Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JudithGigi

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 15:01

Dat je schijnbaar tegenwoordig zelf voor pakketpunt medewerker moet spelen als je een pakketje met dhl wil versturen. Ok ja prima, maar vertel me dat dan :') ik sta daar 10 minuten als een dodo aan de balie zonder dat ik geholpen wordt :')

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 15:03

JudithGigi schreef:
Dat je schijnbaar tegenwoordig zelf voor pakketpunt medewerker moet spelen als je een pakketje met dhl wil versturen. Ok ja prima, maar vertel me dat dan :') ik sta daar 10 minuten als een dodo aan de balie zonder dat ik geholpen wordt :')

Herkenbaar :') Bij DHL ook al gehad als er dan ineens zo’n zelfscan zuil was uit het niks.

PostNL heeft hier in de regio ook bijna geen bemande punten meer ineens en dan moet je die boxen gebruiken buiten. Heel leuk ook :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 15:10

c_alsemgeest schreef:
Suzanne F. schreef:

Ja inderdaad. Soms wordt er zo spastisch over gedaan, net als met eten. Echt, je bent niet ziek of gehandicapt als je zwanger bent.

Toxo-oöcysten kan je ook inademen, en kunnen geboorteafwijkingen geven.
Ik denk eigenlijk dat dit een van de reëlere gevaren is voor het ongeboren kind.
De meeste voedingsrestricties zijn dan weer vaak wel erg overtrokken imo. :P

Mondkapjes bestaan. Ik vind het bizar dat men gewoon een kattenbak 1,5 week niet verschoont. Zal lekker meuren daar, ook niet bepaald gezond.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 15:37

Handschoenen, mondkapje, alles daarna in de vuilnisbak.
Niet zo krampachtig doen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 15:41

Nou ja dat iemand het liever niet wilt doen als ze zwanger is, begrijp ik dan weer wel. Daar is imo ook niks mis mee als je de mogelijkheid hebt om het tijdelijk dan door een ander te laten doen, ongeacht of het gegrond is of niet omtrent het eventuele gevaar. Als je dan in principe gewoon een partner thuis hebt die het overneemt (of iemand anders) als dat is afgesproken, is er imo niks aan de hand toch. Maar ja, moet het idd wel gebeuren :( Kan gewoon niet dat de verzorging, de basis verzorging, van je dier er dan zo onder gaat ‘lijden’ uiteindelijk :n Die trekt helaas dan aan het kortste eind.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 15:58

Voor de 2e keer een lampje in het aquarium geflikkerd en nu geen reserve lampjes meer en ze zijn niet meer te koop

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 16:01

Bizar dat er maar wordt gesteld dat Iris gezondheidsadvies aan haar laars moet lappen. Die vent moet gewoon een schop onder z'n hol

Fjordjes, ik heb nog een lamp voor het aquarium. Die van mij gaat leeg en daar ga ik een platen terrarium van maken

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 16:12

Vanmiddag liep ik met de hond naast een druk fietspad. Het was "kinderen van school haal tijd" dus veel volwassenen op de fiets. Stond er een jongetje van een jaar of 8 met zijn fiets te hannesen, ketting eraf. Niemand die even stopt en helpt. Dat kon ik meerdere minuten zien omdat ik lopend was, het duurde even voordat ik bij hem was. Samen de ketting erop gelegd, ventje kon verder fietsen. Waarom stopt er niemand? Kind moet toch veilig thuis komen?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 16:20

denisesilver schreef:
Bizar dat er maar wordt gesteld dat Iris gezondheidsadvies aan haar laars moet lappen. Die vent moet gewoon een schop onder z'n hol

Fjordjes, ik heb nog een lamp voor het aquarium. Die van mij gaat leeg en daar ga ik een platen terrarium van maken

Oh heel lief van je maar ik heb een ander soort lamp nodig want ik heb m'n aquariums net wat anders dan een gewoon aquarium.

Afbeelding
Heb losse lampjes voor in de kast

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 16:28

denisesilver schreef:

Ze moet helemaal niks. Behalve zorgen dat haar huisdier goed verzorgd wordt. En dat gebeurt nu niet, daar is zij net zo verantwoordelijk voor als haar man dat is.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 16:32

Iemand heeft een hele berg van minstens 30 appels bij de paarden het weiland in gegooid 8)7
Ik kon er nog net een paar redden
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 16:36

Sintara schreef:
Iemand heeft een hele berg van minstens 30 appels bij de paarden het weiland in gegooid 8)7
Ik kon er nog net een paar redden
[ Afbeelding ]

Nou, lekker dan :\.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 17:34

Sinatra wat erg.
Appeltje is oke maar geen hele berg.

Arg keukenkastje open laten staan en er met mijn hoofd tegenaan gelopen.
Nu hoofdpijn.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 17:53

_San87_ schreef:
denisesilver schreef:

Ze moet helemaal niks. Behalve zorgen dat haar huisdier goed verzorgd wordt. En dat gebeurt nu niet, daar is zij net zo verantwoordelijk voor als haar man dat is.

Ik heb hier anders door meerdere mensen geopperd zien worden dat waarschuwingen onzin zijn.

Ik denk dat mijn paard zich ergert aan mij. Ik was vergeten de pijnstiller gelijk met het voer gegeven, dus net nog even wat brokjes gegeven en daar het poeder over. Moest ze niet. Dus maar wat snoepjes gegeven. Nou dat gezicht sprak boekdelen. Ze at het wel op, maar ze kon me volgens mij wel wat aan doen :')

Fjordjes, ziet er wel heel mooi uit zo <3

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 18:01

Fijn dat de bak in de kast staat dat jij en je man er geen last van hebben. Beetje jammer voor je kat die er wél last van heeft. Op zo een manier dat die zelfs ergens anders gaat ontlasten. Als je zo een schrik hebt om toxische stoffen van kattenpoep in te ademen dat je zelf niet met een mondkapje aan de gang wilt maakt het nog schandaliger van je man.

Ik hoop dat die bak ondertussen wel verschoond is en dat hij er gewoon elke dag met een schepje doorgaat. Zelfs voor mijn honden die 1200m2 tuin hebben en er geen last van hebben loop ik elke dag een rondje over het gras om eventuele poep op te ruimen. Kleine moeite.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 18:05

Mijn moeder is besmet geraakt door toxoplasmose tijdens de zwangerschap van mijn broer.
Hij heeft hier 1 slecht oog aan over gehouden. Zijn lens was melk kleurig en is op jonge leeftijd verwijderd. Afgezien van wat licht en donker verschil, is hij dus feitelijk blind aan 1 oog.
Dit oog zakt inmiddels langzaam in elkaar, doordat de spieren er niks mee doen. Hij heeft dus ook last van hoornvlies loslating.

Toxoplasmose is niet niks en kan echt vergevorderde gevolgen hebben

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 18:07

Ja maar als je de stront van je kat 1,5 week in huis laat liggen gaan die stoffen toch ook rondzwerven? Juist als je zwanger bent zou die bak zeker eens per dag leeggemaakt moeten worden (door iemand anders).

Ik vind het echt geen excuus om een kattenbak zo smerig te houden. En er dan ook nog om lachen dat die het nu buiten de bak doet.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 18:08

Ik heb net gehoord dat ik ben geslaagd voor iets waar ik al het hele jaar mee bezig ben. Er is alleen niemand beschikbaar om het mee te vieren dus kan nu kiezen tussen de heg scheren of onkruid plukken :+

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 18:21

*\%/* Gefeliciteerd.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 18:24

Schuur, van harte gefeliciteerd *\%/*

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 18:27

Schuur_ schreef:
Ik heb net gehoord dat ik ben geslaagd voor iets waar ik al het hele jaar mee bezig ben. Er is alleen niemand beschikbaar om het mee te vieren dus kan nu kiezen tussen de heg scheren of onkruid plukken :+

Gefeliciteerd *\o/*!

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 18:30

Schuur_ schreef:

Gefeliciteerd

Ik heb een woning aangeboden gekregen. Helemaal leuk. Alleen nu vragen ze om 3 recente loonstroken en/of uitkeringsspecificaties. En ik heb beide niet, dus nu ben ik bang dat ik de woning niet krijg. En ze zijn ook alleen maar ‘s ochtends te bereiken, dus ik zit de hele avond/ nacht in spanning.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 18:31

wyoming schreef:
Schuur_ schreef:

Gefeliciteerd

Ik heb een woning aangeboden gekregen. Helemaal leuk. Alleen nu vragen ze om 3 recente loonstroken en/of uitkeringsspecificaties. En ik heb beide niet, dus nu ben ik bang dat ik de woning niet krijg. En ze zijn ook alleen maar ‘s ochtends te bereiken, dus ik zit de hele avond/ nacht in spanning.

Dat kun je toch opvragen bij de werkgever/uitkeringsinstantie?

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 18:46

_San87_ schreef:
Dat kun je toch opvragen bij de werkgever/uitkeringsinstantie?

Ik heb geen werkgever of uitkeringsinstantie.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 18:52

Ben je zelfstandige? Dan is meestal een inkomensverklaring van de belastingdienst voldoende.