Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 19:02

Believe schreef:
Ik dacht tot net aan dat je konikpaarden altijd gewoon met een 'korte' o uitsprak.
Maar ik hoor nu in filmpjes mensen kooonikpaarden zeggen, moet je het echt zo uitspreken? >;)

Ik dacht juist koonik, omdat er maar 1 N staat, anders had er wel konnik gestaan denk ik dan hahah

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 19:02

Ik heb ook het vakantiegeld in mijn salaris elke maand. Is maar goed ook, anders was het echt helemaal niks geweest _O-

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 19:03

Captain schreef:
Vealosz schreef:
Waarom ik me zo eenzaam voel..

Goede horrorfilm op zetten met geesten, voel je je heel snel niet meer alleen. :))

Jekkie

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 19:06

Believe schreef:
Ik dacht tot net aan dat je konikpaarden altijd gewoon met een 'korte' o uitsprak.
Maar ik hoor nu in filmpjes mensen kooonikpaarden zeggen, moet je het echt zo uitspreken? >;)

Met een lange oo. Net zoals koning.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 19:21

Captain schreef:
Vealosz schreef:

Goede horrorfilm op zetten met geesten, voel je je heel snel niet meer alleen. :))

1) Botte remedie.

2)...en de vraag ging over de oorzaak.

@Vealosz: :(:)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 20:02

Ik mag mijn telefoonabonnement verlengen. Altijd leuk want dan mag ik dus ook een nieuw toestel uitzoeken. Nu mikte ik al tijdenlang op de Samsung galaxy S8 maar inmiddels is de S9 uit. Schijnbaar is met name de camera een groot verschil. Ik maak wel graag foto's maar het verschil tussen de toestellen is een maandelijks bedrag van €9,-. Wat zouden jullie doen?

Captain

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 20:03

Geen van beide ivm de BKR registratie.. :) Ik mocht ook verlengen en heb een s6 edge maar die doet het nog zo goed dat ik voor een sim only ben gegaan.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 20:09

Captain schreef:
Geen van beide ivm de BKR registratie.. :) Ik mocht ook verlengen en heb een s6 edge maar die doet het nog zo goed dat ik voor een sim only ben gegaan.

Dat maakt mij echt niets uit. Het enige wat voor mij een bezwaar zou kunnen zijn was dat ik geen hypotheek zou kunnen afsluiten maar dit hebben we 2 jaar geleden al gedaan dus dit staat mij niet in de weg.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 20:11

Captain schreef:

Ik ga na mijn huidige abonnement inderdaad ook voor Sim Only. Opzich zit ik goed, ik heb een eigen huis...
Maar als ik straks eens een leuke vent tegenkom en we samen een huis willen kopen, wil ik niet degene zijn die dat in de weg zit.

Ik begreep echter wel dat je na 3 maanden in één keer kan afbetalen, vanwege de registratie die er aan hangt tegenwoordig. Alleen die paar honderd euro heb ik vorig jaar wel beter kunnen besteden. :o Verwacht ik in de toekomst ook...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 20:11

Jolien87 schreef:
Captain schreef:

Dat maakt mij echt niets uit. Het enige wat voor mij een bezwaar zou kunnen zijn was dat ik geen hypotheek zou kunnen afsluiten maar dit hebben we 2 jaar geleden al gedaan dus dit staat mij niet in de weg.

In het geval van een solid we, wat me wel zo lijkt aangezien jullie samen een huis hebben :+ Zou ik die 9 euro per maand er wel voor over hebben. :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 20:15

Absoluut, we zijn zeer solid met een bruiloft op de planning dus het moet wel heel gek lopen, wil ik binnen 2 jaar een hypotheek afsluiten. En mocht dat toch nodig zijn dan is in één keer afbetalen inderdaad ook nog een optie.

Opzich kan ik die €9,- meer best missen maar ik vraag me af of dat het waard is. Van horen zeggen heb ik begrepen dat de camera van de S8 ook prima is maar ik vind de S9 best verleidelijk. En daar kan ik ook wel een poos mee vooruit. Ik denk dat ik nog even wacht tot hij echt uit is en er reviews van gebruikers online staan.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 20:21

Huh, wat heeft een telefoon abbo nou met een huis kopen te maken :')

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 20:23

Laatst bijgewerkt door Veulen84 op 06-03-18 20:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 20:24

Jolien87 schreef:
Absoluut, we zijn zeer solid met een bruiloft op de planning dus het moet wel heel gek lopen, wil ik binnen 2 jaar een hypotheek afsluiten. En mocht dat toch nodig zijn dan is in één keer afbetalen inderdaad ook nog een optie.

Opzich kan ik die €9,- meer best missen maar ik vraag me af of dat het waard is. Van horen zeggen heb ik begrepen dat de camera van de S8 ook prima is maar ik vind de S9 best verleidelijk. En daar kan ik ook wel een poos mee vooruit. Ik denk dat ik nog even wacht tot hij echt uit is en er reviews van gebruikers online staan.

Had het er laatst met iemand over, die wilde de S8 eigenlijk niet omdat die massaal teruggeroepen werd...

Ik kan je zeggen dat in het geval van in één keer afbetalen, je het erg pijnlijk geld uitgeven gaat vinden :P
Wat je minder kan lenen weegt niet op tegen wat je maandelijks kwijt bent.
Voorde amper 45 euro die ik maandelijks betaal voor mijn studielening, kan ik ruim 16.000 euro minder lenen :+ Terwijl mijn hypotheekrenteaftrek per maand hoger is dan het maandbedrag van die lening :oo

Maar goed, dit is niet van toepassing op jou gelukkig :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 20:25

Piekosjj schreef:

Nieuwe regels, per 1 mei vorig jaar geloof ik?

Questquedit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 20:25

Piekosjj schreef:

Bij veel telefoonabonnementen (waarbij je per maand een x bedrag voor de telefoon betaald), krijg je een BKR registratie. Dit kan je belemmeren wanneer je een hypotheek wil voor een huis.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 20:26

Piekosjj schreef:

Tegenwoordig als je een telefoonabonnement incl. telefoon neemt (dus geen sim only) dan krijg je een BKR-registratie omdat het wordt gezien als lening. Hierdoor kun je geen (of minder makkelijk) hypotheek afsluiten. Wat voor de gemiddelde burger wel nodig is als je een huis wilt kopen.

Veulen, die BKR registratie houdt me ook echt niet tegen. Toen ik er voor het eerst over hoorde schrok ik er wel van maar toen ik begreep wat de gevolgen ervan zijn is dat niet iets waar ik wakker van hoef te liggen.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 20:28

Het was heel sneu voor mij. Ik moest een nieuwe telefoon, maar was net daarvoor ontslagen. Dus ik had geen inkomen, dus ik kon geen abonnement afsluiten, tenzij ik het toestel direct betaalde. Dus toen heb ik dat maar gedaan. Een rib uit mijn lijf, maar nu wel lekkere lage maandlasten.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 20:29

Vealosz schreef:

Geen zinnig antwoord op :(:)

Maar als het je zou helpen om je zinnen wat te verzetten via PB, ben je van harte welkom!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 20:29

eilleen333 schreef:
Het was heel sneu voor mij. Ik moest een nieuwe telefoon, maar was net daarvoor ontslagen. Dus ik had geen inkomen, dus ik kon geen abonnement afsluiten, tenzij ik het toestel direct betaalde. Dus toen heb ik dat maar gedaan. Een rib uit mijn lijf, maar nu wel lekkere lage maandlasten.

Dat is wel zuur. :(:)

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 20:36

Jeetje wat een rare regeling zeg.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 20:43

Piekosjj schreef:
Jeetje wat een rare regeling zeg.

Toch heel erg simpel? Een bank wil gewoon zoveel mogelijk zekerheid dat je je hypotheek ook daadwerkelijk kan betalen. De basis waarop een hypotheek wordt berekend is pas raar...

Als het hoofd van een gezin met 4 kinderen (alleen hoofd heeft een inkomen) 6000 euro per maand verdient. Kan deze precies dezelfde hypotheek krijgen als wanneer ik als alleenstaande datzelfde bedrag per maand verdien.
En dan heb je nog niet meegenomen dat die 4 kinderen mogelijk ook allemaal nog een hobby/sport hebben, misschien wel met de bus naar school moeten, en vader en moeder ook nog beide een pakje per dag roken...

Waar ik bijvoorbeeld niet eens een eigen paard heb en niet rook...

Toch geen wonder dan een bank dan meer zekerheid wil op basis van uitgaven die ze wel geregistreerd krijgen?

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 20:46

Ja dat snap ik wel, maar dat zoiets simpels als een telefoon abbo het zo lastig kan maken om een huis te kunnen kopen. Het klinkt nl zo onschuldig.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 20:54

Piekosjj schreef:
Ja dat snap ik wel, maar dat zoiets simpels als een telefoon abbo het zo lastig kan maken om een huis te kunnen kopen. Het klinkt nl zo onschuldig.

Klopt en op een abonnement van bijvoorbeeld 2 jaar is het totaalbedrag niet heel groot. Maar als je al die vier kinderen een abonnement van 50 euro geeft, dan kost het je al 200 euro per maand.
Heel globaal gerekend kan je met een maandsalaris van 6000 euro een hypotheek van ongeveer 350.000 euro krijgen (als ik me niet heb verrekend). Je rente en aflossing is dan ongeveer 825 euro per maand... Dan heb je nog geen gas water licht, geen verzekeringen etc. Maar is al wel een zesde van je brutosalaris (wat je trouwens netto ontvangt en niet bruto). En dan zijn die 4 telefoonabonnementen van je kids nog niet betaald. ;)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 21:16

Jolien87 schreef:
eilleen333 schreef:

Dat is wel zuur. :(:)

Ik had wel spaargeld gelukkig. Maar zat precies tussen twee baantjes in met een kapotte telefoon en een af gelopen abonnement. Dan is het wel heel onhandig. Maar achteraf ben ik blij.