet. Je hoeft je niet te verdedigen want je wordt niet aangevallen.
Maar dit vind ik gewoon In- en in-slecht .
Pareltjes schreef:rien10 schreef:@ Pareltje Nee. Dat zeg je niet en zo lees ik het ook niet. Je hoeft je niet te verdedigen want je wordt niet aangevallen.
Maar dit vind ik gewoon In- en in-slecht .
Het is ook niet goed. Maar het is gebeurd en moest worden opgelost. Dat is voor de omstandigheden op de beste manier gedaan.
De boosheid die hier geventileerd wordt is zo’ n beetje hetzelfde als die van de protestanten op de dam. Ze wilde gehoord worden. Denk je dat hard optreden het er beter op had gemaakt?
Er is een inschattingsfout gemaakt in hoe groot het protest zou aanzwellen.
Stemt me ergens ook weer goed. De overheid kan ons toch minder goed monitoren dan ze zouden willen.....Maar dat is weer een andere discussie
Pareltjes schreef:De vergelijking dat mensen in verzorgingshuizen nauwelijks bezoek mogen hebben maar dit soort demonstratie wel mogen doorgaan slaat dan ook nergens op. Ook niet dat de aanleiding in de USA heeft plaats gevonden. Want iets wat aan de andere kant van de wereld plaats vindt kan verstrekkende gevolgen hebben voor ons hier. Zie Covid-19!!.
sureido schreef:Je kan demonstreren niet verbieden want dat is tegen de grondwet is iedereen dat nu opeens vergeten of?.... bij het maken van Corona regels is naar geen enkele wet gekeken en daarom kan iedereen nu ook boetes terugvragen want ook dat gaat tegen de grondwet in.
We leven hier nog altijd in een democratie en bij sommige reacties hier betwijfel ik of jullie dat nog wel beseffen. Dat jij het onzin vind hierover te demonstreren prima, maar daarom leven we in een democratie waar iedereen mag opstaan voor zijn of haar mening en niet een mening de juiste is.
Of ik het slim vind om nu te demonstreren met zoveel mensen is een tweede, maar je kan toch niet het recht om te demonstreren afpakken? Sorry, ik vind maatregelen tegen een pandemie heel goed en ik vind die 1.5 meter ook belangrijk (al zie ik die eigenlijk in de stad ook nog amper maar das een andere discussie) maar de democratie misschien nog wel belangrijker. Als je eenmaal wetten invoert die daar tegenin gaan, en er net een fout iemand premier wordt.....
Wel hadden ze moeten zorgen dat er 300 waren als dat ging op 1.5 m en daar is het fout gegaan imo. Maar ik vind dit ook een leermoment (of ja, we moeten het zo nu gaan zien, het had prima voorkomen kunnen worden) en ik zou eigenlijk heel graag zien dat iedereen die daar geweest is zich nu de komende twee weken goed in de gaten laat houden en laat testen en dan kijken wat zoveel mensen op elkaar gedaan heeft. Het is nu immers toch al gebeurt.
Oh en nogmaals: ik ben ook niet blij dat er 5000 man daar hutje mutsje stonden voor daar over gevallen wordt maar dat is mijn hele punt niet.
sureido schreef:Je kan demonstreren niet verbieden want dat is tegen de grondwet is iedereen dat nu opeens vergeten of?.... bij het maken van Corona regels is naar geen enkele wet gekeken en daarom kan iedereen nu ook boetes terugvragen want ook dat gaat tegen de grondwet in.
We leven hier nog altijd in een democratie en bij sommige reacties hier betwijfel ik of jullie dat nog wel beseffen. Dat jij het onzin vind hierover te demonstreren prima, maar daarom leven we in een democratie waar iedereen mag opstaan voor zijn of haar mening en niet een mening de juiste is.
Of ik het slim vind om nu te demonstreren met zoveel mensen is een tweede, maar je kan toch niet het recht om te demonstreren afpakken? Sorry, ik vind maatregelen tegen een pandemie heel goed en ik vind die 1.5 meter ook belangrijk (al zie ik die eigenlijk in de stad ook nog amper maar das een andere discussie) maar de democratie misschien nog wel belangrijker. Als je eenmaal wetten invoert die daar tegenin gaan, en er net een fout iemand premier wordt.....
Wel hadden ze moeten zorgen dat er 300 waren als dat ging op 1.5 m en daar is het fout gegaan imo. Maar ik vind dit ook een leermoment (of ja, we moeten het zo nu gaan zien, het had prima voorkomen kunnen worden) en ik zou eigenlijk heel graag zien dat iedereen die daar geweest is zich nu de komende twee weken goed in de gaten laat houden en laat testen en dan kijken wat zoveel mensen op elkaar gedaan heeft. Het is nu immers toch al gebeurt.
Oh en nogmaals: ik ben ook niet blij dat er 5000 man daar hutje mutsje stonden voor daar over gevallen wordt maar dat is mijn hele punt niet.
veerledec schreef:Een demonstratie verbieden kan natuurlijk wel. De grondwet:
1. Het recht tot vergadering en betoging wordt erkend, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.
2. De wet kan regels stellen ter bescherming van de gezondheid, in het belang van het verkeer en ter
bestrijding of voorkoming van wanordelijkheden.
sureido schreef:veerledec schreef:Een demonstratie verbieden kan natuurlijk wel. De grondwet:
1. Het recht tot vergadering en betoging wordt erkend, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.
2. De wet kan regels stellen ter bescherming van de gezondheid, in het belang van het verkeer en ter
bestrijding of voorkoming van wanordelijkheden.
Ja, regels stellen is wat anders als verbieden. Er waren dus regels gesteld, die vakjes en die 300 man op 1.5 meter.
Maar das dus niet goed gegaan
_Penotti schreef:Sureido,
Dan ben je demonstrant, gaat daar naartoe en ziet dat die 1,5 meter niet meer kan.
Want er zijn te veel mensen.
Dan heb je een keuze, je gaat naar huis en denkt we maken na coronatijd nog wel een keer ons statement.
Of je hebt schijt aan alle regels, geeft niets om de zorg en andere en je gaat erbij staan.
Je demonstreert voor de dood van een mens in Amerika,en jaagt hier zelf met wat pech mensen de dood in.
sureido schreef:_Penotti schreef:Sureido,
Dan ben je demonstrant, gaat daar naartoe en ziet dat die 1,5 meter niet meer kan.
Want er zijn te veel mensen.
Dan heb je een keuze, je gaat naar huis en denkt we maken na coronatijd nog wel een keer ons statement.
Of je hebt schijt aan alle regels, geeft niets om de zorg en andere en je gaat erbij staan.
Je demonstreert voor de dood van een mens in Amerika,en jaagt hier zelf met wat pech mensen de dood in.
Ja, mensen hadden moeten omdraaien.
Maar dat is niet gebeurt wat een grote fout is. En vanuit de gemeente had gehandeld moeten worden. Maar ik hoor mensen hier dingen roepen dat het onzin is waarvoor gedemonstreerd wordt etc. Maar dat is een mening en geen feit, wat wel als feit verkondigd wordt. Maar das een andere discussie.
Daarom hoop ik dat die 5000 man nu gewoon verantwoordelijkheid neemt en niemand ziet de komende tijd en dat niemand daar Corona had.