tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

miereneter

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 19:51

Voor jou ook een knuffel, Zertab. Het is gewoon k*t.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 20:51

miereneter schreef:
De slechte ochtenden herken ik maar al te goed, Ghostattack. Kan ze niet beter voor je maken, hoop dat het snel wat opklaart voor je. Heb je mensen met wie je kunt praten? Vrienden of een therapeut? En bij mij hielp medicatie om de allerscherpste rand ervan af te halen (de breuk wakkerde bij mij oude angsten aan); als het echt niet gaat is het geen zonde om dat te overwegen.

Knuffel en houd vol, het wordt beter Y;( .

Ik heb medicatie inderdaad.. En hulp via de huisarts wordt ook ingezet. Bij mij precies hetzelfde, breuk is de druppel geweest en alles komt nu naar boven. Helaas word ik door mijn manager nog niet helemaal serieus genomen..

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 23:35

Citaat:
Ik heb medicatie inderdaad.. En hulp via de huisarts wordt ook ingezet. Bij mij precies hetzelfde, breuk is de druppel geweest en alles komt nu naar boven. Helaas word ik door mijn manager nog niet helemaal serieus genomen..

Sommige managers hebben echt de empathie van een garnaal. Fijn dat de hulp wordt ingezet!

lianne484

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 12:42

Het is alweer bijna 3 maanden over en ik vraag mezelf werkelijk nog elke dag de vraag, waarom? De verdrietigste periode heb ik wel gehad en begin ik er met een andere blik naar toe te kijken. Maar zit nog steeds onbegrip. We zijn stapelgek op elkaar (zelfs nu nog), aantrekkingskracht is er heel erg en houden van elkaar. Natuurlijk is er meer nodig dan dat, maar we waren erg gelukkig met samen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 06:22

Hier voel ik mij eigenlijk heel goed.

Het is nu 2 maanden geleden dat hij uit huis is, maar onze relatie was als ik zo terug kijk eigenlijk al veel langer voorbij. We waren de laatste 2 jaar (sinds mijn zwangerschap) al niet meer gelukkig, en na de geboorte van Daniël sliepen we sowieso apart. Achteraf gezien was het beter geweest om die knoop door te hakken in 2018 toen ik zwanger bleek te zijn en uit elkaar te gaan. Dan was hij niet in een burn-out en depressie gekomen & had ik mijzelf niet zo lang weggecijferd.

Gesprekken met mijn psycholoog hebben mij ook doen inzien dat het verdriet dat ik voelde na onze breuk niet zozeer om hem was, maar om wat ik zelf allemaal had opgegeven voor een relatie die toch nooit zou gaan werken. En dat ik daar boos over was en er te lang in mee was gegaan. Vooral omdat ik al zo lang bezig zelf was met het willen verbreken van de relatie, maar dat niet deed omdat ik zwanger was/we een kind hadden/hij ziek was. sinds begin maart praatte ik al met haar over dat ik dat wilde, maar het gevoel had dat dat niet kon omdat hij ziek was.

Vaag verhaal maar het klopt met hoe ik me voel, geestelijk ben ik er al zo lang mee bezig dat ik eigenlijk nu wel al weer even kan zeggen dat ik mij alweer even gelukkig voel.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 13:34

Ik herken je verhaal heel erg, ik ben ook al veel te lang aan het vechten om het te laten slagen terwijl ik al lang weet dat het echt niet werkt....t voelt toch soort als falen ofzo, ook tegenover mijn dochter. Heb mijzelf echt te veel verloren om mezelf uit te leggen om begrip en liefde te krijgen, gewoon dom maar ja hoofd en hart liggen niet vaak op een lijn bij mij...

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 19:50

Lastig is dat he, dat hoofd en hart vaak wat anders zeggen. Maar als je na verloop van tijd terug kijkt, kijk je er toch weer anders tegenaan en zie je het ineens..

Hier gaat het ook langzaam: 2 weken geleden was er zicht op een kamer voor hem, hij heeft alles ingeleverd en de toezegging dat ie hem krijgt, maar nu is het wachten op de sleuteloverdracht. Pas dan kan ik hier dingen gaan regelen..

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 22:15

Even een schopje.

Moet mij hier ook helaas melden. Sinds afgelopen week ben ik weer single. Twijfel sloeg toe. Toen het uitgesproken werd vanuit hem was het ook meteen klaar. Geen nieuwe kans, niet proberen. Ik loop 24/7 met de waarom? vraag. Niet waarom het stuk is, maar waarom geen nieuwe kans. Ik wilde samen oud worden, het was zo mooi en zo leuk samen. Ik heb mezelf 1 dag gegeven om uit te huilen. Dezelfde dag als waarop het over was. Ik werk aan mezelf en de punten die genoemd zijn. Is het niet voor de ietwat hoop die ik nog heb dan is het wel voor de volgende. Man man man, wat kan je iemand missen zeg ;(

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 00:23

:knuffel:
Wat ongelooflijk rot is dat, he. Zo'n gevoel van dat een klap in je gezicht nog prettiger zou zijn dan dat. Hadden jullie al lang een relatie?
De punten die hij noemde, kan je je daar ook in vinden? Laat je niet teveel leiden door de defecten die iemand in je ziet, dat hoeft namelijk zeker niet altijd de waarheid te zijn!

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 12:06

Buffelduke schreef:
Even een schopje.

Moet mij hier ook helaas melden. Sinds afgelopen week ben ik weer single. Twijfel sloeg toe. Toen het uitgesproken werd vanuit hem was het ook meteen klaar. Geen nieuwe kans, niet proberen. Ik loop 24/7 met de waarom? vraag. Niet waarom het stuk is, maar waarom geen nieuwe kans. Ik wilde samen oud worden, het was zo mooi en zo leuk samen. Ik heb mezelf 1 dag gegeven om uit te huilen. Dezelfde dag als waarop het over was. Ik werk aan mezelf en de punten die genoemd zijn. Is het niet voor de ietwat hoop die ik nog heb dan is het wel voor de volgende. Man man man, wat kan je iemand missen zeg ;(

Heftig hoor, ik voel met je mee. Maar waarom mag je maar 1 dag huilen? Gun jezelf de tijd om verdrietig te zijn. Je hoeft er niet jaren in te blijven hangen, maar je hoeft het ook niet met geweld weg te stoppen.

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 22:16

Lynnepinny schreef:
Wat ongelooflijk rot is dat, he. Zo'n gevoel van dat een klap in je gezicht nog prettiger zou zijn dan dat. Hadden jullie al lang een relatie?
De punten die hij noemde, kan je je daar ook in vinden? Laat je niet teveel leiden door de defecten die iemand in je ziet, dat hoeft namelijk zeker niet altijd de waarheid te zijn!

Nou inderdaad fysieke pijn is zoveel fijner. Een half jaar denk ik, maar kennen elkaar al ons hele leven. Ja kan me er in vinden maar waar twee zijn hebben twee schuld is mijn mening. En ik ken mijn problemen, ik had ze zelf ook al door. Alleen zo jammer dat er geen kans is om voor ons beide iets beters ervan te maken.

@miereneter, tja ik weet het niet. Ben denk ik wat hard voor mezelf. En ik ben er ook nog echt wel door van slag soms. Maar toch helpt het voor mij om maar 1 dag echt verdrietig te zijn. Vandaag heb ik bijvoorbeeld een prima dag gehad en meer blij en vrolijk gevoeld dan verdrietig. Misschien heb ik toch wel het idee dat ik hier veel sneller overheen ga zijn dan ik dacht

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 04:49

Ik zou willen dat t niet hoefde, maar met oud&nieuw een schopje.
hij heeft helaas zonet een punt achter de relatie gezet en ik had ècht niet verwacht dat het zoveel pijn zou doen als dat het nu doet...

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 06:52

ODonoghue schreef:
Ik zou willen dat t niet hoefde, maar met oud&nieuw een schopje.
hij heeft helaas zonet een punt achter de relatie gezet en ik had ècht niet verwacht dat het zoveel pijn zou doen als dat het nu doet...

Och lieverd, dikke knuffel. Wat een kloterij. Ja, het doet verschrikkelijk pijn. En nu is dat ook even het enige, als het nog zo kakelvers is. Ik zou ook willen, voor jou, dat het niet hoefde. Maar het leven is niet altijd te sturen.

Zag je het aankomen, ging het al een tijd niet goed? Of donderslag bij heldere hemel?

Je hebt er nu nog geen drol aan, maar ik hoop dat je over een jaar net als ik kunt terugkijken en je verbazen over hoe goed je je voelt. Mijn lief maakte het op 1 januari 2020 uit.

Voor nu: huilen, schreeuwen, je vrienden bellen, chocolade eten, roken, zuipen: wat je ook maar helpt om de scherpste pijn te verzachten. De rest komt later wel.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 10:17

Oh wauw, een break up is nooit leuk, maar komt op zich ook niet onverwacht (toch niet voor diegene die de keuze maakt), om dit dan op een dergelijke timing te doen is gewoon wel een hele laffe move ...

Maar, tegelijkertijd bewijst het dit ook wel dat je heel waarschijnlijk beter af bent zonder, ook al voelt dit nu zo niet ...

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 12:08

Duhelo schreef:
Oh wauw, een break up is nooit leuk, maar komt op zich ook niet onverwacht (toch niet voor diegene die de keuze maakt), om dit dan op een dergelijke timing te doen is gewoon wel een hele laffe move ...

Maar, tegelijkertijd bewijst het dit ook wel dat je heel waarschijnlijk beter af bent zonder, ook al voelt dit nu zo niet ...

Sluit ik me bij aan. Super laf om het dan net op deze dag te doen...

Sterkte :knuffel:

N4N4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 12:09

Wat een naar begin van het nieuwe jaar , heel veel sterkte

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 12:11

N4N4 schreef:
Wat een naar begin van het nieuwe jaar , heel veel sterkte

Denk in positiviteit; nieuw jaar, nieuw begin :)

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 12:42

Iedereen super bedankt <3 De lieve woorden doen me goed

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 18:06

Is er iemand waar ik in PB mee kan praten en die een beetje een objectieve view op de hele situatie zou kunnen leggen? :x

Rose94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 18:20

ODonoghue schreef:
Is er iemand waar ik in PB mee kan praten en die een beetje een objectieve view op de hele situatie zou kunnen leggen? :x

Je mag mij een pb doen, als je wilt.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 18:26

Wat ontzettend rot en wat een timing. Heel veel sterkte.

Je mag mij ook altijd pb sturen.

N4N4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 19:36

Ook hier staat de PB open hoor

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 22:25

Ja hoor, hier ook. Mijn ex heeft het vorig jaar ook twee dagen voor oud & nieuw uitgemaakt, dus snap op een manier wel hoe naar dat is :\

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 00:30

ODonoghue schreef:

Mag altijd :)

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 10:35

Mag ik mij hier melden en om advies per pb vragen ?

Ben er achter gekomen dat ik in mijn prille relatie voorgelogen ben en flink ook . Ben sinds gister ook alleen thuis en ben vannacht zo verdrietig geweest .