Wat doen jullie met instagram?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 00:08

Xyris schreef:
Weet iemand heel toevallig hoe ik een 6 jaar oud account kan verwijderen waarvan ik het e-mail adres en het ww niet meer in bezit heb?

Relax. Dit heb je 3 posts geleden ook al geplaatst. Zonder email adres en ww kom je niet ver vrees ik, anders kan je mijn account ook verwijderen als je daar toevallig zin in hebt. Zou vreemd zijn is het niet?

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 00:13

Joscaa schreef:
Xyris schreef:
Weet iemand heel toevallig hoe ik een 6 jaar oud account kan verwijderen waarvan ik het e-mail adres en het ww niet meer in bezit heb?

Relax. Dit heb je 3 posts geleden ook al geplaatst. Zonder email adres en ww kom je niet ver vrees ik, anders kan je mijn account ook verwijderen als je daar toevallig zin in hebt. Zou vreemd zijn is het niet?

:') klopt inderdaad, een dag geleden, en het is een zakelijk dingetje dus zit haast achter.

Het vervolg is ook vanzelfsprekend, kom niet uit een ei :p. Maar dat hoeft niet gelijk te zeggen dat er helemaal niks mogelijk is. Er zitten uiteindelijk mensen achter het IG logo, dus wie weet.

Sunshinedaan

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 07:55

Kun je niet op Google zoeken hoe dat moet?
Of helpdesk van instagram zelf benaderen?

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 14:10

Eerste heb ik al geprobeerd, maar vooral veel verouderde informatie. De helpdesk van instagram is zo wazig als dat van FB, van het kastje naar de muur dus. Maar ik zal het wel nog een keer proberen.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 19:36

Xyris schreef:
Eerste heb ik al geprobeerd, maar vooral veel verouderde informatie. De helpdesk van instagram is zo wazig als dat van FB, van het kastje naar de muur dus. Maar ik zal het wel nog een keer proberen.

Als de mensen van IG het al niet weten, schat ik de kans klein dat wij het weten. :')

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 20:03

Zou het account gewoon niet meer gebruiken, lijkt me de makkelijkste oplossing.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 20:48

Sharani schreef:
Zou het account gewoon niet meer gebruiken, lijkt me de makkelijkste oplossing.

:')

Dat is toch juist het probleem. Ze kan niet meer inloggen

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 23:08

Joscaa schreef:
Xyris schreef:

Als de mensen van IG het al niet weten, schat ik de kans klein dat wij het weten. :')

Soms weet de gemeenschap het beter dan het bedrijf zelf, zeker als het om zo'n mega bedrijf gaat. Daarom vraag ik het hier.

En het gaat inderdaad om een heel oud account Sharani, het is gekoppeld aan een e-mail adres dat gehackt is en niet meer terug te halen is. Het wachtwoord van dat account is (dus) ook niet meer te achterhalen en/of aangepast door een andere partij.

De ellende nu is dat ik mijn echte naam gebruik als mijn artiestennaam maar dat dat andere account ook steeds in beeld komt.

Anyways, ik laat het hierbij want volgens mij irriteer ik mensen nogal, daarvoor ben ik hier niet.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 08:46

Oké duidelijk, dan lijkt mij dat de enige mogelijkheid is om het via IG te regelen.

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 10:29

Lastige situatie. Zelf zou ik me er niet te druk om maken. Er zijn heel veel accounts met bijna dezelfde naam.

Mocht iemand nou nog wat plaatsen op dat oude account, ja dan wordt het een ander verhaal.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 10:33

kun je het account niet rapporteren met je andere account? Als spam oid.
Dat instagram het weg haalt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 16:53

Houden jullie bij het shooten al rekening met instagram qua inkaderen van het onderwerp? Ik loop steeds tegen de vierkante beperkingen aan, misschien toch maar wat meer opletten bij het shooten dat ik meer snijmarge aanhoudt voor insta.. _O-

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 17:31

Ja, want ik shoot vaak speciaal voor insta, en anders gebruik ik zo’n app om er van die geblurde randjes aan te maken.

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 18:40

Nee totaal niet, maar fotos die te ver 'ingezoomd' op het onderwerp zijn vind ik vaak al minder mooi dus komen ze vaak wel goed uit in het vierkant.

Hannepan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 19:51

Ik heb ondekt dat ik met een app die ik heb gewoon vierkante fotos kan maken dus ik ga dat vanaf nu proberen xD

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 19:53

Ik post nooit vierkantjes, t is maar een raar formaat wat er eigenlijk bijna nooit goed uit ziet.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 21:08

Ik ook vrijwel nooit.. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 21:19

Maar origineel fotoformaat past ook niet, ik heb het idee dat de maximale verhoudingen eerder 3:4 zijn ipv 2:3 :+

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 22:11

Bij liggende foto's kan je toch met de normale afmetingen posten? Enkel bij staande foto's zit je beperkt. Ik hou er niet persé rekening mee bij het shooten. Maar kijk er wel naar bij het kiezen welke foto's ik op Instagram plaats. Vroeger deed ik ze allemaal in vierkant formaat en dan met witte 'randen' zodat hij in z'n geheel zichtbaar was. Maar vond dat minder netjes op de feed :)

Ik zag onlangs iemand die met een app kon zien wie haar 'top fans' zijn (gebaseerd op het aantal likes en comments die ze hadden achter gelaten, en die aantallen er ook bij). Iemand een idee welke app dit was? Ik heb Android trouwens!

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 07:59

Staande foto’s maak ik vierkant dmv van de app Instasize zodat er een witte rand aan de zijkanten komt en de hele foto toch zichtbaar is. Ook wel zo fijn voor de fotograaf dat je het logo dan nog ziet :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 08:43

Gebruiken jullie een app om bij te houden wie je ontvolggen?

Normaal gesproken maakt dat me niet zo heel veel uit heel eerlijk gezegd, maar ik heb nu een giveaway lopen voor mijn volgers en ik wil graag checken wie me daarna ontvolgt ivm de winnaar kiezen.
Ik dacht dat ik dat wel bij zou houden, maar ik heb toch behoorlijk wat deelnemers en eerlijk, dat gaat me gewoon niet lukken.

Nu weet ik dat daar apps voor zijn, maar ik heb geen idee welke het fijnste en vooral simpelste werkt of hoe ik dat geinstaleerd krijg...

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 09:25

Ik gebruik Followers. Maar denk niet dat het je hierbij helpt, want neem aan dat de gene die je weer willen ontvolgen dat pas doen nadat de winactie af is.

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 10:32

Leys schreef:
Gebruiken jullie een app om bij te houden wie je ontvolggen?

Normaal gesproken maakt dat me niet zo heel veel uit heel eerlijk gezegd, maar ik heb nu een giveaway lopen voor mijn volgers en ik wil graag checken wie me daarna ontvolgt ivm de winnaar kiezen.
Ik dacht dat ik dat wel bij zou houden, maar ik heb toch behoorlijk wat deelnemers en eerlijk, dat gaat me gewoon niet lukken.

Nu weet ik dat daar apps voor zijn, maar ik heb geen idee welke het fijnste en vooral simpelste werkt of hoe ik dat geinstaleerd krijg...

Ik zou ook misschien erin meewegen wie je topfans zijn en of ze meedoen met de winactie. Dan weet je zeker dat ze je al tijden volgen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 10:41

Ik heb een beetje lopen stoeien met zo’n vierkante foto maker, maar weet niet zo goed wat ik er van vind.. de opzichtige randen (zwart/ zwartwit of wit, de bloemetjes hoeven van mij allemaal niet..) doen echt afbreuk aan mn feed, de wazige randen doen afbreuk aan de foto, dus nu heb ik een klein randje van de foto achter de foto die niet heel erg opvalt gedaan haha.. :+
3e keer dezelfde foto geupload, maar misschien ga ik hem toch nog veranderen voor zonder randje.. :o

Als hij het goed doet vandaag laat ik hem wel staan.. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 10:56

De winnaar ga ik random bepalen en of dat een nieuwe of oude follower is, maakt niet uit.
Ik wil alleen wel in de gaten houden wie na afloop gelijk ontvolgt, zodat ik die kan noteren en bij een eventuele volgende giveaway kan uitsluiten.