[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Penotti

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 12:34

Ja dat zie ik in, daarom ook mijn onderste zin, omdat het niet kwetsend bedoeld is en ik er graag meer over wil weten om het wel te begrijpen.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 12:36

Kweetniet hoor, met die pop. Kun je dan niet beter je andere kinderen knuffelen? Die hebben daar meer aan dan de pop. Sorry als dit onaardig overkomt.

Toen ik nog mensen aflegde vond ik het een fijn beroep, ben geen dingen tegengekomen waarvan ik ging gruwelen, alleen de thanatopraxie van mijn vader heb ik niet 100% gezien, bij andere mensen wel.

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 12:39

Ik vind het heel knap dat je dit openlijk op bokt zet. Zoals bovenstaande berichten al doen vermoeden is er toch een soort van vreemd/taboe iets.

Ik denk dat haar kinderen niets te kort komen.
Vergeet ook niet dat ze de pop heeft om te ondersteunen bij een depressie. Liever dan een pop als hulpmiddel dan dat kinderen betrokken worden in dit proces. Ik vind het juist heel mooi dat zoiets "simpels" steun kan bieden.

Zelf vind ik die poppen wel luguber, net als verkleede mensen,ik krijg er de kriebels van

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 13:41

Ik heb een pipofobie. :+
Angst voor clowns.
Ik vond IT dan ook luguber. :=

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 13:50

Esther_r20 schreef:
Ik vind het heel knap dat je dit openlijk op bokt zet. Zoals bovenstaande berichten al doen vermoeden is er toch een soort van vreemd/taboe iets.

Ik denk dat haar kinderen niets te kort komen.
Vergeet ook niet dat ze de pop heeft om te ondersteunen bij een depressie. Liever dan een pop als hulpmiddel dan dat kinderen betrokken worden in dit proces. Ik vind het juist heel mooi dat zoiets "simpels" steun kan bieden.

Zelf vind ik die poppen wel luguber, net als verkleede mensen,ik krijg er de kriebels van

Met jou eens. Al vind ik de vragen van mensen niet verkeerd, je ziet het gewoon niet elke dag en antwoorden op vragen helpen gewoon met wat meer begrip.

Beter dit dan weer een baby op de wereld te brengen om dat verlangen voor even te vervullen en dan nog met hetzelfde gevoel te blijven lopen.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 14:32

Ik snap de vragen ook zeker, je ziet het niet iedere dag natuurlijk. Iemand vroeg hoe verantwoord het is om mezelf voor de gek te houden. Ik denk dat het juist onverantwoord zou zijn om maar kinderen te blíjven maken om het 'zorgen voor een newborn' te behouden. Als dit werkt, lijkt het mij een prima iets, zoals ook gezegd wordt.

Onze kinderen komen niets tekort, ik ben overdag (op de ochtend 10 minuten na) niet met de reborn bezig :)

Lief, alle positieve berichten!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 14:34

Wat grappig zo'n pop! Wat fijn dat het je helpt!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 16:31

Bijzonder. Fijn dat het je helpt. Ik weet eigenlijk niet wat ik er verder over moet zeggen.
Voor mijzelf zou het niks zijn denk ik. Zeker niet als de pop ook nog geluid ging maken want dan zou ik er niet meer zo lief voor zijn. :+ Ik zou in mijn hoofd nooit die relatie kunnen leggen tussen echt en de pop. Voor mij zou het altijd een pop zijn.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 17:10

Tinkerloos schreef:
Ik heb een pipofobie. :+
Angst voor clowns.
Ik vond IT dan ook luguber. :=

Ik ook. Heb ook nooit naar Bassie en Adriaan gekeken.

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 18:33

Imker schreef:
Kweetniet hoor, met die pop. Kun je dan niet beter je andere kinderen knuffelen? Die hebben daar meer aan dan de pop. Sorry als dit onaardig overkomt.

Toen ik nog mensen aflegde vond ik het een fijn beroep, ben geen dingen tegengekomen waarvan ik ging gruwelen, alleen de thanatopraxie van mijn vader heb ik niet 100% gezien, bij andere mensen wel.

Ik las je berichtje en wist eigenlijk niet direct wat thanatopraxie was. Ik heb het even opgezocht maar het is dus het inspuiten van bepaalde stoffen in de aderen bij een overleden persoon om het ontbindingsproces te vertragen hè?
Ik wist helemaal niet dat dit zo gedaan werd. Is dat normaal en veel voorkomend?

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 20:37

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 20:44

xmichxrocky schreef:
Ailill schreef:
Die hang je natuurlijk met een strop om de nek bij de voordeur :j

Ik schoot hardop in de lach... sorry :')
Sorry :')

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 22:45

Bedankt voor het delen Jojoju.
wat mooi dat deze pop je zo kan helpen met je gevoelens.
Dat knuffelen en vasthouden snap ik wel een beetje, al heb ik zelf liever een zacht knuffelbeest.

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 21:35

@Jojoju

Bedankt voor het delen!
Ik wist niet dat een pop op deze manier echt kon helpen en dat deze methode ook daadwerkelijk gebruikt wordt.

Ik ben het daarom ook volledig met jou eens en ik vind het goed dat dit besproken wordt.

Wel wist ik van oefenbaby’s, die ook daadwerkelijk geluid maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 10:18

Bij een paar van onze dementerende bewoners werken we ook met een pop, al is dat vaak een gewone pratende babyborn. Die mensen worden er zo gelukkig van omdat ze in hun beleving voor een echt kindje kunnen zorgen. Hoe vreemd het is soms, het is wel prachtig om te zien hoeveel rust het kan brengen.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 19:41

Varekaj schreef:
Bij een paar van onze dementerende bewoners werken we ook met een pop, al is dat vaak een gewone pratende babyborn. Die mensen worden er zo gelukkig van omdat ze in hun beleving voor een echt kindje kunnen zorgen. Hoe vreemd het is soms, het is wel prachtig om te zien hoeveel rust het kan brengen.

Voor mijn vader afdeling had ik een legertje Fur Real Friends katten gekocht. Daar waren ze dol op!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 23:39

Bij ons op de afdeling liggen ook van die robotkatten die op de bewoners reageren.

Heel tof wanneer je late dienst hebt en iedereen al op bed ligt en opeens zo kat afgaat, wanneer je langsloopt _-:(

https://www.nu.nl/280848/video/colombia ... ineen.html

Vindt dit ook ergens wel luguber

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 23:44

Even beschrijving plaatsen.

Betreft een ziekenhuisbed en grafkist in 1.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 06:54

Weet je ook genoeg als je daarop beland...

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 07:46

Aan de ene kant een mooie oplossing, maar aan de andere kant denk ik dan: geef mij dan gelijk maar een spuitje. Ik hoef niet zo nodig te wachten tot het zover is.

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 21:26

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 22:47

Wat een afschuwelijke dood. En dat kindje... :n

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 00:15

Vooral dat kindje.

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 08:30

Wat ontzettend heftig zeg...

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 08:32

Arm kind. En dan zeker ook nog die leeftijd dat ze echt wel beseffen wat er gebeurd. Arm manneke.