Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rien10
Berichten: 14964
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 17:52

Spruitenstamp met oude kaas. Mjom mjom mjom.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37456
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 18:15

Ik ben kennelijk een alleseter kwa soort eten. Rijst, Pasta, salades, pizza achtige dingen,standaard hollandse hap, ovenschotels. Maakt mij niks uit. Als het maar afgewisseld wordt. Zolang het niet te vet of te scherp is dan gaat mijn lijf in staking. Gelukkig vind ik koken geen drama. Moet ook wel zelf koken ivm allergie.

Lekkerste eten ooit eten van de sami in lapland. Simpel rendier op verschillende manieren klaargemaakt, heerlijke vers gerookte zalm. Of in vietnam de overheerlijke lokale springrolls :~ maar een simpele geroosterde kip met rozemarijn aardappelen en sla is ook :Y) of tonijntartaar

Noeps
Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 05:24

Danique_G schreef:
mars_mellow schreef:
boterhammen smaken nergens naar
veel Nederlandse mensen maken ook smaakloos eten _/-\o_


Off topic, dit is een populaire mening hoor

Onze voorouders hebben zoveel jaren landen uitgebuit om hun specerijen en nog presteren we het smaakloos eten op tafel te pleuren


Afbeelding
:D

Cer

Berichten: 30258
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 06:57

:') Robert <3

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 11:58

Mijn mening over eten:

Ik kook het liefst zelf, want alles wat je bestelt/afhaalt (wat dan ook) is sowieso (veel) te zout. (en vaak zit er zeer waarschijnlijk ook nog suiker in -O- ) Als je vegetarische gerechten bestelt of afhaalt zijn ze altijd pittig (alsof er anders geen smaak aan zit ofzo :roll: )

"Vleesvervangers" is een stom woord dat suggereert dat je vlees moet vervangen omdat je het nodig hebt, hetgeen niet zo is. :n Vleesvervangers zijn meestal ongezond.

Daarbij zijn de meeste gerechten niet gezond: groenten hoort het grootste gedeelte van je maaltijd te zijn, maar nog altijd zijn de maaltijden voornamelijk gericht op aardappel/rijst/pasta + vlees/vis/vleesvervangers, en de groente ziet er meestal uit als garnering of bijgerecht.

Brood eet ik in principe het liefst alleen uit Duitsland. Het brood is daar veel lekkerder, en als je een belegd broodje haalt is dat verser, hygiënischer klaargemaakt en veel beter belegd. En dan ook nog eens veel goedkoper. Ik ben geen broodeter, maar in Duitsland verander ik spontaan, want de broodjes zijn daar zóóó lekker Y)(^)
En nu ik toch bezig ben: Duits gebak is ook veel lekkerder dan Nederlands gebak :j

Edit: als ik op bokt kijk in het topic "wat eten we vandaag" heb ik spontaan geen eetlust meer. Jee wat eten mensen vies :r

KarenQ
Berichten: 525
Geregistreerd: 05-06-19

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 12:47

Een maaltijd zonder vlees is ook een maaltijd. Schijnt heel raar te zijn volgens mijn omgeving.

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 09:53

Danique_G schreef:
mars_mellow schreef:
boterhammen smaken nergens naar
veel Nederlandse mensen maken ook smaakloos eten _/-\o_


Off topic, dit is een populaire mening hoor

Onze voorouders hebben zoveel jaren landen uitgebuit om hun specerijen en nog presteren we het smaakloos eten op tafel te pleuren



Hierover... De Nederlandse keuken was ooit véél en veel beter. Gelijkwaardig aan de Franse, Spaanse en Belgs bourgondische keuken. De Nederlandse keuken is met het intreden van het calvinisme helaas verwoest en vermaakt tot wat het nu is. Kruiden, specerijen en bijzondere (lekkere) gerechten werden gezien als onnodig en niet volgens de calvinistische leer.

Dus nee, de daadwerkelijke Nederlandse keuken was schijnbaar fantastisch en dat zit me verdorie erg hoog :') |(

Anoniem

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 10:08

Er zijn vast wel oude (heruitgegeven) receptenboeken te vinden, BaileyMix. :D

Raineri
Berichten: 6368
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 10:08

Dit meen je niet. Ben echt een beetje van streek dit te lezen |( we hadden gewoon lekker eten kunnen hebben maar dat is ons afgenomen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 10:19

Kijk eens aan: https://www.dbnl.org/tekst/_not001nota0 ... 1_0001.php

Ik zal vanmiddag eens kijken of ik nog andere boeken kan vinden. :D Vind dat altijd leuk, historische kookboeken. Zo is het receptenboek van Apicius ook een aanrader! Staan echt lekkere en verrassende dingen in. :j

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33926
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 12:12

Nee ik wil mijn AGV met jus ;(

verootjoo
Berichten: 35707
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 12:29

MarlindeRooz schreef:
Nee ik wil mijn AGV met jus ;(


Met appelmoes :9

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33926
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 12:33

Nee bah veel te zoet! :D

Natascha

Berichten: 6855
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 12:37

Ik lees serieus 3x AVG met jus :D

Niobe

Berichten: 8035
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 12:40

Natascha schreef:
Ik lees serieus 3x AVG met jus :D


Ik ook, ik was mega in de war :')

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33926
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 13:01

Lever je Nederlandse identiteit maar in! :)F

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 13:39

Mkango schreef:
Kijk eens aan: https://www.dbnl.org/tekst/_not001nota0 ... 1_0001.php

Ik zal vanmiddag eens kijken of ik nog andere boeken kan vinden. :D Vind dat altijd leuk, historische kookboeken. Zo is het receptenboek van Apicius ook een aanrader! Staan echt lekkere en verrassende dingen in. :j



Heel leuk! Hier ook haha, een beetje een vreemde hobby. Nu kook ik er zelf niet uit want a) moeilijk te begrijpen en b) vegan :+ Maar ik vind het gewoon schitterende cultuurhistorie en een ode aan het Nederland dat ooit was én had kunnen zijn.

Foaly

Berichten: 5029
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 13:55

Eens met de verschrikkelijke calvinistische kookcultuur, mijn moeder kookt al zeker veertig jaar maar komt met kerst alsnog niet verder dan een rollade, gekookte groenten, aardappelkroketjes uit de airfryer en voor mij een groenteschnitzel die ze dan net zo lang in de pan laat liggen tot ie koud en zompig is geworden. Ik wil er dan niets van zeggen omdat de rest van de familie het heerlijk vindt, maar ik kook op een doordeweekse dinsdag lekkerder :=

Oh, en dan vergeet ik nog de keer dat ze falafel in de magnetron had opgewarmd. Ze kende het niet en ze had het voor mij gehaald: maar vraag dan ook even aan mij hoe je het klaarmaakt :')

iirrssjjee

Berichten: 5963
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 19:17

Als vrouw mag je best afhankelijk zijn van je partner qua inkomsten enz. Zolang jijzelf en partner er gewoon achter staan en het goed geregeld hebben bij evt scheiding of overlijden.

Daarop aansluitend; dat de vrouw volledig stopt met werken om voor de kinderen te zorgen zou gewoon moeten kunnen, zonder commentaar. Vroeger was het ook normaal, waarom nu dan niet.

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 20:07

iirrssjjee schreef:
Als vrouw mag je best afhankelijk zijn van je partner qua inkomsten enz. Zolang jijzelf en partner er gewoon achter staan en het goed geregeld hebben bij evt scheiding of overlijden.

Daarop aansluitend; dat de vrouw volledig stopt met werken om voor de kinderen te zorgen zou gewoon moeten kunnen, zonder commentaar. Vroeger was het ook normaal, waarom nu dan niet.


Eens, maar andersom ook.

Mijn zus probeert me een neefje of nichtje te bezorgen en het meest waarschijnlijke scenario is dan dat haar man stopt met werken. Zij verdient meer én is vrij carrière gericht waar hij het helemaal prima zou vinden om het huishouden en eventueel nageslacht te verzorgen. Helemaal prima, zo lang beide partijen ermee akkoord zijn.

Als het gebeurt, verwacht ik toch dat een paar mensen raar zullen opkijken.

iirrssjjee

Berichten: 5963
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 20:14

Shae schreef:
iirrssjjee schreef:
Als vrouw mag je best afhankelijk zijn van je partner qua inkomsten enz. Zolang jijzelf en partner er gewoon achter staan en het goed geregeld hebben bij evt scheiding of overlijden.

Daarop aansluitend; dat de vrouw volledig stopt met werken om voor de kinderen te zorgen zou gewoon moeten kunnen, zonder commentaar. Vroeger was het ook normaal, waarom nu dan niet.


Eens, maar andersom ook.

Mijn zus probeert me een neefje of nichtje te bezorgen en het meest waarschijnlijke scenario is dan dat haar man stopt met werken. Zij verdient meer én is vrij carrière gericht waar hij het helemaal prima zou vinden om het huishouden en eventueel nageslacht te verzorgen. Helemaal prima, zo lang beide partijen ermee akkoord zijn.

Als het gebeurt, verwacht ik toch dat een paar mensen raar zullen opkijken.


Zeker! Het zou inddd niet moeten uitmaken dat iemand thuisblijft voor de kinderen en of dat jou de vader of de moeder is :j

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37456
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 16:26

Ik heb vrienden gehad waarvan de man thuis zat om voor de kinderen te zorgen en zijn vrouw had een goed betaalde baan. Dat was bijna 30 jaar geleden een enorme uitzondering, en nu nog steeds vermoed ik.

Mijn denk ik niet zo populaire mening is een product waarmee ik nu doodgegooid wordt bijna met reclame. De air up. Waarom zou je zoveel betalen voor water en een luchtje waarbij je ook nog eens best wat lucht binnenkrijgt met drinken. Dan is water drinken en een sinaasappel of een glas cola ernaast houden toch bijna hetzelfde. In ieder geval een stuk goedkoper. :+

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 16:35

Valt tegen hoor als je elke keer cola moet kopen om alleen aan te ruiken.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37456
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 16:36

Een fles en daar een beetje in een beker doen en dan ruiken, maakt niks uit als de prik eraf is. Je drinkt het toch niet op :P

prompter

Berichten: 11498
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 16:38

Ik vind een airfryer een volkomen overbodig, overrated ding dat een excuus is om flink ongezond te eten :D