Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 07:11

Maar als je ziet hoe groot dit, ondanks een pandemie, is in heel Europa zegt genoeg. Wat mij betreft hoef je geen sympathie te voelen voor de actievoerders dat doe ik zelf ook niet. Ik vind het ook dom en het had wat mij betreft prima anders gekund maar het weg schuiven als probleem van Amerika vind ik niet terecht. Dat is het namelijk niet.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 07:23

Waarom had de demonstratie alleen met geweld gestopt kunnen worden?? Als het op het strand, park enz. te druk wordt worden toegangswegen afgesloten...
ik vind het respectloos van alle demonstranten die er waren. Op 5 mei de Dam leeg. Mensen die thuis werken of zelfs al maanden niet kunnen werken. De zorg overbelast en alle mensen die vrienden en familie kwijt geraakt zijn.
Ook demonstreren zou prima vanuit huis moeten kunnen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 07:25

Las ergens dat bejaarden en gehandicapten nog steeds grotendeels binnen zitten. Dat klopt. We zijn net de boel weer aan het opstarten. Veel kan en mag nog niet. Maar je mag dus wel blijkbaar onder het mom van demonstreren met zijn allen de Dam op. Nederland is zo krom wat dit soort dingen betreft. Hoe leg ik nu op het werk uit dat een cliënt nog geen familie mag bezoeken?? Ze kunnen best verrast zijn omdat er maar 300 mensen zouden komen. Maar als vorig weekend nog toegangswegen afgesloten konden worden vanwege ineens toegenomen drukte maak je mij niet wijs dat ze dat gister ook niet hadden kunnen doen. Ja, demonstreren prima. Maar niet met zo belachelijk veel mensen bij elkaar.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 07:27

lenaa_tje schreef:
Maar als je ziet hoe groot dit, ondanks een pandemie, is in heel Europa zegt genoeg. Wat mij betreft hoef je geen sympathie te voelen voor de actievoerders dat doe ik zelf ook niet. Ik vind het ook dom en het had wat mij betreft prima anders gekund maar het weg schuiven als probleem van Amerika vind ik niet terecht. Dat is het namelijk niet.

Politiegeweld is toch echt niet Nederlands. De Nederlandse politie mag uberhaupt nooit echt serieus optreden en wordt ook nog in 't gezicht gespuugd door mensen die ze willen oppakken. In Amerika kun je daarvoor worden neergeschoten. Dat is een heel ander soort mentaliteit onder de gezagsdragers.

Als blanke wordt je door Amerikanen ook op het hart gedrukt stil te blijven zitten met je handen aan 't stuur mocht je worden aangehouden. Je kunt als blanke namelijk net zo goed politieagressie treffen als je kop hen niet aanstaat.

En om nu voor een eeuwenoud onderwerp als racisme te gaan demonstreren, kom op zeg, dat doe je maar lekker na de pandemie.

Bij de haters werkt deze demonstratie ook nog averechts waarschijnlijk waardoor je juist méér incidenten zult krijgen ipv minder.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 07:28

SusanH schreef:
Las ergens dat bejaarden en gehandicapten nog steeds grotendeels binnen zitten. Dat klopt. We zijn net de boel weer aan het opstarten. Veel kan en mag nog niet. Maar je mag dus wel blijkbaar onder het mom van demonstreren met zijn allen de Dam op. Nederland is zo krom wat dit soort dingen betreft. Hoe leg ik nu op het werk uit dat een cliënt nog geen familie mag bezoeken?? Ze kunnen best verrast zijn omdat er maar 300 mensen zouden komen. Maar als vorig weekend nog toegangswegen afgesloten konden worden vanwege ineens toegenomen drukte maak je mij niet wijs dat ze dat gister ook niet hadden kunnen doen. Ja, demonstreren prima. Maar niet met zo belachelijk veel mensen bij elkaar.

Precies dat punt maakte ik gisteravond ook. Ik vind demonstreren prima, maar dit kun je niet goedpraten.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 07:28

SusanH schreef:

Ze hadden het in de treinen vast kunnen onderscheppen. Neem niet aan dat ze massaal per auto's naar Amsterdam zijn afgereisd? Of zouden het alleen mensen uit de binnenstad zijn geweest die te voet konden?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 07:29

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 07:38

elnienjo schreef:
lenaa_tje schreef:

Politiegeweld is toch echt niet Nederlands. De Nederlandse politie mag uberhaupt nooit echt serieus optreden en wordt ook nog in 't gezicht gespuugd door mensen die ze willen oppakken. In Amerika kun je daarvoor worden neergeschoten. Dat is een heel ander soort mentaliteit onder de gezagsdragers.

Als blanke wordt je door Amerikanen ook op het hart gedrukt stil te blijven zitten met je handen aan 't stuur mocht je worden aangehouden. Je kunt als blanke namelijk net zo goed politieagressie treffen als je kop hen niet aanstaat.

En om nu voor een eeuwenoud onderwerp als racisme te gaan demonstreren, kom op zeg, dat doe je maar lekker na de pandemie.

Bij de haters werkt deze demonstratie ook nog averechts waarschijnlijk waardoor je juist méér incidenten zult krijgen ipv minder.

Zulke demonstraties hebben altijd een aanleiding. We zijn niet alleen Nederland (of Ierland, Duitsland etc. Waar ook demonstraties zijn) prima dat jij dat onzin vindt. Dat is jou recht maar je kan niet het idee achter de demonstratie weg schuiven als er mensen dagelijks te maken hebben met etnisch profileren door oa. De politie.

Verder volg ik je tweede punt prima want daar ben ik het mee eens.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 07:43

Vind het ook waanzinnig en walgelijk wat er gebeurt is gister op de Dam :n
Etnisch profileren, etnisch profiteren. Het gebeurt overal en ik snap ook echt wel dat dat hinderlijk en beschamend kan zijn.
Maar de 5000 aanwezigen op de dam mogen wat mij betreft voor de komende 2 weken verplicht in quarantaine met inlevering van uitkering/salaris. Dat mag wat mij betreft direct doorgestort worden naar de hulpverleners in de zorg

De protesten die wereldwijd plaats vinden onder het mom van BLM gaan te ver! Dit is geen protest, dit is provocatie, vernieling en haatzaaierij

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 07:51

Pantykous schreef:
Los van wat je vind van het protest is racisme natuurlijk niet iets wat alleen behouden is aan Amerikanen. Wit privilege is ook hier aanwezig.

Kom op zeg, we hebben een pandemie!
Racisme is verwerpelijk. Politie geweld is verwerpelijk.
En dan straks de Amsterdamse horeca weer dicht?
Had ik al gezegd dat ik t eikels vind ? :D

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 07:59

De dam hadden ze hermetisch af moeten sluiten.
En 1 voor 1 er af moeten laten met een dikke boete voor te met teveel mensen samen zijn.
En Halsema moet direct van haar functie ontheven worden. Zonder wachtgeld.
Dit is te schandalig voor woorden nu in deze tijd.
Ik denk wel als boeren er hadden gestaan dat de ME ze eraf geveegd had.
Dat is ook een vorm van discriminatie, dat deze mensen nu dit wel konden flikken, nu met deze pandemie.

Ik vind het verschrikkelijk wat er in Amerika is gebeurd. Maar hier worden niet zomaar zwarte mensen door de politie neergeschoten of vermoord. Dus ga aub ergens anders je ongenoegen uiten.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 08:05

Als dit niet met een sisser afloop, qua besmettingen, t zou dit wel eens de kop van de burgemeester kunnen kosten.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 08:07

Pareltjes schreef:
Amsterdam was overdonderd. Er zouden maar 300 mensen komen. Meeste mensen droegen mondkapjes. Het was vreedzaam. Een erg explosief onderwerp nl. Politiegeweld. Moet je deze dan juist met politiegeweld uit elkaar halen? Waarschijnlijk was het middel vele malen erger geweest. Dan onstaat er chaos, mensen die gaan rennen, worden bijelkaar gedreven van de dam af scanderen etc. Waarmee besmettingskans groter wordt. Nu rustig verlopen. En nu zijn alleen mensen op de tenen getrapt dat zij niet in grote getale mogen samen komen?

Dit was een reactie op een actualiteit. Lof voor Halsema. Niet laten escaleren. Netjes opgelost.

En de journalisten van OP1 zijn alleen maar bezig geweest Halsema in een hoek te drijven. Slechte, slechte journalistiek en ernstig gekleurd en doorspekt van eigen mening. En maar blijven porren, pushen, duwen en trekken. En ook nu is Halsema nu slimste en laat zich niet uit de tent lokken, chapeau. Daarom is zij de burgemeester van Amsterdam en niet degene aan de tafel bij OP1!

Eens met bovenstaande en ook met het protest. Doet me goed om te zien dat ook in Nederland men zich uitspreekt over dit onderwerp.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 08:09

Over besmettingen maak ik me niet zo druk.. Maar het is zo krom. Paar 100 meter verder allemaal beperkingen op terrassen. Sportscholen nog dicht etc. En dan zie je 5000 mensen op de Dam. Echt bizar. En nee ik wil echt niet zelf in een grote groep samen komen. Alsjeblieft zeg.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 08:10

Gezien de omstandigheden heeft Halsema de beste keuze gemaakt.
Haar taak is de omstandigheden voor te zijn. En dat heeft ze niet gedaan

Demonstreren is nu gewoon een no go.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 08:10

SusanH schreef:
Over besmettingen maak ik me niet zo druk.. Maar het is zo krom. Paar 100 meter verder allemaal beperkingen op terrassen. Sportscholen nog dicht etc. En dan zie je 5000 mensen op de Dam. Echt bizar. En nee ik wil echt niet zelf in een grote groep samen komen. Alsjeblieft zeg.

Precies.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 08:11

_Penotti schreef:
En 1 voor 1 er af moeten laten met een dikke boete voor te met teveel mensen samen zijn.

Precies. Slappe hap dit.

En nu ze het toch hebben gedoogd hadden ze iedereen die de Dam verliet met naam en adres moeten noteren en moeten verplichten om 2 weken in quarantaine te gaan.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 08:12

Scum schreef:
_Penotti schreef:

Precies. Slappe hap dit.

En nu ze het toch hebben gedoogd hadden ze iedereen die de Dam verliet met naam en adres moeten noteren en moeten verplichten om 2 weken in quarantaine te gaan.

De burgemeester van Haarlemmermeer heeft de demonstranten opgeroepen om in quarantaine te gaan, Halsema vindt het niet zo nodig :x

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 08:16

oomens schreef:
Pareltjes schreef:
??

Het probleem was toch dat de politie in Amerika de zwarte bevolking veel harder aanpakt? Als nu de Amsterdamse politie gewoon iedereen, ongeacht afkomst, kleur of etniciteit, even hard van het plein af jaagt, dan is het punt van de demonstratie in ieder geval niet daarop van toepassing.

Wanneer verspreid een virus zich sneller denk je? Als een grote groep mensen rustig is en gewoon staat of in angst kris kras door elkaar heen aan het rennen is? Hijgend, schreeuwend, duwend etc..? Nog afgezien dat het protest exact gaat over wat jij voorstelt te doen. Dat is olie op het vuur gooien. Protestanten weten op dat moment niet of er wel niet geprofileerd wordt.

Het was kiezen uit twee kwade. Er wordt nu net gedaan of Halsema toestemming heeft gegeven om in grote getale te gaan demonstreren. Wat gewoon niet zo is. De “ fout “ ligt bij de mensen die zijn gaan proteseren. ZIJ en ZIJ alleen hebben dit veroorzaakt. Zij vonden het onderwerp van protest kennelijk belangrijker ( op dat moment ) dan het virus. Toch hebben ook zij getracht de schade wat dat betreft te beperken doordat het meerendeel mondkapjes droegen.

De vergelijking dat mensen in verzorgingshuizen nauwelijks bezoek mogen hebben maar dit soort demonstratie wel mogen doorgaan slaat dan ook nergens op. Ook niet dat de aanleiding in de USA heeft plaats gevonden. Want iets wat aan de andere kant van de wereld plaats vindt kan verstrekkende gevolgen hebben voor ons hier. Zie Covid-19!!

Er is gisteren een situatie ontstaan die niemand zag aankomen ( behalve de betogers zelfs wellicht ). Er is een beslissing genomen om de situatie niet nóg slechter te laten worden. De enige juiste in mijn optiek. Want de betoging met een flinke politie macht uit elkaar te halen was olie op het vuur geweest.

NL heeft een intelligente lockdown ......wellicht is niet iedereen zo slim als Rutte wil doen laten geloven. Als je mensen de vrijheid geeft op hún manier met de crisis van dit virus om te gaan, zijn de kaders niet zo strak en herkenbaar. Dan worden er “ fouten “ gemaakt door mensen. Betogers in dit geval. Maar hoe hadden zij anders hun stem kunnen laten horen.....?

Het is allemaal niet zo simpel.
Laatst bijgewerkt door Pareltjes op 02-06-20 08:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 08:17

SusanH schreef:

Eens, dit had best voorkomen kunnen worden en dat hoeft niet met geweld! Gebeurse de afgelopen tijd steeds. De reden van demonstreren prima, 300 man prima, maar het zo uit de klauwen laten lopen is echt een middelvinger naar alles en iedereen en naar de afgelopen maanden. Belachelijk.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 08:19

Halsema had dit voor moeten zijn. Pro actief reageren.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 08:19

Pareltjes schreef:
Wanneer verspreid een virus zich sneller denk je? Als een grote groep mensen rustig is en gewoon staat of in angst kris kras door elkaar heen aan het rennen is? Hijgend, schreeuwend, duwend etc..? Nog afgezien dat het protest exact gaat over wat jij voorstelt te doen. Dat is olie op het vuur gooien. Protestanten weten op dat moment niet of er wel niet geprofileerd wordt.

Het was kiezen uit twee kwade. Er wordt nu net gedaan of Halsema toestemming heeft gegeven om in grote getale te gaan demonstreren. Wat gewoon niet zo is. De “ fout “ ligt bij de mensen die zijn gaan proteseren. ZIJ en ZIJ alleen hebben dit veroorzaakt. Zij vonden het onderwerp van protest kennelijk belangrijker ( op dat moment ) dan het virus. Toch hebben ook zij getracht de schade wat dat betreft te beperken doordat het meerendeel mondkapjes droegen.

De vergelijking dat mensen in verzorgingshuizen nauwelijks bezoek mogen hebben maar dit soort demonstratie wel mogen doorgaan slaat dan ook nergens op. Ook niet dat de aanleiding in de USA heeft plaats gevonden. Want iets wat aan de andere kant van de wereld plaats vindt kan verstrekkende gevolgen hebben voor ons hier. Zie Covid-19!!

Er is gisteren een situatie ontstaan die niemand zag aankomen ( behalve de betogers zelfs wellicht ). Er is een beslissing genomen om de situatie niet nóg slechter te laten worden. De enige juiste in mijn optiek. Want de betoging met een flinke politie macht uit elkaar te halen was olie op het vuur geweest.

NL heeft een intelligente lockdown ......wellicht is niet iedereen zo slim als Rutte wil doen laten geloven. Als je mensen de vrijheid geeft op hún manier met de crisis van dit virus om te gaan, zijn de kaders niet zo strak en herkenbaar. Dan worden er “ fouten “ gemaakt door mensen. Betogers in dit geval. Maar hoe hadden zij anders hun stem kunnen laten horen.....?

Het is allemaal niet zo simpel.

Er hadden nooit zo veel mensen toegelaten mogen worden. Ze hadden al eerder tegengehouden moeten worden, bijvoorbeeld op de stations. Er waren 200-300 aangemeld door de organisatie, Amsterdam was zelf al uitgegaan van 1000. Er waren uiteindelijk rond de 5000. Dat kan gewoon niet goedgepraat worden.
Ik sta dan ook volledig achter Grapperhaus die dit protest afkeurt.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 08:22

Zeg ik ergens dat ik het protest goedkeur?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 08:23

Pareltjes schreef:
Amsterdam was overdonderd. Er zouden maar 300 mensen komen. Meeste mensen droegen mondkapjes. Het was vreedzaam. Een erg explosief onderwerp nl. Politiegeweld. Moet je deze dan juist met politiegeweld uit elkaar halen? Waarschijnlijk was het middel vele malen erger geweest. Dan onstaat er chaos, mensen die gaan rennen, worden bijelkaar gedreven van de dam af scanderen etc. Waarmee besmettingskans groter wordt. Nu rustig verlopen. En nu zijn alleen mensen op de tenen getrapt dat zij niet in grote getale mogen samen komen?

Dit was een reactie op een actualiteit. Lof voor Halsema. Niet laten escaleren. Netjes opgelost.

En de journalisten van OP1 zijn alleen maar bezig geweest Halsema in een hoek te drijven. Slechte, slechte journalistiek en ernstig gekleurd en doorspekt van eigen mening. En maar blijven porren, pushen, duwen en trekken. En ook nu is Halsema nu slimste en laat zich niet uit de tent lokken, chapeau. Daarom is zij de burgemeester van Amsterdam en niet degene aan de tafel bij OP1!

Vertel dit ook maar eens aan de mensen die in parken ook bij elkaar zaten en een boete van 390€ aan hun reet kregen!
Halsema wist wat er in de wereld speelde en wist een dag vantevoren dat deze demonstratie zou komen en druk zou worden. Ze had het moeten verbieden net zo hard als dat ze met de dodenherdenking en viering 5 mei dat deed. Punt!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 08:24

@ Pareltje Nee. Dat zeg je niet en zo lees ik het ook niet. Je hoeft je niet te verdedigen want je wordt niet aangevallen.

Maar dit vind ik gewoon In- en in-slecht .
Laatst bijgewerkt door rien10 op 02-06-20 08:24, in het totaal 1 keer bewerkt