[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

TheWelsh

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 21:31

Ik wil geen eigen kinderen, maar ik hou van kinderen tot een jaar of 4. De kinderen op mijn werk vind ik geweldig en ik zou niets anders willen (zij functioneren natuurlijk ook nog eens flink laag)

Maar ik mijn collega en ik kunnen flink grof uit de hoek komen. Ik lig vaak plat van het lachen. Bij andere collega's hou ik me redelijk in, maar bij haar kan ik eigenlijk alles zeggen, omdat we dezelfde humor hebben.
Maar ik zal dat nóóit naar de ouders doen, dat kan ik niet maken.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 21:48

De uitspraken die mijn vriend over kinderen doet zijn niet eens geschikt voor bokt. _O-

Maar goed, we hebben beide ook een enorme hekel aan lawaai en geschreeuw. En als kinderen iets doen is het lawaai maken en schreeuwen. :+

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 08:41

smurffie schreef:
Ik begin me ook steeds meer te irriteren aan dat de hele mamabrigade op Facebook roept dat hun pareltjes niet getest worden want dat dat zo vervelend voor ze is.
Ik heb als kind wel eens een kraal in mijn neus gestopt die er bij de ehbo uit gehaald is. Niet perse traumatisch. Zo'n wattenstaafje is minder groot dan de gemiddelde vinger die ze er allemaal in steken.
En maar roepen dat ze niks met het overbrengen van corona te maken hebben, dat kun je niet zeggen als de tere neusjes niet getest worden :=.
Die kindvrije dierentuin klinkt goed, ik wil nog eens naar de apenheul..

Ik denk dat heel veel dingen die snowflakes gewoon aangepraat worden. Soms gebeuren er nou eenmaal dingen die je niet leuk vindt, welkom in het echte leven kiddo's.

Blijf gewoon een beetje chill als ouders en geef snowflake het goede voorbeeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 09:40

Zo'n vriendin heb ik dus ook, die denkt echt dat d'r koter een compleet PTSS probleem ontwikkelt als er getest zou worden. Waar die dan de rest van het leven last van heeft en niet normaal in de maatschappij kan functioneren. Nou, als je zelf doet alsof het doodnormaal is en erna een lolly geeft, zijn ze het zo weer vergeten hoor. Zo ging dat bij ons vroeger ook prima :')

Maar ja, als mama daar gaat staan te paniekvogelen :roll:

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 10:00

Ja ik weet nog dat ik een keer een spuit antistoffen in m'n bil moest. Echt geen pretje.
M'n vader had een enorme zak snoep gekocht en elke keer als ik m'n mond open deed propte hij er snoep in :+

Werkte zo goed dat hij dat later ook in een verplichte kerk toestand deed bij mij en mijn broertje.

Werkt top. Broertje wou nog een keer :')
Laatst bijgewerkt door Sintara op 10-04-21 10:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 10:01

Och zwijg. Als er weer zo een geitenwollen sok roept dat een mondmasker zuurstoftekort veroorzaakt en kinderen schade toebrengt dan vraag ik me eerder af of ze wel zelf genoeg toevoer in de hersenen krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 10:06

Zo zie ik ook alweer dingen voorbij komen over mensen die allerlei andere namen aan activiteiten geven, zodat het "aantrekkelijker" is voor de kinderen. Ben benieuwd hoe die kinderen later praten als ze aan het werk zijn: "Nee, ik noem het liever geen werken, maar 'uitgedaagd worden in mijn professionele ontwikkeling', dat klinkt aantrekkelijker." Kinderen hebben alleen slechte associaties met woorden en termen als "naar de supermarkt gaan" en "wandelen" als jij die associaties als ouder aan ze aanleert. :=

Sintara _O- Ik zie dit echt helemaal voor me.

Varekaj _O- Volgens een vriendin van mij (met twee kinderen :)) ), krijg je na je zwangerschap nooit meer al je hersencellen terug, dus misschien zit er wel een kern van waarheid in. :))

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 10:25

Nou :( :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 10:47

Don’t shoot the messenger, Britta. O:) :')

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 11:19

Mkango schreef:
Kinderen hebben alleen slechte associaties met woorden en termen als "naar de supermarkt gaan" en "wandelen" als jij die associaties als ouder aan ze aanleert. :=

Ik heb een hekel aan naar de supermarkt gaan (hoewel ik vroeger zelden mee hoefde gelukkig), maar hoe noem je dat dan?
Als het maar niet iets is met 'centjes betalen', mensen die zo tegen hun kind praten zouden aangepakt moeten worden door jeugdzorg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 11:21

Tiggs schreef:
Mkango schreef:
Kinderen hebben alleen slechte associaties met woorden en termen als "naar de supermarkt gaan" en "wandelen" als jij die associaties als ouder aan ze aanleert. :=

Ik heb een hekel aan naar de supermarkt gaan (hoewel ik vroeger zelden mee hoefde gelukkig), maar hoe noem je dat dan?
Als het maar niet iets is met 'centjes betalen', mensen die zo tegen hun kind praten zouden aangepakt moeten worden door jeugdzorg.
Ik houd er ook niet van, maar een kind wordt niet geboren met het idee dat supermarkten een noodzakelijk kwaad zijn. :))

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 11:25

Ja, wat is dan een alternatieve term voor naar de supermarkt gaan? De enige andere die ik ken is boodschappen doen, maar dat is gewoon hetzelfde

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 11:27

Boodschappen doen is toch ook gewoon een vervelende bezigheid? Dat heeft weinig te maken met de naam lijkt mij. Ik haat winkelen in zijn algemeen.

Net zoiets als de badkamer poetsen, ik denk niet dat ik dat ineens spontaan leuker had gevonden als het en leuke naam had.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 10-04-21 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 11:28

Sizzle schreef:
Boodschappen doen is toch ook gewoon een vervelende bezigheid? Dat heeft weinig te maken met de naam lijkt mij. Ik haat winkelen in zijn algemeen.

Ja ik ook en mijn moeder vindt het heerlijk, dus daar komt het niet door

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 11:29

Ik zei gewoon supermarkt.Maar voor de grote boodschapen nam ik ze nooit mee.Ik had geen zin om de kinderen mee te slepen.Even snel wel.Sorry bokkers in Groesbeek voor de zere schenen door het kleine karretje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 11:35

Niobe schreef:
Ja, wat is dan een alternatieve term voor naar de supermarkt gaan? De enige andere die ik ken is boodschappen doen, maar dat is gewoon hetzelfde
"Naar de snoepwinkel." :')

Sizzle: Spijker op z'n kop. := Net als dat ik tikkertje spelen ook niet stom had gevonden als het "opgejaagd worden door je klasgenootjes" had geheten. :+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 11:44

Ik kan het eens proberen: ik ga dit weekend regenbogen kleuren (lees: belastingaangifte invullen).
*laat het even op zich inwerken*

Nope, nog steeds geen zin in

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 11:45

Au die zere schenen _-:(
Al vond ik het nog veel erger toen ze telkens mijn krukken onderuit haalden. Het is al zo ingewikkeld om met krukken boodschappen te doen :')

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 11:52

Maar met zo'n kruk kun je dan wel een goede tik geven als ze die onderuit halen.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 13:34

Sizzle schreef:

Net zoiets als de badkamer poetsen, ik denk niet dat ik dat ineens spontaan leuker had gevonden als het en leuke naam had.

The bathroom challenge :)*
Als iedereen zijn schoongemaakte badkamer op Instagram zet, dan wordt het vast leuk. :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 13:57

Uhm, nee.
Tevens heb ik geen instagram :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 14:31

Je kan ook gewoon je grote kar omdraaien en hetzelfde doen. Alleen ipv schenen aantikken ram je heel de koter omver met zo'n fatsoenlijke kar. Maar dat is een klein detail :+

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 15:59

Niobe schreef:

Ik ben nu wel heel zielig. Ik moet 32 uur per week in een supermarkt zijn. (oké, in het distributiecentrum dan. Wel kindervrij *\o/*)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 19:48

Idinn ik zie het zo voor me :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 20:34

Koter kegelen _O-