Ergernis in het verkeer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

hagelslag

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 19:55

Na 1.5 jaar niet te hebben gewerkt....
Had ik woensdag op het industrieterrein alweer bijna een ongeluk.....
Ik rijd op de voorrangsweg....
Van rechts kwam zon rangeervrachtauto met een oplegger erachter aangeknald.
Hij reed minimaal 70.
50 mag je daar.
Ik reed ca 50-54
Het was rond half 11-11 savonds.
En ik mocht vol in de remmen.
Ik heb 2 seconden erover nagedacht achter hem aan te gaan en es even de les te lezen.
Maar nee laat maar....
Blauwe pijl was ik, van rechts kwam de rangeerauto/havenauto.
En nee, het is geen rechts voor links situatie
Afbeelding

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 21:16

Zo, dat zal wel schrikken geweest zijn, Hagelslag! Stond je zo snel stil met de vrachtwagen? Heeft die ander ook mazzel gehad dat jij oplette.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 21:18

Ik was met de personenauto onderweg. Was net klaar met werken en wou dus naar huis rijden.....
Gelukkig kon ik optijd remmen.

Maar ik gunde hem toch wel even van alles en nog wat behalve wat goeds :Y)

Naja, de reactie van de andere was duidelijk met zijn ja wat wil je handgebaar.
Die daar de opleggers heen en weer rijden denken soms dat ze voorrang hebben op het industrieterrein.
Hebben ze niet

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 21:34

Ohh gelukkig maar. Ik dacht in de vrachtwagen. Ja, natuurlijk wens je hem van alles toe!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 21:38

Afgelopen week hing ik zowat met de fiets in een achterportier van een auto... Reed op mijn rijwiel over de fietsstrook van een weg, rechts daarvan fileparkeerplekken voor auto's... Iemand wilde uit een auto stappen en zwiept achterportier open, maar had waarschijnlijk niet gekeken of er ook iemand op de fiets aan kwam rijden... Kon nog net op tijd mijn stuur naar links bewegen en om het portier heen sturen. Ik heb niets gezegd, maar vond er wel wat van.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 21:52

JPitty schreef:
Afgelopen week hing ik zowat met de fiets in een achterportier van een auto... Reed op mijn rijwiel over de fietsstrook van een weg, rechts daarvan fileparkeerplekken voor auto's... Iemand wilde uit een auto stappen en zwiept achterportier open, maar had waarschijnlijk niet gekeken of er ook iemand op de fiets aan kwam rijden... Kon nog net op tijd mijn stuur naar links bewegen en om het portier heen sturen. Ik heb niets gezegd, maar vond er wel wat van.

Dit klinkt alsof jij een hele goede zelfbeheersing hebt. Ik denk dat ik er wel een of andere verwensing uit had gegooid.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-26 09:33

Heb je mazzel gehad Jpitty, ik heb in het verleden zo een keer met fiets en al een koprol gemaakt. Ik kon hem niet meer ontwijken en reed op een driewieler.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 16:03

Ai, dat klinkt niet heel fijn Ineke2. Heb je verder niets overgehouden aan die koprol?

Valt me echt wel op hoor, hoeveel mensen gewoon hun portier van de auto open gooien zonder even om zich heen te kijken. Erg gevaarlijk in mijn ogen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 18:29

Goof sterkte metje schade en alle rompslomp.

Hagelslag maar goed dat jij kon remmen.

JPitty dat is schrikken. Ik kijk bij uitstappen of er geen voetganger of fietser is die ik hinder.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 18:47

Wat een ellende is het soms op de weg. Goof sterkte. Jpitty goede reflexen gelukkig net als hagelslag.

Ik had vanmiddag een wtf is dit nu weer situatie. Wegvakken gewijzigd zonder dat het is aangegeven en er een stuk rijbaan is weggehaald waardoor je je naar klemrijdt op een enorm drukke rotonde. -:(-

Afbeelding

Voorheen liep deze baan ook rechtdoor en kon je iets verder zonder zinloos weven afslaan. En nu hebben ze die mogelijkheid afgeblokt zonder de eerdere pijlen en bestreping aan te passen kennelijk recent. De auto achter me maakte dezelfde illegale beweging naar links om niet te vroeg eraf gedrukt te worden, de auto daarachter ook en die daarachter kon niet anders dan rechts ivm een aanhangwagen.

Die weggehaalde schuine strepen stonden er eerder ook niet. Wel die rechthoekige blokstrepen die je nog kunt zien

Het waarom is me volstrekt onlogisch. Voorheen een veilige route zonder twee keer van baan te moeten wisselen. En nu moet je dus twee keer in de chaos van baan wisselen om de weg te nemen die je nodig hebt 8)7

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 19:10

Melden bij Rijkswaterstaat? Dat zou dan voor de rotonde wel moeten worden aangegeven lijkt me.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 19:11

Daar zitten we wel aan te denken ja. -O- een paar weken niet geweest en dan deze toestand in het schemer/donker met miezer regen

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 19:44

karuna schreef:
Wat een ellende is het soms op de weg. Goof sterkte. Jpitty goede reflexen gelukkig net als hagelslag.

Ik had vanmiddag een wtf is dit nu weer situatie. Wegvakken gewijzigd zonder dat het is aangegeven en er een stuk rijbaan is weggehaald waardoor je je naar klemrijdt op een enorm drukke rotonde. -:(-

[ Afbeelding ]

Voorheen liep deze baan ook rechtdoor en kon je iets verder zonder zinloos weven afslaan. En nu hebben ze die mogelijkheid afgeblokt zonder de eerdere pijlen en bestreping aan te passen kennelijk recent. De auto achter me maakte dezelfde illegale beweging naar links om niet te vroeg eraf gedrukt te worden, de auto daarachter ook en die daarachter kon niet anders dan rechts ivm een aanhangwagen.

Die weggehaalde schuine strepen stonden er eerder ook niet. Wel die rechthoekige blokstrepen die je nog kunt zien

Het waarom is me volstrekt onlogisch. Voorheen een veilige route zonder twee keer van baan te moeten wisselen. En nu moet je dus twee keer in de chaos van baan wisselen om de weg te nemen die je nodig hebt 8)7

Zo te zien zijn ze aan de viaducten/fly over aan het werk. Ik gok dat het het Velperbroekcircuit is, het is al maanden in het nieuws dat de bruggen en fly over niet veilig meer zijn en snel hersteld moeten worden. Neemt niet weg dat ze aanpassingen wel goed aan moeten geven.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 21:05

Hoe meer meldingen, hoe meer kans dat er naar gekeken wordt. Soms is de situatie echt niet zo bedoeld en heeft men het gewoon over het hoofd gezien - in dat geval is het zo opgelost. En als ze niets doen met de melding is er in elk geval ergens een notitie van. Dan heb jij je best gedaan.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-26 22:25

JPitty schreef:
Ai, dat klinkt niet heel fijn Ineke2. Heb je verder niets overgehouden aan die koprol?

Valt me echt wel op hoor, hoeveel mensen gewoon hun portier van de auto open gooien zonder even om zich heen te kijken. Erg gevaarlijk in mijn ogen.

Sterker nog, als je niet nadrukkelijk kijkt voor je de deur opent op je rijexamen ben je gezakt. Dat maakt dat iedereen dit zou moeten weten. Het word niet zomaar zo hard afgestraft op je examen…

Jawel ik was bont en blauw, vol kneuzingen en had ontzettend veel mazzel dat de auto die achter mij reed wél goed oplette en met een noodstop nog net op tijd stilstond.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 22:51

Inderdaad, iedereen zou het moeten weten. Maar blijkbaar is men het na het examen ook snel weer vergeten...

Oeps, dat was vast pijnlijk allemaal. Inderdaad heb je dan mazzel gehad dat die andere auto op tijd kon stoppen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 10:03

Daarom portier openen met je rechterhand.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 12:30

Of gewoon in je spiegel kijken.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 19:59

Vanmiddag terug naar huis over de A10, er rijd iemand met een Duits kentekenplaat voor mij..
En die geeft mooi en duidelijk aan naar rechts te willen een afslag af,
ik rij hem voorbij en ineens bedenkt hij zich dat ie toch maar weer naar links wilt oftewel waar ik rij..
Moest even voor hem uitwijken..

Hij is mij nog wel deels gevolgd maar heb hem niet meer gezien, denk dat ie toch maar de A10 op is gebleven.

Het was echt rechts(af)-links(op)-rechts(af)-links(op), niet wetend waar hij er af moest.

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 17:34

Hardlopers die gezellig met twee naast elkaar op de straat lopen. Joh dat voetpad/stoep/trottoir is ook voor jullie en helemaal leeg.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 18:21

Ik had net een wielrenner die op de rijbaan van een 80 weg reed in plaats van op het fietspad ernaast :')

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 18:38

Die is levensmoe..

Ik had vanmiddag iemand die 60-70 reed op een 100 weg, iedereen reed er met 100 omheen.

Heb ook vaak in het dorp waar ik door heen moet om thuis te komen, vaak dat mensen verwachten
dat je nog dieper de bosjes in gaat rijden terwijl je al redelijk in je eigen bocht zit.
En al redelijk diep in de bosjes rijd, ik zie veel auto's echt mijn kant opkomen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 20:47

De A30 is nu 2 dagen dicht en ik erger me nu al :')
Takkedruk nu in o.a. mijn dorp. :\

Maar goed, is ook even wat het is. Ik doe de meeste dingen op de fiets, maar m’n kind een dorp hiernaast naar judo brengen is te tijdrovend op de fiets, maar nu met de auto ook. En dan merk je eigenlijk hoe straks ons gezinsschema in elkaar zit en hoe dat net niet uitkomt als er zoiets tussendoor komt :=

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 22:25

Bijzondere ergernis vandaag; de inhoud van de ehbo doos...

In Zeewolde ging een fietser heel hard letterlijk op zijn gezicht. Het leek alsof hij iets tussen de spaken kreeg ofzo. In volle vaart stond het voorwiel ineens stil. Heel zijn neus/mond onder het bloed en de handen kapot. Ik reed ca. 10 meter van hem af en zette direct de bus stil en trok een sprintje naar hem toe. Achter me zat zo'n klein B vrachtwagentje en de bijrijder deed hetzelfde. Snel afgesproken dat hij bij hem bleef terwijl ik de bus aan de kant ging zetten en de ehbodoos zou pakken.

Met een nog in plastic verpakte ehbodoos kwam ik terug en de fietser zat inmiddels bij het vrachtwagentje op de bijrijdersstoel. Na een worsteling met het plastic op zoek naar iets fatsoenlijks om het bloeden te stelpen... gaasjes van 3 bij 3 cm... 1 rolletje verband... leukoplast... pleisters... uiteindelijk de mitella maar gebruikt om het bloeden te stelpen...

Bestuurder van vrachtwagentje had 112 gebeld maar die vonden ambulance niet nodig omdat hij niet bewusteloos was geweest. Vriendin van de fietser gebeld, fiets achterin vrachtwagentje gezet en jongen werd door hun naar huis gebracht. Mooie oplossing want dat ging mij niet lukken met een bus van 13 meter....
Onderweg een melding gemaakt voor een nieuwe ehbodoos en ik gooi wel weer extra zakdoekjes in de tas want daar kun je meer mee dan de inhoud van de standaard ehbodoos.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 16:46

Niet echt een ergernis maar een blij puntje. Vandaag ben ik met een rij instructeur aan de slag gegaan om met mijn eigen ergenissen aan de slag te gaan, het fileparkeren en het uitrijden van een garage.

Ik moest uiteindelijk een hoog parkeerdek oprijden.

Ik heb hem nu kunnen fileparkeren voor mijn huis :D