denisesilver schreef:Expats die het oneerlijk vinden dat bedrijven in Nederland Nederlands als een vereiste taal in hun vacature hebben staan. Ik heb er helemaal geen probleem mee als iemand een beetje gebrekkig Nederlands spreekt, maar wel de boodschap over kan brengen. Maar wtf verwacht je als “expat” dan? Ga dan lekker expat wezen in engelstalige landen.
Helemaal mee eens.
Het is daarnaast toch ook van de zotte dat je in Nederland Engels moet spreken om je verstaanbaar te maken naar mensen die hier zijn komen wonen en werken en die maar stug de Engelse taal blijven voeren? Kijk bijvoorbeeld naar 112 vandaag: heel veel mensen die geïnterviewd worden spreken geen woord Nederlands, alleen Engels. Ga dan ergens wonen waar Engels wel de voertaal is.
Ik spreek prima Engels, dat is het niet, maar ik ga ook niet in een land wonen waar ik de taal niet van spreek (of in ieder geval niet mijn best voor doe om het te spreken).
Zo snap ik ook niet dat die 'Dan Karaty' van televisie nog steeds weigert Nederlands te spreken. Die vent woont hier nu al zoveel jaar en nog blijft hij stug Engels praten.