Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Loretta schreef:Huertecilla schreef:Terwijl de wereld bibberde over covid heeft Porsche in 2021 het beste jaar in haar geschiedenis gehad met 11% groei in verkoop tov van een ook al niet slecht 2020.
In Spanje, waar de autoverkoop in totaal ruim een derde gedaald is, was het zelfs 11,8% meer.
Covid is blijkbaar goed voor de economie en nog beter voor de bovenlaag van de ´samen´leving.
Dat bedoel ik dus. Blijkbaar spelen er hele andere belangen. Daarom zie ik geen enkele reden meer om me dan ook nog maar iets van de maatregelen aan te trekken. Ik zie alleen maar meer reden om me vooral niet an de maatregelen te houden.
Want alleen Omikron krijgt de overheid onder controle.
Matheno schreef:Needje schreef:Echt iedereen om me heen die laatste twee weken besmet is geraakt om me heen is met een week weer aan het werk.
En dat is puur omdat ze die tijd thuis moeten zitten. Niet omdat ze zo ziek zijn geweest die week.
Vind dat wel iets positiefs. Want een jaar geleden waren mensen weken weg van het werk en echt wel ziek.
En ik snap helemaal waarom het verzuim veel te hoog is. Wij werken volledig thuis, maar verschillende collega's hebben zich een week ziek gemeld omdat ze wat keelpijn hebben en dus vast corona. Met keelpijn kun je toch gewoon (thuis)werken? Of ben ik dan veel te ouderwets
IMANDRA schreef:Want dat commerciële bedrijven het toevallig goed doen gedurende Covid/ervan profiteren houdt dus in dat de overheid ineens 'andere belangen' heeft? Want die winst van porsche en rolls royce kan álleen maar met samenspel met de overheid komen zeker?
Getup schreef:Matheno schreef:
En ik snap helemaal waarom het verzuim veel te hoog is. Wij werken volledig thuis, maar verschillende collega's hebben zich een week ziek gemeld omdat ze wat keelpijn hebben en dus vast corona. Met keelpijn kun je toch gewoon (thuis)werken? Of ben ik dan veel te ouderwets
Nee hoor, ben ik met je eens. Beetje goede wil en motivatie tonen kan geen kwaad . Als je dus alleen maar achter je computer hoeft te werken.
En zomaar zeggen dat je " vast corona" hebt is ook bullshit. Ga je dan maar laten testen.
JudithO schreef:In Frankrijk zien ze nu ook het licht mbt omicron en de pandemie:
https://www.lefigaro.fr/flash-actu/omic ... e-QQZRw-rg
Dat weerhoudt ze er echter niet van om 2G later deze maand in te voeren.
Ze zijn nog wel in onderhandeling naar de precieze invulling en vooral, uitvoering. Wanneer deze in te zetten, of dat met ziekenhuisopnames in verband moet staan, met aantal positieve testen, etc.
Citaat:Hoewel de ziekte zich nog in de pandemische fase bevindt, zal de verspreiding van de Omicron-variant Covid-19 veranderen in een endemische ziekte waarmee de mensheid kan leren leven, aldus de Europese regelgever op dinsdag (11 januari). Ook het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA) heeft twijfels geuit over de toediening van een vierde vaccin aan de bevolking, omdat het injecteren van herhaalde doses geen "duurzame" strategie zou zijn.
Getup schreef:Matheno schreef:
Nee hoor, ben ik met je eens. Beetje goede wil en motivatie tonen kan geen kwaad . Als je dus alleen maar achter je computer hoeft te werken.
En zomaar zeggen dat je " vast corona" hebt is ook bullshit. Ga je dan maar laten testen.
Loretta schreef:Jis_ schreef:Lastig is het, heb te doen met de mensen die financieel zo getroffen worden. Had wel zoiets gelezen dat ze ondanks eventuele verlenging massaal open willen gaan.
Ja ik zit ook al te kijken of er een leuke zaak open gaat dan op tijd heen voordat de BOA in opdracht van de burgemeester komt waarschuwen.
enzino schreef:IMANDRA schreef:Want dat commerciële bedrijven het toevallig goed doen gedurende Covid/ervan profiteren houdt dus in dat de overheid ineens 'andere belangen' heeft? Want die winst van porsche en rolls royce kan álleen maar met samenspel met de overheid komen zeker?
Pas je op met die gigantische stroman van je? Als dat ding vlam vat brand er een hele buurt af.
IMANDRA schreef:De opmerking dat de overheid andere belangen heeft want Porsche maakt winst slaat ook nergens op dus ja.
enzino schreef:IMANDRA schreef:De opmerking dat de overheid andere belangen heeft want Porsche maakt winst slaat ook nergens op dus ja.
Alleen maakte niemand die opmerking, je combineerd berichten van 2 verschillende mensen en verzint er zelf nog een beetje bij. Dus ja...
enzino schreef:IMANDRA schreef:De opmerking dat de overheid andere belangen heeft want Porsche maakt winst slaat ook nergens op dus ja.
Alleen maakte niemand die opmerking, je combineerd berichten van 2 verschillende mensen en verzint er zelf nog een beetje bij. Dus ja...