Baby en kinderkleding

Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lisanne87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 14:49

Ik heb een gazelle bloom met bobike zitjes. Wilde graag yepp, maar tijdens een proefritje kwam ik er achter dat dat hem niet ging worden.. bobike stoeltje staat rechterop, waardoo je meer ruimte hebt om in te stappen. Wilde eerst ook graag voor een Batavus gaan, en op Batavus en gazelle gefietst. Vond gazelle veel prettiger fietsen

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 15:00

x_Rebecca schreef:
lieveli schreef:
Nee zeker omdat den Oot niet loopt. Dan kan ik effe gauw een boskippenkarretje pakken terwijl hij nog in het zitje zit. Wel al op slot en vast met de kabel uiteraard.

Na mijn vraag lees ik hier nog steeds mee, maar dit is echt niet verstandig. Iemand bij mij in het dorp deed dat ook, fiets viel met kindje en al om en het kindje kwam met zijn hoofd precies verkeerd terecht. Kindje heeft het niet overleefd. Ondanks de dubbele standaard en het super veilige zitje..

Vandaar dat ik hem ook vastzet met de kabel aan een hek.

Keet

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 15:07

Heb ook inderdaad ernstige klappers gezien en gehoord met dubbele standaard. Dus dat was voor mij geen must.
Een lage instap was dat voor mij wel. En dat heeft mijn fiets :)

xingridx
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 15:28

Hier een gewone fiets, nu met voorzetje van Yepp. Binnenkort even kijken naar het achterzitje.
Geen dubbele standaard, ik laat de fiets niet los als ze erop zit. Vorige week is de fiets van m’n zusje omgevallen met m’n neefje vastgesnoerd in het zitje, ondanks dubbele standaard. Dat was nachtje ziekenhuis dus wel flink van geschrokken!

Vanmiddag de kleine maatjes kleding van zolder gehaald en uitgezocht. Had een hoop al weggedaan en het nodige is niet bruikbaar in de winter dus legitieme reden om nog het een en ander bij te halen :))

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 15:32

Nee uiteraard nooit loszetten/weglopen.

Ik heb achterop een thule-zitje. Die kantelt lekker achterover zodat ze slapen kan tijdens een langere tocht met de fiets.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-18 15:59

Hier ga ik hoe dan ook niet met twee kinderen op 1 fiets. Eentje durf ik nog wel, maar twee niet. Maar heb ook echt een graftakkenhekel aan fietsen. :+

Ik ben vandaag begonnen aan mijn eigen kleding uitzoeken en voor morgen de babykleding op de planning.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 16:15

Peuter in voorzitje vind ik echt nog steeds totaal niet instabiel aanvoelen.

Op achterzitje echter...ik ben een zeer ervaren fietser en er zo 1 die ook op een bevroren gewoon door fietst, zonder handen aan het stuur over slecht wegdek prima kan fietsen inclusief bochten, gewoon puur op balans enzo.

Maar dat zitje achterop.... het voelt echt heel onveilig en instabiel aan meteen, alsof ik de fiets niet meer goed onder controle heb als je ook maar ergens anders fietst dan rechtdoor op glad asfalt... ik vind het he-le-maal niks -O-

Heb ook de Thule die kan kantelen, mooi ding wel :j
Maarja dat achterop zitten stel ik zo lang mogelijk uit, binnenkort maar eens een keer die soci.bike ergens proberen om te ervaren of die fijn fietst.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 16:20

M_i_R schreef:
brrr wat een nare verhalen, en precies om die reden heb ik dus een bakfiets gekozen. Ik heb geen zin in zoveel gewicht bovenop de fiets. Hoe je het ook wendt of keert, uiteindelijk wordt zo'n fiets toch topzwaar, zeker met twee kindjes of boodschappen erbij.

Ik lees normaal alleen wat mee om merken van kinderkleertjes te leren kennen of om te kijken of het wat is maar nu wil ik wel reageren over dat fietsen.

Mijn kleine moet een fietshelmpje op en ik snap niet dat andere hun kinderen niet zoiets niet gebruiken.
Zoveel veiligheid maar dan geen fietshelm, ik snap het niet!!
Zelfs op onze bakfiets heeft hij zijn helmpje op. Stel je voor dat je met (bak)fiets valt en dat kan zeker gebeuren.
Ik moet er niet aan denken dat ze dan niks om het hoofd hebben. Zou echt verplicht moeten worden in NL

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 16:23

lieveli schreef:
Nee zeker omdat den Oot niet loopt. Dan kan ik effe gauw een boskippenkarretje pakken terwijl hij nog in het zitje zit. Wel al op slot en vast met de kabel uiteraard.

Leuke autocorrect :') ik moest serieus even een tijdje nadenken wat een boskippenkarretje was :') }:0 :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 16:37

Ik weet het nog steeds niet, wat is het dan dat boskippenkarretje...? :P

Hier geen fietshelm. Wel een achterwaarts autostoeltje, dat snap ik dan weer niet dat de meeste andere mensen van die piepjonge kindjes al vooruit durven te zetten met die kwetsbare nekjes :oo

En ik vond een baby in draagzak op de fiets ook veiliger dan in het voorzitje :)

Zo maakt een ieder zijn eigen afwegingen :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 16:43

Boskippen zeggen wij altijd :=

Boodschappenkarretje.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 16:45

Voor de mensen die vooruit kopen, hebben jullie nooit geen schrikt dat het niet past, Of dat je op dat moment andere dingen mooi vind maar eigenlijk je alles al hebt?

Mijn jongste is bijna 6 maanden maar zit nog in maat 62, vind het heel moeilijk omdat ik elke keer denk dat hem volgende maand wel zal groeien maar dat is precies niet zo. Dus ik durf nu eigenlihk niks te kopen.

Als ik zou fietsen, zou iedereen helm op moeten zetten. Je moet maar is vallen of je kind valt zelf ( wat rap gebeurd bij het fietsen) en juist op uw hoofd vallen.
Vergelijking met autostoel sbap ik niet wantin een autostoel zit je nog veilig, zonder helm heb je niets van bescherming.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 16:48

Lie komt duidelijk uit Noord-Holland :') Alsof ik mijn moeder uit Egmond hoor praten.

Ik zal wel een ontaarde moeder zijn, maar hier zonder helm en vooruit in de auto. Ik doe voorzichtig, maar ben van mening dat ik niet alles voor kan (of moet willen) zijn. Kind zit nu al onder de blauwe plekken en dat zal gezien zijn klimgedrag vast nog veel erger worden.

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 16:49

Hahaha ik dacht dat het een autocorrect was :D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 16:51

Een fietshelm :? Dat heb ik hier in de buurt echt nooit gezien.
Alleen als ie zelf fietst of ook als je je kind voor of achterop hebt?

Hier een gewone fiets met yepp voorzitje. Kind en ik houden heel erg van samen fietsen. Zo gezellig :)

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 17:21

verootjoo schreef:
Een fietshelm :? Dat heb ik hier in de buurt echt nooit gezien.
Alleen als ie zelf fietst of ook als je je kind voor of achterop hebt?

Hier een gewone fiets met yepp voorzitje. Kind en ik houden heel erg van samen fietsen. Zo gezellig :)

Mijn kleine is 1,5 jaar dus die kan nog niet fietsen. :D
Maar sowieso voor alle kinderen <12 een fietshelm vind ik :j
En dat heeft niks te maken met dat iemand een ontaarde moeder zou zijn. Mijn kleine man is super ondernemend en mag heel veel zelf doen.
Alleen zoiets als vallen van hoogte op beton/straat wil ik wel beschermen met een helmpje. Het gaat niet om blauwe plekken! Kindje zit vast in een gordel aan de fiets vind ik iets anders dan spelen.
In Duitsland is het verplicht voor kinderen om een helm te dragen, zouden ze hier ook moeten doen

Ik koop trouwens ook weleens vooruit maar zoals nu een maatje 92 broekje gekocht en die is te groot.
Shirts passen wel zijn ook iets te groot maar de broek moet terug want die zakt gewoon af. :')

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 17:24

Bij zelf fietsen heeft ze een helm op maar niet bij mij op de fiets. Dat achterzitje went wel pmarena. ik moest ook wennen hoor!

Hier zie je het dragen van een helm bij een ouder op de fiets ook niet maar ik begrijp het wel.

Dochter zit vooruit in de auto omdat ze achteruit de hele weg krijste.. niet normaal huilen maar echt krijsen. Ik werd er zo bloednerveus van..
Eenmaal vooruit zat iedereen weer relaxed in de auto..
Laatst bijgewerkt door IMJ op 03-07-18 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 17:25

Ik heb wel over een helm nagedacht hoor en eigenlijk moet dat ook wel als ik langs het kanaal fiets. Ik rijd wel veilig maar die auto's...

Ik praat geen westfries trouwens maar boskippen is zo'n heerlijk woord.

Oot volgt het lijntje echt exact maar heel veel vooruit koop ik niet meer want dan ben ik er op uitgekeken als het past.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 17:31

Ik ben nu ook echt uitgekeken op zijn kleren in maat 62.Maar wil geen kleren meer kopen in 62, maar 68 is nog te groot ;(

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 17:34

Ik sla in de sale wel wat duurdere dingen in voor grotere maten. Zolang je niet te enthousiast geld uit geeft zullen ze het ongeacht het seizoen altijd wel eens dragen. Ook in de zomer draag je wel eens een vestje of een lange broek. En echte koopjes koop ik ook wel vooruit. Bijvoorbeeld longsleeves van prenatal voor een euro.. Op het moment dat ik ze kocht zat ze in 62 en nu draagt ze ze met veel plezier. Zulke dingetjes kunnen niet misgaan dus dat koop ik gerust vooruit.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 17:35

Dat had ik toen met 62 ook haha. Tegenwoordig ben ik blij dat het rustiger gaat met groeien. Ik koop wel eens wat vooraf maar niet veel meer. Veel kleren die ze nu van de zomer heeft kan ze volgend voorjaar ook nog aan gok ik. Nu in de sale wat dingen gekocht die prima deze winter of dit najaar kunnen.
Vorig jaar kocht ik meer op voorhand, maar ze bleef ook netjes bij de standaardmaten toen

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 18:14

Hier een goedkope mama fiets en een zitje achterop. Zet kind er pas in als ik klaar ben. Niks instabiels aan met fietsen.

Ook fiets ik dan nog met volle fietstassen :j

Jeans koop ik wel van te voren. Scheelt hoop geld. Nu voor 20 a 25 euro per broek. Nieuwe collectie 35 a 40 euro. Heb minimaal 10 paar jeans per kind dus dit vind mijn knip wat fijner.

Ook wat truien en vesten maat groter.

Dat vul ik aan met nieuwe collectie

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-18 18:19

Hier gaat een hoop 92 volgend voorjaar ook nog wel passen idd. 98 is echt nog reusachtig voor dr. Heb veel mini rodini 92-98 thirts. Die zullen in het voorjaar nog wel passen denk ik. Vallen nu iets over de billetjes heen.

Ik koop nu niet heel veel meer vooruit. Ook omdat ze langzamer groeit en ik dat lastig in kan schatten. Maar sommige dingen kan je idd altijd wagen, zoals spijkerbroeken en longsleeves. Daar heb je niet snel teveel van.

Moet voor de winter echt nog wel veel hebben. Heb nu maar 3 of 4 longsleeves en 4 truien/sweaters. Voor nu prima, maat voor de winter wat magertjes.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 18:32

Het zal ongetwijfeld ook per model van een fiets schelen wat wel of niet stabiel aanvoelt voor of achter.

Basic dingen kan je altijd wel vooruit kopen vind ik :j
Komt altijd wel een keer van pas.

En kleding die gewoon super fijn / praktisch is dat koop ik zelf èrg ver vooruit, Luukie heeft voor de komende jaren die Cosilana katoen-wol-zijde en wol-zijde kleertjes al liggen :=

Hij draagt nu al bijna een jaar zelden iets anders omdat niks zo comfortabel is als dit, en het zijn basic pastel kleuren die je niet snel zat wordt, juist omdat het niet echt heel uitgesproken is denk ik :)

Zo af en toe doen we er een leuk normaal shirtje overheen. En mocht hij het op een gegeven moment nou echt niet leuk vinden om overdag te dragen, dan zijn het altijd nog perfecte pyjama's dus altijd goed +:)+

Een winterjasje komt ook altijd wel van pas, elk jaar een maatje groter en soms 2 jaar met 1 jasje als je het eerste jaar niet al te klein koopt.

Ik sla ook vaak een maatje over van de super fijne kleren die ik echt heel graag wil behouden zeg maar.
Vaak zit er zo weinig verschil tussen opvolgende maatjes.

Dan kan 86 eigenlijk heel lang mee, en ga je daarna over op 98, voor een regenjasje of vestje bijvoorbeeld :)

xingridx
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 18:55

Hier is vooruit kopen tot nu toe eigenlijk wel goed gegaan...voor komende winter ligt er eea 98/104 klaar. Dat gaat wel goed komen want ze is nu 92 cm en draagt nu 92/98/104 door elkaar. Voor de winter daarop wacht ik nog wel even. 110/116 klinkt enorm namelijk, eerst maar zien hoe hard ze groeit :j

Als ik nu voor de baby schat en kijk hoe Esmee groeide in het eerste jaar, dan heb ik echt helemaal niks aan haar kleding...daar had ik 56/62/68 alleen maar zomerkleding en ging ze in de herfst naar 74 dus dan liggen er stapels truien. Terwijl het nu dan precies omgekeerd is.
Maar goed, weg doen kan altijd nog, eerst maar zien wat eruit komt :+