Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 14:44

Jaaa onze vakantie is er ook een stuk zekerder door geworden. Leek er alwel opdat we konden, maar voelde beetje alsof t nog iedere dag lon veranderen. Dat is nu iig minder waarschijnlijk geworden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 14:45

Brainless schreef:
Vraagje: wij kunnen dus vanuit Nederland overal naartoe.
Maar mogen die landen nog wel hun eigen regels hanteren?

Ja uiteraard dat gaf de jonge ook aan. Ze kunnen hun eigen strenge regels hanteren aan Nederlanders.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 14:45

Ik lees nu dat elk land wel zijn eigen regels mag blijven hanteren, dus moet je gewoon nog geënt zijn of een negatieve test hebben.
Dus eigenlijks veranderd daar niks in.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 14:46

Uiteraard, het zou wel erg arrogant zijn als wij andere landen zouden verbieden ons regels op te leggen

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 14:46

Ja landen hebben hun eigen regels nog, blijft handig om alles goed na te kijken voordat je vertrekt. Het enige is dat nederland zelf het nu makkelijker maakt om op vakantie te vertrekken. Ik bedoel voor je verzekering is het wel fijn als alles groen/geel blijft

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 14:48

KarmaChansy schreef:
Ik bedoel voor je verzekering is het wel fijn als alles groen/geel blijft

Dat was alleen als je door corona in quarantaine enzo moest.
Maar niet voor andere dingen en als je (evt door corona) in het ziekenhuis zou belanden was/ben je gewoon verzekerd.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 14:48

Ik kijk nu al zo uit naar volgend jaar om weer op reis te kunnen gaan

fokfanaat

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 14:49

ik ook, zet er ook al geld voor weg om een bijzondere reis te kunnen maken

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 14:51

Weet iemand of je testuitslag, als je je in Nederland laat testen om te reizen, in het Engels is? Zal er natuurlijk aan liggen waar je je laat testen... Ik zie door de bomen het bos even niet meer :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 14:54

xxxmh schreef:
purny schreef:
Ik moet nog even wachten met boeken. Maar hoe zit het nou met testen en als je gevaccineerd bent?

Volledig gevaccineerd = niet testen alleen advies bij terugkomst na 5 dagen te testen bij de ggd of zelftest

Niet volledig gevaccineerd = testen heen, testen terugkomt en na 5 dagen nog een keer testen bij de ggd of zelftest.

Dan laat ik wel bij de ggd testen. Weet ik zeker dat er goed geroerd is

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 15:00

Ik zou zelf als ik nu op vakantie zou gaan met het vliegtuig en gevaccineerd zijn toch testen voor vertrek. Je wilt niet hetzelfde krijgen als die meiden in Griekenland.
Dat je in een steekproef terecht komt en toch positief test. Je kunt namelijk ook besmet zijn als je wel volledig bent gevaccineerd.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 15:09

Sure_lee schreef:
Ik zou zelf als ik nu op vakantie zou gaan met het vliegtuig en gevaccineerd zijn toch testen voor vertrek. Je wilt niet hetzelfde krijgen als die meiden in Griekenland.
Dat je in een steekproef terecht komt en toch positief test. Je kunt namelijk ook besmet zijn als je wel volledig bent gevaccineerd.

Maar het alternatief is ook niet zo leuk..
Niet op vakantie gaan en 1200 euro voor niks betalen terwijl je er misschien helemaal niet tussenuit gepikt zou worden.. :7
Dan zou ik liever niet testen en het niet weten en hopen dat je geen steekproef krijgt :x Mits je geen klachten hebt hé.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 15:11

Wordt er in ieder land dan steekproef getest? Ik heb daar verder helemaal niks over gehoord, behalve via dit topic over Griekenland..

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 15:12

Relaxed schreef:
Wordt er in ieder land dan steekproef getest? Ik heb daar verder helemaal niks over gehoord, behalve via dit topic over Griekenland..

Bij mijn weten ook alleen Griekenland inderdaad.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 15:20

Eulogy schreef:
Weet iemand of je testuitslag, als je je in Nederland laat testen om te reizen, in het Engels is? Zal er natuurlijk aan liggen waar je je laat testen... Ik zie door de bomen het bos even niet meer :+

Wij kregen hem in het Engels inderdaad.
Was via de reisorganisatie bij een Health Center

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 15:42

Monchou schreef:
Relaxed schreef:

Bij mijn weten ook alleen Griekenland inderdaad.

Er zitten ook verschillenden vast op o.a. Ibiza en Mallorca zag ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 15:44

Winged schreef:

Maar is dat omdat ze steekproef werden getest of omdat er daadwerkelijk iemand ziek werd?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 15:45

Relaxed schreef:
Winged schreef:

Maar is dat omdat ze steekproef werden getest of omdat er daadwerkelijk iemand ziek werd?

Via de steekproeven, tenminste, tot zoverre ik er op uit kon maken.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 15:52

Monchou schreef:
Sure_lee schreef:

Maar het alternatief is ook niet zo leuk..
Niet op vakantie gaan en 1200 euro voor niks betalen terwijl je er misschien helemaal niet tussenuit gepikt zou worden.. :7
Dan zou ik liever niet testen en het niet weten en hopen dat je geen steekproef krijgt :x Mits je geen klachten hebt hé.

Mijn reisverzekering dekt dat gewoon:
Corona en onze Doorlopende Annuleringsverzekering
Als u of een medeverzekerde op de polis vlak voor vertrek corona krijgt, is annulering van de reis verzekerd. We vragen hiervoor een positieve PCR-test of een doktersverklaring.

Ik zou dus het risico niet nemen en gewoon testen voor vertrek.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 15:54

Die van mij ook. En ik ga me ook laten testen voor Griekenland als je in september nog weg mag. Zou het echt zonde vinden als ik daar in quarantaine moet.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 15:59

Dat ga ik eens checken, dat zou wel heel fijn zijn want mijn angst is nu inderdaad dat je dan wel dubbel bent gevaccineerd maar toch positief test

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 16:57

Er schoot mij net iets binnen. Als je als gevaccineerde op vakantie gaat en je komt terug, na 5 dagen moet je dus laten testen.
Dan kun je in die 5 dagen toch het virus doorgeven?

Of moet je 5 dagen in quarantaine?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 16:59

Als gevaccineerde graag testen bij terugkomst in nederland. Alleen de niet volledig gevaccineerden moeten na 5 dagen nog een keer testen

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 17:07

purny schreef:
Er schoot mij net iets binnen. Als je als gevaccineerde op vakantie gaat en je komt terug, na 5 dagen moet je dus laten testen.
Dan kun je in die 5 dagen toch het virus doorgeven?

Of moet je 5 dagen in quarantaine?

Met klachten zit je dus nog steeds thuis maar inderdaad zonder symptomen zou dit kunnen

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 17:16

Relaxed schreef:
Begrijp ik nu goed dat alle landen binnen de EU naar geel en groen gaan en dat dat ook betekent dat er geen oranje landen (mits nieuwe gevaarlijke mutatie) meer zijn vanaf 8 augustus? Dus Gran canaria enzo gaan dan allemaal weer naar geel?

Ja zo heb ik het wel begrepen. Ze moesten wel. Aangezien de meeste vluchten naar oranje gebieden gewoon door gingen.
Je moet nu juist naar Nederland terug meer moeite doen. Als je niet volledig gevaccineerd bent alleen