Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 13:48

IsaCalixa schreef:
Hey, wat zouden jullie doen? Ik heb via marktplaats een boek gekocht, ik heb het bedrag al aan de verkoper overgemaakt. Ik vroeg of diegene het me wilde laten weten zodra het op de post is. Het is nu 3 dagen geleden dat ik het heb overgemaakt en ik heb nog steeds niets gehoord. Nog even afwachten? Ik heb er al wel een berichtje achteraan gestuurd maar nog geen reactie..

Wel groene vinkjes?
Kan ook zijb dat het wel verstuurd is zonder iets te laten weten, gebeurt laatste tijd ook vaak helaas..

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 17:24

Tyrcanol schreef:
Ja vind het ook maar raar dat je dat niet doet :')

Bridget jeetje wat een eikel!
Mensen worden steeds erger. Sta echt vaak met open mond mn berichten te lezen.

Na een hele hoop gezeik met een aantal mensen had ik vandaag een super ervaring!
Had een blousje verkocht. Zelf niet goed opgelet met de verzendkosten. Dus de koper had te weinig verzendkosten betaald.
Aangeven dat het zo goed is omdat het mijn fout was.

Maar ze hield stug vol en heeft het resterende bedrag over gemaakt.
Wat een topper +:)+

Zo heb ik iemand gehad die erop stond dat ik 40 cent terug betaalde. Wat marktplaats rekent voor betaling. Tja... Heb het uiteindelijk wel gedaan. Maar waar je je druk om kan maken zeg

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 17:49

Oh nessa dat heb ik ook gehad.
Koper wilde in eerste instantie via iDEAL betalen.
Maar zag toen de 40 cent en wilde ze het gewoon overmaken.
Prima mij best. Echter had ze een euro te weinig over gemaakt. En omdat het al stroef ging heb ik er wat van gezegd. Toen werd ze boos en stuurde ze een screenshot. Hier heb je je euro.

Eh wie deed er in eerste instantie moeilijk over 40 cent? :o

Wat een mensen he tegenwoordig.

SecretLIN

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 18:18

haha ja die 40ct blijkt nogal een dingetje te zijn..

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 20:48

Hier ook een rare. Mijn moeder zit net een beetje op marktplaats, leuk dingetjes verkopen.
Had ze nu een die op een item maar bleef onderhandelen over lagere prijs tot mn moeder op een gegeven moment maar akkoord is gegaan. Netjes afgehandeld meteen opgestuurd. Komt dat mens nu terug dat ze is opgelicht want het item was niet zoals ze zich had voorgesteld en volgens haar ook beschadigd. Het is hier uiteraard in goede staat op de bus gegaan en er stonden duidelijke foto's op marktplaats.
Nou die foto's waren volgens haar zeker bewerkt... Ja hoor mijn moeder weet nog maar net hoe ze überhaupt een foto maakt met haar telefoon en hoe ze het dan op mp krijgt en die zal het bewerkt hebben zeker :')
Wat een zielig figuur en om een paar euro.. pff

Heb voor mijn moeder maar even geantwoord dat we geen winkel zijn en dus geen garanties geven. Verzenden is op eigen risico zoals aangegeven. Dan had ze maar moeten komen halen. Daaahaag.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 22:53

Dit had ik laatst ook ja.

"Doe maar via ideal want 40 ceny extra vibd ik veel." :')

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 22:54

heb iemand die mn boeken wil kopen voor 62 euro maar pas in de mei vakantie kan ophalen.. ze wil. nu ook wel vast overmaken maar is dat niet raar

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 22:57

Ja Faline, die zitten er altijd tussen.

Secret gewoon doen, ik heb mijn zadel verkocht, en diegene kan m ook pas in mei ophalen en heeft ook al een aanbetaling gedaan zodat ik hem vast houdt. Anders had ik m ook niet vast gehouden..

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 16:14

silvericathy schreef:
Ook leuk... Mensen die op maandag veel interesse tonen, je komt de prijs overeen.. en dan opeens aankomen met of het dan goed is als ze het vrijdag betalen...

Vandaag zijn de toeslagen weer binnen gekomen :o
Zat ook te wachten op betalingen en ineens gister berichten; ja ik ga het weekend betalen, en vanochtend van een ander ja, het is betaald, hier is je bewijs.
Vroeg wanneer het gedaan was, krijg ik als antwoord vanochtend...
Zucht...
Moet volgende week heel veel werken en heb dan super weinig tijd om alles in te pakken en weg te brengen, gelukkig willen mn ouders mijn pakketten vaak wel weg brengen maar moet het wel zelf inpakken.
Maar dan moeten die mensen ook maar wat geduld hebben, hadden ze ook met het overmaken :Y)

SecretLIN schreef:
heb iemand die mn boeken wil kopen voor 62 euro maar pas in de mei vakantie kan ophalen.. ze wil. nu ook wel vast overmaken maar is dat niet raar

Als ze nu al willen betalen en het ligt niet in de weg, gewoon lekker doen!

Tyrcanol schreef:
Oh nessa dat heb ik ook gehad.
Koper wilde in eerste instantie via iDEAL betalen.
Maar zag toen de 40 cent en wilde ze het gewoon overmaken.
Prima mij best. Echter had ze een euro te weinig over gemaakt. En omdat het al stroef ging heb ik er wat van gezegd. Toen werd ze boos en stuurde ze een screenshot. Hier heb je je euro.

Eh wie deed er in eerste instantie moeilijk over 40 cent? :o

Wat een mensen he tegenwoordig.

Zo vaak mensen die een euro te weinig overmaken nadat je 3 keer het bedrag gecommuniceerd hebt.
Deze stuur ik altijd heel vriendelijk een bericht dat het niet volledig betaald is, en ik pas verzend zodra alles volledig betaald is.
Vaak heb je het geld er dan snel bij staan :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 10:15

Guttegut, mensen die bij hun advertentie alleen de doos fotograferen en niet t product.
En dan reageren met “ op de doos staat het product zo mooi afgebeeld dat lukt me zelf niet als ik het fotografeer”.
Ja, heel betrouwbaar....

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 12:10

Dan maak je toch product-uit-doos fotos en zet je OOK een doosfoto erbij. "Op de doos zie je het product beter maar zo ziet ie er ongeveer uit uit de doos..." Lastig.. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 12:27

Ja echt he.... ik ga echt niks kopen van een doos- foto haha

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 13:04

Ik heb een sneeuwpak in doos er op staan. Nog verzegeld. Die ga ik ook niet openmaken voor een foto dus..

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 13:13

Ja heb ik ook eens met een nog nieuwe deken gehad. Was nog nooit uit de verpakking geweest. Heb gewoon de tas waar ie in zat van meerdere kanten op de foto gezet incl plaatje van de deken op de voorkant. Heb dat toen ook in de advertentie gezet en uiteindelijk goed verkocht. Zelfs van koper nog een bedankje dat de deken idd gloednieuw was en hij paste dr paard super.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 16:55

Maar dat vindt ik wel een verschil. Een sneeuwpak of deken die echt nog in een gloednieuwe verpakking zit, dus verzegeld dan vertrouw ik het wel.
Maar iets wat in de doos zit, wel open is geweest dan is het een kleine moeite om dat ding uit de verpakking te halen en een foto te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 17:41

Zo zag ik pasgeleden een advertentie op marktplaats, een compleet gehavende doos, maar hij was "gloednieuw". Maar inderdaad ook alleen de foto van de doos. Goede verkoopfoto :')

Ik heb twee ledikantjes te koop staan (één thuis gebruikt, de ander bij opa en oma gebruikt). Allebei voor 20eu per stuk. Niet de hoofdprijs zou je denken.

Knakkerina die eerst 10 euro biedt. Ik aangegeven; 20 euro is al een prima prijs dus om daar nou nog de helft onder te gaan zitten... Dikke doei..
Vervolgens biedt ze 15 euro, met daaronder 'groet, *andere naam* '
maar wel onder d'r eigen account, dus lekker snugger. Weer aangegeven; nog 5 euro erbij en je bent er.

Vervolgens biedt ze op m'n andere ledikant 10 euro. Om het daarna weer snel terug te trekken :') Krijg lekker het heen en weer..

HxSunlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 07:44

Iemand ervaring met geld op post sturen?

Iemand wil nu bijna 50,- met de post naar mij toe sturen... Natuurlijk zeg ik dat het eigen risico is.. maar vind het ook een beetje vreemd en vind bijna eng om men adres te sturen.

Of is dit heel normaal?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 07:48

Niet doen, straks komt het niet aan. En dan?
Iedereen heeft tegenwoordig wel internetbankieren..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 07:50

Geld opsturen echt niet laten doen! Dat komt volgens mij nooit aan.
Vind het ook een beetje vreemd klinken. Waarom niet gewoon via rekening?

En over gebruikte dingen opsturen: Zo kocht een vriendin laatst een spijkerbroek die alleen even gepast zou zijn (maar te kleine maat). Daar zaten gewoon menstruatievlekken in het kruis :r Was echt heel duidelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 07:54

Oh gatver Cayenne :r

HxSunlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 08:14

Gatver dat is ontzettend goor cayenne..

De persoon zegt dat die vaker geld opstuurd, maar duidelijke gezegd dat ik het niet doe en dat diegene alleen kan overmaken.

Dan kom ik zeker in de problemen straks als het niet aankomt. Heb ik ook geen zin aan.

Bedankt voor jullie advies :)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 09:18

Tja, of witwassen. Of vals geld.. zou het idd niet doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 09:57

Of een jong kind dat niet met iDeal kan betalen. Daarbuiten heb ik er nog nooit van gehoord dat iemand geld wilde opsturen. Vind het ook een vreemd verhaal. :=

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 11:06

xJitskee schreef:
Of een jong kind dat niet met iDeal kan betalen. Daarbuiten heb ik er nog nooit van gehoord dat iemand geld wilde opsturen. Vind het ook een vreemd verhaal. :=

Dan doet ie dat via zijn ouders. Ga zelf net in zee met een jong kind..

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 11:45

Of iemand in de schuldsanering die geen beschik heeft over zn rekening?