Wat doen jullie met instagram?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ninaphilo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 10:47

Ik vind trouwens dat bij sommige winacties wel heel toevallig veel populaire accounts als winnaar er uit komen. Vooral als het om fotografiesponsoring gaat.

Granoek

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 10:53

Ik doe nooit mee aan winacties. En als ik er zelf een houd, dan is het omdat ik spullen niet weg wil gooien en ze weg wil geven.
Meestal wordt er gevraagd foto's te delen op je eigen feed oid en ik hou daar niet van. Als ik een winactie doe, dan vraag ik om een mopje te sturen, of een leuke meme ofzo. Gewoon iets waar ik zelf mee kan lachen :D

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 11:55

Zoiets wil ik ook doen, vind die winactie waarbij je een hele rits accounts moet volgen en het op je feed moet zetten zo stom, doe ik dus ook nooit aan mee. Maar heb nog een showhalter liggen die te groot is voor de gemiddelde mini maar waar ik een meisje met een shetlandertje misschien dolgelukkig mee maak. Die wil ik ook binnenkort als winactie er op zetten, ben nog even aan het bedenken hoe ik dat precies ga doen. Leuke tips zijn welkom :) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 13:24

Oh, die ervaring heb ik niet, maar ik zit ook in een totaal andere doelgroep.
Die van mij is mij volgen, foto liken en iemand taggen.
Vrij standaard in mijn doelgroep.

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 15:35

Sharani, ik heb het ook simpel gehouden.
De post lopen, mijn pagina volgen en (in mijn geval) bij 'zoveel' volgers iets verloten.

Ik hou zelf de tel bij.
Als ze dat bericht delen of iemand taggen maken ze extra kans. Dan zet ik '2x' achter de naam :)

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 13:48

Ik meld me ook weer. Zit weer in wat rustiger vaarwater dus kan weer tijd steken in mijn insta.

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 16:08

Als je echt bewust iemand laat winnen die al actief is op jou account en of een groot account heeft of iets dergelijks vind ik dat wel heel erg uitgedacht werk. Echt een eerlijke winactie is het dan niet, zo iemand zou ik dan dus ook heeeeeeel snel weer ontvolgen.

De winactie is de reclame, doordat deelnemers hem delen in hun verhaal of door mensen te taggen..
Als de winnaar je reclame moet wezen dan klopt er natuurlijk iets niet. Dan hebben mensen geen eerlijke kans.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 19:46

Ik vind winacties wel mega irritant. Je word er mee overspoeld en bepaalde accounts hebben echt iedere week een nieuwe winactie... :roll: Vind account die gewoon af en toe eens een winactie doen, of bij bepaald aantal volgers niet storend. Maar die accounts die eigenlijk vooral groot worden door alle winacties vind ik storend. Maar een winactie hebben vind ik ook irritant, want al die namen intypen in zo een random-namen kiezer.... _O- _O-

Hannepan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 20:39

Ik doe eigenlijk bijna nooit mee aan winacties, vaak moet je dan 5 paginas liken en 10 mensen taggen plus iets in je verhaal zeggen bij wijze van spreke en dan heb ik iets van, laat ook maar :+
Snap wel dat je dat doet voor meer bereik/reclame, maar ik zie liever mensen die ook echt blij zijn om iets leuks te kunnen weggeven aan degenen die hen steunen dan zo'n verkapte "goeddoenerij" xD

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 21:31

Joscaa schreef:
Ik vind winacties wel mega irritant. Je word er mee overspoeld en bepaalde accounts hebben echt iedere week een nieuwe winactie... :roll: Vind account die gewoon af en toe eens een winactie doen, of bij bepaald aantal volgers niet storend. Maar die accounts die eigenlijk vooral groot worden door alle winacties vind ik storend. Maar een winactie hebben vind ik ook irritant, want al die namen intypen in zo een random-namen kiezer.... _O- _O-

Ja die accounts vind ik ook vervelend. Maar die geven vaak wel weer mooie dingen weg _/-\o_ al heb ik opgegeven om daar aan mee te doen, lijkt allemaal doorgestoken kaart. Of dat ligt aan mij natuurlijk.

Ja dat is idd wel veel werk, maar als het eens in de zoveel tijd is.. dan ach..

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 13:15

Ik doe daar ook niet echt aan mee of het moet iemand zijn die ik ken.

Net als shout out for shout out.

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 15:28

Ik kreeg vandaag een berichtje van iemand of die mee mocht doen op mijn account..

Heb me proberen in te denken wat ze nu precies wilde.
Maar ik kwam er nog niet helemaal uit.

Iemand dit ook eerder gehad?

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 15:31

Shoutout vind ik ook zoiets stoms.
Als ik vind dat iemand een leuke foto heeft geplaatst kies ik zelf wel of ik die wil delen, en dat is 99,9% van de keren net niét als iemand er om vraagt :')

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 15:51

Ik kreeg ook al de vraag of ik een pagina van iemand wilde delen en wat het kostte. Nah no thanks.

Ik mis wel ineens sinds gisteravond 400 volgers.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 15:52

Wel zo netjes dat ze prijsje vragen :') Ik krijg meestal gewoon de vraag om te delen hahaha

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 15:58

Ik vind de reactie f4f (follow tot follow) ook zo stom onder een foto. :r
Nou, als je niks leuks te zeggen hebt over die foto, zak er dan maar in denk ik dan :+

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 16:07

Ja ik verwijder ze ook, die reacties

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 16:36

Laatste tijd weer ietsjes activeren op Instagram. Merk alleen dat sinds vorige week mijn likes tegenvallen.
Waar ik eerst nog 70-80 likes had heb ik er nu rond de 40 :? |o

Oh well, ik haal gelukkig nog genoeg inspiratie uit instagram :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 16:42

Waar ik stapel mesjogge van word: mensen die je in foto’s taggen waar je niet op staat. Zo’n schurft hekel aan joh. En dan zijn t vaak mensen die je niet eens volgt. _O-

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 17:07

Sinds m'n veulen er is gaan m'n likes en followers wel weer lekker :))

Is er ook iemand die zijn/haar insta op bedrijfsprofiel heeft staan, zonder die aan facebook te koppelen?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 17:31

Ja ik heb een bedrijfsprofiel maar wel aangemaakt toen ik nog FB had. Ik weet niet of je een bedrijfsprofiel op kunt zetten als je geen FB hebt..

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 17:48

Hier ook last van Blingh, mijn laatste foto heeft wel 30 hele likes gekregen :o?

Dingen waarbij je iets moet delen doe ik echt nooooit aan mee. Vrienden taggen vind ik ook altijd maar een beetje zo zo, daar zit toch niemand op te wachten? :')

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 19:29

Dieuwke_ schreef:
Sinds m'n veulen er is gaan m'n likes en followers wel weer lekker :))

Is er ook iemand die zijn/haar insta op bedrijfsprofiel heeft staan, zonder die aan facebook te koppelen?

Je hebt dan ook een heel knap veulen, ik ben je gaan volgen.

Ik heb een leeg bedrijfs facebook zodat ik mijn insta bedrijfsmatig kon maken.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 19:37

Oh een lege facebook is ook wel een idee natuurlijk! :)*

ninaphilo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 20:12

Iemand op Insta heeft een digitale tekening gemaakt van een van mijn foto's. Ik begrijp ook wel dat sommige fotografen het niet leuk vinden als mensen hun foto's gebruiken voor kunst, maar ik ben zooo blij! De foto die ze heeft nagemaakt is namelijk van mijn eigen ponytje. Ze heeft hem ook nog naar mij gemaild nadat ik het vroeg *\o/*

Voor de geïnteresseerden:
Spoiler:
haar account is artistouuuu. Wel in het Frans, dus geen idee wat ze allemaal schrijft verder haha