Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Storm

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 07:48

Oroblu panty's.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 17:17

Ik heb zelf de fijnste ervaringen met H&M. Die kan ik echt meerdere keren aan. Ik heb lange en dunne benen. Eentje is zelfs 10x meegegaan, inclusief wassen. Was een 20 denier.

Oroblu persoonlijk totaal geen goede ervaringen mee (hangt uiteraard ook van het aantal denier af) maar ik hoor wel andere mensen er enthousiast over zijn.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-20 18:44

Jolien87 schreef:
Wat zijn nou echt fijne panty's die je niet na 1 keer dragen hoeft weg te gooien?
Ik had vorig jaar panty's van de Hema maar die kan ik niet meer vinden. Die waren heel fijn, mooi glad met een voorgevormd voetje, daar kon ik zo een paar weken mee doen. Zelfs mijn bovenmaatse bovenbenen en bips konden daarin.

[LZP] Fijne panty's gezocht. Hopeloos?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 21:54

Vaak is de maat verkeerd bij panty's. Dat je normaal maat 38 hebt, dan hoeft dat bij panty's niet zo te zijn. Als je lange dunne benen hebt, moet je naar je lengte kijken. Op een aantal merken staat een schema op de achterkant. Kijk naar je lengte en gewicht. Hoe langer je benen zijn, hoe groter de maat is die je moet hebben.
En denier zegt ook niet alles. Het gaat ook om de rekbaarheid van de lycra. Je hebt speciale soorten lycra die veel rekbaarder zijn, hoe rekbaar hangt dan ook weer af van de hoeveelheid polypropyleen of polyamide (de draad die om de lycra zit en kleur geeft). Hoe meer van dit laatste, hoe meer rek een panty heeft en hoe dikker hij oogt. Als die draad te kort is, kan de lycra ook niet verder rekken.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 10:36

Als kippen bloed hebben geproefd, van andere kippen, blijven ze dan andere kippen aanvallen?

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 11:19

Volgens mij is het meer dat ze rood heel goed zien en daarom pikken in wonden van andere kippen, niet perse de smaak van bloed. Dus ik zou zeggen, nee.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 11:23

Century schreef:
Volgens mij is het meer dat ze rood heel goed zien en daarom pikken in wonden van andere kippen, niet perse de smaak van bloed. Dus ik zou zeggen, nee.

Oké, dat geeft wel beetje rust. Ik kwam vanochtend op stal, gister had de stalbaas kipjes bij elkaar gevoegd. Één klein kipje dood, de andere 4 kleintjes zo bang en aangedaan. Één van de vier ook best gewond, zo zielig. Ik heb ze uiteraard direct uit elkaar gehaald en veilig gezet, maar was nu dus bang dat de kippen die dit gedaan hebben nu bloeddorstig zouden zijn. Fijn om te lezen dat dat wellicht niet zo is.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 11:27

Ik heb er zelf geen ervaring mee gelukkig. Ze apart zetten tot ze zijn aangesterkt lijkt me heel verstandig.
Wat wel kan gebeuren en helaas zo werkt bij kippen is dat ze elkaar pikken om de pikorde vast te stellen of aan te geven. Kan best dat dat de reden is dat er gewonden zijn gevallen, en dat de dode te zwak was. Kippen zijn niet lief voor elkaar.
En er kunnen altijd echt rotte appels tussen zitten die erg dominant zijn.
Laat ze aansterken en probeer het dan voorzichtig weer. Vaak als de pikorde is vastgesteld komt er wel rust.

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 21:31

Voor de mensen die wel goed zijn in wiskunde (nee dit is geen huiswerk, ik heb een projectje waar ik de roest van wil afhalen. Maar ik stond niks voor niks een 4 voor wiskunde :') )
Hoeveel flessen cola van 2 liter heb je nodig om een bak van 50 x 50 x 15 helemaal te vullen?

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 21:37

Cola is geen wondermiddel, dus ik zou gewoon een staalborstel, schuurlinnen en/of staalwol nemen. En dan flink zweten :o

Het hangt er vanaf hoe groot dat project is. :P
Met (5x5x1.5=) 37.5 liter -->18.75 flessen van 2 liter. zit die bak precies vol. (als het lukt om 't zonder schuim in te schenken :+)
Gooi je dan dat voorwerp erin, dan stroomt het dus over :P

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 21:41

vikawiek schreef:
Voor de mensen die wel goed zijn in wiskunde (nee dit is geen huiswerk, ik heb een projectje waar ik de roest van wil afhalen. Maar ik stond niks voor niks een 4 voor wiskunde :') )
Hoeveel flessen cola van 2 liter heb je nodig om een bak van 50 x 50 x 15 helemaal te vullen?

50cm?

0.5x0.5x0.15x1000 = 37.5L. Dus 19 flessen cola.

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 21:51

APCIII schreef:
Cola is geen wondermiddel, dus ik zou gewoon een staalborstel, schuurlinnen en/of staalwol nemen. En dan flink zweten :o

Het hangt er vanaf hoe groot dat project is. :P
Met (5x5x1.5=)18.75 liter --> 9,4 flessen van 2 liter. zit die bak precies vol. (als het lukt om 't zonder schuim in te schenken :+)
Gooi je dan dat voorwerp erin, dan stroomt het dus over :P

Dankje!
Ik heb een aantal dingen geprobeerd(inderdaad ook flink schrobben) zelfs aardappel met afwasmiddel :') dus dan maar op moeders raad dit. Ik heb het net ff gegoogled en helaas, fake news. Wel fijn dat ik er nu achter kom inplaats van morgen als ik al die cola had gekocht. Cola waar een typemachine in heeft gestaan kan denk ik ook niet geretourneerd worden :')

Mizora schreef:
50cm?

0.5x0.5x0.15x1000 = 37.5L. Dus 19 flessen cola.

Kijk hier gaat mijn hoofd al in error, waar komt die 1000 vandaan? :')

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 21:54

Is het echt een bonk roest, of is het meer aangekoekte vettigheid die een harde lelijke korst heeft gevormd?

Inspuiten met WD40 en dan poetsen werkt in dat geval namelijk ook vrij redelijk.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 21:58

Er gaat 1000L in een bak van 1m x 1m x 1m. Dus in een bak van 0.5m x 0.5m x 0.15m gaat 0.0375 (0.5*0.5*0.15) x die 1000L.

Een beetje zoals dat er in een kruiwagen 10 mesthopen gaan, als je erachter komt dat er 2.5 kruiwagen staat met mest, dan moet je die 2.5x10 doen om het aantal opgeruimde mesthopen te berekenen.

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 22:03

Afbeelding
Afbeelding
De letter afgeef stokjes(ik ken 0,0 termen, is mijn leeftijd al te raden? :+ ) zijn op de letter eerder vettig maar waar het aan de machine zit éen en al roest, hetzelfde geldt voor foto nummer 2. Werken hoeft ie niet, dat is ook onbegonnen werk met deze, maar ik probeer 'm van de buitenkant zo mooi mogelijk te maken.

@mizora
Ik ga je hier stoppen, ik vind het òntzettend aardig dat je ook maar de moeite neemt maar ik ben bang dat het onbegonnen werk is :knuffel:

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 23:06

Dat ziet er uit alsof het iets is wat je niet als je eerste restauratieprojectje moet willen proberen te doen :P (al zijn de T, U en H al aardig gelukt :D )

Als ik het zo bekijk, is de beste optie om het ding helemaal uit elkaar te halen, en dan onderdeeltje voor onderdeeltje met de hand schoon te maken en daarna in de olie te zetten. En weer in elkaar zetten. Met alle onderdeeltjes op de juiste plek O:)

Kijktip: "The Repair Shop" van de BBC :j

Je kunt die rekensom ook eenvoudiger aanpakken: elke "dobbelsteen" van 10x10x10cm is precies 1 liter. (1dm³ = 1l)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 08:56

vikawiek schreef:
[ [url=m/6zO6VK.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/A4W2oX.jpg]Afbeelding[/url] ]
De letter afgeef stokjes(ik ken 0,0 termen, is mijn leeftijd al te raden? :+ ) zijn op de letter eerder vettig maar waar het aan de machine zit éen en al roest, hetzelfde geldt voor foto nummer 2. Werken hoeft ie niet, dat is ook onbegonnen werk met deze, maar ik probeer 'm van de buitenkant zo mooi mogelijk te maken.

@mizora
Ik ga je hier stoppen, ik vind het òntzettend aardig dat je ook maar de moeite neemt maar ik ben bang dat het onbegonnen werk is :knuffel:

Ik moest zo om je lachen. Niet gemeen. Maar toch...

Je geeft aan een 4 te staan voor een beta vak, prima.. ieder zijn ding.

Om vervolgens de term letter afgeefstokjes te gebruiken Heerlijk dit...

Oja. Ik kan nooit ruitenwissers onthouden, maar de Engelse term wel.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 13:41

Is er iemand hier die Syrisch-arabisch spreekt die me kan helpen? :o

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 16:22

Of er iemand met wat medische kennis me even kan helpen met iets? Ik ben zonet van mijn paard gevallen (voor de verandering) en op mijn schouder terecht gekomen. Deed in eerste instantie veel pijn maar na een tijdje terug opgestapt en weggereden. Ik voel het wel maar pijn is dragelijk en ik kan alles nog goed bewegen. Maar toen ik thuis kwam zag ik meteen dat er een botje uitsteekt. Het doet geen pijn als ik er op duw.
Afbeelding

ladyrosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 16:28

Is het bultje hard? Of kun je het een beetje induwen?
Kun je het "vastpakken", als in is het een bobbeltje of een groter stuk (weet niet hoe ik dit beter kan verwoorden)?
Is het ook blauw/rood/warm/etc?

Edit: het lijkt mij een kneuzing. Net zoiets als een buil op je hoofd als je je hoofd hebt gestoten. Die wordt ook lang niet altijd blauw oid.
Laatst bijgewerkt door ladyrosa op 16-09-20 16:33, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 16:29

Ik heb geen medische achtergrond maar heb wel dat botje. En ik ben niet van m’n paard gevallen :D

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 16:48

ladyrosa schreef:
Is het bultje hard? Of kun je het een beetje induwen?
Kun je het "vastpakken", als in is het een bobbeltje of een groter stuk (weet niet hoe ik dit beter kan verwoorden)?
Is het ook blauw/rood/warm/etc?

Edit: het lijkt mij een kneuzing. Net zoiets als een buil op je hoofd als je je hoofd hebt gestoten. Die wordt ook lang niet altijd blauw oid.

Nee, het is hard, lijkt alsof het gewoon een stuk bot is, ik kan het vastnemen. Maar viel me meteen op toen ik mijn tshirt uitdeed. Op mijn andere schouder heb ik dit niet, die loopt mooi vlak af.

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 16:55

Huisarts/HAP bellen

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 17:06

CalipsoLover schreef:
Of er iemand met wat medische kennis me even kan helpen met iets? Ik ben zonet van mijn paard gevallen (voor de verandering) en op mijn schouder terecht gekomen. Deed in eerste instantie veel pijn maar na een tijdje terug opgestapt en weggereden. Ik voel het wel maar pijn is dragelijk en ik kan alles nog goed bewegen. Maar toen ik thuis kwam zag ik meteen dat er een botje uitsteekt. Het doet geen pijn als ik er op duw.
[ [url=m/AlOuRA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het kan een pianosleutelbeen zijn, dan zijn de banden en/of het kapsel van de aanhechting van je sleutelbeen op je schouderblad beschadigd. Ik heb dat ook gekregen na een val van mijn paard, alleen is het in het ziekenhuis nooit onderkend, ik hoorde pas een jaar later bij een chiropractor wat er aan de hand was, toen was er niets meer aan te doen, maar ik heb er totaal geen last meer van eigenlijk.
https://www.gezondheidenwetenschap.be/r ... r-gewricht .

Overigens raad ik je wel aan even naar de huisarts te gaan hoor.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 18:30

Bedankt voor het advies, ik zit ondertussen weer in de wachtkamer op de spoed := tweede keer door een val op 2 maanden tijd. Tjha, jonge paarden :evaw: