Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
XRosalieee schreef:Waarom dr nog beestjes op mn munt zitten![]()
Net lekker thee zie je opeens wat drijven, nee dankje
_Karlijn schreef:XRosalieee schreef:Waarom dr nog beestjes op mn munt zitten![]()
Net lekker thee zie je opeens wat drijven, nee dankje
Beestjes in je muntthee bedoel je? Had ik ook, luizen denk ik, toen ik een muntthee bestelde bij de bibliotheek.. Niet echt een smakelijk idee, maar het had blijkbaar weinig indruk gemaakt want de week erna bestelde ik daar weer hetzelfde: again thee met luizenKan eigenlijk niet vind ik, maar ja, dood ga je er ook niet aan..
eilleen333 schreef:Ik heb er nog eentje:
Urine is in principe steriel.
Stel, ik loop ergens een wond op, en er zit vuil in en er is geen water of hulp oid in de buurt. Zou het dan een idee zijn om de wond te spoelen met urine? Of zouden andere stoffen in de urine de kans op infectie toch vergroten?
oomens schreef:eilleen333 schreef:Ik heb er nog eentje:
Stel, ik loop ergens een wond op, en er zit vuil in en er is geen water of hulp oid in de buurt. Zou het dan een idee zijn om de wond te spoelen met urine? Of zouden andere stoffen in de urine de kans op infectie toch vergroten?
Urine is in principe steriel, op het moment dat het wordt gevormd. Wie wel eens een blaasontsteking heeft gehad, weet dat dat helaas niet betekent dat urine altijd steriel is.
oomens schreef:eilleen333 schreef:Ik heb er nog eentje:
Urine is in principe steriel, op het moment dat het wordt gevormd. Wie wel eens een blaasontsteking heeft gehad, weet dat dat helaas niet betekent dat urine altijd steriel is.
Sammie schreef:Dat ligt aan de situatie.. Er zijn ook gevallen bekend van mensen die jaren aan een 'stekker' liggen. Je mag dat als persoon of als familielid zélf aangeven (in bepaalde ziekenhuizen). Dit is dus iets dat de naasten of de persoon (indien nog bekwaam) zelf aan mag geven. En ik denk dat de tendens tegenwoordig toch vaker is van 'dit is geen menswaardigbestaan' of 'er is geen positief vooruitzicht meer' dan 'het is Godswil' of 'dit is het lot' of 'vul maarin waarom we x laten leven op deze manier'.
Er is tegenwoordig ook veel minder stigma op 'we hebben hem/haar laten gaan' of hij/zij heeft zelf aangegeven dit niet meer te willen.
Veulen84 schreef:Dat is onzin. Want je hebt recht op behandeling en leven, tenzij jij dat weigert. Artsen mogen echt niet zomaar de stekker er uit trekken of een behandeling weigeren/stoppen.