[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 08:37

Dat heb ik nog nooit gesnapt. Dat ze die kinderen er in meenemen. Of hun hele gezin vermoorden voor ze zelfmoord plegen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 08:45

DeMolenhoek schreef:
Dat heb ik nog nooit gesnapt. Dat ze die kinderen er in meenemen. Of hun hele gezin vermoorden voor ze zelfmoord plegen

Dan moet je wel echt heel ver heen zijn inderdaad.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 09:34

Dan ben je echt heeeeel ver heen....

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 10:23

Er stond in dat artikel ook dat de moeder niet wilde dat het kindje dan zonder haar verder zou moeten. Ik kan me er niks bij voorstellen dat ik mijn kinderen ooit iets zou aandoen. Maar ik ben wel altijd bang dat mocht ik ziek worden en komen te overlijden ofzo dat ze dan zonder mij moeten, ondanks dat ze gewoon nog een papa hebben, maar ja dat is gewoon een gevoel, ik ben mama en vooral mijn dochter hangt enorm aan mij, dus dat is best een angst van mij. Maar goed als ik er zelf geen zin meer in heb kan ik me nog steeds niet voorstellen dat ik ze mee zou nemen. Gelukkig heb ik nog nooit suïcidale gedachten gehad, maar deze moeder moet wel echt heel ver heen geweest zijn.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 10:39

rockwitch schreef:
Er stond in dat artikel ook dat de moeder niet wilde dat het kindje dan zonder haar verder zou moeten. Ik kan me er niks bij voorstellen dat ik mijn kinderen ooit iets zou aandoen. Maar ik ben wel altijd bang dat mocht ik ziek worden en komen te overlijden ofzo dat ze dan zonder mij moeten, ondanks dat ze gewoon nog een papa hebben, maar ja dat is gewoon een gevoel, ik ben mama en vooral mijn dochter hangt enorm aan mij, dus dat is best een angst van mij. Maar goed als ik er zelf geen zin meer in heb kan ik me nog steeds niet voorstellen dat ik ze mee zou nemen. Gelukkig heb ik nog nooit suïcidale gedachten gehad, maar deze moeder moet wel echt heel ver heen geweest zijn.

Dat heb ik ook inderdaad, alleen dan mijn zoon. Ik kan het me ook enorm aantrekken als ik lees of op tv zie dat een moeder komt te overlijden en jonge(re) kindjes achterlaat. Mijn spiegelneuronen komen dan gelijk in actie..

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 11:29

Mijn vriend had van de week een ree onder de auto.
Auto links van hem raakte de ree en die ging daarna onder onze auto en aanhanger door.
Vriend kwam op werk en de helft van Bambi hing nog onder de aanhanger :(

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 11:38

Rivendell schreef:
Auto links van hem raakte de ree en die ging daarna onder onze auto en aanhanger door.

Oh bah.
Hier laatst ook wat goors. Er was een haas overreden bij de fietsenoversteekplaats. De eerste dag was het echt een bende, allemaal bloedsporen en derrie en veel gorigheid. De dagen erna zie je het veranderen en nu na 2 weken ligt er alleen nog een gedroogd velletje. Het is eigenlijk mooi om te zien hoe de natuur dit zelf opruimt, interessant ook om elke dag verandering te zien. Ik denk dat het velletje over een weekje uit elkaar valt en wegwaait door de wind.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 11:38

Noisy schreef:
rockwitch schreef:

Dat heb ik ook inderdaad, alleen dan mijn zoon. Ik kan het me ook enorm aantrekken als ik lees of op tv zie dat een moeder komt te overlijden en jonge(re) kindjes achterlaat. Mijn spiegelneuronen komen dan gelijk in actie..

Hier precies hetzelfde.
Mocht er iets met mij gebeuren, dan zijn er echt gelukkig ontzettend veel mensen in hun leven waar ze altijd terecht kunnen en die papa zullen helpen, maar ja je bent toch mama, dus dat is gewoon anders.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 11:43

Rivendell schreef:

Is hij niet gestopt dan? Dat is nl wel verplicht, direct stoppen en de politie bellen.

https://www.wildaanrijding.nl/WatTeDoenBijAanrijding

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 11:43

Rivendell schreef:

Hij had eigenlijk moeten stoppen en dit moeten melden, dit ben je verplicht.. Sterker nog, je bent strafbaar als je doorrijdt..

Afbeelding

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 11:47

Ik wist serieus niet da je moet stoppen. Heb gelukkig nooit zo'n groot dier aangereden .

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 11:58

nine1987 schreef:
Hij had eigenlijk moeten stoppen en dit moeten melden, dit ben je verplicht.. Sterker nog, je bent strafbaar als je doorrijdt..

Midden op de snelweg stoppen? Lijkt me niet veilig. Eerste auto kon ook niet stoppen.
Vriend zag in z'n spiegel de ree richting de vangrail geslingerd worden.

Spoiler:
Afbeelding

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 12:00

brrr, wat naar.

Ja eigenlijk ben je het verplicht.
Melden kan natuurlijk altijd en als je dan uitlegt hoe en wat zullen ze daar niet zo'n probleem van maken.

Wij hebben ook 2 keer een ree tegen de auto gehad.
eerste keer gewacht op politie, 2e keer gestopt maar kregen toestemming verder te rijden.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 12:01

Lijkt er een beetje op dat je moet wachten als je niet zeker weet of het dier dood is. Als het wegrent bijvoorbeeld of hulp nodig heeft. Als hij overduidelijk dood is en er niet een half hert op de weg ligt (waardoor anderen uitwijken) snap ik het ook wel als je later even belt. Zeker als je bijna op je werk bent bijvoorbeeld.

Lees nu dat het op de snelweg was. Dan lijkt me dat ook niet slim nee :-)

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 12:28

beert schreef:
Lijkt er een beetje op dat je moet wachten als je niet zeker weet of het dier dood is. Als het wegrent bijvoorbeeld of hulp nodig heeft. Als hij overduidelijk dood is en er niet een half hert op de weg ligt (waardoor anderen uitwijken) snap ik het ook wel als je later even belt. Zeker als je bijna op je werk bent bijvoorbeeld.

Lees nu dat het op de snelweg was. Dan lijkt me dat ook niet slim nee :-)

Het bericht is duidelijk toch? Rijd niet door, dat is strafbaar. Hoeveel duidelijker moeten ze dat nog neerzetten? En natuurlijk stop je niet midden op een snelweg, maar op de eerst mogelijke plek.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 13:30

Anoeska27 schreef:
Het bericht is duidelijk toch? Rijd niet door, dat is strafbaar. Hoeveel duidelijker moeten ze dat nog neerzetten? En natuurlijk stop je niet midden op een snelweg, maar op de eerst mogelijke plek.

En dan? Hele stuk terug lopen? En bij een dood beest gaan staan tot rijkswaterstaat eens wakker wordt?
Vriend heeft gebeld, maar er lag niets op de weg en beest was morsdood

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 13:36

Het is verplicht te stoppen.
Punt. Daar is geen discussie over mogelijk.

Stoppen op de veilige plek.
Bellen.
Instructies opvolgen.

Als die instructie is: oke meneer vervelend voor u, het hoofd hangt onder u wagen zegt u? Ik kunt uw weg vervolgen, bedankt voor het bellen.

Dan rij je verder.

Hoe moeilijk is dit?

Het niet weten, prima.
Maar nu je het weet er een discussie over aangaan. Niet prima.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 13:49

Ik sluit me er helemaal bij aan.

Ik heb zelf een ree aangereden en wist ook niet dat ik het moest melden. Maar tijdens mn nachtdienst het opgezocht en de volgende ochtend op zoek gegaan naar de ree.
Toen ik hem vond heb ik de politie gebeld en het doorgegeven.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 13:53

Jollygirl, er staat toch dat hij gebeld heeft?

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 14:02

Dood is die zeker. Sta je toch raar te kijken als je een stuk onder je auto hebt meegesleept. :=

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 14:04

furious schreef:
Dood is die zeker. Sta je toch raar te kijken als je een stuk onder je auto hebt meegesleept. :=

Was in 't donker niet te zien. Pas in 't licht op 't werk zag hij het

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 14:34

Rivendell schreef:
Jollygirl, er staat toch dat hij gebeld heeft?

Is iets anders dan direct stoppen op de 1e veilige plaats.
(maar nogmaals, meneer wist dit niet.. Dont blame..)

Maar hier gaat het niet meer om.

Voor een volgende keer(hopelijk niet natuurlijk) weet men de regels.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 14:43

DeMolenhoek schreef:

Gelukkig snap je dat niet zou ik bijna zeggen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 16:21

Iehk die foto. Is dat een hoofd?

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 16:38

:j