Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
xxxmh schreef:purny schreef:Ik moet nog even wachten met boeken. Maar hoe zit het nou met testen en als je gevaccineerd bent?
Volledig gevaccineerd = niet testen alleen advies bij terugkomst na 5 dagen te testen bij de ggd of zelftest
Niet volledig gevaccineerd = testen heen, testen terugkomt en na 5 dagen nog een keer testen bij de ggd of zelftest.
Sure_lee schreef:Ik zou zelf als ik nu op vakantie zou gaan met het vliegtuig en gevaccineerd zijn toch testen voor vertrek. Je wilt niet hetzelfde krijgen als die meiden in Griekenland.
Dat je in een steekproef terecht komt en toch positief test. Je kunt namelijk ook besmet zijn als je wel volledig bent gevaccineerd.
Monchou schreef:Sure_lee schreef:Ik zou zelf als ik nu op vakantie zou gaan met het vliegtuig en gevaccineerd zijn toch testen voor vertrek. Je wilt niet hetzelfde krijgen als die meiden in Griekenland.
Dat je in een steekproef terecht komt en toch positief test. Je kunt namelijk ook besmet zijn als je wel volledig bent gevaccineerd.
Maar het alternatief is ook niet zo leuk..
Niet op vakantie gaan en 1200 euro voor niks betalen terwijl je er misschien helemaal niet tussenuit gepikt zou worden..![]()
Dan zou ik liever niet testen en het niet weten en hopen dat je geen steekproef krijgtMits je geen klachten hebt hé.
purny schreef:Er schoot mij net iets binnen. Als je als gevaccineerde op vakantie gaat en je komt terug, na 5 dagen moet je dus laten testen.
Dan kun je in die 5 dagen toch het virus doorgeven?
Of moet je 5 dagen in quarantaine?
Relaxed schreef:Begrijp ik nu goed dat alle landen binnen de EU naar geel en groen gaan en dat dat ook betekent dat er geen oranje landen (mits nieuwe gevaarlijke mutatie) meer zijn vanaf 8 augustus? Dus Gran canaria enzo gaan dan allemaal weer naar geel?