Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 13:25

karuna schreef:
Onder andere op de nos site inmiddels ook.

Een duidelijke aanvulling, iedereen krijgt de dringende oproep zich te laten testen meteen na thuiskomst bij oa ggd of thuistesten. En de niet volledig gevaccineerden moeten dat na 5 dagen dan weer doen. Alles om te voorkomen dat er na de vakantie alles weer in de soep loopt.

Ik denk alleen, dat met name de tegenstanders van de Corona-maatregelen en de anti-vaxers zich juist niet laten testen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 13:28

Keet schreef:
Reed gister van Arnhem naar Amsterdam en denk dat 70% van de kentekens op de snelweg Duits waren. Op de ring A10 op sommige stukken zelfs alleen maar Duits

Dus die komen nog steeds massaal naar NL :(

Ik woon in Arnhem en ik zie inderdaad veel Duitse kentekens.. zeker op zondag, allemaal massaal naar de Ikea of de stad.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 13:33

Electra63 schreef:
karuna schreef:
Onder andere op de nos site inmiddels ook.

Een duidelijke aanvulling, iedereen krijgt de dringende oproep zich te laten testen meteen na thuiskomst bij oa ggd of thuistesten. En de niet volledig gevaccineerden moeten dat na 5 dagen dan weer doen. Alles om te voorkomen dat er na de vakantie alles weer in de soep loopt.

Ik denk alleen, dat met name de tegenstanders van de Corona-maatregelen en de anti-vaxers zich juist niet laten testen.

Dat hou je toch, dat gebeurt nu ook en zal ook niet veranderen

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 13:38

Spenk schreef:

Maar je hebt toch een volledig QR code? Of dat ook niet meer?[/quote]

Ja ik heb een qr code maar laat me voor de zekerheid op de heenreis testen omdat ik niet 100% weet of ik erdoor heen kom.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 13:58

xxxmh schreef:
Spenk schreef:

Maar je hebt toch een volledig QR code? Of dat ook niet meer?

Ja ik heb een qr code maar laat me voor de zekerheid op de heenreis testen omdat ik niet 100% weet of ik erdoor heen kom.[/quote]

Ik heb na mijn 1e vaccinatie ook al een internationale QR code gekregen (nooit corona gehad).

Vraag mij af of je daarmee in het buitenland er al door komt, aangezien je dan niet volledig gevaccineerd bent. Of dat ze aan de code kunnen aflezen dat je 1 prik hebt gehad en dus als nog niet goed is.

Hier inmiddels 2e keer gevaccineerd afgelopen weekend, dus voor ons niet meer van toepassing. Maar ben er wel benieuwd naar.

xxxmh

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 14:02

Bij mijn qr code staat wel dosis 1 van 1. Maar ik laat me wel voor de zekerheid testen 2 keer en doe morgen en donderdag nog voor de zekerheid een zelftest aangezien ik met kinderen werk zonder afstand. Is alleen jammer dat je er in Frankrijk voor moet betalen. En dan hopen dat die negatief is zodat ik wel naar huis kan gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 14:20

Begrijp ik nu goed dat alle landen binnen de EU naar geel en groen gaan en dat dat ook betekent dat er geen oranje landen (mits nieuwe gevaarlijke mutatie) meer zijn vanaf 8 augustus? Dus Gran canaria enzo gaan dan allemaal weer naar geel?

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 14:23

Relaxed schreef:
Begrijp ik nu goed dat alle landen binnen de EU naar geel en groen gaan en dat dat ook betekent dat er geen oranje landen (mits nieuwe gevaarlijke mutatie) meer zijn vanaf 8 augustus? Dus Gran canaria enzo gaan dan allemaal weer naar geel?

Zo heb ik het ook begrepen. Zodat vakanties voor iedereen wat zekerder is en alleen je moet testen na afloop.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 14:23

Zo begrijp ik het ook inderdaad.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 14:24

Relaxed schreef:

Vanuit Nederland bekeken inderdaad. Als ik het goed lees, kunnen individuele landen nog wel allerlei eisen stellen aan inreizen en bij thuiskomst moet er getest worden

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 14:28

Gaan ze dat thuis testen nog op de een of andere manier verplichten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 14:31

Bo_Y schreef:
Relaxed schreef:

Vanuit Nederland bekeken inderdaad. Als ik het goed lees, kunnen individuele landen nog wel allerlei eisen stellen aan inreizen en bij thuiskomst moet er getest worden

Ja pcies, dat moet je natuurlijk nog gewoon in de gaten blijven houden :j

Dan kan ik nu dus wel met zekerheid zeggen dat mijn vakantie zaterdag naar Kroatiƫ sowieso doorgaat *\o/* *\o/*

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 14:32

Sheran schreef:

Ik hoop dat wel, maar zo te lezen is het weer een 'advies' en kan je er dus geen consequenties aan verbinden.

Dus ook Portugal weer op geel/groen. Bijzonder dit. Ze stimuleren gewoon het afreizen naar het buitenland op deze manier.

Bo_Y

Fijn Relaxed!!

Geen idee, hoe ze dat testen gaan controleren.. lijkt me lastig

Anoniem

MarliesV schreef:
Sheran schreef:

Ik hoop dat wel, maar zo te lezen is het weer een 'advies' en kan je er dus geen consequenties aan verbinden.

Dus ook Portugal weer op geel/groen. Bijzonder dit. Ze stimuleren gewoon het afreizen naar het buitenland op deze manier.

Daarom ook mijn vraag of ik het nu goed begreep, want gevoelsmatig klopt het gewoon niet :n

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 14:33

Relaxed schreef:
Ja pcies, dat moet je natuurlijk nog gewoon in de gaten blijven houden :j

Dan kan ik nu dus wel met zekerheid zeggen dat mijn vakantie zaterdag naar Kroatiƫ sowieso doorgaat *\o/* *\o/*

Oh heerlijk voor je

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 14:36

Het gaat toch pas 8 augustus in?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 14:38

Spenk schreef:

https://nos.nl/artikel/2390926-kabinet- ... -festivals
Citaat:
Vanaf morgen gaan de nieuwe kleurcodes gelden. Geen enkel EU-land wordt dan nog ontraden als vakantieland, ook niet Spanje of Portugal die kampen met veel besmettingen. Een land kan alleen nog op oranje worden gezet als daar een gevaarlijke nieuwe variant van het virus opduikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 14:38

Spenk schreef:

Het testen ja, maar de landkleuren morgen al las ik.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 14:39

Ik moet nog even wachten met boeken. Maar hoe zit het nou met testen en als je gevaccineerd bent?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 14:40

Relaxed schreef:
Spenk schreef:

Het testen ja, maar de landkleuren morgen al las ik.

Ah ja maar Kroatie was al geel? Dus dat was sowieso dan geen probleem toch?

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 14:42

purny schreef:
Ik moet nog even wachten met boeken. Maar hoe zit het nou met testen en als je gevaccineerd bent?

Volledig gevaccineerd = niet testen alleen advies bij terugkomst na 5 dagen te testen bij de ggd of zelftest

Niet volledig gevaccineerd = testen heen, testen terugkomt en na 5 dagen nog een keer testen bij de ggd of zelftest.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 14:42

purny schreef:

Volgens mij wordt testen bij thuiskomst ook bij volledig gevaccineerde mensen geadviseerd.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 14:43

Jeahhhhhh dan kunnen wij dus ook....
Zo blij mee... *\o/* *\o/*

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 14:44

Vraagje: wij kunnen dus vanuit Nederland overal naartoe.
Maar mogen die landen nog wel hun eigen regels hanteren?