Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Alwiene

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 23:28

Jeeej goede ervaringen bestaan dus ook nog.

Had hier met een Bokker even een baalmomentje dat ik niks meer hoorde, maar nadat ik gezegd had om die reden het artikel terug in de verkoop te gooien kreeg ik vlot een pb met excuses én daarna een fijne vlotte afhandeling. Het kan dus gelukkig nog wel.

Mailtjes van Marktplaats zijn soms gewoon echt niet te begrijpen hoor. Heb een artikel op MP staan. Prijs er duidelijk bij. Verschillende verzendmethodes er duidelijk bij inclusief de kosten. Krijg ik mail: Wat wil je voor dat artikel hebben inclusief verzendkosten? .....zucht.....

Had ook nog mail van iemand die langs wil komen, maar daar ga ik even niet op in. Had bij de pb wissel ervoor al geen fijn gevoel en diegene wil ook niet langskomen omdat we een deal rond hebben maar om eventjes naar het dekentje (reageert op een setje??) te komen kijken.... Ik ben helaas geen winkel, afhalen prima, dan ligt het aan de deur voor je klaar, maar daar houdt het ook echt wel op.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 12:53

Ik heb mijn telefoon op marktplaats staan. Nieuwprijs is €140,-. Heb deze een jaartje gebruikt maar is nog in perfecte staat. Wil er rond de €40,- - €50,- voor hebben, vind ik een prima bedrag.

Krijg ik biedingen;
De eerste; 20,00 daarna; 25,00 daarna; 26,00 en tot nu toe;30,00.

Kom op zeg....

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 12:58

Welke mobiel is het? Soms krijg je er echt niet meer voor.

Vriendin van mij verkoopt jaar s4, jaar gebruikt. Kost nu 300 en ze vraagt er 260 voor. Dat gaat je dus ook nooit lukken bij wijze van. :')

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 13:09

Het is een Huawei G510. Staan hier in de regio allemaal voor rond de €60 - €70 te koop.
Ik heb originele doos, kabels erbij, extra batterij en nog 2 bumpers.

260,- is ook gewoon veel te veel voor een 2e hands mobieltje haha.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 14:25

Ben ik de enige die zich ergert aan die bedrijven op marktplaats? Beetje aan het rondsnuffelen voor een autootje. Maar de eerste 5 pagina's zijn alleen maar dealers.... Ik wil eigenlijk ook de particulieren vinden, kan ik dit niet op de een of andere manier filteren?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 14:30

Je kan toch bovenin sorteren merk/type/brandstof e.d. en dan ook bedrijf of particulier!?

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 14:33

Kentaro schreef:
Je kan toch bovenin sorteren merk/type/brandstof e.d. en dan ook bedrijf of particulier!?

Dit wist ik niet!
Dankjewel!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 14:34

Ben toevallig net zelf op zoek geweest naar een auto :D

(www.gaspendaal.nl is ook een aanrader!)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 15:32

Ik koop mijn auto juist liever bij een bedrijf. Direct inruilen heeft wel een pre bij mij :P
Beide keren gedaan (nog maar twee auto's gehad, nu nog met de tweede bezig) en de eerste heeft mij verneukt. En de tweede is echt nog steeds een superautootje. Koppeling moet alleen vervangen worden, tsjah... so be it.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 15:36

Ik ook hoor, en daar komt ie uiteindelijk ook vandaan :D Maar op deze sites kun je wel heerlijk rond spitten.
Nu bij een bedrijfje bij ons op het dorp vandaan. Nog 3 maanden garantie en nieuwe APK ook! Vind het wel een fijne gedachte dat als er iets mee is, ik er makkelijk langs kan gaan (uiteraard in de hoop dat ze het net zo netjes oplossen als dat ze beloven :+ )

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 15:45

Ik ben niet verder gekomen dan Marktplaats :')
Wat ik wel veel deed was op marktplaats naar bedrijven zoeken en dan hun site bezoeken. Marktplaats is (weet ik vanuit mijn werk) wel een vreselijk dure aangelegenheid voor bedrijven, dus die zullen het leukste op MP zetten en de rest op hun eigen site.

Hier ook een garage in de buurt. Twee keer...
De eerste was een garage vlak over de grens in Friesland (woon zelf in Groningen), waarvan de eigenaar in een vreselijk oude mercedes reed en zichzelf niet al te best verzorgde. Vreselijk! De auto had een nieuw stuurhuis gekregen, lag mooi op de weg. Leuke kart om mee te beginnen. Na een paar weken moest ik nieuwe voorbanden erom omdat de auto niet was uitgelijnd na het vervangen van het stuurhuis. 8)7 Wel hartstikke APK gekeurd... door hemzelf...

Die heb ik na een half jaar ingeruild voor mijn huidige auto. Garagehouder woont bij me in het dorp bleek later, en heeft heel veel dingen voor me geregeld. Voor een supernet bedrag de auto gekocht, werd de achterklep nog eens gespoten (geen makkelijke kleur) Nog wat andere dingetjes die ik anders wilde. En ik heb er nog NOOIT iets mee gehad. Ook APK, deed hij gelukkig niet zelf. Zou dit jaar wat dingen moeten vervangen bij de volgende APK, maar dat vond mijn eigen garage niet nodig. Merkgarage heeft misschien wel wat meer oog voor merk, model en uitvoering? Geen idee... Ik tuf nog vrolijk rond in ieder geval!
Verkoper heeft ook meteen gezegd: Geen garantie, maar als er wat is binnen afzienbare tijd: Gewoon bellen! Dan kunnen we in ieder geval kijken of we er samen uit kunnen komen!
En dat is wat we op mijn werk (weliswaar geen auto's) ook doen.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 17:06

iirrssjjee schreef:
Het is een Huawei G510. Staan hier in de regio allemaal voor rond de €60 - €70 te koop.
Ik heb originele doos, kabels erbij, extra batterij en nog 2 bumpers.

260,- is ook gewoon veel te veel voor een 2e hands mobieltje haha.

Ligt eraan wat voor type mobiel je verkoopt. Verkoop je nu een Galaxy S5 of een Iphone 5S/6, dan betaal je er ook nog wel een aardig bedrag voor, 2e hands.

Wat zou ik voor 2e hands kickbox handschoenen kunnen vragen? Ik wil graag nieuwe kopen. Ik heb al gekeken wat de nieuwprijs van deze handschoenen waren, maar werd er niet veel wijzer uit. Ik zat zelf aan 15 euro te denken? Wat vinden jullie?

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 18:52

Gelukkig laatste dagen weer goede ervaringen met betalingen die gewoon binnen komen.

Morgen komt er weer iemand iets ophalen. Ik moet zeggen dat de communicatie erg vlot en prettig verliep dus ik heb er wel aardig vertrouwen in dat dit ook goed gaat komen.

En ben met iemand bezig voor mijn lens van mijn camera, spannend!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 22:49

Zo hier gisteren een partij van iemand overgenomen, en vandaag al binnen. Postbode en buurman beide een zere rug :+ Toch altijd fijn als ze het pakket aannemen als je er net niet even bent.

Alles op MP gezet, ben benieuwd.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 23:23

Heb vandaag weer wat geld verdiend. Een boek werd opgehaald en mijn spinningschoenen kwam een dorpsgenootje voor.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 20:48

vorige week een leuk bureautje gezien, wezen kijken, hele aardige mensen en hij mocht zelfs blijven staan tot half december. Dus helemaal blij.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 22:56

Argh, ik ben nu opeens zelf een raar mens op Bokt/Marktplaats :oo Stalgenootje had de onderdeken die ik te koop heb staan om te passen, maar iets later kreeg ik van iemand op Bokt én iemand op Marktplaats een reactie met een net bod op die deken. Nog niets toegezegd maar wel heen en weer bericht, maar nu krijg ik bericht van stalgenootje dat hij past en ze 'm overneemt...moet ik de andere 2 gegadigden gaan mailen dat hij al weg is. Luxeprobleem voor mij, maar is wel een beetje erg flauw zo. Stalgenootje was hoe dan ook de eerste vd 3, maar dan nog :\ Y;(

Verder gaat het deze laatste week ineens érg goed met de verkopen hier, mooi :) Kast ook weer wat meer ruimte!

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 22:58

Vandaag een positieve ervaring, iemand wilde 2 spellen hebben, ging akkoord met vraagprijs.
Meteen over gemaakt en geld stond er ook al bij mij op.
Toch fijn als het ook eens een keer soepel gaat. :)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 23:04

Jeeej mijn klant van vanmiddag is netjes op tijd op komen dagen. Dus helemaal fijn.

Voor mijn lens ook iemand, maar die kan niet eerder dan vrijdag. Iemand anders komt het voor de koper ophalen namelijk, omdat de koper een eind weg woont. Hij zegt dat onze deal rond is en de lens dus al verkocht is. Ik hoop het maar, want had nog een ander serieus bod gehad en vind bijna een week wachten altijd zo lang := Maar durfde ook weer geen aanbetaling te vragen want dat klinkt zo wantrouwig en hij is hartstikke aardig haha. :')

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 23:37

Als het om een hoog bedrag gaat zou ik wel een kleine aanbetaling vragen of eerder een afspraak.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 23:41

Ben ik nou de enige die het volgende raar vindt. Krijg een bod. Ik stuur een mail met de vraag de persoon as zaterdag langs kan komen. Krijg ik alleen terug dat kan niet, ik ben ps woensdag in Holland. Groetjes. .

Geen ik kan dan en dan wel ofzo.

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 23:44

Sammie schreef:
Ben ik nou de enige die het volgende raar vindt. Krijg een bod. Ik stuur een mail met de vraag de persoon as zaterdag langs kan komen. Krijg ik alleen terug dat kan niet, ik ben ps woensdag in Holland. Groetjes. .

Geen ik kan dan en dan wel ofzo.

Vind het inderdaad wel apart dat die persoon zelf niet aangeeft wanneer hij/zij wel kan.
Meestal als de communicatie bij mij zo verloopt gaat het niet door want ineens hoor ik dan niks meer. :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 23:47

Dat denk ik dus ook. Heb dus eigenlijk ook geen zin om er achteraan te gaan mailen. . Grrr en zucht ^)

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 23:50

Erg apart jij moet dus maar raden wanneer zij dan wel kan? Zou er nog 1 mail aan wagen en anders is het pech.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 23:54

Heb zoiets maar dan wat netter verwoord terug gestuurd. Verwacht er verder maar weinig van. Is nummer zeven al die mogelijk 'afhaakt' kan t alleen maar meevallen. .. We gaan voor 10 op een rij :7