Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
lenaa_tje schreef:Maar als je ziet hoe groot dit, ondanks een pandemie, is in heel Europa zegt genoeg. Wat mij betreft hoef je geen sympathie te voelen voor de actievoerders dat doe ik zelf ook niet. Ik vind het ook dom en het had wat mij betreft prima anders gekund maar het weg schuiven als probleem van Amerika vind ik niet terecht. Dat is het namelijk niet.
SusanH schreef:Las ergens dat bejaarden en gehandicapten nog steeds grotendeels binnen zitten. Dat klopt. We zijn net de boel weer aan het opstarten. Veel kan en mag nog niet. Maar je mag dus wel blijkbaar onder het mom van demonstreren met zijn allen de Dam op. Nederland is zo krom wat dit soort dingen betreft. Hoe leg ik nu op het werk uit dat een cliënt nog geen familie mag bezoeken?? Ze kunnen best verrast zijn omdat er maar 300 mensen zouden komen. Maar als vorig weekend nog toegangswegen afgesloten konden worden vanwege ineens toegenomen drukte maak je mij niet wijs dat ze dat gister ook niet hadden kunnen doen. Ja, demonstreren prima. Maar niet met zo belachelijk veel mensen bij elkaar.
SusanH schreef:Las ergens dat bejaarden en gehandicapten nog steeds grotendeels binnen zitten. Dat klopt. We zijn net de boel weer aan het opstarten. Veel kan en mag nog niet. Maar je mag dus wel blijkbaar onder het mom van demonstreren met zijn allen de Dam op. Nederland is zo krom wat dit soort dingen betreft. Hoe leg ik nu op het werk uit dat een cliënt nog geen familie mag bezoeken?? Ze kunnen best verrast zijn omdat er maar 300 mensen zouden komen. Maar als vorig weekend nog toegangswegen afgesloten konden worden vanwege ineens toegenomen drukte maak je mij niet wijs dat ze dat gister ook niet hadden kunnen doen. Ja, demonstreren prima. Maar niet met zo belachelijk veel mensen bij elkaar.
elnienjo schreef:lenaa_tje schreef:Maar als je ziet hoe groot dit, ondanks een pandemie, is in heel Europa zegt genoeg. Wat mij betreft hoef je geen sympathie te voelen voor de actievoerders dat doe ik zelf ook niet. Ik vind het ook dom en het had wat mij betreft prima anders gekund maar het weg schuiven als probleem van Amerika vind ik niet terecht. Dat is het namelijk niet.
Politiegeweld is toch echt niet Nederlands. De Nederlandse politie mag uberhaupt nooit echt serieus optreden en wordt ook nog in 't gezicht gespuugd door mensen die ze willen oppakken. In Amerika kun je daarvoor worden neergeschoten. Dat is een heel ander soort mentaliteit onder de gezagsdragers.
Als blanke wordt je door Amerikanen ook op het hart gedrukt stil te blijven zitten met je handen aan 't stuur mocht je worden aangehouden. Je kunt als blanke namelijk net zo goed politieagressie treffen als je kop hen niet aanstaat.
En om nu voor een eeuwenoud onderwerp als racisme te gaan demonstreren, kom op zeg, dat doe je maar lekker na de pandemie.
Bij de haters werkt deze demonstratie ook nog averechts waarschijnlijk waardoor je juist méér incidenten zult krijgen ipv minder.
Pantykous schreef:Los van wat je vind van het protest is racisme natuurlijk niet iets wat alleen behouden is aan Amerikanen. Wit privilege is ook hier aanwezig.
Pareltjes schreef:Amsterdam was overdonderd. Er zouden maar 300 mensen komen. Meeste mensen droegen mondkapjes. Het was vreedzaam. Een erg explosief onderwerp nl. Politiegeweld. Moet je deze dan juist met politiegeweld uit elkaar halen? Waarschijnlijk was het middel vele malen erger geweest. Dan onstaat er chaos, mensen die gaan rennen, worden bijelkaar gedreven van de dam af scanderen etc. Waarmee besmettingskans groter wordt. Nu rustig verlopen. En nu zijn alleen mensen op de tenen getrapt dat zij niet in grote getale mogen samen komen?
Dit was een reactie op een actualiteit. Lof voor Halsema. Niet laten escaleren. Netjes opgelost.
En de journalisten van OP1 zijn alleen maar bezig geweest Halsema in een hoek te drijven. Slechte, slechte journalistiek en ernstig gekleurd en doorspekt van eigen mening. En maar blijven porren, pushen, duwen en trekken. En ook nu is Halsema nu slimste en laat zich niet uit de tent lokken, chapeau. Daarom is zij de burgemeester van Amsterdam en niet degene aan de tafel bij OP1!
_Penotti schreef:De dam hadden ze hermetisch af moeten sluiten.
En 1 voor 1 er af moeten laten met een dikke boete voor te met teveel mensen samen zijn.
En Halsema moet direct van haar functie ontheven worden. Zonder wachtgeld.
Dit is te schandalig voor woorden nu in deze tijd.
Scum schreef:_Penotti schreef:De dam hadden ze hermetisch af moeten sluiten.
En 1 voor 1 er af moeten laten met een dikke boete voor te met teveel mensen samen zijn.
En Halsema moet direct van haar functie ontheven worden. Zonder wachtgeld.
Dit is te schandalig voor woorden nu in deze tijd.
Precies. Slappe hap dit.
En nu ze het toch hebben gedoogd hadden ze iedereen die de Dam verliet met naam en adres moeten noteren en moeten verplichten om 2 weken in quarantaine te gaan.
oomens schreef:Pareltjes schreef:??
Het probleem was toch dat de politie in Amerika de zwarte bevolking veel harder aanpakt? Als nu de Amsterdamse politie gewoon iedereen, ongeacht afkomst, kleur of etniciteit, even hard van het plein af jaagt, dan is het punt van de demonstratie in ieder geval niet daarop van toepassing.
Pareltjes schreef:Wanneer verspreid een virus zich sneller denk je? Als een grote groep mensen rustig is en gewoon staat of in angst kris kras door elkaar heen aan het rennen is? Hijgend, schreeuwend, duwend etc..? Nog afgezien dat het protest exact gaat over wat jij voorstelt te doen. Dat is olie op het vuur gooien. Protestanten weten op dat moment niet of er wel niet geprofileerd wordt.
Het was kiezen uit twee kwade. Er wordt nu net gedaan of Halsema toestemming heeft gegeven om in grote getale te gaan demonstreren. Wat gewoon niet zo is. De “ fout “ ligt bij de mensen die zijn gaan proteseren. ZIJ en ZIJ alleen hebben dit veroorzaakt. Zij vonden het onderwerp van protest kennelijk belangrijker ( op dat moment ) dan het virus. Toch hebben ook zij getracht de schade wat dat betreft te beperken doordat het meerendeel mondkapjes droegen.
De vergelijking dat mensen in verzorgingshuizen nauwelijks bezoek mogen hebben maar dit soort demonstratie wel mogen doorgaan slaat dan ook nergens op. Ook niet dat de aanleiding in de USA heeft plaats gevonden. Want iets wat aan de andere kant van de wereld plaats vindt kan verstrekkende gevolgen hebben voor ons hier. Zie Covid-19!!
Er is gisteren een situatie ontstaan die niemand zag aankomen ( behalve de betogers zelfs wellicht ). Er is een beslissing genomen om de situatie niet nóg slechter te laten worden. De enige juiste in mijn optiek. Want de betoging met een flinke politie macht uit elkaar te halen was olie op het vuur geweest.
NL heeft een intelligente lockdown ......wellicht is niet iedereen zo slim als Rutte wil doen laten geloven. Als je mensen de vrijheid geeft op hún manier met de crisis van dit virus om te gaan, zijn de kaders niet zo strak en herkenbaar. Dan worden er “ fouten “ gemaakt door mensen. Betogers in dit geval. Maar hoe hadden zij anders hun stem kunnen laten horen.....?
Het is allemaal niet zo simpel.
Pareltjes schreef:Amsterdam was overdonderd. Er zouden maar 300 mensen komen. Meeste mensen droegen mondkapjes. Het was vreedzaam. Een erg explosief onderwerp nl. Politiegeweld. Moet je deze dan juist met politiegeweld uit elkaar halen? Waarschijnlijk was het middel vele malen erger geweest. Dan onstaat er chaos, mensen die gaan rennen, worden bijelkaar gedreven van de dam af scanderen etc. Waarmee besmettingskans groter wordt. Nu rustig verlopen. En nu zijn alleen mensen op de tenen getrapt dat zij niet in grote getale mogen samen komen?
Dit was een reactie op een actualiteit. Lof voor Halsema. Niet laten escaleren. Netjes opgelost.
En de journalisten van OP1 zijn alleen maar bezig geweest Halsema in een hoek te drijven. Slechte, slechte journalistiek en ernstig gekleurd en doorspekt van eigen mening. En maar blijven porren, pushen, duwen en trekken. En ook nu is Halsema nu slimste en laat zich niet uit de tent lokken, chapeau. Daarom is zij de burgemeester van Amsterdam en niet degene aan de tafel bij OP1!