[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DuoPenotti

Berichten: 30602
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 16:36

En het erge... Zo'n onzin zie ik in de toekomst nog gebeuren ook..

Want ja wie moet anders stormpje en vlindertje dat laten doen als er met 2 gewerkt wordt

xPabloBokt

Berichten: 9561
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 16:41

Ik las heel toevallig net dat de vakbonden er blijkbaar al over aan het lobbyen zijn.

Ik was altijd een "vakbondsvrouw" maar de laatste jaren vind ik ze echt op meerdere fronten absurd in het stellen van eisen. Totaal gebrek aan inzicht in het runnen van een bedrijf. Maar dat is weer een andere discussie.

Tancreda4

Berichten: 24210
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 16:45

Bizar als dat er doorheen komt. Ik ga dan ook maar een kind maken. Sluit ik op in de kelder op water en brood, maar krijg ik iig wel geld toe en extra vrije dagen :P

Prairy
Berichten: 9272
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 17:26

En vergeet dat jaar verlof niet.

Wat een onzin weer, hoe verzinnen ze het toch...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42094
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 17:37

Waarom niet gewoon onbetaald verlof? Kost het iig voor de werkgever niet extra en de werknemer heeft nog een betaald verlofdag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 20:33

Ze willen er juist niks voor opofferen, enkel krijgen. Dus geen dag verlof inleveren, geen loon voor inleveren. Alleen maar handjes klappen en "goed zooooooo".

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42094
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 20:37

Varekaj schreef:
Ze willen er juist niks voor opofferen, enkel krijgen. Dus geen dag verlof inleveren, geen loon voor inleveren. Alleen maar handjes klappen en "goed zooooooo".

Snap ik, maar dit lijkt mij een mooi compromis :). Ouders krijgen al behoorlijk veel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 21:41

Als je vrij wil voor je kind dan offer je idd maar een dag vakantie op of een dag loon. Deel ik je mening helemaal in. Maar zij gaan dat niet willen en gewoon én én opeisen. En een dag vrij en er niks voor in de plek hoeven geven.

Maakt het wel weer makkelijker om als kinderloze aan werk te komen.

Ceffyl

Berichten: 1195
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 22:32

DuoPenotti schreef:
En het erge... Zo'n onzin zie ik in de toekomst nog gebeuren ook..

Want ja wie moet anders stormpje en vlindertje dat laten doen als er met 2 gewerkt wordt

Als dat gebeurt geef ik mijn kat een mensennaam en heeft hij ook minstens 3x per jaar een sportdag *D

Britta31

Berichten: 13246
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 22:47

En spelletjesdag en een schoolreisje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 22:55

Hoe willen ze dat gaan controleren? Heb je dan een collega met 3 kinderen, ben je ook mooi klaar mee.

Tancreda4

Berichten: 24210
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 08:57

Dan wordt 't voor werknemers heel onaantrekkelijk jonge vrouwen of ouders aan te nemen.

Heeft u kinderen? Ja. *krast cv door op niet bekwaam*

DuoPenotti

Berichten: 30602
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 09:31

Ik denk in veel gevallen dat ook al is met vrouwen. En vervolgens word er geklaagd dat er minder vrouwen aan de top zijn... Ja joh.. Wat raar.

Maar ik zal het wel niet snappen denk ik dan :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 12:29

DuoPenotti schreef:
Ik denk in veel gevallen dat ook al is met vrouwen. En vervolgens word er geklaagd dat er minder vrouwen aan de top zijn... Ja joh.. Wat raar.

Maar ik zal het wel niet snappen denk ik dan :+
Daar zitten echt wel wat anderen mechanismen achter dan alleen het hebben van kinderen hoor. := Het anders waarderen van bepaalde gedragingen door mannen en vrouwen is er daar een van, bijvoorbeeld.

Ik werk nu samen met de directeur van een bedrijf (vrouw) en ik vind haar een topmens: ervaren, ontzettend goed in wat ze doet, accepteert geen tijdverspillers, maar tegelijkertijd ook heel eerlijk, menselijk en betrokken. In veel opzichten doet ze me wat dat aangaat aan m'n vader en zijn werkethiek denken - maar dan met een Britse manier van communiceren (wat ik heel prettig vind). :)) Het verschil zit hem echt in de perceptie van de buitenwereld. Zij wordt beschouwd bitchy, bossy, manipulatief en 'dramt haar zin door,' terwijl mijn vader juist veel meer beschreven wordt met de woorden die ik hierboven gebruik: competent, ervaren, capabel, hard maar eerlijk etc.

Raineri
Berichten: 6377
Geregistreerd: 21-02-11

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 15:59

Vrouwen Kunnen soms wel aardig hard zijn op de werkvloer. Ik ben even kwijt hoe dat verschijnsel heet. Het komt erop neer dat vrouwen het gevoel hebben extra hun best te moeten om mee te komen met de mannen en hierdoor soms wat harder worden.

Overigens vind ik het geen probleem als collega’s betaald extra vrije dagen krijgen, als ik dat maar ook krijg voor mijn dieren of familie. Uiteindelijk ben je niet werk, dus ik gun het een ander wel.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42094
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 21:04

Schoonouders vertelden over hun buurjongetje, die had een moeder van een vriendje geslagen. Ik zei dat zo'n kind er bij mij niet meer in zou komen. Kreeg me daar de volle laag van hen en mijn vriend, een kind overziet geen consequenties, die weet niet wat ie doet, al dat meer.

Dat weet ik, ik ben geen idioot. Ik wil een blaag dat gaat slaan als iets m niet zint niet in m'n huis hebben :'). Kan mij t bommen of ie weet wat ie doet.

Niobe

Berichten: 8037
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 21:25

Het zal allemaal wel, maar ik vind dat zo’n bullcrap. Bij mij zou die ook niet welkom zijn :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42094
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 21:49

Ik dacht haast dat ik gek was :'). Ik vind slaan absoluut geen normaal gedrag :?.

Prairy
Berichten: 9272
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 21:58

Enkeltje voordeur zou het bij mij zijn, en je zoekt zelf de weg naar huis maar. Je moeder krijgt een appje waar ze haar gedrocht kan halen en dat die niet meer welkom is. Daarna een link naar een heropvoedingskamp.

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 22:05

Nee, ligt toch aan jou. En aan die moeder. Ze had dat kind gewoon moeten knuffelen naderhand en een snoepje moeten geven, want hij komt vast wat te kort.


:wave:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 22:21

Ik volg jouw redenering ook San. Een kind dat slaat mag zichzelf gaan uitleven in de buitenwereld maar niet in mijn buurt. En dan nog iemand die niet eens zijn eigen moeder is!

Vind het al zo absurd om te zien als kinderen hun (groot)ouders slaan of schoppen en die doen er niks tegen. In mijn jonge tijd had ik een maand niet kunnen zitten als ik zoiets had durven bedenken.

herr_balou
Berichten: 1480
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 08:37

We kennen niet het hele verhaal. Ik heb als klein kind ook eens een volwassene - geen familie - geslagen en geschopt. Diegene wilde mij een lesje gehoorzaamheid leren want zo'n kind dat uitleg wil over waarom dingen "moeten" is maar irritant...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42094
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 08:46

Het kind mocht niet zomaar de snoeppot opentrekken. Mag ik dat kind dan wel ceremonieel mijn huis uit trappen? Fijn.

Fly_high

Berichten: 3352
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 13:26

Waarom gaat het in het kindervrije topic over wel en niet correct opvoeden van kinderen :') who gives a damn

DuoPenotti

Berichten: 30602
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 13:27

Bij die correct opgevoede heb je er geen last van.
Dat scheelt nogal wat :j

Die je slaan vallen daar niet onder....
Echt die kwam nooit meer binnen...