Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 15:23

Cer schreef:
_San87_ schreef:
Hoe werkt het als fulltimer naar parttimer schikken dan? Ik werkte voorheen altijd meer dan fulltime maar had nooit het idee dat ik rekening moest houden met de parttimers, of geen dagen vrij kon krijgen daardoor.

ja hier wel.. als je op woensdag vrij wilt (een populaire dag voor part timers om niet te werken) dan is dat vrij lastig.. Vrijdag(middag) helemaal, dan is er gewoon bijna niemand..

Overigens, 32 uur de norm, ja graag :j en dan ook wel flexibel dat niet steeds dezelfde mensen de vrijdag werken :P

Ah op die manier. Daar heb ik gelukkig nog nooit last van gehad, maar ik kan me goed voorstellen dat dat vervelend is.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 16:07

Ik heb zelf jaren als parttimer gewerkt maar kwam gewoon in het rooster van de fulltimers en draaide dezelfde diensten, alleen minder dagen in de week :D
Maar deze dagen rouleerde.

Bij een andere werkgever werkte ik als parttimer avonddiensten, daar waar de vaste fulltimer naar huis ging.
Dus niet overal is de parttimer op bepaalde uren meer vrij.
Ik denk juist dat dat de werknemer met kinderen is.
Daar ben ik ook vaak genoeg tegenaan gelopen. Vrij dan en dan, nee dan is het vakantie, dat kan niet.
Zowel parttime als fulltime.

mars_mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 16:15

boterhammen smaken nergens naar
veel Nederlandse mensen maken ook smaakloos eten _/-\o_

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 16:22

mars_mellow schreef:

Off topic, dit is een populaire mening hoor

Onze voorouders hebben zoveel jaren landen uitgebuit om hun specerijen en nog presteren we het smaakloos eten op tafel te pleuren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 16:29

Danique_G schreef:
mars_mellow schreef:

Onze voorouders hebben zoveel jaren landen uitgebuit om hun specerijen en nog presteren we het smaakloos eten op tafel te pleuren
Maar de Britten spannen wel echt de kroon wat dat aangaat. _O-

Afbeelding

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 16:33

Nou, redelijk impopulair dus, maar ik vind het heerlijk om 40 uur te werken. Dat doe ik al vanaf mijn 19e. En als ik naar mijn pensioen kijk wat ik straks krijg, dan voelt het helemaal heerlijk :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 16:34

Mijn eten smaakt ook nergens naar. Ik kan niet koken, en ik vind het ook gewoon niet leuk om te doen :)).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 16:37

_San87_ schreef:
Mijn eten smaakt ook nergens naar. Ik kan niet koken, en ik vind het ook gewoon niet leuk om te doen :)).
Een potje kipkruiden over een kip leeggieten kan iedereen. :D

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 16:38

Ik kook ook nooit hoor, heb er totaal geen gevoel voor. De hobbykok hier in huis gelukkig wel :D

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 16:40

_San87_ schreef:

Ik vond het een tijd lang ook stom- zoveel bende wat je weer moet opruimen. At het liefste uit de pan. Ik hou wel van eten trouwens

Wat mij hielp was langer de tijd te nemen en rust te vinden in opruimen van de keuken weer tijdens het koken zelf. Wie weet heb je hier wat aan. En alles wat je klaar zet voor het vervolg in een bakje te stoppen zodat alles netjes blijft :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 16:55

Mkango schreef:
_San87_ schreef:
Een potje kipkruiden over een kip leeggieten kan iedereen. :D

Ja, dat kan ik wel idd :)).

Danique_G schreef:
_San87_ schreef:

Ik vond het een tijd lang ook stom- zoveel bende wat je weer moet opruimen. At het liefste uit de pan. Ik hou wel van eten trouwens

Wat mij hielp was langer de tijd te nemen en rust te vinden in opruimen van de keuken weer tijdens het koken zelf. Wie weet heb je hier wat aan. En alles wat je klaar zet voor het vervolg in een bakje te stoppen zodat alles netjes blijft :')

Maakt niks uit, ik vind de handeling zelf, dus het koken, gewoon niet leuk :=.

De troep helpt ook niet, maar is niet de doorslag dat ik t niet leuk vind, haha.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 17:00

Ik vind het juist wel onwijs leuk, maar heb er niet genoeg energie voor. Sowieso het koken zelf al bijna niet, maar die zooi daarna :=

Oh, als parttimer mocht ik nooit de dagen kiezen... := Ik heb dus altijd de vrijdag moeten werken en zelfs tot later. Iedereen vrijdagmiddagborrel en ik moest alleen blijven zitten :+ net als de lunch, moest officieel in 2 ploegen en kwam er altijd op neer dat ik alleen zat. Of vakanties, zelfs als ik de 1e was die vakantie vroeg moest ik wachten tot de rest ingediend had en als er anderen dezelfde tijd wilden kreeg ik het niet. Maar dat was eerder slechte werkgever :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 17:04

Ik vind gekookte aardappelen zo fantastisch lekker smaken dat ik er geen kruiden overheen doe / wil doen. Behalve soms wat zout. :o

Raineri

Worth a shot - dacht wellicht steekt het een riem onder het hart maar je bent dus gedoemd tot voor altijd thuisbezorgd. Of een partner die chef is!

Raineri

MarlindeRooz schreef:
Ik vind gekookte aardappelen zo fantastisch lekker smaken dat ik er geen kruiden overheen doe / wil doen. Behalve soms wat zout. :o

Gefrituurd en in reepjes is ook lekker

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 17:06

Danique_G schreef:
Worth a shot - dacht wellicht steekt het een riem onder het hart maar je bent dus gedoemd tot voor altijd thuisbezorgd. Of een partner die chef is!

Of maar gewoon koken en er het beste van maken ;(.

Bedankt voor t meedenken, sowieso :j.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 17:06

Danique_G schreef:
MarlindeRooz schreef:

Gefrituurd en in reepjes is ook lekker

:')

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 17:09

mars_mellow schreef:

Op werk eet ik standaard droog brood, vind ik heer-lijk. Ik heb het vermoeden dat dat unpopularder is :')

Boterham vind ik trouwens ook een lelijk woord, het slaat nergens op.

@San87, ik sluit me bij jou aan, ik kan ook niet koken en ik vind er ook geen hol aan.
Niet dat ik het niet geprobeerd heb hoor, ik heb bijvoorbeeld een tijdje voor mijn ouders en broer gekookt als mijn moeder moest werken en toen deed ik echt mijn best, maar op een gegeven moment werd me vriendelijk verzocht daarmee te stoppen :')

Als er nu gekookt wordt bij mij thuis, dan doet mijn vriend dat

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 17:30

Wij eten thuis vaak gewoon AGV met appelmoes zonder enige kruid of specerij en vinden dat heerlijk :+ Ook behoorlijk impopulair als ik het hier lees.
Als ik een paar keer ‘exotisch’ (nasi, lasagne, pasta, rijst etc :')) kook verlangt iedereen in huis weer naar even gewoon AGV. Of stamppot. Wij zijn echt een stamppot gezin.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-22 17:36

Niobe schreef:
mars_mellow schreef:

Op werk eet ik standaard droog brood, vind ik heer-lijk. Ik heb het vermoeden dat dat unpopularder is :')

Heeeeeerlijk!
Net als pasta en rijst zonder saus :')

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 17:36

Balenciaga schreef:
Heeeeeerlijk!
Net als pasta en rijst zonder saus :')

Omg jaaaaaa <3

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 17:40

Mkango schreef:
Danique_G schreef:

Maar de Britten spannen wel echt de kroon wat dat aangaat. _O-

[ Afbeelding ]

Nou, ik was in GB voor een FAT met de klant in Stoke-on-Trent, of all places maar daar zat naast een onoogelijk tankstation, pal aan de A50, een Indiër. Tokootje zag er aardig uit maar ook niet meer dan dat maar dat weerhield de kok er niet van om helemaal los te gaan! https://www.blue-tiffin.com/
We hebben daar een partij heet naar binnen geschoven, dat ging ergens over! Ik heb in de jaren best zo her en der bij een Indiër gegeten maar de claim dat hij de beste van GB was, vond ik niet overdreven.

De Britten maken over het algemeen minder werk van het opleuken van je bord, maar in die twintig jaar GB maar zelden een tokootje gehad waarvan we zeiden: daar gaan we maar niet meer terug.

Mocht je er in de buurt zijn: de Willow in Pately Bridge is zo'n tentje. Het eten wordt zeer eenvoudig opgediend, maar die kok weet hoe je lekker eten klaar maakt!
https://www.thewillow-restaurant.com/

Dus nee, ik ben het niet met je eens maar je moet wel een beetje opletten waar je naar binnen stapt.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 17:46

Klinkt lekker zeg. Ik ga niet op de link klikken want dan krijg ik honger :9

Maar we bedoelden meer de typische Nederlandse gerechten en Britse (hoewel ik met de laatste zelf geen ervaring heb haha)
Volgensmij als je wild doet als je stamppot maakt gooi je er wat kruidnagels door en daar houdt het wel op _O-

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 17:50

Stamppot kun je op meerdere manieren maken.
Zoals met pompoen en andijvie. Spekblokjes, knoflook en ui.. En dan gaat er ook wat chilipoeder doorheen en paprikapoeder en peper.

Maar je kunt bijvoorbeeld ook je wortelstamp opbakken met Ras-el-Hanout er doorheen.
En dan pas door de aardappelen doen. Heel simpel, heel andere smaak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 17:51

Ik sla even over. :)) Ik heb, sinds ik uit huis ben, geen hap stamppot meer gegeten. _O-