Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 18:58

En dát vind ik nou ook Cowboy55.En dat is dus niet zo,iemand die niet achteruit gaat,die heel slecht gaat,ja dan weet je meestal wel genoeg.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 18:58

Wat ik mij afvraag; hoe werken die 'black'foto's nou? Dat je alleen het paard ziet en de achtergrond zwart is. Zet je dan het paard in een stalopening o.i.d. en zorg je dan dat de achtergrond onderbelicht wordt?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 19:01

Ik denk ook dat het er aan ligt hoe lang de persoon zonder zuurstof is geweest.
Hoeveel tijd zat er tussen hartaanval en reanimeren.
Hoe lang duurde het voordat het hart zelf weer wilde werken?

Hoe langer dat allemaal heeft geduurd hoe groter de kans op ernstige schade.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 19:17

LauraMc schreef:
Wat ik mij afvraag; hoe werken die 'black'foto's nou? Dat je alleen het paard ziet en de achtergrond zwart is. Zet je dan het paard in een stalopening o.i.d. en zorg je dan dat de achtergrond onderbelicht wordt?

Ja, en daarna op de computer nabewerken voor het mooiste resultaat :)

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 21:50

XRosalieee schreef:
Waarom dr nog beestjes op mn munt zitten -O-
Net lekker thee zie je opeens wat drijven, nee dankje :(

Beestjes in je muntthee bedoel je? Had ik ook, luizen denk ik, toen ik een muntthee bestelde bij de bibliotheek.. Niet echt een smakelijk idee, maar het had blijkbaar weinig indruk gemaakt want de week erna bestelde ik daar weer hetzelfde: again thee met luizen :') Kan eigenlijk niet vind ik, maar ja, dood ga je er ook niet aan..

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 21:53

_Karlijn schreef:
XRosalieee schreef:
Waarom dr nog beestjes op mn munt zitten -O-
Net lekker thee zie je opeens wat drijven, nee dankje :(

Beestjes in je muntthee bedoel je? Had ik ook, luizen denk ik, toen ik een muntthee bestelde bij de bibliotheek.. Niet echt een smakelijk idee, maar het had blijkbaar weinig indruk gemaakt want de week erna bestelde ik daar weer hetzelfde: again thee met luizen :') Kan eigenlijk niet vind ik, maar ja, dood ga je er ook niet aan..

Bladluis is voedzaam.....vraag maar aan lieveheersbeestjes :j

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 23:04

Cowboy55 schreef:

Wel eens een lieveheersbeestje geproefd? Daar zou ik wanneer het over smaak gaat echt nóóit zomaar iets van aannemen.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 23:08

Cowboy55 schreef:

Tuin aarde ook :+
Maar als je muntthee besteld, heb ik hem het liefst ook zonder beestjes. Kan je die er niet af spoelen?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 23:51

oomens schreef:
Cowboy55 schreef:

Wel eens een lieveheersbeestje geproefd? Daar zou ik wanneer het over smaak gaat echt nóóit zomaar iets van aannemen.

Of geroken als je ze per ongeluk plet?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 00:37

Ik heb er nog eentje:

Urine is in principe steriel.
Stel, ik loop ergens een wond op, en er zit vuil in en er is geen water of hulp oid in de buurt. Zou het dan een idee zijn om de wond te spoelen met urine? Of zouden andere stoffen in de urine de kans op infectie toch vergroten?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 08:45

eilleen333 schreef:
Ik heb er nog eentje:

Stel, ik loop ergens een wond op, en er zit vuil in en er is geen water of hulp oid in de buurt. Zou het dan een idee zijn om de wond te spoelen met urine? Of zouden andere stoffen in de urine de kans op infectie toch vergroten?

Urine is in principe steriel, op het moment dat het wordt gevormd. Wie wel eens een blaasontsteking heeft gehad, weet dat dat helaas niet betekent dat urine altijd steriel is.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 10:39

oomens schreef:
eilleen333 schreef:
Ik heb er nog eentje:

Urine is in principe steriel, op het moment dat het wordt gevormd. Wie wel eens een blaasontsteking heeft gehad, weet dat dat helaas niet betekent dat urine altijd steriel is.

Maar urine word/werd wel vaak gebruikt om een wond te spoelen als er niks beters was. Mocht het nodig zijn zou ik het ook doen, maar ik gok dat ik niet snel in die situatie kom :)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 10:53

oomens schreef:
eilleen333 schreef:
Ik heb er nog eentje:

Nee, maar blaasontsteking komt door bacteriën die vanaf buiten omhoog klimmen. Dus zonder blaasontsteking is je mid-stream urine in principe bacterie vrij.

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 11:13

In de blaas is urine steriel, maar zodra het langs de plasbuis komt, niet meer

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 13:50

Conclusie: gewoon niet op iemand anders' wond plassen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 16:08

Steeph schreef:

Verdorie, moet ik een nieuwe hobby gaan zoeken. :\

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 16:15

Captain schreef:
Steeph schreef:

Verdorie, moet ik een nieuwe hobby gaan zoeken. :\

_O- :')

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 16:29

Steeph schreef:

Nouja, daar heb jij niet zo veel last van, de ander daarentegen...

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 17:30

Sammie schreef:
Dat ligt aan de situatie.. Er zijn ook gevallen bekend van mensen die jaren aan een 'stekker' liggen. Je mag dat als persoon of als familielid zélf aangeven (in bepaalde ziekenhuizen). Dit is dus iets dat de naasten of de persoon (indien nog bekwaam) zelf aan mag geven. En ik denk dat de tendens tegenwoordig toch vaker is van 'dit is geen menswaardigbestaan' of 'er is geen positief vooruitzicht meer' dan 'het is Godswil' of 'dit is het lot' of 'vul maarin waarom we x laten leven op deze manier'.

Er is tegenwoordig ook veel minder stigma op 'we hebben hem/haar laten gaan' of hij/zij heeft zelf aangegeven dit niet meer te willen.

Dit is niet helemaal waar. In een ziekenhuis wordt je behandeld. De artsen beslissen of behandeling nog zinvol is, zo niet trekken zij de stekker er uit (in geval van coma bijv) of wordt je ontslagen (maar dan lig je dus niet aan de beademing). Daar heb jij als familie (ook ouders) niets over te zeggen.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 17:33

Dat is onzin. Want je hebt recht op behandeling en leven, tenzij jij dat weigert. Artsen mogen echt niet zomaar de stekker er uit trekken of een behandeling weigeren/stoppen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 19:04

Nee, idd..

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 23:50

Veulen84 schreef:
Dat is onzin. Want je hebt recht op behandeling en leven, tenzij jij dat weigert. Artsen mogen echt niet zomaar de stekker er uit trekken of een behandeling weigeren/stoppen.

Mijn neefje is toen hij acht maanden was in coma geraakt. Na twee dagen in het ziekenhuis besloten de artsen dat behandeling niet mogelijk/zinvol meer was en dus werd hij van de beademing gehaald. Mijn zus had hier niets over te zeggen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 23:59

Welk ziekenhuis was dit dan? Dit is echt niet standaard, misschien de vader die z'n akkoord heeft gegeven? maar dan nog hoort er wel consensus te zijn tussen ouderparen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 01:05

Voor zover ik er iets over kan vinden mogen artsen wel de keuze maken om 'de stekker eruit te trekken'. Familie kan soms erg emotioneel zijn en het is niet alleen te belastend op ons systeem maar ook nog eens mentaal te belastend voor de nabestaanden als iemand jarenlang hersendood in een ziekenhuisbed ligt. Diegene heeft immers nog wel dagelijkse zorg nodig, en dat is nou juist waar we al een beetje tekort komen in Nederland.

Wat ik kan vinden beschrijft vooral dat er zo veel mogelijk een keuze gemaakt wordt met de familie, maar dat artsen wel de behandeling stop kunnen zetten op het moment dat een patiënt echt hersendood blijkt. Nabestaanden kunnen er dan zelf voor kiezen om een patiënt over te laten brengen naar een specifieke kliniek die hem/haar tegen een (schrikbarend hoog) bedrag aan beademingsapparatuur laat liggen.
Dit is wel alleen als de patiënt echt 100% hersendood is, bij enige vorm van hersenactiviteit zou dit nooit gebeuren.

Benoite

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 01:40

Miss helemaal niet (meer) van toegevoegde waarde maar ik moet de horeca zaak nog tegenkomen die de munt wast oid. Over het algemeen vallen de beestjes wel mee en anders vraag ik een nieuwe, doen ze nooit moeilijk over want het gebeurt vaak!