Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 18:58

wyoming schreef:
_San87_ schreef:
Dat kun je toch opvragen bij de werkgever/uitkeringsinstantie?

Ik heb geen werkgever of uitkeringsinstantie.

Hoe kom je dan aan je geld?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 18:59

zonnebloem18 schreef:
Ben je zelfstandige? Dan is meestal een inkomensverklaring van de belastingdienst voldoende.

Jaarcijfers van de afgelopen 3 jaren.

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 19:03

zonnebloem18 schreef:
Ben je zelfstandige? Dan is meestal een inkomensverklaring van de belastingdienst voldoende.

Ik ben geen zzp’r

_San87_ schreef:
Hoe kom je dan aan je geld?

Alimentatie

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 19:05

Dan lever je bankafschriften in die aantonen dat je maandelijks X-bedrag ontvangt.

rien10

Dan van 3 jaar je inkomstenbelasting overleggen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

rien10 schreef:

Of dat.

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 19:09

rien10 schreef:

Kinderalimentatie valt niet onder de inkomstenbelasting.
Maar telt wel mee voor een bijstandsuitkering.
Aangezien ik op dit moment vooral vanwege de zorg voor de kinderen niet kan werken. Is het gewoon een aparte situatie. (Waar hopelijk voor het einde van het jaar verandering in gaat komen)

_San87_ schreef:
Dan lever je bankafschriften in die aantonen dat je maandelijks X-bedrag ontvangt.

Dat wil ik dus morgen vragen of dat voldoende is.
Laatst bijgewerkt door wyoming op 29-08-24 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 19:20

Partneralimentatie of kinderalimentatie?
Is dat zo hoog dat je geen uitkering kan ontvangen? Ik dacht dat dit niet meetelde in je inkomen trouwens.
Edit: partneralimentatie is wel inkomen, kinderalimentatie niet

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 19:25

Suzanne F. schreef:
Is dat zo hoog dat je geen uitkering kan ontvangen? Ik dacht dat dit niet meetelde in je inkomen trouwens.

Het is kinderalimentatie. Voor de belastingdienst is dat geen inkomen, maar voor een bijstandsuitkering wordt het wel als inkomen gezien en wordt het er vanaf getrokken.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 19:44

Ik had echt gehoopt dat mijn misselijkheid van vanochtend door zenuwen voor school kwam, maar het blijft maar aanhouden. De rest van de klachten van de buikgriep zijn wel weg maar dit is echt naar

Ik durf ook gewoon geen vast eten te hebben voordat die misselijkheid grotendeels weg is, wat het alleen maar erger maakt. Ik heb net een crackertje gehad, en ga dan zo zitten stressen over dat ik misschien te misselijk ga worden, dat ik juist misselijker wordt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 20:04

wyoming schreef:
Suzanne F. schreef:

Het is kinderalimentatie. Voor de belastingdienst is dat geen inkomen, maar voor een bijstandsuitkering wordt het wel als inkomen gezien en wordt het er vanaf getrokken.

Ik wil niet het topic kapen maar als je alleen kinderalimentatie ontvangt heb je dus geen inkomen.
Dus je krijgt nu ook geen bijstandsuitkering?
Ik weet niet of een woningbouw akkoord gaat met alleen kinderalimentatie als ‘inkomstenbron’.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 20:12

Mijn toegankelijke houding waardoor ik altijd de meest random gesprekken op straat heb en daarna mijzelf afvraag waarom ik zo ongemakkelijk ben :+

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 20:47

Suzanne F. schreef:
Ik wil niet het topic kapen maar als je alleen kinderalimentatie ontvangt heb je dus geen inkomen.
Ik weet niet of een woningbouw akkoord gaat met alleen kinderalimentatie als ‘inkomstenbron’.

Nee ik krijg geen bijstandsuitkering omdat mijn kinderalimentatie te hoog is. (Ja het is echt boven de bijstandsnorm) Maar mocht dat wegvallen (om welke reden dan ook) zou ik dus wel recht hebben op een bijstandsuitkering.
Maar goed we zullen het morgen wel horen. Ik heb een dak boven mijn hoofd maar ik had dat huisje graag gekregen. En ieder jaar moet ik een inkomensverklaring inleveren dus ze weten ook dat er niks binnen komt wat langs de belastingdienst gaat.

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 21:12

Polarize schreef:
Ik had echt gehoopt dat mijn misselijkheid van vanochtend door zenuwen voor school kwam, maar het blijft maar aanhouden. De rest van de klachten van de buikgriep zijn wel weg maar dit is echt naar

Ik durf ook gewoon geen vast eten te hebben voordat die misselijkheid grotendeels weg is, wat het alleen maar erger maakt. Ik heb net een crackertje gehad, en ga dan zo zitten stressen over dat ik misschien te misselijk ga worden, dat ik juist misselijker wordt

Wat naar dat het nog niet beter gaat. Hou het wel goed in de gaten hè? Ivm kans op uitdroging. Die wil je er niet bij hebben. :knuffel:

Hier weer te veel emotie gehad vandaag die ik nu als beginnende pay back terug krijg. Gelukkig dat ik de geplande uitje afgezegd had, maar blijf dat moeilijk vinden.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 21:28

xSagan schreef:
Polarize schreef:

Wat naar dat het nog niet beter gaat. Hou het wel goed in de gaten hè? Ivm kans op uitdroging. Die wil je er niet bij hebben. :knuffel:

Hier weer te veel emotie gehad vandaag die ik nu als beginnende pay back terug krijg. Gelukkig dat ik de geplande uitje afgezegd had, maar blijf dat moeilijk vinden.

Gelukkig hou ik water enzo nu wel goed binnen, maar ik wordt wel heel misselijk elke keer, waardoor ik het niet aandurf om vaster eten te proberen, omdat ik bang ben dat het er dan wel weer uit komt.

Ik heb altijd al problemen met eten gehad, dus dit is ook deels mentaal, wat het niet makkelijker maakt :')

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 22:11

Er zat hier zojuist een mega hoornaar binnen :wow:
Gelukkig hadden we hem optijd gevangen voordat de katten hem hadden

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 22:17

Kleinzoontje gaan ophalen bij de crèche na dat die een week bij zijn vader was geweest.
Ik zag meteen dat hij al een tijdje niet meer in bad geweest was.
Thuis stop ik hem in bad,drijft er een hoop vettige bruine smurrie op het water dat op de bodem en tegen de randen blijft plakken wanneer ik het badwater laat weglopen.
Gadverdamme,seg.
Jammer genoeg niet meer aan gedacht om er een foto van te nemen want dat kon dochter nog meepakken naar haar advocaat.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 22:43

Suzanne F. schreef:

Kinderalimentatie telt wel als inkomen tbv bepalen of men recht heeft op de bijstandsuitkering.

Teveel kinderalimentatie = geen recht op bijstand.

Geen idee hoe woningbouw er naar kijkt maar wat betreft bijstand is het wel zoals wyoming het zegt.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 22:50

De assistent arts vandaag die mijn man zijn infectie in zijn lies ging ledigen, die drie keer toe telefoon kreeg en inhoudelijk ging overleggen en in dossier ging kijken van andere patienten terwijl mijn man met zijn broek op zijn knieen lag te wachten tot hij weer geholpen werd. Ik had echt zoiets van: dit had ik thuis prima zelf kunnen doen
Vond het totaal onprofessioneel, lomp en frustrerend wat ze deed
Bovendien was het inhoudelijk overleg met volledige namen, geboortedata en medische gegevens. Ik ben medisch geschoold en heb letterlijk alles meegekregen van de situatie van die patiënten.
En mijn geliefde lag daar hulpeloos te wachten.

Maar uiteindelijk de hele dag in ziekenhuis geweest voor extra echo's en controles. Alles was gelukkig goed

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 23:28

Wat schandalig en zeer onprofessioneel

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 01:19

Hutcherson schreef:
De assistent arts vandaag die mijn man zijn infectie in zijn lies ging ledigen, die drie keer toe telefoon kreeg en inhoudelijk ging overleggen en in dossier ging kijken van andere patienten terwijl mijn man met zijn broek op zijn knieen lag te wachten tot hij weer geholpen werd. Ik had echt zoiets van: dit had ik thuis prima zelf kunnen doen
Vond het totaal onprofessioneel, lomp en frustrerend wat ze deed
Bovendien was het inhoudelijk overleg met volledige namen, geboortedata en medische gegevens. Ik ben medisch geschoold en heb letterlijk alles meegekregen van de situatie van die patiënten.
En mijn geliefde lag daar hulpeloos te wachten.

Maar uiteindelijk de hele dag in ziekenhuis geweest voor extra echo's en controles. Alles was gelukkig goed

Ik vind dit ook wel te. Misschien nog even naar haar bellen om te zeggen wat je ervan vond?
Iets in de trant "wat dacht gij, dat we de hele dag de tijd hebben?"
Dit icm met die groffe eerdere fout brrr.

flintstones

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 02:29

Nou ik ga ook eens maandag een andere Ronde doen van een collega die op maandag altijd thuis is...
Vandaag er achter gekomen dat ik maandag het halve dorp mag gaan omrijden om er te geraken door een wielerwedstrijd...

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 04:29

Zo lange dag. Maar wij zijn op Bonaire

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-24 10:04

Nog steeds aan het kloten met dat oog. Heb nu voor de tweede keer negen dagen gezalfd met chlooramfenicol, gisteravond in principe voor het laatst en nu gelijk weer die klachten terug. Zit natuurlijk nu in de trein onderweg naar een dagje uit en geen zalf bij (waarom beginnen die klachten dan ook weer nu pas en niet thuis zodat ik nog kan acteren), dus kan niets eraan doen.

Huisarts belt me vanmiddag erover terug, maar krijg hier zo veel stress van. Dadelijk is mijn oog gewoon permanent beschadigd -O-

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 10:08

Oh gadsie wat eng..